Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
Celeone schreef op 31 december 2007 @ 16:38:

[...]

Beetje een dooddoener, Geert WIlders heeft ook veel aanhang. En er valt nog over te twisten of daar een kern van waarheid in zit.

Trouwens, mijn oud-geschiedenis leraar zei altijd "de massa is dom", misschien geldt dat ook hier wel? :)

Er is een verschil tussen 'veel aanhang' en laten we zeggen 95% van de bevolking (of van de mensen die je posting lezen, of waarvan dan ook).

En ik zeg ook niet dat de grootste groep per definitie gelijk heeft, ik zeg dat het dat wel een stuk aannemelijker maakt. Zie voorbeeld wat ik noem van als er zo op een posting van mij gereageerd zou worden. Als men massaal zou vinden dat ik te ver ging zou ik kritisch naar mijn eigen posting kijken in plaats van mensen gaan beschuldigen van groepjes vormen en anderen achterna lopen.
Maar goed, ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat Minny wordt aangevallen op bepaalde uitspraken die deels ook uit zijn verband getrokken zijn, terwijl er glashard wordt gezegd dat een hartaanval krijgen lang niet zo erg is als in je broek schijten.
Minny, wat ben je vreselijk heerlijk waardig (ahum) ondanks het grote grote leed dat we je berokkenen met zijn allen. Wahaaa, dat gelooft echt niemand hoor, sorry.

Hier is de meerderheid het mijns inziens gelukkig met Fashionvictim eens, omdat dat de menselijke meevoelende kant van het verhaal is. Niemand laat jou hier in je broek plassen of poepen, Minny. Bijna niemand is het met je eens, maar dat staat een ieder vrij. Geert Wilders verhaal is zo vergezocht dat het bijna grappig is, maar daar toch even bij stil staande vind ik wat Minny verkondigt veel meer Wilders-stijl (stijlloos) dan wat de rest hier zegt. Ieder voor zich in dit land en iegen blaas eerst. Dát vind ik pas walgelijk, niet de manier waarop men hier op je reageert, want dat heeft alles te maken met wat jij hier schrijft en hoe je zelf te werk gaat!
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
En inderdaad, je kunt er van alles bijhalen, van Wilders tot klimaatsverandering, maar daar gaat het nu niet om. Het gaat nu heel simpel, alleen maar om het feit dat als er zo op je gereageerd wordt je woorden dan blijkbaar verschrikkelijk verkeerd overkomen. En lieve Nijntje ;-), ik zag Minny gisteravond in eerste instantie alleen maar scheppen er bovenop doen, in plaats van uitleggen wat ze dan wel bedoelde.
minny schreef op 31 december 2007 @ 16:42:

Welk een niveau weer...zakken jullie nou lager of stijgt de rest nou hoger? Het verschil begint behoorlijk groot te worden....

Fijn trouwens dat in de Kwantum het personeel nadat uitgelegd was hoe nodig het was toch bereidt was om mevrouw naar de wc te helpen. Mooi voorbeeld van hoe er in eerste instantie nee wordt gezegd, en later ja als er een uitleg volgt ipv boos weg te lopen en te schelden! Bereik je namelijk niks mee, schelden. Is een beetje...zielig....schelden... Zeker als het bijna een soort van haha wordt om vooral iemand met zijn allen een bepaalde benaming te geven. En daar moet dan fatsoenlijk gedrag van afgekeken worden? Deze mensen moeten dus het voorbeeld zijn van menselijk gedrag, terwijl zij zich als een troep hyena's op een persoon storten want de rest vindt het ook? In en in triest, werkelijk. Vraag mij nog steeds af of de persoon die jullie verdedigen wel zo blij is met deze lage vorm van gelijk krijgen. Als zij zo goed en dapper is als jullie zeggen...dan moet haar dit behoorlijk verdrietig maken. Ze geeft toch het goede voorbeeld volgens jullie zelf..? Volg dat voorbeeld dan.

Tot slot wil ik nog opmerken dat ik het gedrag van een verkoopster die onbedoeld iemand kwetst omdat zij een fout maakt veel minder erg vind dan het opzettelijk trachten te kwetsen van mensen dmv schelden en rotopmerkingen. Jullie gedrag vind ik vele malen kwalijker omdat het opzettelijk is! En nogmaals niet bepaald het toonbeeld van hoe het hoort, zal dus ook niet snel gedragsregels van jullie aannemen.

Maar ik vergeef het jullie, omdat jullie niet beter weten.

Fijn 2008!!
Dit vind ik ook geen voorbeeld van rustig uitleggen hoe je iets bedoeld, of van stijlvol (kots) discussieren. Dit vind ik, persoonlijk, helemaal zelf, zonder wie dan ook, alleen maar een stukje wat mij, persoonlijk, helemaal zelf, door een heel naar persoon geschreven lijkt. Kan me niet voorstellen dat ik de persoon achter dit soort teksten zou mogen, zo'n zelfingenomen ik ben beter dan de rest-houding als er uitstraalt. Yugh.
En als ik niet meer reageer is dat omdat ik nu comp uit ga zetten en ga puinruimen voor er hier allemaal mensen oud en nieuw komen vieren en komen plassen op onze wc ;-). Lees het morgen wel weer.
Volgelingen van FV?

En de nietjes van Minny dan?

Hou toch op
Nijntje schreef op 31 december 2007 @ 16:41:

[...]

Dank je, Yasmijn. :-D

en nee, je bent geen bitch, maar je wil er wel verdomd graag een zijn soms. Lukt je niet! ;-)

Ik denk dat velen jouw mening niet delen.

8-P
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
yoyo2 schreef op 31 december 2007 @ 16:50:

Maar goed, ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat Minny wordt aangevallen op bepaalde uitspraken die deels ook uit zijn verband getrokken zijn, terwijl er glashard wordt gezegd dat een hartaanval krijgen lang niet zo erg is als in je broek schijten.

Ik praat even voor FV, want ik denk dat je haar strekking niet snapt.

Het gaat over de mate van genant vinden, jezelf onderpoepen in public of een hartaanval krijgen.

FV vindt het eerste genanter dan het laatste. Niet om wat érger is. Dat is uiteraard de hartaanval. FV, correct me if I'm wrong, zie ik het goed?

En wederom ben ik het daar mee eens. Ik heb weleens paniekaanvallen in het openbaar gehad, dan ben je ook niet blij, want dan denk je dat je doodgaat, maar dat liever dan jezelf onderpoepen.

Qua genant dan he?
Ik wil jullie toch allemaal even alvast een gelukkig nieuwjaar wensen! Ga zo weg richting oud&nieuw feestje en zal dus viva niet meer bezoeken, dus ik wil het alvast even gezegd hebben.

Buiten gaan we al met genoeg geknal 2008 in, misschien dat het hier wat rustiger kan? Take care, be nice, tangatrut out :-)

(f)
yasmijn schreef op 31 december 2007 @ 17:12:

[...]

Ik denk dat velen jouw mening niet delen.

8-P
Maar de vraag is, Yas; maakt dat dan dat die "velen" gelijk hebben?
De geschiedenis heeft ook al vele malen aangetoond dat wat velen vinden, niet altijd de beste kijk op de zaak is. Massahysterie is een welbekend verschijnsel in de psychologie.

ps; niet alleen in de psychologie, ook op dit forum.
anoniem_10101 wijzigde dit bericht op 31-12-2007 17:43
Reden: ps-je debij.
% gewijzigd
tilalia2 schreef op 31 december 2007 @ 09:50:

[...]

Ken je die niet? Da's de engelse versie van 'ga jij je mond eens met zeep uitwassen', voor als er allemaal nare dingen uit je mond komen.
Ik kende 'm ook niet, maar heb 'm bij deze toegevoegd aan 't repertoire. X-D
Maar dan zou ik wel even nadenken of iemand nog wel een moeder heeft, Marg, want anders vind ik m best wel cru. Die Engelse versie dus, van "Do you kiss your mother with that mouth".

Als je zoiets eruit flapt, moet je ook zo stoer zijn om sorry te zeggen als blijkt dat iemand geen moeder meer heeft en je dus de plank pijnlijk mis hebt geslagen. Vind je ook niet?
edit; als je zoiets eruit wil flappen moet je gewoon even nadenken of het misschien zou kunnen zijn dat die persoon eventueel geen moeder meer heeft.

Sterker nog; alleen als je zeker weet dat iemand wel zijn moeder nog heeft, vind ik dat je die opmerking kan maken. Ikzelf zou er bijv. hartelijk om kunnen lachen. Mijn vriendin M en tientallen van jullie hier die niet zo voortuinlijk zijn als ik in dit opzicht moeten er denk ik niet om lachen.
Nijntje schreef op 31 december 2007 @ 17:42:

De geschiedenis heeft ook al vele malen aangetoond dat wat velen vinden, niet altijd de beste kijk op de zaak is. Massahysterie is een welbekend verschijnsel in de psychologie.

ps; niet alleen in de psychologie, ook op dit forum.
Daarom kreeg ik dus ook beelden van boeren en dorpsbewoners met hooivorken en fakkels die met zijn allen schreeuwend en wel over de paden rennen. X-D

Wil jij trouwens niet meer meer van die enge dingen zeggen dame! Vriendjes nog wel....haha...
;-)
yasmijn schreef op 31 december 2007 @ 17:19:

[...]

Ik praat even voor FV, want ik denk dat je haar strekking niet snapt.

Het gaat over de mate van genant vinden, jezelf onderpoepen in public of een hartaanval krijgen.

FV vindt het eerste genanter dan het laatste. Niet om wat érger is. Dat is uiteraard de hartaanval. FV, correct me if I'm wrong, zie ik het goed?

En wederom ben ik het daar mee eens. Ik heb weleens paniekaanvallen in het openbaar gehad, dan ben je ook niet blij, want dan denk je dat je doodgaat, maar dat liever dan jezelf onderpoepen.

Qua genant dan he?
Correct, Yasmijn. En dat niet alleen: ik bedoelde er eigenlijk ook mee dat als je een hartaanval krijgt je in ieder geval geholpen wordt, terwijl als je jezelf door ziekte onderschijt je medemens je letterlijk in je eigen stront laat zakken. Dus niet alleen genant, maar ook nog eens door god en iedereen verlaten. Als ik dan moet kiezen, doe mij dan liever die hartaanval.
Am Yisrael Chai!
Star schreef op 31 december 2007 @ 17:04:

Volgelingen van FV?

En de nietjes van Minny dan?

Hou toch op

Wat bedoel je hiermee?

Wat is nu de reden om de nietjes erbij te halen? OMdat er toevallig een paar mensen van ons vaste topic hier ook posten? ik ben het echt toaal niet met minny eens, en heb dat volgens mij ook redelijk lopen verkondigen hier, waar ik het dan wel mee eens ben. Net zoals Borodini en zuigstengel. Beetje generaliserend dit.
Dat iemand per ongeluk zoiets zegt kan gebeuren natuurlijk, maar erg handig gekozen is het niet. Dat er dan een aantal bij zijn die menen die opmerking steeds weer te moeten uppen want zo leuk...ach...het bevestigd mijn idee over vooral geen gedragsregels aannemen van bepaalde mensen. Zeker niet van mensen die inmiddels op de grond grabbelen naar manieren om hun gelijk te halen, die komen met niks anders boven dan drek.

"Ja maar de rest vind het ook" Nou...ten eerste is dat niet helemaal waar, het is alleen zo dat vrijwel iedereen die het niet eens is met het bepaalde groepje zo afgebekt wordt dat men maar snel weer verdwijnt. En ten tweede, men dacht ooit ook dat de aarde plat was, daar was iedereen van overtuigd. En degenen die dat betwisten? Die werden zo ongeveer gelynched! Door de massa....de kortzichtige onverdraagzame massa die het niet kon handelen als er iemand was die anders dacht... Ja...de rest vind het ook hoor, wat jij wilt.
Gelukkig Nieuwjaar vast allemaal!

:cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello: :cheer2: :jump: :hello:

Leuk berichtje, Tangerine, zal het zeker overwegen ;-)
fashionvictim schreef op 31 december 2007 @ 17:50:

[...]

Correct, Yasmijn. En dat niet alleen: ik bedoelde er eigenlijk ook mee dat als je een hartaanval krijgt je in ieder geval geholpen wordt, terwijl als je jezelf door ziekte onderschijt je medemens je letterlijk in je eigen stront laat zakken. Dus niet alleen genant, maar ook nog eens door god en iedereen verlaten. Als ik dan moet kiezen, doe mij dan liever die hartaanval.
Dacht ik wel. We zitten erg op één lijn in deze.
sunlight schreef op 31 december 2007 @ 17:53:

[...]

Wat bedoel je hiermee?

Wat is nu de reden om de nietjes erbij te halen? OMdat er toevallig een paar mensen van ons vaste topic hier ook posten? ik ben het echt toaal niet met minny eens, en heb dat volgens mij ook redelijk lopen verkondigen hier, waar ik het dan wel mee eens ben. Net zoals Borodini en zuigstengel. Beetje generaliserend dit.
Klopt, in de basis is Sun het niet met mij eens. En dat moet kunnen. Je eigen mening hebben los van een blijkbaar groepje is toch prima? Een vereiste zelfs als je een beetje serieus genomen wilt worden!

Het enige wat ik proef is dat men het er blijkbaar niet mee eens is hoe bizar er gereageerd wordt, en ook niet met het gescheld. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Massahysterieverhaal is echt onzin hoor. De meeste mensen hier zijn gelukkig gewoon van het mensen helpen, onder alle omstandigeheden en vooral in noodgevallen. Ik vind het errrug flauw en stijlloos (om de Minnyterminologie maar te gebruiken) om net te doen alsof we Hitlervolgelingen zijn of heksenjachtboeren als we het gewoon met elkaar eens zijn met de meerderheid hier dat behulpzaamheid boven regels gaat.
minny schreef op 31 december 2007 @ 10:20:

[...]

Nee, dat is ook moeilijk voor te stellen, dat klopt. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand het expres doet uit narigheid, dat gaat er bij mij echt niet in.

Ik denk ook niet dat iemand dat doet uit narigheid. He lekker, wie kan ik vandaag weer eens rot laten voelen. Zo zijn toch 999 van de 1000 mensen niet, gelukkig!

Wél denk ik, dat er mensen zijn die het niet toestaan uit desinteresse. Wat boeit mij dat nou? Ja, dat is jóuw probleem! Jij wil toch kinderen? Ja, jij hebt een blaasprobleem / crohn, dan zorg jij ook maar dat je 't lekker zelf oplost.

En dat denk ik omdat ik dat hier meerdere keren heb gelezen, soms inderdaad in die bewoordingen en soms meer de harde gedachte erachter (jouw probleem, boeit me niet, kan ik niks aan doen, mijn probleem niet, ik ben er niet voor jouw comfort, etc.). En dat denk ik ook doordat ik die mentaliteit op heel veel topics lees, wat betreft andere onderwerpen.
Is Minny een Nietje?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven