Paniek: bieten vraag!

03-03-2011 22:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies: ik ben bietensoep aan het maken. Gekookte bietjes gekocht bij AH, keurig bovenkant en onderkantje er af gesneden. Verder alles is kleine blokjes en in de soep.

Nu lees ik net op de verpakking van de biet dat je bietjes moet afstropen!!! Nu zit de schil nog om de bietjes en omdat alles in blokjes zit kan ik het er niet meer afkrijgen.



Kan dit gewoon gepureerd worden of heb ik een mislukte bietensoep??



Anyone?
Alle reacties Link kopieren
Geeft niks! Ga gewoon verder met je recept.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doorgaan met je recept, komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon pureren ja.

Kan geen kwaad. is beetje taaiig
Alle reacties Link kopieren
beetje grondsmaak kan geen kwaad
Alle reacties Link kopieren
quote:Petrokia schreef op 03 maart 2011 @ 22:00:

Ladies: ik ben bietensoep aan het maken. Gekookte bietjes gekocht bij AH, keurig bovenkant en onderkantje er af gesneden. Verder alles is kleine blokjes en in de soep.

Nu lees ik net op de verpakking van de biet dat je bietjes moet afstropen!!! Nu zit de schil nog om de bietjes en omdat alles in blokjes zit kan ik het er niet meer afkrijgen.



Kan dit gewoon gepureerd worden of heb ik een mislukte bietensoep??



Anyone?Maar wanneer je gekookte bietjes gekocht hebt, dan zijn ze toch al schoongemaakt? Ik koop altijd bietjes en die rasp ik alleen maar. Haal ik niks geen schil vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook soep van pompoen met schil en al, bietjes gaat vast ook wel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ladies: dank voor de tips. Ik ga zo het zaakje gewoon pureren.
Alle reacties Link kopieren
Kant-en-klaar-bietjes zijn normaal al geschild!
Alle reacties Link kopieren
En? Hoe is het afgelopen met je soep ?
Alle reacties Link kopieren
Ieuwww hahahahahahah, moet om jullie lachen met grondsmaak. Beetje zand tussen de tanden schuurt alles lekker schoon, onee dat was de maag he die het schoon schuurt.



Nou hoop dat het lekker was. Persoonlijk zou ik het velletje aan de buitenkant eraf halen. Maar ik heb nog nooit soep gegeten waar de biet vanuit de grond zo gebruikt werd dus misschien is het lekker.

Alleen maar gewoon biet met uitje als hoofdgerecht gegeten of biet met blauwe kaas en sjalot als bijgerecht.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Nou, net het zaakje gepureerd. Ging prima en de soep smaakt ook goed. Geen grondsmaak - voor zover ik dat nog weet. Lang geleden dat ik grond at Natuurlijk geen idee hoe het zonder schil zou smaken, maar dit durf ik morgenavond wel te serveren.....



Tja, en volgende keer haal ik toch het schilletje er maar af....
Alle reacties Link kopieren
De lekkerste bietensoep maak ik van ongeschilde geroosterde bietjes: zie het recept 'Bietensoep van geroosterde bieten met citroen en waterkers'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven