Actueel
alle pijlers
Asociaal tuig veroorzaakt herrie in rustige wijken
maandag 31 december 2007 om 12:46
Nu ben ik het helemaal beu! Al de hele nacht plus ochtend hebben wij last van tuig (niet uit onze wijk) dat zwaar vuurwerk afsteekt in onze wijk, voor onze deur, in onze tuin. En dat niet alleen. Rijen met vuilniszakken worden in de hens gezet! Dit is gewoon niet normaal meer!
Dit jaar zijn we verhuisd naar deze wijk. In onze vorige wijk hadden wij min of meer het hele jaar door overlast van vanalles en nog wat. We woonden daar in een flat en de buurt had niet veel weg van een ghetto met dito bewoners. O, wat was ik blij toen we daar weggingen en in deze wijk dus een (voor ons) peperduur huis hadden gekocht. We zijn niet over 1 nacht ijs gegaan, we hebben meerdere malen de buurt goed bezocht met mensen gepraat en het was helemaal oke. Behalve nu dan. Je ziet mensen die hier niets te zoeken hebben. Ze komen met auto's hierheen om hun zware spul kwijt te kunnen. Van alle uithoeken komen ze hier rotzooi trappen. Laat ze dit toch in hun eigen wijk doen. Daar hoort herrie en rotzooi thuis niet hier! We hebben niet voor niets meer dan 3 ton betaald voor wat meer rust! Dat zij niks te makken hebben, wil nog niet zeggen dat ze dan de rust van anderen kunnen verstoren. Laat ze lekker hun eigen wijk opblazen!
Ze gooien rotjes in de tuinen bij andere mensen, door de brievenbussen 's nachts (gelukkig kan dit bij ons niet omdat we een dubbele klep hebben en borstel, nog net op tijd geregeld).
Dit jaar zijn we verhuisd naar deze wijk. In onze vorige wijk hadden wij min of meer het hele jaar door overlast van vanalles en nog wat. We woonden daar in een flat en de buurt had niet veel weg van een ghetto met dito bewoners. O, wat was ik blij toen we daar weggingen en in deze wijk dus een (voor ons) peperduur huis hadden gekocht. We zijn niet over 1 nacht ijs gegaan, we hebben meerdere malen de buurt goed bezocht met mensen gepraat en het was helemaal oke. Behalve nu dan. Je ziet mensen die hier niets te zoeken hebben. Ze komen met auto's hierheen om hun zware spul kwijt te kunnen. Van alle uithoeken komen ze hier rotzooi trappen. Laat ze dit toch in hun eigen wijk doen. Daar hoort herrie en rotzooi thuis niet hier! We hebben niet voor niets meer dan 3 ton betaald voor wat meer rust! Dat zij niks te makken hebben, wil nog niet zeggen dat ze dan de rust van anderen kunnen verstoren. Laat ze lekker hun eigen wijk opblazen!
Ze gooien rotjes in de tuinen bij andere mensen, door de brievenbussen 's nachts (gelukkig kan dit bij ons niet omdat we een dubbele klep hebben en borstel, nog net op tijd geregeld).
maandag 31 december 2007 om 18:05
Fijn, die solidariteit met anderen. Je zult maar in een wijk wonen en niet de drie ton op kunnen brengen om te verhuizen naar een koopwoning.
Ja, lullig dat rotjes afschieten. Maar de methode van Blijfgewoonbianca, namelijk die jongens benaderen, is misschien wel een stuk beter. In ieder geval.. zo lang je dat niet eerst hebt geprobeerd, weet je dus niet of dat wel gewoon het beste is.
maandag 31 december 2007 om 19:08
maar mijn voorbeeld Was niet eens oudejaars dag, het was verdorie 30 december toen diejongens al heel de dag ( en nee, geen overdrijven, vanaf 10 uur sochtends ) bij ons achter bezig waren. Vond nog dat ik het lang vol hield, omdat ik maar bleef denken, ik ben ook jong geweest.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
maandag 31 december 2007 om 20:06
Tis hier helemaal mistig door het fucking vuurwerk en de kou, je kunt geen hand voor ogen zien en auto's rijden heel langzaam.
En mijn zoon fietst van hier naar daar vanavond, gadverdamme.
Ik vind dit een van de ergste avonden in het jaar.
En mijn zoon fietst van hier naar daar vanavond, gadverdamme.
Ik vind dit een van de ergste avonden in het jaar.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
maandag 31 december 2007 om 20:14
Hier blijken ze carbid te knallen op het grasveldje bij de speeltuin ??????In mijn vorige woonplaats was een speciaal veld op een industrieterrein hiervoor aangewezen, waar de carbidknallers zich ook aan hielden. Tsja, er zit "alleen maar" een voetbal op de melkbus, geen deksel, dus het zal wel meevallen....
Mijn kleuter heb ik vandaag binnengehouden. Jammer voor hem, we zijn maar papieren poppetjesslingers gaan knippen. "Sterretjes" e.d. krijgt hij ook niet, geen vuurwerk bij ons in huis.
Ik wens alle mede-vuurwerkhaters een relatief rustige nacht.
Mijn kleuter heb ik vandaag binnengehouden. Jammer voor hem, we zijn maar papieren poppetjesslingers gaan knippen. "Sterretjes" e.d. krijgt hij ook niet, geen vuurwerk bij ons in huis.
Ik wens alle mede-vuurwerkhaters een relatief rustige nacht.
maandag 31 december 2007 om 20:46
Sorry, als je door mijn gebruik van mannetje aan een jongentje dacht, het gaat om een volwassen mannetje. Oud, beetje de weg kwijt, ziek en kluizenaar. Een jochie zou ik op de een of andere manier erger gevonden hebben, maar ben er nu ook totaal niet gerust op. Heb daarstraks nog weer de politie verderop gezien, daar woont een vriendin van hem. Ook oud en ziek, maar niet in staat om weg te lopen. Durf haar niet te gaan vragen vanwege de onzekerheid en haar wankele gezondheid. Het wachten is dus op bericht via thuiszorg of oom wijkagent die hebben beiden mijn gegevens. Ben nu, volgeladen met oliebaksels richting vrienden.
Wens bij deze iedereen een geweldig, gelukkig, gezond en veilig Nieuwjaar!
maandag 31 december 2007 om 21:06
dinsdag 1 januari 2008 om 10:47
En,, iedereen de knallen weer overleefd? Ik woon middenin het cebtrum en dus veel vuurwerk hier oop de laatste dagen van het jaar. Ik maak me er niet zo druk om, vind het eigenlijk wel wat hebben. En vanaf m'n dakterras een schitterend uitzicht om 00:00 uur.
Hebben jullie het oorstel gelezen om vuurwerk gebruik te gaan ontmoedigen? Dat gemeenten zelf grote vuurwerkshows moeten gaan geven zodat mensen minder kopen? Lijkt mij niet haalbaar en ik vind het weer typisch een idee van dat betuttelkabinet wat we nu hebben.
Hebben jullie het oorstel gelezen om vuurwerk gebruik te gaan ontmoedigen? Dat gemeenten zelf grote vuurwerkshows moeten gaan geven zodat mensen minder kopen? Lijkt mij niet haalbaar en ik vind het weer typisch een idee van dat betuttelkabinet wat we nu hebben.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
dinsdag 1 januari 2008 om 11:06
Hoor net dat een 9 jarig jongetje in Kampen zwaar gewond is geraakt door het afschieten van carbid. Hij was met leeftijdsgenootjes aan het schieten en er waren geen volwassenen bij. Wat ik ervan begrepen heb is dat ie de deksel vol in zijn gezicht kreeg. Voor zijn leven wordt gevreesd. Waarom laat je in godsnaam een kind van 9 met carbid schieten?! Wat voor ouder ben je dan dat je dat toestaat...
dinsdag 1 januari 2008 om 11:50
Zo blij dat het weer bijna over is, nu nog enkel een paar dagen naweeën met rotjes, en dan is het gedaan! Doodeng vind ik het, dat vuurwerk. Toen ik gisteren nog snel een boodschap moest halen was ik blij dat ik weer thuis was. Overal vliegen ze in het rond en maar knallen! Wat is daar nou leuk aan? Dat siervuurwerk is mooi, dat zie ik ook wel. Maar dat geknal?
Tegenover mijn huis moest trouwens gisteravond eerst de politie, toen de brandweer en daarna een of andere opruimingsdienst er aan te pas komen. Er was van alles in de fik gezet, waaronder iets wat dus blijkbaar chemisch gevaar kon opleveren. Lachen...en dat dus recht tegenover mijn huis op een stukje gras, ik schat zo'n 6 meter weg.
Tegenover mijn huis moest trouwens gisteravond eerst de politie, toen de brandweer en daarna een of andere opruimingsdienst er aan te pas komen. Er was van alles in de fik gezet, waaronder iets wat dus blijkbaar chemisch gevaar kon opleveren. Lachen...en dat dus recht tegenover mijn huis op een stukje gras, ik schat zo'n 6 meter weg.
dinsdag 1 januari 2008 om 11:55
:
dinsdag 1 januari 2008 om 14:48
Het was hier bij ons in de wijk echt super rustig. Slechts één groepje gezien dat liep te etteren met elkaar. Maar toen wij ons vuurwerk gingen afsteken zijn die gewoon een eindje verderop verder gaan klieren. Allemaal heel relaxed, hapje, drankje en heel wat mensen een gelukkig nieuwjaar kussen. Ook totaal onbekenden.
woensdag 2 januari 2008 om 13:11
waarschijnlijk een ouder die de carbid niet opgeruimd heeft, of niet eens wist dat er bij de buren carbid lag, Ik heb begrepen dat er geen volwassenen in de buurt waren, en wat is spannender voor kinderen dan volwassenen nadoen, en met vuur spelen.
De meeste mensen hebben wel eens iets stoms gedaan toen ze kind waren,(en als volwassene ook nog ) gelukkig loopt t niet altijd slecht af
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 2 januari 2008 om 15:22