Actueel
alle pijlers
Leraar dierverzorging(!!!) slaat konijn dood voor de klas...
zaterdag 22 december 2007 om 09:22
Met afschuw heb ik net een artikel gelezen op de website van De Telegraaf over een leraar dierverzorging (!!!) die voor het oog van zijn hele klas een konijn heeft doodgeslagen. Waarom? Omdat het arme beest een verlamd pootje had!
Mijn Foppe (langoor wit k'nijn) had dat ook en is ruim 8 jaar oud geworden dankzij een liefdevolle verzorging. Dat dier was voor de rest zo ontzettend blij, vrolijk en gezond! Ik kon het niet laten om onder mijn oude nickname een reactie achter te laten op de site van de Telegraaf!
Wat een hufter en wat heb ik te doen met die klas die dat heeft moeten aanschouwen!
Zie deze link: http://www.telegraaf.nl/b..._dood__.html?pageNumber=5
Mijn Foppe (langoor wit k'nijn) had dat ook en is ruim 8 jaar oud geworden dankzij een liefdevolle verzorging. Dat dier was voor de rest zo ontzettend blij, vrolijk en gezond! Ik kon het niet laten om onder mijn oude nickname een reactie achter te laten op de site van de Telegraaf!
Wat een hufter en wat heb ik te doen met die klas die dat heeft moeten aanschouwen!
Zie deze link: http://www.telegraaf.nl/b..._dood__.html?pageNumber=5
dinsdag 1 januari 2008 om 19:33
Van een ooggetuige Zuss. Alhoewel het makkelijk lijkt een klein dier om te brengen, is dat dus knap lastig om het effectief in een keer goed te doen. Zie ook jouw verslag over het ombrengen van een vogeltje.
Wanneer je het niet kunt, dan kwel je een dier onnodig en dan kan het niet anders dan dierenmishandeling genoemd worden.
40 nagels van een kat vergelijken met een beet van een cavia, lijkt me niet echt een goede vergelijking. Bovendien heeft de kat verder geen verwondingen opgelopen toch?
dinsdag 1 januari 2008 om 19:33
dinsdag 1 januari 2008 om 19:50
of beter:
Happy new year!
@traincha: er wordt geen snaar méér geraakt dan al geraakt was hoor. Ik wilde alleen even de andere kant van het verhaal belichten. Buiten de Telegraaf om. Zodat er twee verschillende invalshoeken aan het licht kwamen. Mij persoonlijk raak je niet met je postings.Niemand.
Ik verbaas me alleen over het gebrek aan inlevingsvermogen van sommigen. Dat is alles. En daar blijf ik me over verbazen. Zelfs anno 2008.... Alhoewel dat de nieuwe tendens voor de komende decennia lijkt te zijn. Hel hard roepen wat je allemaal idioot en ridicuul vindt, zonder enig empathisch besef c.q. inlevingsvermogen.
Hmm...!
Happy new year!
@traincha: er wordt geen snaar méér geraakt dan al geraakt was hoor. Ik wilde alleen even de andere kant van het verhaal belichten. Buiten de Telegraaf om. Zodat er twee verschillende invalshoeken aan het licht kwamen. Mij persoonlijk raak je niet met je postings.Niemand.
Ik verbaas me alleen over het gebrek aan inlevingsvermogen van sommigen. Dat is alles. En daar blijf ik me over verbazen. Zelfs anno 2008.... Alhoewel dat de nieuwe tendens voor de komende decennia lijkt te zijn. Hel hard roepen wat je allemaal idioot en ridicuul vindt, zonder enig empathisch besef c.q. inlevingsvermogen.
Hmm...!
dinsdag 1 januari 2008 om 19:50
[i]Wanneer je het niet kunt, dan kwel je een dier onnodig en dan kan het niet anders dan dierenmishandeling genoemd worden.
Dus omdat ik dat vogeltje niet in 1 keer z'n nekkie om kon draaien ben ik een dierenmishandelaar?
40 nagels van een kat vergelijken met een beet van een cavia, lijkt me niet echt een goede vergelijking. Bovendien heeft de kat verder geen verwondingen opgelopen toch?
40 nagels? Het kreng beet me, dat doen ze met hun bekkie hoor. En nee, hij had geen verwondingen opgelopen maar dat had net zo goed wel kunnen gebeuren.
Dus omdat ik dat vogeltje niet in 1 keer z'n nekkie om kon draaien ben ik een dierenmishandelaar?
40 nagels? Het kreng beet me, dat doen ze met hun bekkie hoor. En nee, hij had geen verwondingen opgelopen maar dat had net zo goed wel kunnen gebeuren.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
dinsdag 1 januari 2008 om 19:58
@Fleurtje: dat zeg ik niet. Ik zeg allen maar dat je niet zomaar klakkeloos kunt roepen dat iemand NIETS heeft meegemaakt als ze last hebben van een konijn dat en plein public is gemarteld.
Kinderen van 15 jaar kúnnen daar veel last van hebben. Dar kun je alleen over oordelen als je in die klas hebt gezeten en het geheel hebt moeten aanschouwen. Dan pas kun je oordelen of het al dan niet een trauma heeft kunnen genereren. Anderzijds moet je niet oordelen.
Ook ik heb het van horen zeggen. Van mijn eigen familie. En het was geen pretje. Ok, ik heb dat van horen zeggen, maar mijn achternichtje (net 15 jaar) slaapt er nog steeds slecht van.
Wijd het aan de "Flappie-tijd" van het jaar of anderzijds, maar het blijft een feit dat een verder voorkomen gezond dier als weerloos slachtoffer heeft moeten gelden voor een volstrekt zinloos voorbeeld van "diermanagement".
Dat sommige "stoerie boeries" het hier op de persoon gaan spelen en de empathisanten watjes noemen, vind ik dan weer een toonbeeld van softheid en gemak inzake hersenloos moddergooien van de zwakkeren des fora.
Maar ook dat is persoonlijk en niet dé algeheel geldende mening.
Kinderen van 15 jaar kúnnen daar veel last van hebben. Dar kun je alleen over oordelen als je in die klas hebt gezeten en het geheel hebt moeten aanschouwen. Dan pas kun je oordelen of het al dan niet een trauma heeft kunnen genereren. Anderzijds moet je niet oordelen.
Ook ik heb het van horen zeggen. Van mijn eigen familie. En het was geen pretje. Ok, ik heb dat van horen zeggen, maar mijn achternichtje (net 15 jaar) slaapt er nog steeds slecht van.
Wijd het aan de "Flappie-tijd" van het jaar of anderzijds, maar het blijft een feit dat een verder voorkomen gezond dier als weerloos slachtoffer heeft moeten gelden voor een volstrekt zinloos voorbeeld van "diermanagement".
Dat sommige "stoerie boeries" het hier op de persoon gaan spelen en de empathisanten watjes noemen, vind ik dan weer een toonbeeld van softheid en gemak inzake hersenloos moddergooien van de zwakkeren des fora.
Maar ook dat is persoonlijk en niet dé algeheel geldende mening.
dinsdag 1 januari 2008 om 20:43
Nog ff ter aanvulling:ook al lukte het me die 1e keer niet om dat vogeltje in 1 keer z'n nek om te draaien, ik weet zeker dat ik, ondanks m'n gehannes, dat beest wel leed heb bespaard. En daarna is het nog wel een paar keer voorgekomen dat de katten een vogel(tje) (of muis, zelfs een keer een rat) half dood achterlieten en toen lukte het me wel in 1 keer. Dus van dat gehannes met dat 1e vogeltje heb ik wel wat geleerd.
Pom, hoe zat dat dan met die cavia?
Pom, hoe zat dat dan met die cavia?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
dinsdag 1 januari 2008 om 23:11
Jenna, volgens de berichtgeving had de leerkracht toch aangegeven wat hij zou gaan doen en de leerlingen de kans geboden om daar NIET bij aanwezig te hoeven zijn.
Je nichtje is dus gebleven uit vrije beweging. Waarom vraag ik me dan af? Lullig voor haar dat ze er blijkbaar wakker van ligt, maar dat slijt wel.
Forummers met een andere mening verwijten dat zij stoerieboeries/bashers/relnichten zijn en tegelijk zelf regelmatig als Heintje wat olie op het vuur komen werpen maakt jezelf geen konijnenhaar beter.
Je nichtje is dus gebleven uit vrije beweging. Waarom vraag ik me dan af? Lullig voor haar dat ze er blijkbaar wakker van ligt, maar dat slijt wel.
Forummers met een andere mening verwijten dat zij stoerieboeries/bashers/relnichten zijn en tegelijk zelf regelmatig als Heintje wat olie op het vuur komen werpen maakt jezelf geen konijnenhaar beter.
dinsdag 1 januari 2008 om 23:18
Ligt er maar net aan waar die 40 nagels of de beet belanden. Er zijn plekken waar ik beiden liever niet wil ondergaan. Cavia en kat maken dan toch heus kans op een gratis spoedvliegcursus waarbij het risico van problemen met landen in zo'n geval niet zijn uitgesloten.
anoniem_5010 wijzigde dit bericht op 01-01-2008 23:19
Reden: kleurtje vergeten
Reden: kleurtje vergeten
% gewijzigd
dinsdag 1 januari 2008 om 23:30
Jazeker Lolotte, de leraar had hen gewaarschuwd dat hij het dier IN 1 DOELGERICHTE KLAP ZOU DODEN. Dat was dus ook het verwachtingspatroon van de 15-jarigen. In de praktijk waren echter meerdere meppen nodig en heeft het dier dus geleden vanwege deze klungelaar. En dat staat nog steeds op het netvlies van de kids. De letterlijke doodsstrijd van dit hopeloze dier.
Voorts ben ik van mening dat: "cést le ton qui fait la musique" inzake een opponente mening hebben. Oftewel dat er een verschil is tussen een andere mening uiten op een volwassen en respectvolle wijze, ófwel mensen uitmaken voor aanstellers en watjes.
In dat laatste geval heb je een gebrek aan empathie en als je op een dergelijke wijze met kretologieën en negatieve waarden gaat smijten, val je al snel in de categorie "reller". Je kunt een opponente mening namelijk ook uiten zonder de andere zijde direct een aansteller ofwel watje te noemen.
Ieder zijn eigen mening en daar hebben we allemaal recht op want nogmaals: dé waarheid bestaat niet in dit dynamische leven!
woensdag 2 januari 2008 om 09:01