Is ze egoistisch??

30-12-2007 01:56 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meestal ben ik in dit forum alleen een lezer, maar nu moet ik toch wat kwijt. Sinds een jaar of 11 ben ik getrouwd. Ons seksleven is eigenlijk nooit grandioos geweest en het initiatief tijdens het vrijen komt bijna altijd van mijn kant. Vanavond was het weer zover. Omdat de kinderen deze week logeren zijn en we het hujis voor ons alleen hebben, heb ik voor mijn vrouw het het bad vol laten lopen en beneden in de woonkamer het bankstel en de tafel omgetoverd in een bed. Romantische verlichting, kaarsjes, drankje. Vervolgens de attributen die zij leuk vindt er bij gehaald. Zoals massageolie, vibrator, blinddoek, touw (van een beetje vastbinden raakt ze opgewonden).

Na het bad ben ik bijna twee uur met haar aan de slag geweest. Heerlijk vond ze het. Zo ver zo goed. Op mijn opmerking of mde rollen omgedraaid konden worden en ik nu verwend kon worden kwam eerst een twijfelachtig gezicht en vervolgens wilde ze wel even pijpen (heeft ze moeite mee) . Alles bij elkaar een minuutje dat was het, (nog wel geneukt daarna). Later vanavond heb ik haar gevraagd waarom het voor haar zo moeilijk is om zelf het initiatief te nemen. Ze kan kletsen als de beste, maar als het onderwerp seks aan de orde is kan ze zich moeilijk uiten. Ook nu weer. Eigenlijk kwam het er op neer dat zij het probleem niet zo ziet ''je bent toch klaargekomen!?'' Ze heeft er geen enkele moeite mee om verwend te worden en niets terug te doen. Ze geniet wel heel veel van seks, zolang ik haar maar verwen. Een leuke avond eindigt voor mij dan toch weer met een domper.

Ik vraag mij of of er mensen zijn die dit in hun relatie ook herkennen en er wellicht een oplossing voor hebben gevonden.
Leuk idee van je! Ik kan me precies voorstellen dat mijn man dat ook zou doen. En ik kan me ook voorstellen dat je teleurgesteld bent dat jijzelf er daarna wat bekaaid vanaf kwam.

Op zich hoeft er natuurlijk niet altijd iets tegenover te staan. Anders kan het ook lijken dat jij van alles met haar doet om het vervolgens ook terug te krijgen; alvast wisselgeld opsparen als het ware.

Maar als het altijd voornamelijk alleen van jouw kant komt en je bent daar zelf niet happy mee, dan moet je daar wel over praten denk ik. Je vrouw vindt het misschien wel moeilijk om net zo "creatief" en zo vrij met jou te zijn als jij met haar bent.
Misschien helpt het om het 'om de beurt' wat minder 'om de beurt' te maken. Dus dat jij je niet eerst twee uur alleen bezig houdt met haar verwennen, maar dat er meer interactie, en dus ACTIE, komt. Ik merk zelf dat ik erg lui wordt als ik uitgebreid verwend wordt, en dat ik daarna het liefst zou willen blijven soezen en niks meer zou hoeven. Maar als we meer interactie hebben, heb ik daar helemaal geen last van! Wie weet werkt het bij jullie ook!
ik snap precies wat je bedoeld.

wel willen ontvangen maar niets willen geven, hierdoor staat ons sex leven op een erg laag pitje.

iets geven vindt ik ook wel lekker maar zie er niets veer terug.

de sex is dan ook niet meer boeiend.Als ik eens begin met strelen is het vaak nu niet. soms mag het dan alleen voor mijn plezier zeg maar.

als ik haar bef kan ze er zeker van genieten maar mij pijpen o nee ja hoog uit 1 minuut. hebben ook verschillende speeltjes maar ook dit helpt niet
Sja om d beurt is lastig zeker achter elkaar. als ik en avond lang verwend wordt en alleen maar achterover hoef te liggen, zou ik ook idd niets kunnen verzinnen als het dan ineens is "nu is het jouw beurt". Dan wil je idd daarna gewoon lekker liggen.

Opeen ander moment kan ik mss wel wat meer initiatief nemen en hoeft mijn partner alleen op zijn rug te liggen. kennelijk is dat laatste wat bij jou ontbreekt.

Mss moet je daar eens een keer over praten en bij voorkeur niet als jullie sex gaan hebben of net gehad hebben, want dat is niet het goede moment om kritiek te hebben op iemands bedprestaties.
Als iemand mij eerst verwent en ik helemaal loom en ontspannen raak...dan is het voor mij juist een domper als er ineens verwacht/geëist wordt dat ik in aktie ga springen.

Overigens vind ik "Voor wat hoort wat" nogal egoïstisch. Is het nou zo erg om eens iets voor een ander te doen zonder dat je er meteen wat voor terug krijgt?
het lijkt allemaal zo simpel maar wij mannen willen ook wel eens lekker verwent worden en naar een hoogte punt gebracht worden door je partner
Met zo'n vrouw had ik ook jarenlang een relatie. Erg passief in bed, wèl graag uitgebreid verwend willen worden maar zelf nooit enig inititatief nemen. En als ze geen zin had moest ik maar zorgen dat ze zin kreeg. Haar orgasme was ook al mijn verantwoordelijkheid. Op een gegeven moment begon ik er achter te komen dat sex voor mij eigenlijk begon te lijken op hard werken. Bespreekbaar was het ook niet echt. In sexueel opzicht was ze gewoon nogal passief en gemakzuchtig en ze zag net als de partner van TO het probleem niet. Dat ze fysiek beschikbaar was moest maar voldoende zijn.

Sinds ik gescheiden ben is mijn sexleven een stuk leuker, frequenter, gevarieerder en vooral bevredigender. Ik ben er achter gekomen dat er ook vrouwen zijn die aktief en enthousiast kunnen genieten van sex.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik sluit me aan bij de reactie van Minny.

Ik denk dat het voor haar lastig is, dat er voor wat ook wat hoort. Sterker nog, met deze houding heb je kans dat ze de volgende keer ook jouw geven afslaat, omdat dat bij haar de druk verhoogd dat zij daarna dan ook wat moet.

Ik zou het eerder gewoon eens op een rustig moment bespreken, dat het je opvalt dat er weinig initiatief van haar kant komt, dat je dat jammer vind, en hoe dat misschien komt. Geef haar de tijd en ruimte, maar leg er absoluut geen druk op, dan bereik je het tegenover gestelde!

En.. zoals uit haar reactie blijkt: voor haar is jouw klaarkomen blijkbaar het doel, misschien handig om eens te bespreken dat er meer is, en dat het daar helemaal niet per see om draait??

Succes...
O ja, om de vraag van je topictitel te beantwoorden: nee, ik denk niet egoistisch, maar eerder onzeker!
''''ford'' het lijkt we of we de zelfde vrouw hebben. En voor de dames. Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je lang verwend wordt dat je daarna de fut niet meer hebt om tot aktie over te gaan. Maar het gaat altijd zo. Laatst met z'n tweetjes het bed in gedoken en toen ik niet gelijk het initiatief nam kreeg ik de vraag of er iets aan de hand was. Na ontkenning van mijn kant gevolgd met de opmerking dat het zo niet leuk is.

Laat het wel duidelijk zijn dat ik het leuk vind om mijn vrouw te plezieren, temeer omdat ze er zo van kan genieten (wat ik weer leuk vind om te zien)

Maar ik wil ook wel een keertje niets hoeven doen. Toch niet egoistisch na 11 jaar?
Onzeker of gewoon minder zin in sex met haar man dan haar man in sex met haar?
Het klinkt inderdaad alsof ze heel onzeker is. En ik vind het wel vreemd dat ze op haar beurt jou niet verwend. Probeer het toch eens voorzichtig bespreekbaar te maken en zeg dat er voor jou op deze manier de sex er ook niet prettiger op wordt...!
Mischien is ze onzeker, ms heeft ze nooit anders geleerd, mss vindt ze jou gewoon niet meer zo aantrekkelijk..

Allemaal mogelijk. Praat er gewoon eens over. en dan niet verwijtend, maar ook open staan voor haar opmerkingen en suggesties en argumenten. Sex heb je met zijn tweeen dus er zijn twee meningen die er toe doen.
Ik snap niet eens dat je passief kan blijven als je zo verwend wordt. In mijn ogen is dat wel egoïstisch. Maar goed, dat is mijn mening.
Ik zou het behoorlijk smerig vinden om iemand te pijpen alleen maar omdat ik mij emotioneel gechanteerd voel "Ik heb het ook voor jou gedaan...dus!". Lekker vrijwillig en spontaan...not... Nee...daar droog ik dus onmiddelijk van op! En dan gaat ze jouw toenadering idd op een gegeven moment afslaan. Want je verplicht voelen om iets te doen is niet echt bevorderend voor je zin (in seks).
@ Bjorn: is je vrouw ook klaargekomen tijdens jullie avondje? Ik lees namelijk dat zij uiteindelijk tegen jou zegt: "je bent toch klaargekomen?"
"Bjorn"we zitten inderdaad op een lijn met de vrouwen.

het is jammer dat sommige het niet begrijpen dat er ook vrouwen zijn die het allemaal niet zo belangrijk vinden om de man te behagen of op de een of andere manier te bevredigen.

bij ons is het ook zo eerst vrijen en strelen dan zij boven tot orgasme dan snel andrsom tot ik een orgasme hebt en na spel is er al helemaal niet van haar kant.Zelf bevrediging moet ze helemaal niets van weten.

zeg wel eens probeer het eens om uit te vinden wat je lekker vindt,krijg je als antwoord geen behoefte aan.
Veel reacties inmiddels, bedankt hiervoor. Vele herkenbaar

''ford'' het lijkt wel of we dezelfde vrouw hebben en verder voor de dames: Ja, ik kan me voorstellen dat je geen fut meer hebt tot aktie als je al een tijdje in de watten gelegd wordt. En geloof me ik geniet ervan om mijn vrouw te zien genieten. Ook heb ik wel eens een spelletje in elkaar geflanst. Is een aantal jaren terug maar ze heeft het er nog steeds over.

Er waren waren reacties met:#

Misschien vindt ze je niet meer aantrekkelijk...

Misschien houd ze niet meer van je!

Misschien voel ze zich verplicht om.....

Wellicht is ze onzeker....

Deze week hadden we het erover dat de laatste tijd een aantal vrienden/kennissen van ons uit elkaar zijn gegaan. Zij merkte toen op dat er na mij geen ander meer komt '' geen andere kerel aan mijn lichaam'' Ik weet dat ze nog steeds veel van me houd.

Onzeker is ze. Dat blijkt uit meerdere dingen. Maar eerlijk gezegd weet ik niet waarom je jezelf daar na 11 jaar niet overeen kan zetten. En belangrijker ze werkt er ook niet aan. Dit gooi ik er overigens niet voor de voeten, maar is meer een constatering

En klaarkomen, Ja, tijdens een vrijpartij vaak achter elkaar, op wat voor manier we ook vrijen (mooi om te zien)

Maar zelf initiatief nemen tja.
Wij zijn ooit zelfs in relatietherapie geweest en de therapeute (een wijze vrouw) zei op een gegeven moment tegen mij: "ja maar ... jullie sexualiteit is toch niet alleen jóuw verantwoordelijkheid ?" (het viel haar dus ook op).

Maar dat was het dus wel, nooit veranderd ook. Mijn ex was niet zozeer onzeker maar vooral conservatief en gemakzuchtig op sexueel gebied.

En wat haar betreft ging het prima dus waarom zou ze zich druk maken ?

En het is moeilijk om een vrouw met zo'n instelling te veranderen. Mij is het niet gelukt.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Vrouwen verschillen en ja het kan zijn dat je een vrouw getroffen hebt die zich het allemaal heerlijk laat welgevallen.

Die vrouwen komen klaar na uren verwennen en vallen heerlijk in slaap.

Kunst is dan om zelf te zorgen dat je aan je trekken komt en voor die tijd de rollen kan omdraaien, vragen of ze nu eens (vul maar in)

Je doet het dus ook zelf door uren te verwennen tot ze loom en voldaan in slaap valt.

Mijn man is net zo'n man en maakt dat ook vaak mee. Inderdaad zijn er maar weinig vrouwen die dan het heft over nemen. Die stout genoeg zijn om de rollen om te draaien.

Maar een beetje ligt dat toch ook wel aan je zelf als man. Jij laat het ook gebeuren en accepteerd het.

Wat is er mis met aangeven dat je een paar minuten pijpen niet in vergelijking vind staan met hoe jij haar verwend hebt? Mannen als jullie zijn pleasers en daar tegenover staan inderdaad vrouwen die dit heerlijk over zich heen laten komen. Daar kun je van genieten. Inderdaad er hoeft in een vrijpartij niet altijd iets terug gedaan te worden. Maar je zal toch op zijn tijd moeten aangeven dat je het nu jouw beurt vind om eens verwend te worden en eens te genieten op de manier die jij prettig vind.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ps dus volgende keer, eerst zeker een half uur jou verwennen en daarna mag zij zich heerlijk overgeven. En wil ze dat niet dan hoef jij er ook niet een one man show van te gaan maken.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ik begrijp niet dat als je vrouw meedere orgasmes heeft zij daar dan helemaal niks voor wil terug geven...echt een zeer kwalijke zaak :- (

Maar goed, dat ze niet van pijpen houdt werkt natuurlijk ook niet echt mee...Waarom houdt ze niet van pijpen? Vindt ze een pik 'an sich' een vies ding oid?? dat zou toch wel heel erg jammer zijn... Stel dat jij tegen haar zou zeggen: 'schatje, ik bef je niet meer want ik vind een kut een vies ding'... ik geloof niet dat ze dat zo leuk zo vinden..en als ze een pik vies vind, dan moet ze maar lesbisch worden of geheelonthouder...En als ze niet van voorvocht oid houdt, dan moet ze zich eens realiseren wat er bij haar van onder allemaal wel niet uit komt als jij haar beft... echt ik begrijp daar niks van..Neem dan een condoom oid, en dan jij ook een beflapje natuurlijk : - ) Echt, als je van elkaar houdt dan ga je je daar toch niet mee bezig houden? Ik vind het echt sneu voor je Bjorn...
Bjorn,

Stoppen voordat ze klaarkomt en aangeven dat het jouw beurt is.

Want zeg nu zelf, als ze uren verwend is heeft ze de puf misschien niet eens meer om jou nog te verwennen.
ook heb ik veel aan jullie reacties zal het een en andre gaan proberen.

aan zelf bevrediging doet ze ook niet geen behoefte aan zegt ze.ze kan dus makkelijk zonder sex

bij ons is het zo strelen ,massage, zoenen, beffen dan zij boven tot 1 of meerdere orgames dan mag ik ook nog even komen maar dan ligt ze zo van kom dan maar even dan kan slapen.

je komt dan nog wel maar niet op de manier die je graag wilt.scheelt weer hand werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven