Lijf & Lijn alle pijlers

Stoppen met roken en afvallen tegelijk?!

12-02-2011 09:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello! Graag hoor ik of iemand positieve ervaringen heeft met stoppen met roken afvallen tegelijk. Ik hoor van zoveel mensen dat dit niet samengaat, maar wil het eigenlijk wel proberen! Is het iemand van jullie gelukt? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op 10 januari gestopt met roken én begonnen met intensief (nog intensiever) te sporten en gezond te eten! Ik ben nog niet aangekomen, maar ook niet afgevallen.



Want dat kan dus bijna niet, omdat je stofwisseling verandert, smaakt alles beter en aankomen gaat dan bijna vanzelf. Ook mijn huisarts zei dit: Zij was zelf destijds 12 kilo aangekomen (maar die zijn er ook weer af hoor).



Ik sport dus 3 of 4 per week, eet gezond, beweeg veel, snoep niet en dan kom ik dus ook niet aan.
Het kan wel, maar dan moet je heel veel water drinken elke dag, het liefst voor elke maaltijd. Je zit dan niet alleen eerder vol, maar het water heeft ook effect op je metabolisme, dat wil zeggen, dat je eten beter wordt verteerd.Het is wel zaak, dat je dan wat vitamine bijslikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu meer dan een maand geleden gestopt met roken. Gelijk aangemeld op de sportschool, waardoor ik niet ben aangekomen. Eerlijk gezegd vind ik het ook niet erg belangrijk. Ik ben gestopt met roken voor mijn gezondheid. Zelfs als ik even dikker was geworden, was dat het waard geweest. Die kilo's krijg je er met wat beweging ook wel weer af, en dan ben je maar mooi gestopt met roken!



Maar wil je dus echt niet aankomen, gewoon flink gaan sporten. (In mijn geval is 2 keer per week al voldoende om niet aan te komen). Als je dan ook nog een beetje let op snaaigedrag en alcoholinname moet het helemaal goed komen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet anders gaan eten toen ik stopte met roken jaren geleden en ben toen 10 kilo aangekomen (wel in anderhalf jaar tijd, zat er niet in een paar maanden aan). Dus ik zou zeker gaan sporten om in ieder geval te voorkomen dat je aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van mij zijn ook gestopt en zijn beide al wel aangekomen. maar zij sporten niet, zijn gek op snoepen en de vrouwelijke helft wilde al jaren graag aankomen (weegt maar 48 kilo) en is er dus blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat kan; ga lekker hardlopen! Heel veel succes en plezier! Roken is geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Haha, wat grappig, zie ik zomaar mijn oude motto 'roken is geen optie' voorbij komen. Zat jij ook op het stoppen met roken topic, watgebeurter?



Anyway, heel goed plan om tegelijk met het stoppen gezonder te gaan eten en meer te gaan sporten. Probeer je verwachtingen niet te hoog te leggen, want het kan best dat je niet heel hard afvalt in het begin, maar het werkt wel echt fijn, door het sporten heb je iets te doen én je merkt gelijk de voordelen van het niet roken (meer lucht!).



Succes!! (Ik ben inmiddels 2,5 jaar gestopt)
-
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 3 januari gestopt met roken en toen ook meteen gezonder gaan eten en gaan hardlopen. En ik ben gestopt met limonade drinken (dronk iets van een liter per dag ofzo)



Ik ben eerst 2 kilo afgevallen, maar ik kon het dieet toch niet volhouden. Ik had echt enorme trek in lekkere dingen.

Het sporten, stoppen met roken en het geen limonade drinken hou ik gelukkig nog steeds wel vol. Er zit nu weer 2 kilo bij maar daar kijk ik niet naar Het gewicht van voor het stoppen telt, dus netto ben ik niet aangekomen.



Mijn tip: wees niet al te streng voor jezelf. Veel mensen zien een sigaret en lekker eten als beloning en als je jezelf teveel ontzegt wordt het erg lastig. Zorg dat je genoeg beloningen hebt. Eigenlijk elke dag. Bijvoorbeeld in de vorm van een erg lekkere (maar gezonde) salade/smoothie/ fruitcocktail/ extra lekker diner/klein stuikje pure chocola. Of wat je dan ook kan verzinnen.



Ik heb ergens gelezen dat stoppen met roken ervoor zorgt dat je lichaam per dag 300 calorieen minder verbrandt. Daarnaast heb je ook meer honger, dus zorg voor voldoende gezonde tussendoortjes.



Succes!
Ik ben zelf bijna 8 maanden geleden ook gestopt met roken. En ik wilde per se niet aankomen. En dat is gelukkig ook niet gebeurd. Ik denk dat stoppen met roken en afvallen tegelijk niet onmogelijk is. Maar zorg er dan wel voor dat je flink bezig blijft. Even op de bank zitten/hangen is funest! Dus zolang je in beweging blijft denk je minder aan snoepen/roken. En als je beweegt val je vaak ook weer af.



Succes!
Hoi,allereerst gefeliciteerd met je stop!!



Het is een bekend verschijnsel dat je stofwisseling iets trager gaat werken als je stopt met roken. Om precies te zijn scheelt het zo'n beetje 10 kcal per sigaret die je lichaam meer moet verbranden (tikt dus aan bij 25 sigaretten normaal al 250 kcal) Die moet je dus minder eten danwel meer bewegen om niet aan te komen.



Ik ben zelf bijna 4 jaar terug gestopt met roken (25 jaar ongeveer 40 sigaretten per dag!) maar ben meteen gaan sporten terwijl ik dat daarvoor eigenlijk nauwelijks deed. Ik ben in het begin heel iets aangekomen (kilo of maximaal 2 in een jaar) maar dit heeft zich langzaam gestabiliseerd en na 2 jaar was ik weer terug op gewicht (en veel strakker en gezonder in mijn velletje dan ik ooit geweest was) En dan nog hoor, je kunt beter een kilo of twee te zwaar zijn dan dat je rookt.



Succes!

quote:sartan schreef op 12 februari 2011 @ 11:31:

Hoi,allereerst gefeliciteerd met je stop!!



Het is een bekend verschijnsel dat je stofwisseling iets trager gaat werken als je stopt met roken. Om precies te zijn scheelt het zo'n beetje 10 kcal per sigaret die je lichaam meer moet verbranden (tikt dus aan bij 25 sigaretten normaal al 250 kcal) Die moet je dus minder eten danwel meer bewegen om niet aan te komen.



Ik ben zelf bijna 4 jaar terug gestopt met roken (25 jaar ongeveer 40 sigaretten per dag!) maar ben meteen gaan sporten terwijl ik dat daarvoor eigenlijk nauwelijks deed. Ik ben in het begin heel iets aangekomen (kilo of maximaal 2 in een jaar) maar dit heeft zich langzaam gestabiliseerd en na 2 jaar was ik weer terug op gewicht (en veel strakker en gezonder in mijn velletje dan ik ooit geweest was) En dan nog hoor, je kunt beter een kilo of twee te zwaar zijn dan dat je rookt.



Succes!

Ik ben toen ik ben gestopt met roken niet minder gaan eten of meer gaan sporten en toch ben ik gewoon op gewicht gebleven. Ik veel gevallen is het denk ik toch het meer gaan eten wat er voor zorgt dat je aankomt. Het stoppen met roken zorgt er idd voor dat je stofwisseling weer iets trager gaat werken en daardoor kun (hoeft dus niet!) je iets aankomen. Maar meer dan 2 kilo zal dit niet zijn. Overigens is dit vaak tijdelijk en gaan die 2 kilo er ook vanzelf weer af. Mits je natuurlijk niet meer gaat eten. Ik zou me dus ook zeker geen zorgen gaan maken over dat stofwisselingsverhaal. Maar zorg er gewoon voor dat je niet meer gaat eten. Kauwgom kauwen heeft er bij mij trouwens voor gezorgd dat ik de lege momenten kon opvullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist verstandig om te stoppen met roken én tegelijkertijd af te vallen. Vaak komen mensen aan van stoppen met roken, omdat ze vervanging gaan zoeken. Een stemmetje in het hoofd roept om iets. Snaaien geeft dan een tijdelijk bevredigend gevoel. Tijdelijk.... want van kilo's erbij zit je echt niet lekkerder in je vel. Roken is een verslaving, snoepen ook.

Wat ik deed is ter ontspanning (want dat miste ik, de ontspanning van een sigaret opsteken) een kopje groene thee drinken. Ik vond het boekje "Stoppen met roken" van Allan Carr behulpzaam. Daar staat ook een hoofdstuk in over op je eten letten. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wow ! Wat knap! Ik wil zelf 3 kilo afvallen en stoppen met roken (pakje per dag) maar durf het niet tegelijk te doen.. Wat zal ik eerst doen? Help!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven