TV aan de muur of op een voet?

26-12-2007 17:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week een nieuwe tv kopen, zo'n joekel van een plasma- of lcd-tv (daar moet ik me nog even goed over laten voorlichten wat ik nou het best kan doen), maar ik zit al een tijdje na te denken of ik 'm nou aan de muur ga hangen of op een voet zet.



In mijn interieur zou het eigenlijk allebei goed kunnen. Aan de muur, redelijk tegenover de bank heb ik een prima plek ervoor, maar dan zit je er niet helemaal recht voor. Is dat een probleem?? En hoe hoog moet je zo'n tv dan ongeveer hangen?



Aan de andere kant kan ik 'm ook op een voet zetten, en dan kan ie een beetje gedraaid staan zodat ik er wel recht voor zit. En als dat niet bevalt kan ik 'm altijd nog aan de muur hangen, andersom is dat toch anders i.v.m. een gat in je muur.



Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nou ga doen, daarom vroeg ik me af of jullie zo'n tv hebben (plasma of lcd) en of ie dan aan de muur hangt of op een voet staat en hoe het bevalt.
Alle reacties Link kopieren
de meeste wandsteunen kunnen ook nog draaien. Maar ik hebg geen plasma/lcd tv, dus echt meer nuttige tips heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
zoalszeis schreef op 26 december 2007 @ 17:24:

Ik ga volgende week een nieuwe tv kopen, zo'n joekel van een plasma- of lcd-tv (daar moet ik me nog even goed over laten voorlichten wat ik nou het best kan doen), maar ik zit al een tijdje na te denken of ik 'm nou aan de muur ga hangen of op een voet zet.



In mijn interieur zou het eigenlijk allebei goed kunnen. Aan de muur, redelijk tegenover de bank heb ik een prima plek ervoor, maar dan zit je er niet helemaal recht voor. Is dat een probleem?? En hoe hoog moet je zo'n tv dan ongeveer hangen?



Aan de andere kant kan ik 'm ook op een voet zetten, en dan kan ie een beetje gedraaid staan zodat ik er wel recht voor zit. En als dat niet bevalt kan ik 'm altijd nog aan de muur hangen, andersom is dat toch anders i.v.m. een gat in je muur.



Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nou ga doen, daarom vroeg ik me af of jullie zo'n tv hebben (plasma of lcd) en of ie dan aan de muur hangt of op een voet staat en hoe het bevalt.




Ikzelf zou t liever op een voet zetten, dan kan je t altijd verplaatsen als je het zat ben op 1 plek. En ik heb gehoord dat lcd schermen energie besparender zijn, mocht je twijfelen tussen plasma en lcd!

:-]
Doe een ander niet aan wat je zelf niet wilt!!!
zoalszeis schreef op 26 december 2007 @ 17:24:

Ik ga volgende week een nieuwe tv kopen, zo'n joekel van een plasma- of lcd-tv (daar moet ik me nog even goed over laten voorlichten wat ik nou het best kan doen), maar ik zit al een tijdje na te denken of ik 'm nou aan de muur ga hangen of op een voet zet.





Advies van een AV technicus ;-) : koopt een LCD-TV, zijn energie-zuinig. Plasma's zijn energievreters. TV aan de muur hangen staat natuurlijk veel mooier, echter, als je de TV op een voet zet, kan je je TV nog eens verplaatsen.



O, zie opeens dat mijn posting wat mosterd is....
Alle reacties Link kopieren
Hoezo noem je je technicus, Xander?
Alle reacties Link kopieren
bij ons gaat hij aan de muur, dat vinden we allebei mooier
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook pas 1 gekocht en in eerste instantie wilden we 'm ophangen maar hebben het bij nader inzien toch niet gedaan.



Als je 'm ophangt kun je het ook niet meer zo snel verplaatsen vandaar....
Alle reacties Link kopieren
we hebben maar een muur waar hij aankan. Aangezien de rest van de muren ramen heeft
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hem op een voet, vinden we allebei mooier, minder kil staan dan aan een muur en veel praktischer omdat je kan verschuiven en verplaatsen/draaien
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
lindy schreef op 27 december 2007 @ 12:16:

Volgens mij ben ik de laatste persoon op dit planetenstelsel met nog hele gewone tvs. (een zelfs bij bed gekregen, jaren geleden)



Een tijdje geleden ging de allergrootste bak stuk (moest een nieuwe zekering in ofzo) en ik werd gewoon voor gek verklaard dat ik die naar een monteur heb gebracht. Ik hoop toch dat-ie nog lang meegaat.



Aan de muur lijkt me in ieder geval niet handig, als je m dan niet kan draaien.




nee hoor je bent niet de enige, het is dat wij hem kado kregen bij de aankoop van een wasmachine, droger en nog enkele huishoudelijk artikelen. Anders was ie er bij ook niet ingekomen.



Ik ben wat dat betreft echt net als mijn ouders. Die hebben tot nu alleen tweedehands tv's gehad
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
ha ha Lindy,

ik heb een tv zonder afstandbediening, hij is nog net in kleur en hij heeft 16 kanalen. Ik doe hem pas weg als ie stuk is en met vooroorlogse kwaliteit duurt dat nog wel even denk ik. De vintage liefhebbers zitten al te azen op mijn schattige antieke kijkdoos.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Als ik die zo lees, dan denk ik dat ik 'm in eerste instantie op een voet zet. Ik heb net ook even zitten schuiven met m'n huidige tv, en die dan ongeveer op de positie gezet waar ie aan de muur zou moeten hangen, en ik vond het nu al irritant kijken omdat je er niet recht voor zit. Het is me inderdaad veel te definitief aan de muur en dat je 'm niet bij kan draaien vind ik het grootste nadeel. En het lijkt denk ik ook gezelliger lijken om 'm gewoon op een voet te zetten in een hoek.
Alle reacties Link kopieren
Alle naalden voor alle pick ups zijn nog gewoon te koop.
Antonio schreef op 26 december 2007 @ 22:36:

Hoezo noem je je technicus, Xander?
Da's mijn beroep, audio-en videotechniek
Mevrouw75 schreef op 27 december 2007 @ 14:07:

De vintage liefhebbers zitten al te azen op mijn schattige antieke kijkdoos.
Jááá, je nicknaam zegt al genoeg ;-)
zoalszeis schreef op 27 december 2007 @ 20:41:

Bedankt voor alle reacties! Als ik die zo lees, dan denk ik dat ik 'm in eerste instantie op een voet zet. Ik heb net ook even zitten schuiven met m'n huidige tv, en die dan ongeveer op de positie gezet waar ie aan de muur zou moeten hangen, en ik vond het nu al irritant kijken omdat je er niet recht voor zit. Het is me inderdaad veel te definitief aan de muur en dat je 'm niet bij kan draaien vind ik het grootste nadeel. En het lijkt denk ik ook gezelliger lijken om 'm gewoon op een voet te zetten in een hoek.
Je hebt ook beugels voor aan de muur waarbij je je lcd-tv gewoon in alle standen kan draaien
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Xander, wat was je opleiding? Het woord technicus heeft wel degfelijk inhoud. Om technicus te worden heb je een diploma nodig van Kenteq (vroeger VEV). Heb je die gedaan, en zoja, welke richting?



Televisies met een lange adem...dat vermoed ik toch de K9 en de K11 van Philips. Deze tv's hebben een bijna onverwoestbare status. Alle nakomers (K12, K30, K35, K40, 2A/B, 3A/D) hadden hun eigen problemen. Andere merken kan ik niet 1,2,3 een antwoord geven op hun onverwoestbaarheid. Paar jaar geleden nog een Ome Joop gerepareerd van Nordmende (ik vermoed een F11 chassis van Thomson). Wel een schitterend vormgegeven tv, tijdloos modern.
Alle reacties Link kopieren
Xander68 schreef op 30 december 2007 @ 10:21:

[...]





Je hebt ook beugels voor aan de muur waarbij je je lcd-tv gewoon in alle standen kan draaien
nu ga ik waarschijnlijk een stomme vrouwenvraag stellen maar zit de muur dan niet in de weg als ik hem naar links en rechts zou draaien (ik wil namelijk niet dat mijn televisie alsnog een halve meter de kamer insteekt)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Er wordt heel vaak geroepen dat lcd schermen energiezuiniger zouden zijn dan plasma schermen. Toch schijnt dit helemaal niet waar te zijn. Wij hebben advies ingewonnen bij een (speciaal-)zaak die bekend staat vanwege het goede advies dat wordt gegeven en daar hebben we iets heel anders gehoord! Overigens verkoopt deze zaak zowel lcd als plasma. Wij hebben uiteindelijk voor plasma gekozen, omdat de beeldkwaliteit een stuk beter is dan van lcd. Naast het feit dat we filmliefhebbers zijn, hebben onze zoons ook een spelcomputer (PS3) en als je die beelden op ons scherm ziet, valt je mond open. We hebben de tv nu een paar maanden en we zijn meer dan tevreden. Hij hangt aan de muur, omdat we dat mooier vinden en hij hangt op ooghoogte. We zitten er ongeveer 3 meter vanaf en het scherm is 42 inch. (Panasonic)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven