Toepasselijke jongensnaam gezocht.....

31-12-2007 17:45 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aflgelopen zomervakantie hebben wij ons eerste kindje verwekt in de Spaanse bergen. Inmiddels weten we dat het een jongetje wordt. Nu zouden we het leuk vinden om hem een naam te geven die qua betekenis iets te maken heeft met bergen of met Spanje. Wie heeft er een leuk idee??
Arm kind :no:

"Goh hoe kom jij aan je Spaanse naam?"

"Ja, het betekent berg, want ik ben in de Spaanse bergen verwekt."
Frankly my dear, I don"t give a damn
voor je geruststelling: het zou gaan om de tweede naam, ik heb niet het idee dat je die nu aan de lopende band moet toelichten in je leven.... Bovendien betekend mijn naam; sterre van de zee, maar dat wil nog niet zeggen dat mijn ouders........dusss
calvijn1 schreef op 31 december 2007 @ 17:50:

Arm kind :no:

"Goh hoe kom jij aan je Spaanse naam?"

"Ja, het betekent berg, want ik ben in de Spaanse bergen verwekt."
Precies mijn 1e gedachte.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Tjonge wat een negativitiet, ik was eigenlijk op zoek naar een beetje inspiratie, niet naar een veroordeling......
Misschien googlen op Spaanse jongensnamen?

Ik vind het overigens wel een leuk idee hoor. Tis toch bijzonder om je kindje ergens naar te vernoemen. Sommige mensnewordne vernoemd naar een voetballer, dan vind ik dit leuker.
Marieke1981 schreef op 31 december 2007 @ 17:55:

voor je geruststelling: het zou gaan om de tweede naam, ik heb niet het idee dat je die nu aan de lopende band moet toelichten in je leven.... Bovendien betekend mijn naam; sterre van de zee, maar dat wil nog niet zeggen dat mijn ouders........dusss

Gelukkig, dan trek ik mijn 1e gedachte in.

Ik ben bang dat ik geen leuke ideeen voor je heb. Sorry.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Tuurlijk kun je je kind een mooie Spaanse naam geven, maar Juan of Jose bij een hoog blondje vent (bij wijze van spreken) die dan ook nog de Boer (weer bij wijze van spreken) als achternaam heeft, staat het niet.

Een kind moet zijn hele leven met zo'n naam doen
neukos in las bergos?

Grapje.

Berg is montón in het Spaans, misschien kan je er iets moois mee maken.
Ik dacht aan Montana, geen idee of het Spaans is, en óók geen idee of het voor een jongen of een meisje is.

Aarón = hoge berg volgens de onderstaande link. Die naam vind ik nog wel gaan als tweede naam.

Spaanse jongensnamen + betekenis.
Onze zoon heet vloerbedekking, mijn dochter laminaat en mijn andere zoon heet bed.

Ben een beetje flauw, ik weet het. Verder heb ik geen inspiratie, sorry.
Wacht. Fernando, betekent: Journey-prepared, volgens de link van moppetoet.
remma schreef op 31 december 2007 @ 20:10:

Onze zoon heet vloerbedekking, mijn dochter laminaat en mijn andere zoon heet bed.

Misschien had ik mijn zoon Willem-Maxim moeten noemen ? Hij is verwekt in de nacht van 2 op 3 februari 2002. :)
Vorige week zag ik hier in de buurt zo'n ooiveaar in een tuin staan. Begreep voor het eerst waarom iemand zijn kind Noel wilde noemen.

Vermont - groene berg

Livingston - bruine berg

Jael - bergggeit ;-)

Keäno - Hawaïaans voor frisse bergwind

Belmont en Beaumont - mooie berg

Bernhard - beschermheilige van de bergbeklimmers

Delmon en Dumont - van de berg

Ophrah en Ofir - jonge berg

namen eindigend op Don: Brandon - begroeide heuvel, Lyndon - heuvel met citrusbomen, Landon - lange heuvel,etc.

Shan - chinese jongensnaam - berg
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

spaanse jongensnamen die ik zelf leuk vind (maar die ik niet zal gebruiken) zijn:

Cruz

Mateo

Navarro

Javier

Lupe

Neron

Rico

Succes!

van deze site geplukt: www.familyberry.com
of...

Amor, spaans voor liefde.

Best mooi al zeg ik het zelf..

Al weet ik niet welke achternaam het kindje krijgt.
[quote]revival schreef op 31 december 2007 @ 18:13:

neukos in las bergos?

Grapje.

X-D koffie tegen mijn beeldscherm whahahahahahahaha
Bedankt voor het meedenken allemaal!

@moppetoet: Ik vind Aarón een hele leuke!

Moet alleen nog even denken, zijn eerste naam begint met een S en zijn achternaam met een K, dus weet niet of de initialen sak dan weer niet een beetje vreemd zijn. Tja waar je dan allemaal geen rekening mee gaat houden...
Rocky? :-P
anoniem_15726 wijzigde dit bericht op 01-01-2008 02:14
Reden: smiley erbij!
% gewijzigd
Ik vind het niet zo gek hoor, iedereen zoekt wel een naam die iets moois betekend (okay er zijn ook mensen die nooit hebben opgezocht wat een naam betekend, dat vind ik vreemder)

Maar veel kinderen worden vernoemd naar Familie, voetballers (Dani), beroemdheden, plaatsnamen (Milan) kleuren (Amber, Lila, Ruby) , bloemen (Madelief, Fleur), vogels (Merel, Mees), dus waarom niet naar een berg ??

Het verhaal erachter zou ik niet de hele tijd erbij vertellen, maar het idee vind ik wel leuk hoor. :)
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Hey Marieke,

Wat een flauwe reacties staan ertussen. Heb je helemaal niks aan. Reageer dan niet denk ik dan maarja.

Ik vind het juist leuk dat je daar iets mee wilt doen. En een buitelandse naam met hollandse voornaam hoor je zo ontzettend veel. Mijn zoontje heeft een engelse voornaam en oerhollandse achternaam. So what? En het past best bij elkaar. Als het maar een beetje klinkt, maakt het niks uit.

Namen heb ik niet voor je maar als je op Google 'spaanse jongensnamen' intikt kom je vast een heel eind!

Succes en lekker doen wat jullie mooi vinden. Anders wordt het ook maar een saaie boel!!

XX Delayla
@ gsis en delayla, bedankt voor jullie reactie. Gelukkig zijn er nog meer mensen die van originaliteit houden. Het is zo jammer dat sommige mensen zo kort door de bocht denken. Ze staan meteen met hun mening klaar, zonder dat ze precies weten waar het over gaat. En zoals delayla al zij, reageer dan niet...
ah joh.. maak je niet zo druk. Ik vind het wel lachen hoor... die variaties. Er staan inmiddels ook leuke namen tussen, zag ik. Ik ken een Mille... deze meid is verwekt tijdens het Millenium. Toch.. na al die jaren vind ik het best een leuke naam.
Celio (hemel, omdat je toch hoog in de bergen zat), Claudio, Fabio, Julian zijn ook best leuk, betekenis moet je opzoeken.

Ik heb een leuke link voor je gevonden:

http://www.behindthename.com/nmc/spa.php
Cum non tum age
Marieke1981 schreef op 01 januari 2008 @ 14:50:

@ gsis en delayla, bedankt voor jullie reactie. Gelukkig zijn er nog meer mensen die van originaliteit houden. Het is zo jammer dat sommige mensen zo kort door de bocht denken. Ze staan meteen met hun mening klaar, zonder dat ze precies weten waar het over gaat. En zoals delayla al zij, reageer dan niet...

Ik bepaal gelukkig zelf nog of ik mag reageren of niet.

En waarom moeten de kinderen altijd de dupe er van zijn als pa & ma zo lekker origineel willen zijn?

Realiseer toch eens dat een kind zijn/haar hele leven met zo'n naam moet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven