Entertainment alle pijlers

Cd met rustige klassieke muziek gezocht

23-02-2011 14:42 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor op de luie zondagmiddag of tijdens de klusjes in huis zoek ik een mooie cd met klassieke muziek.

Nou ben ik niet echt thuis in de klassieke muziek, maar ik weet wel dat ik liever geen verzamelcd wil want die heb ik al een paar liggen en er staan vaak dezelfde 'bekendere' werken op a la reverie en de vier seizoenen.

Welke cd is heerlijk om bij te ontspannen en die ook goed kan op de achtergrond tijdens het eten?
Alle reacties Link kopieren
De Brandenburger Concerten zijn best wel easy listening vind ik zelf :-)
Hey, ik heb toevallig de afgelopen dagen Classis FM op staan. Klinkt goed, heel ontspannen. Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Romanza van Andrea Bocelli. Is dus wel met zang en valt voor mij onder het kopje klassiek. Van huis uit alleen het bekende werk meegekregen, wat je al in huis hebt.

Van Classic FM hebben ze verzamel CD's.
Ik heb een hele oude CD liggen met muziek van Flairk. Het is misschien niet echt rustig, maar is wel lekker omdat het overwegend instrumentaal is. Op youtube zou je ook kunnen zoeken naar stukken.



Wibi Soerjadi speelt toch eigen compostities? Die staat ook op youtube en ik vind sommige stukken van hem heel mooi.

Dan is er nog zo'n meisje met viool.
Alle reacties Link kopieren
Op Eline van Arvo Part kan ik heerlijk slapen en Bach zet ik op tijdens het strijken. Voor klusjes in huis denk ik aan fluitmuziek van Teleman. Maar goed dat is heel persoonlijk.
Impromptus van Schubert - zachte mooie pianomuziek waar ik goed bij kan lezen (en in slaap vallen)
Alle reacties Link kopieren
Valses of Walsen van Chopin.

Debussy

Schubert

Händel



Gewoon even lekker luisteren bij de cdzaak Moest laatst wel lachen want mensen doen dat bijna niet meer. Ze moesten bij de Free Record Shop de koptelefoon uit de onderste la opduikelen!
Alle reacties Link kopieren
Boccherini

Einaudi (wel vrij... treurig)

Tchaikovsky (niet de balletten maar bijv. vioolconcert in D)

Mozarts fluitkwartetten
Alle reacties Link kopieren
Ben lekker nu op jullie aanraden e.e.a. aan het beluisteren.

Vond Einaudi heel mooi! Net even reviews op bol.com gelezen en toen kwam ik wel een heeeeeel hilarische reactie tegen:



"Deze mijnheer geeft klassiek bijna een nieuwe dementie"



Ehh.....hahahahaaha.



En ik maar denken dat je hersens erop vooruitgaan als je klassieke muziek beluistert!! hahaaha
Heb je Classic FM al op staan?
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet. Zal m ff aanzetten. Heb het nogal druk gehad met mijn ukkie van bijna 4 mnd..!
Ja dat snap ik!!



Ah, je wil gewoon een slimme baby



Veel Mozart, is blijkbaar goed voor ze...
Alle reacties Link kopieren
Haha, je hebt me door...

Nee ff serieus...als die kleine in de box ligt en ik ben even bezig dan is het soms zo stilletjes en ik wil niet al te drukke muziek aan dan (zoals radio 538 of 3fm). Lijkt me voor een klein kindje nogal veel indrukken.

En verder heb ik al jaren het goede voornemen om die TV es wat vaker uit te laten en van muziek te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Maar klinkt goed!

En nu huilt mevrouwtje weer.
Alle reacties Link kopieren
In zo'n muziekbeestje van mijn dochter zit Altijd is Kortjakje Ziek, is ook Mozart .
Heb je libera al geprobeert? Soort van hemelse engelen koormuziek.

op youtube staan er honderden filmpjes van! Ik kan er echt van ontspannen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nike schreef op 23 februari 2011 @ 19:53:

In zo'n muziekbeestje van mijn dochter zit Altijd is Kortjakje Ziek, is ook Mozart .

Mozart heeft variaties geschreven op dat deuntje, het origineel is niet van hem als ik me niet vergis



Haffner en Jupiter symphonie van Mozart zijn mijn aanraders (nummers 35 en 41).





edit: niet echt tafelmuziek realiseer ik me, oh well
Alle reacties Link kopieren
Deze twee albums kan ik je aanraden...



Gershwin, Copland en Barber door Los Angeles Filharmonisch Orkest onder leiding van Leonard Bernstein

http://www.freerecordshop ... hian-spring-0028947763529



en deze

The Mahler Symphonies uitgevoerd door Leonard Bernstein



http://www.platomania.eu/album/index/id/1813406



Je kan een aantal tracks op de sites beluisteren.
Alle reacties Link kopieren
Deze staat op het eerste album... echt prachtig...



Samuel Barber, Adagio for Strings/Molto adagio



http://www.youtube.com/watch?v=lV3SHBFy ... re=related
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van klassieke muziek en luister vaak klassiek FM, op youtube kwam ik deze prachtige muziek tegen iemand die heel mooi piano speelt luister maar even.



http://www.youtube.com/watch?v=_aEIyTMuoMo
Alles is niets, Niets is alles
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 4 is tot mijn verbazing gek op de cello-sonates van Bach. Ze vraagt zelf of ik die op wil zetten. Ik begrijp dat wel, want behalve erg mooi zijn ze ook overzichtelijk. Veel andere mooie stukken zijn al snel te overweldigend voor een kind (bijvoorbeeld een Mahles symfonie of Stravinsky, dat vinden die van mij al snel eng).
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!

Misschien was het handiger geweest, Nixus, als ik meteen had gevraagd om 'easy listening'...haha, had ik niet zoveel hoeven uitleggen.

Bedankt voor de andere aanraders. Mijn verjaardag zit er aan te komen, dus nu heb ik gelijk wat cadeautips :-)
Heb je Classic FM al gevonden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven