kan vliesbehang over gewoon behang?

09-03-2011 21:04 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ons nieuwe huis zit er behang op de slaapkamer. We vinden het teveel werk om dit er helemaal af te halen dus willen wij er over heen behangen. We hebben nog nooit iets behangen dus kunnen we het beste vliesbehang. Maar nu lees ik op internet dat je dit het beste op een kale muur kunt doen. En dit zou betekenen dat we tocvh het oude behang moeten verwijderen. Klopt het wat ik heb gelezen of zijn er hier mensen die vliesbehang gewoon over ander behang hebben gedaan zonder dat dit problemen geeft?

Ohh ik hoop zo op het laatste!
Alle reacties Link kopieren
Uhm ... Nee, ik behang alleen op een kale muur.

Als je eroverheen gaat behangen, vlies behang is zwaar, dondert je alles van de muur of je krijgt bobbels omdat t oude behang nat id geworden van de lijm.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt het oude behang er af halen... zoveel werk is dat nou ook weer niet hoor! is best te doen! En daarna de muren even schuren met een schuurmachine of mouse.
Alle reacties Link kopieren
eraf halen en muur glad maken is echt het beste. Je kunt stoommachines huren, daarmee vliegt het van de muur af.

En met een mesje kan het ook, ben er hartstikke "zen' van geworden na tig muren.

Als je je huis opknapt, doe het dan goed. Anders zit je nog jaren tegen dat prutswerk aan te kijken..en dat is pas vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Wauw zo snel al reacties. Dank jullie wel daarvoor!

Nou dat wordt er dan toch afhalen....helaas. Maar jullie hebben helemaal gelijk. beter goed doen dan straks irritatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen voorstanden van behangen over oud behang. Op zich zou het wel moeten kunnen, gezien de vele lagen behang die je soms in (oudere) huizen achter elkaar eraf kan trekken. Maar je krijgt nu eenmaal geen garantie op mooi werk als je over oud behang heengaat.



Dan moet het vorige behang er heel goed opzitten, mooi strak, nog overal goed hechten. Dan moet de onderwand (kloppen op muur?) nog goed zijn.



Persoonlijk zou ik het oude behang afsteken en op de kale muur beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Met 'vliesbehang' bedoel je, neem ik aan, glasvezelbehang?



Dan oude laag eraf halen! Bij glasvezelbehang smeer je de muur in met lijm i.p.v. het behang en dan wordt de onderlaag nat en zompig en kan het oude behang (deels) loslaten. Daar gaat het echt niet van opknappen!
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnBritt79 schreef op 09 maart 2011 @ 22:01:

Met 'vliesbehang' bedoel je, neem ik aan, glasvezelbehang?



Dan oude laag eraf halen! Bij glasvezelbehang smeer je de muur in met lijm i.p.v. het behang en dan wordt de onderlaag nat en zompig en kan het oude behang (deels) loslaten. Daar gaat het echt niet van opknappen!

Vliesbehang is niet hetzelfde als glasvezelbehang.



Wat is vlies behang?



Vliesbehang, ook wel snelbehang genoemd, is een behang met een papieren of vinyl toplaag. De rug van het behang is van "vlies". Het draagt ook de naam snelbehang omdat het op een muur kan worden aangebracht zonder dat het moet ingelijmd worden of zonder enige wachttijd. Op vliesbehang kan indien gewenst ook een haast onuitputtelijke reeks van andere wandbedekkingen worden aangebracht.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er wel afhalen! Dan wordt het toch het mooiste!



Ik hoop voor je dat er geen 6 lagen zitten, dat hadden wij dus toen we dit huis kochten (ex-huurhuis) man, wat werd ik er moedeloos van. Vooral omdat er 1 laag tussen zat die geschilderd was met muurverf (en daar zaten nog lagen behang onder). Echt, ik overdrijf niet. Wat een werk was dat.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven