Leraar dierverzorging(!!!) slaat konijn dood voor de klas...

22-12-2007 09:22 337 berichten
Alle reacties Link kopieren
:'-( Met afschuw heb ik net een artikel gelezen op de website van De Telegraaf over een leraar dierverzorging (!!!) die voor het oog van zijn hele klas een konijn heeft doodgeslagen. Waarom? Omdat het arme beest een verlamd pootje had!

Mijn Foppe (langoor wit k'nijn) had dat ook en is ruim 8 jaar oud geworden dankzij een liefdevolle verzorging. Dat dier was voor de rest zo ontzettend blij, vrolijk en gezond! Ik kon het niet laten om onder mijn oude nickname een reactie achter te laten op de site van de Telegraaf! :mad:

Wat een hufter en wat heb ik te doen met die klas die dat heeft moeten aanschouwen!

Zie deze link: http://www.telegraaf.nl/b..._dood__.html?pageNumber=5
Nijntje schreef op 01 januari 2008 @ 18:40:

Ik denk, ik doe even een duit in het potje.
Mag ik je dan even verwijzen naar de tweede etage?

X-D

...
Jenna333 schreef op 31 december 2007 @ 20:11:

Forummers als Fleurtje die dan gaan roepen dat je verder niets hebt meegemaakt als je hier last van kunt hebben, vind ik gewoon niet-nadenke individuën die met de kudde mee proberen te lullen om ook maar een statement en loze rellerij in de ruimte te genereren. Denk toch na mens. JIJ weet niet of anderen al dan niet nog veel ergere dingen hebben meegemaakt.

Het feit dat je ooggetuige bent geweest (in het geval van mijn achternichtje) en last hebt van een dergelijke doodknuppelarij door een leraar die niet weet hoe een dier snel uit zijn lijden te verlossen, staat los van de rest van je mentale weerstand en flexibiliteit.

Ik praat hier zeker niet over mezelf, maar ben wel van mening dat je moet oppassen om zomaar te roepen dat iemand al dan niet (n)iets heeft meegemaakt in zijn of haar leven en daardoor een watje is.

Nogmaals: de mate van schock cq traumatisering is per persoon verschillend en daar valt nimmer over te discussiëren.

Ik doe het toch: ENORME HUILLIE. (Dat 'enorme' heb ik zelf toegevoegd)
Jenna333 schreef op 31 december 2007 @ 20:11:

Forummers als Fleurtje die dan gaan roepen dat je verder niets hebt meegemaakt als je hier last van kunt hebben, vind ik gewoon niet-nadenke individuën die met de kudde mee proberen te lullen om ook maar een statement en loze rellerij in de ruimte te genereren. Denk toch na mens. JIJ weet niet of anderen al dan niet nog veel ergere dingen hebben meegemaakt.

Ik wil ook bijna een bepaald FV- woord t.o.v. Fleurtje plaatsen, maar ik doe het niet, ik doe het niet.....
Ik doe het toch: ENORME HUILLIE. (Dat 'enorme' heb ik zelf toegevoegd)
Zuss schreef op 31 december 2007 @ 13:28:

Pom, hoe weet jij trouwens dat die man 2 klappen nodig had en dat ioe die cavia heeft doodgegooid? Er staat ergens dat ie die cavia uit een reflex gooide nadat ie was gebeten.

Ik heb ook weleens een kat laten vliegen. Beessie zat lekker bij me op schoot, ik moest opstaan dus zette hem op de vloer en voor ik had ie z'n tanden in m'n pols. Ik maak een beweging met m'n arm, kat laat los en beland 3 meter verder op de vloer.

En de 1e keer dat ik een vogeltje dat door de katten was binnengebracht en dat hevig bloedde en een lam vleugeltje had de nek om moest draaien lukte het me ook niet in 1 keer.

Ben ik nu ook een dierenmishandelaar?

@Alice, gegrilde cavia? Nou ja, er zijn ook landen waar ze rat, slang of hond eten dus waarom geen cavia?

Van een ooggetuige Zuss. Alhoewel het makkelijk lijkt een klein dier om te brengen, is dat dus knap lastig om het effectief in een keer goed te doen. Zie ook jouw verslag over het ombrengen van een vogeltje.

Wanneer je het niet kunt, dan kwel je een dier onnodig en dan kan het niet anders dan dierenmishandeling genoemd worden.

40 nagels van een kat vergelijken met een beet van een cavia, lijkt me niet echt een goede vergelijking. Bovendien heeft de kat verder geen verwondingen opgelopen toch?
Trouwens, al die mensen die het allemaal net zo zielig vinden als jij, zijn dat ook niet-nadenkende indivduen die met de kudde mee proberen te lullen om ook maar een statement en loze rellerij in de ruimte te genereren, of geldt dat alleen voor je so called 'tegenstanders'?
:rofl:
of beter: :applause:

Happy new year!

@traincha: er wordt geen snaar méér geraakt dan al geraakt was hoor. Ik wilde alleen even de andere kant van het verhaal belichten. Buiten de Telegraaf om. Zodat er twee verschillende invalshoeken aan het licht kwamen. Mij persoonlijk raak je niet met je postings.Niemand.

Ik verbaas me alleen over het gebrek aan inlevingsvermogen van sommigen. Dat is alles. En daar blijf ik me over verbazen. Zelfs anno 2008.... :) Alhoewel dat de nieuwe tendens voor de komende decennia lijkt te zijn. Hel hard roepen wat je allemaal idioot en ridicuul vindt, zonder enig empathisch besef c.q. inlevingsvermogen.

Hmm...!
[i]Wanneer je het niet kunt, dan kwel je een dier onnodig en dan kan het niet anders dan dierenmishandeling genoemd worden.

Dus omdat ik dat vogeltje niet in 1 keer z'n nekkie om kon draaien ben ik een dierenmishandelaar?

40 nagels van een kat vergelijken met een beet van een cavia, lijkt me niet echt een goede vergelijking. Bovendien heeft de kat verder geen verwondingen opgelopen toch?

40 nagels? Het kreng beet me, dat doen ze met hun bekkie hoor. En nee, hij had geen verwondingen opgelopen maar dat had net zo goed wel kunnen gebeuren.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
@Fleurtje: dat zeg ik niet. Ik zeg allen maar dat je niet zomaar klakkeloos kunt roepen dat iemand NIETS heeft meegemaakt als ze last hebben van een konijn dat en plein public is gemarteld.

Kinderen van 15 jaar kúnnen daar veel last van hebben. Dar kun je alleen over oordelen als je in die klas hebt gezeten en het geheel hebt moeten aanschouwen. Dan pas kun je oordelen of het al dan niet een trauma heeft kunnen genereren. Anderzijds moet je niet oordelen.

Ook ik heb het van horen zeggen. Van mijn eigen familie. En het was geen pretje. Ok, ik heb dat van horen zeggen, maar mijn achternichtje (net 15 jaar) slaapt er nog steeds slecht van.

Wijd het aan de "Flappie-tijd" van het jaar of anderzijds, maar het blijft een feit dat een verder voorkomen gezond dier als weerloos slachtoffer heeft moeten gelden voor een volstrekt zinloos voorbeeld van "diermanagement".

Dat sommige "stoerie boeries" het hier op de persoon gaan spelen en de empathisanten watjes noemen, vind ik dan weer een toonbeeld van softheid en gemak inzake hersenloos moddergooien van de zwakkeren des fora.

Maar ook dat is persoonlijk en niet dé algeheel geldende mening.
Nog ff ter aanvulling:ook al lukte het me die 1e keer niet om dat vogeltje in 1 keer z'n nek om te draaien, ik weet zeker dat ik, ondanks m'n gehannes, dat beest wel leed heb bespaard. En daarna is het nog wel een paar keer voorgekomen dat de katten een vogel(tje) (of muis, zelfs een keer een rat) half dood achterlieten en toen lukte het me wel in 1 keer. Dus van dat gehannes met dat 1e vogeltje heb ik wel wat geleerd.

Pom, hoe zat dat dan met die cavia?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Zuss schreef op 01 januari 2008 @ 18:54:

5e: knuppels en spuitjes

6e; poelier
:rolling:
En dat mensen zoveel lol kunnen hebben om een woord als huilie, het is weer te simpel voor woorden
.
Jenna, volgens de berichtgeving had de leerkracht toch aangegeven wat hij zou gaan doen en de leerlingen de kans geboden om daar NIET bij aanwezig te hoeven zijn.

Je nichtje is dus gebleven uit vrije beweging. Waarom vraag ik me dan af? Lullig voor haar dat ze er blijkbaar wakker van ligt, maar dat slijt wel.

Forummers met een andere mening verwijten dat zij stoerieboeries/bashers/relnichten zijn en tegelijk zelf regelmatig als Heintje wat olie op het vuur komen werpen maakt jezelf geen konijnenhaar beter.
pom508 schreef op 01 januari 2008 @ 19:33:

[...]

40 nagels van een kat vergelijken met een beet van een cavia, lijkt me niet echt een goede vergelijking.

Ligt er maar net aan waar die 40 nagels of de beet belanden. Er zijn plekken waar ik beiden liever niet wil ondergaan. Cavia en kat maken dan toch heus kans op een gratis spoedvliegcursus waarbij het risico van problemen met landen in zo'n geval niet zijn uitgesloten.
anoniem_5010 wijzigde dit bericht op 01-01-2008 23:19
Reden: kleurtje vergeten
% gewijzigd
lolotte schreef op 01 januari 2008 @ 23:11:

Jenna, volgens de berichtgeving had de leerkracht toch aangegeven wat hij zou gaan doen en de leerlingen de kans geboden om daar NIET bij aanwezig te hoeven zijn.

Je nichtje is dus gebleven uit vrije beweging. Waarom vraag ik me dan af? Lullig voor haar dat ze er blijkbaar wakker van ligt, maar dat slijt wel.

Forummers met een andere mening verwijten dat zij stoerieboeries/bashers/relnichten zijn en tegelijk zelf regelmatig als Heintje wat olie op het vuur komen werpen maakt jezelf geen konijnenhaar beter.
Jazeker Lolotte, de leraar had hen gewaarschuwd dat hij het dier IN 1 DOELGERICHTE KLAP ZOU DODEN. Dat was dus ook het verwachtingspatroon van de 15-jarigen. In de praktijk waren echter meerdere meppen nodig en heeft het dier dus geleden vanwege deze klungelaar. En dat staat nog steeds op het netvlies van de kids. De letterlijke doodsstrijd van dit hopeloze dier.

Voorts ben ik van mening dat: "cést le ton qui fait la musique" inzake een opponente mening hebben. Oftewel dat er een verschil is tussen een andere mening uiten op een volwassen en respectvolle wijze, ófwel mensen uitmaken voor aanstellers en watjes.

In dat laatste geval heb je een gebrek aan empathie en als je op een dergelijke wijze met kretologieën en negatieve waarden gaat smijten, val je al snel in de categorie "reller". Je kunt een opponente mening namelijk ook uiten zonder de andere zijde direct een aansteller ofwel watje te noemen.

Ieder zijn eigen mening en daar hebben we allemaal recht op want nogmaals: dé waarheid bestaat niet in dit dynamische leven!
lolotte schreef op 01 januari 2008 @ 23:11:

Er is trouwens een wezenlijk verschil tusen zaken nuanceren en nader toelichten en de "Heintje-strooit-olie-op het-vuur methode". Ok, die nuance is wellicht minimaal en dunner dan een k'nijnenhaar, maar hij is er wel degelijk ;-)
Siobhan, er is al eerder uitgelegd dat er een verschil is tussen gezelschapsdieren en de veestapel. Als jou kat een muis verwondt, breng jij de muis dan naar de dierenarts om hem in te laten slapen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Jenna333 schreef op 01 januari 2008 @ 23:30:

[...]

Jazeker Lolotte, de leraar had hen gewaarschuwd dat hij het dier IN 1 DOELGERICHTE KLAP ZOU DODEN. Dat was dus ook het verwachtingspatroon van de 15-jarigen. In de praktijk waren echter meerdere meppen nodig en heeft het dier dus geleden vanwege deze klungelaar. En dat staat nog steeds op het netvlies van de kids. De letterlijke doodsstrijd van dit hopeloze dier.

Sorry hoor, kun je tegen mij gaan zitten schreeuwen dat de belofte was dat het één klap zou zijn de keuze was vrij. Je nichtje is dus bewust blijven kijken hoe dat konijn geslagen zou worden, heeft vervolgens de gehele doodstrijd bekeken. Zij wilde dus wel zien hoe een leerkracht een konijn doodknuppelt.

Iets in mij zegt toch dat dit eigen verkiezing van een vijftien jarige is. Ze lijkt me oud genoeg om zelf te kunnen bedenken of het een leuk gezicht is als een dier waar je blijkbaar als klas binding mee hebt voor je ogen gedood wordt. Vooral die klap zal ze toch hebben kunnen inschatten dat dit wat anders zou zijn dan een spuitje bij de dierenarts.

Shiobhan, you made my day. Whoehahahaa, ik ben het slachtoffer. Dat was het konijn toch? En die zielige pubertjes?

Hoe graag je ook wilt, je krijgt geen antwoord van mij.
Wat jij wil Lolotte. Prima hoor, als dat jouw mening is. Daar heb je recht op. Net als iedereen hier. Dag dag!
.
dogcrazy schreef op 01 januari 2008 @ 21:28:

En dat mensen zoveel lol kunnen hebben om een woord als huilie, het is weer te simpel voor woorden
Hé, als wij niet mogen bepalen dat jullie aan aanstelleritus lijden, dan is het ook niet aan jullie (jij, in dit geval) om te bepalen wat wij lollig mogen vinden en wat niet.
7e etage; een schop onder de kont voor een ieder die aan aanstelleritus lijdt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven