Trouwen in 2010/2011/2012 voor oude en nieuwe brides-to-be 5

06-11-2010 21:35 2959 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, gefeliciteerd aan ons allen met ons lustrumtopic!

NaamDatumBudgetIvetje1 april 2011 Vlammetje1 april 2011 SilkenTofuapril 2011 en april 2012 Dzjannke6 mei 2011 scully198127 mei 2011 ¤ 9.000,-Jilzz9 juni 2011¤ 4.000,-Ringelding 14 juni 2011 Knappekloon 25 juni 2011 ¤ 15.000,- souffle1 en 2 juli 2011 Dark Enchantress1 juli 2011 Goudvis1 juli 2011 Likaaugustus 2011 Cardhu26 augustus 2011 Fotogravin10 september 2011 ¤ 7.500,- Tut1 juni 2012 Zoovie 15 juni 2012 ¤ 17.000,- Moussiemous Juni 2012

En wie met SPOED nog gevraagd moeten worden:

Dotje

Tinkeldel
Souffle, dat wilde ik jou inderdaad nog vragen, wat grappig dat we dezelfde lokatie hebben! Geweldig is het er he? Hier is het nog niet zeker, maar ik hoop echt dat ik Tinus zover krijg. Maar hij was ook enthousiast, dus ik denk dat het wel goed komt. We denken aan 9 juni 2012, dan zijn we exact 7 jaar samen. En dat valt op een vrijdag, dus komt mooi uit. *Checkt toch maar even snel de tabel wanneer Souffle trouwt....*

Wil je met me sparren over de verdere invulling of vind je dat te herkenbaar? Kan ook op de hyve anders.

Goudvis, ringen zoeken lijkt me zo leuk!!

FG, ik vind dan net die bovenste corsage weer mooier
The Sunset is erg mooi en leuk..helemaal goed..ga ervoor.

Oo..als jullie op 9 juni 2012 gaan trouwen, ben ik die dag "al" 1jaar getrouwd..

FG..een leuk idee om de corsage's op deze wijze te doen..
Bedankt voor de reacties ! Echt een hele mooie locatie Tut, fris en modern (iig op de foto's) en wat gaaf dat je het ook een officiële trouwlocatie is, ga je binnen trouwen of echt op het strand ervoor?

@ Fotogravin: origineel, die corsages!! Ik vind de bovenste dan weer mooier, hip! Ik heb nog nooit zoiets gezien, maar ik vind het echt een héél leuk idee, ook omdat het iets blijvends is. En persoonlijk hou ik ook erg van zelf fröbelen, maar kan me voorstellen dat je daar maar net zin in moet hebben

Over mijzelf: ik ben al jaaaaaaren samen met mijn vriend, en we hebben het ook regelmatig over trouwen gehad (hij wil dit wel). Hij vraagt bij iedere trouwjurk op tv en in etalages 'wat vind je daar van' 'en van die' ? Als we in bijv. de V&D staan en ik pas een ring, betrap ik hem erop dat hij stiekem de maat noteert, hij vraagt waar ik naar toe zou willen als we op huwelijksreis gaan, hoe ik het zou willen met taart en eten, etc. etc. Maar De Vraag ook daadwerkelijk stellen? Nee, dat dan weer niet... Gek word ik ervan, haha! Kan er wel om lachen, maar wel een beetje als een boer met kiespijn. Maar de laatste tijd... Ik weet niet, hij is echt mega lief, constant zeggen hoeveel ie van me houdt, knuffelen, smsjes, mailtjes, hoe ie naar me kijkt, er is iets veranderd! Hij was altijd al lief, maar hij heeft de frequentie flink opgevoerd. En het feit dat ik (per ongeluk, echt waar!!) een herinnering in zijn outlook heb zien staan een tijdje terug met Ring zoovie kopen (ja, hij is nogal van het practische, haha) zette me ook aan het denken, want heb dus nog geen ring gezien... Vandaar dat ik dus denk dat het eraan zit te komen!
Eh Tut, als het goed is, valt 9 juni op een zaterdag. Wij trouwen namelijk op vrijdag 8 juni (checkt voor de zekerheid nog even de agenda.....8 juni is een vrijdag!)

Haha zo trouw ik straks nóg eerder dan jou
Dat is goed hoor Tut. Ik lees je vragen wel op hyves. Ik zal daar morgen ook wel even globaal ons dagje neerzetten.
Ah dju, zit er een schrikkeljaar tussen of tel ik gewoon verkeerd? Dan zal het wel geen 9 juni worden. Ach, eerst maar eens het eens worden over de lokatie en dan prikken we daarna wel een datum.

Zoovie, spannend, wie weet!

Souffle, ik meld me even op de hyve.
Hallo dames,

Ik breek even in.. Wil graag de oude-praat-maatjes laten weten dat ik op dit moment 5 weken zwanger ben. Het zou heel leuk zijn als ons kindje in november geboren wordt. Onze eerste kindje in onze trouwmaand en zijn we een jaar getrouwd.

Ik ben samen met de andere bruidjes met een kinderwens aan het kletsen op een ander topic. Misschien volgen er dit jaar nog wel meer van hier naar daar!

*Is weer weg*
Tut: 2012 wordt een schrikkeljaar.

Wbt de dresscode: Als je je bruiloft ook in een bepaald kleurenthema hebt, kan ik me voorstellen dat het heel leuk is om daar iets van terug te zien bij je gasten. Of dat nou dmv de corsages is of de kleding, of allebei. Als je graag wil dat mensen er ook iets in de kleding aan doen, denk ik dat a touch of idd een mooie beschrijving is. Dan hebben mensen niet het gevoel dat ze daar een heel kledingstuk voor aan hoeven te schaffen, maar kan je ook een sjaaltje, stropdas, of sieraden of zo doen.
anoniem_119535 wijzigde dit bericht op 09-03-2011 11:34
Reden: spellingsfout
% gewijzigd
Heupje: wat leuk!! Gefeliciteerd!

zoovie: Dat klinkt inderdaad alsof er een aanzoek in de pijplijn zit! Wat spannend! Grappig ook, die herinnering in zijn Outlook haha.
Heupje wat leuk, gefeliciteerd! Wil je nog een foto van jullie trouwen met ons delen op de hyve?
Zoovie.. hahaha.. mannen. De mijne had de ring bij de reserveband verstopt (gevraagd tijdens vakantie), omdat hij bang was dat ik het anders zou vinden..

Heupje.. gefeliciteerd. Bijzondere tijden! Geniet ervan. Mij zie je niet op dat topic hoor. 2 kids zijn genoeg...
Heupje gefeliciteerd!

Ik ben ook blij met mijn 2 doerakjes, dus ik kom ook niet meer gezellig kletsen over slijmdraden ed.

Ik moet afwassen!
Heup..gefeliciteerd, wat een mooi bericht!

*mij zie je daar ook niet..ben te oud..haha*
Heupje, gefeliciteerd

Ik kom voorlopig nog niet langs, jaartje of twee ofzo

Maar hoop wel dat iedereen van t topic snel zwanger wordt

Ik heb vandaag de ambtenaar gevraagd. Normaal gesproken doe je dat natuurlijk niet, maar één van mijn zeer gewaardeerde collega's is ambenaar van de burgerlijke stand, dus ik heb vanmiddag gevraagd of hij ons wil trouwen.

Hij voelde zich helemaal vereerd en vond het geweldig dus dat was wel heel erg leuk. Nu nog even aanvragen bij de gemeente alleen.
Mag ik weer even inbreken? Ik heb al eerder wat geschreven, maar ik ben nu toch wat in paniek!!!

Vrijdag (overmorgen dus) gaan we trouwen. Nu hebben we een week of 6 geleden onze trouwringen besteld. Dat was al wat laat, maar ze hebben er achteraan gebeld naar het hoofdkantoor en ons vervolgens verzekerd dat ze voor 11 maart geleverd zouden worden.

Nu bel ik vandaag en ze zijn nog niet binnen. En morgen komt er geen levering. De vrouw die ik aan de telefoon had, had 6 weken geleden zelf nog voor ons naar het hoofdkantoor gebeld en vindt het nu ook heel vervelend (duh). Ze kan pas morgenochtend haar regiomanager met het hoofdkantoor laten bellen en ALS ze er dan liggen, kunnen ze met een spoedlevering deze kant op. Maar als ze er niet liggen, dus niet.

En wat dan?? Iemand tips hoe we het dan (tijdelijk) kunnen doen? Ik wil wel ringen uitwisselen! Maar eigenlijk ook gewoon ónze ringen natuurlijk.

Ik zat gewoon met tranen in mijn ogen aan de telefoon. Alles geregeld, alles klaar, alleen even voor de zekerheid bellen en dan nu dít!
@ Karlie: Jeeeeeee, wat kut!!! (excusez le mot) En wat ontzettend, ontzettend SLECHT van die juwelier dat ze dit niet eerder melden. Goed, daar heb jij nu natuurlijk niets aan, maar toch, ik kan me goed voorstellen dat je er heel verdrietig en waarschijnlijk ook enorm boos over bent (en terecht).

Misschien een slecht idee, maar is het wat om bij een goedkope juwelier even 2 simpele ringen te halen (desnoods laat je ze ook gewoon graveren, voor het gevoel) voor weinig geld, tot je the real deal om je vinger kan schuiven? En dan maak je er dan met zijn 2tjes nog iets bijzonders van tijdens je huwelijksreis of zo. Ik zou sowiezo een dikke vette korting eisen, wat een stel prutsers zeg! En waarom doen ze eigenlijk zelf geen alternatief voorstel voor als ze er toch niet op tijd zijn, dat vind ik toch wel het minste wat ze kunnen doen.

Zoiets bijv: Voorbeeldje damesring
Dankjewel voor je reactie, heel lief. Ik ben inderdaad heel erg boos en verdrietig. Nou wéét ik wel dat het niet om de ringen draait, maar bij de ceremonie hoort het er voor mij - voor ons - wel echt bij.

Ik zat ook al te denken om dan even 2 andere ringen te regelen. Dat moet misschien ook wel, maar ik vind het heel jammer dan. Voor mijn gevoel hadden we die (die!) ringen vrijdag om onze vingers moeten schuiven en dan nooit meer af doen.

Mijn zus, tevens ceremoniemeester, is woest. We gaan dus morgen bij openingstijd al bij de juwelier staan en zonder antwoord en oplossing gaan we er niet meer weg.... :-) Ik had me die laatste dag toch anders voorgesteld hoor. Net vanmiddag vrij na een enorme periode van geregel, tijd om te ontspannen en er blij naartoe te leven. Maandag gaan we al op huwelijksreis, ik wil onze ringen gewoon dan... ik voel me heel zielig nu eigenlijk, maar voornamelijk heel erg boos ook!
Hier hebben we ook geen corsages. Vriend heeft al een zakdoek in z'n borstzakje van zijn pak, een gilet en een stropdas. Dan ook nog bloemen erbij werd TE.

Verder heb ik de planning geregeld en toch een soort draaiboek gemaakt :P Heb 3 pagina's met alle punten van de dagindeling uitgewerkt. Waar de fotograaf is, wat er op de foto moet, waar de CM zich bevind en wie wat moet doen wanneer. Ik heb dat draaiboek ff gemaild naar de CM en de fotograaf, dan zijn die iig op de hoogte. En verder heb ik de fotograaf meegedeeld hoe laat hij verwacht wordt.

En ik heb 2 weken terug een paar snoeppotten laten graveren. Ik heb als bedankje voor de gasten een snoepzakje met bedankkaartje eraan. Voor de getuigen heb ik nu dus die gegraveerde potten en voor de CM een grotere met daarin 2 bioscoopbonnen. Op de potten staat heel simpel : Bedankt!! Naam van hem & naam van mij 01-04-2011 Ze zijn echt heel leuk geworden! Hopelijk vinden zij dat ook.

Verder heb ik morgen een afspraak voor mijn nagels, dus ik ben heel benieuwd!! Heb nog nooit nepnagel gehad, dus vind het wel lekker dat ik ff kan wennen. En dan zijn we verder klaar. Heb de planning nog iets aangepast, want we zouden na het foto's maken eigenlijk naar mijn schoonouders gaan en daar de daggasten zien. Maar dat werd allemaal wat krap ivm lunchen enzo. Dus nu verzamelen de daggasten daar en krijgen een kop koffie. Daarna vertrekken hun naar het gemeentehuis en komen wij daarna aan als iedereen buiten staat Is ook veel leuker, want dan zien ze ons voor het eerst als we op DE plek aankomen.

@ Tut : Wat leuk dat je een locatie hebt zo ongeveer!! Ik heb zelf niks met locaties, daarom ook gewoon het gemeentehuis haha! Ben wel blij dat ik al dat gezoek niet gehad hebt als ik sommigen zo hoor hier

@ Karlie, waarom ging je 2 dagen voor de bruiloft pas bellen? Ik snap niet dat je vorige week niet al ff gevraagd hebt hoe het ervoor stond? En 6 weken is idd erg kort dag...ik heb de onze al 4 maanden in huis als ik ga trouwen. Je weet immers nooit wat er kan gebeuren. Ik neem toch aan dat ze er wel alles aan hebben gedaan om het op tijd af te krijgen, maar er kan natuurlijk altijd iets gebeuren (verkeerd gemaakt en opnieuw moeten beginnen), dus ik vind het van jezelf ook wel een vrij groot risico wat je genomen hebt. Neemt natuurlijk niet weg dat het ontzettend vervelend is en ik hoop van harte dat het morgen nog goed komt. En anders zou ik idd morgen toch een paar goedkope ringen halen en die gebruiken. Het is niet helemaal wat je in je hoofd had, maar ik zou mijn dag daar niet door laten verpesten iig. Geniet er gewoon van en later lach je hierom, echt waar
Wij wisten ook dat 6 weken kort dag was, daarom hebben we hen juist ook naar het hoofdkantoor laten bellen of het nog ging lukken. Anders zouden we namelijk ons - aanbetaalde - geld terugkrijgen. Maar toen werd ons dus verzékerd dat het nog op tijd geleverd zou worden en we het zelfs de 10e nog gegraveerd konden krijgen. Dus ik bel puur even om te checken, hoe laat kunnen we morgen passen en het graveren regelen (dat kon namelijk meteen). En dan hoor ik dit. Daar had ik niet op gerekend en daar ben ik wat mij betreft ondanks dat het laat was, terecht boos over. Ze hadden ons immers verzekerd dat het goed zou komen. Anders hadden we nog wat anders kunnen regelen en hadden we niet al de helft aanbetaald.
Oo Karlie, dat is wel erg zeg. Idd..had wat eerder gebeld.

Maar ja dan nog kunnen ze zeggen dat het wel goed komt.

En feitelijk ligt de fout bij de juwelier.

Onze ringen worden in april gemaakt, maar mooi dat ik deze week ga bellen.

Een optie is idd semi-trouwringen kopen? Eigenlijk van de zotte om iets anders aan te schaffen.

Of laat de juwelier daar een aandeel in doen.
Karlie ik begrijp dat het niet leuk is, dat je boos bent en dat je gestressd bent.

Mijn advies is,om 2 goedkopere ringen snel te kopen en die te wisselen. Desnoods uit de snoepautomaat, dat maakt het ook grappig.

Een bruiloft gaat niet om de ringen, maar om de verbintenis tussen jou en je partner. De ringen, het feest, de kleding is leuk om erbij te hebben maar is bij lange na zeker niet het belangrijkste!!

Hou dit ook in je hoofd voor als er wat mis gaat met de organisatie.

Later kun je er om lachen, echt waar!!!
@jilzz&Ivetje:

De reden dat ik nu pas gebeld heb, is omdat ze me ervan hadden verzekerd dat de ringen 9 a 10 maart geleverd gingen worden. We wisten dus dat dit pas 1 a 2 dagen voor de trouwdag ging zijn. En omdat ze ons dit verzekerd hadden, vind ik het ook onlogisch een week eerder al te bellen. Ik wist immers dat ze er dan nog niet gingen zijn. We hebben zulke duidelijke afspraken gemaakt. In de lijn der verwachting had ik gewoon morgen hun telefoontje verwacht: kom maar snel passen. Maar omdat ik gewoon even wilde checken (ik heb nu genoeg zenuwen in mijn lijf) bel ik even en krijg ik dit. De vrouw die ik sprak is dezelfde die 6 week terug voor ons bij het hoofdkantoor gecheckt had; zij begreep mij echt en vond het ook raar. Maar de vraag rijst bij mij dan toch dat als je een levering verwacht die niet komt, waarom ga je daar dan niet zelf achteraan?? Dat is toch geen service?

Als ik nou niet gebeld had, dan hadden ze me doodleuk volgende week een keer gebeld van uw trouwringen zijn klaar!? Terwijl ik dan op huwelijksreis ben? (want ze weten de trouwdatum, dit is echt juist genoemd ivm de levering)

Nou ja, ik ben hier erg verdrietig over. We hebben er alles aan gedaan om het op tijd te regelen en dit is ons ook beloofd. Echt expliciet, omdat en nadat we wisten dat we laat waren (6 weken!) Ik vind dat ik dan ook boos mag zijn als dit niet wordt waargemaakt, zo 2 dagen voor ons huwelijk (en alleen nadat ik er zelf over bel nota bene!). Ik hoop er morgen maar het beste van.
quote:knappekloon schreef op 09 maart 2011 @ 22:40:

Karlie ik begrijp dat het niet leuk is, dat je boos bent en dat je gestressd bent.

Mijn advies is,om 2 goedkopere ringen snel te kopen en die te wisselen. Desnoods uit de snoepautomaat, dat maakt het ook grappig.

Een bruiloft gaat niet om de ringen, maar om de verbintenis tussen jou en je partner. De ringen, het feest, de kleding is leuk om erbij te hebben maar is bij lange na zeker niet het belangrijkste!!

Hou dit ook in je hoofd voor als er wat mis gaat met de organisatie.

Later kun je er om lachen, echt waar!!!

Weet ik op zich hoor! Maar gevoelsmatig wil ik ónze ringen wisselen en die nooit (je weet het inderdaad nooit) meer af doen. We hebben ringen uitgezocht, besteld, de levering gecheckt en nu ineens kunnen ze het niet waarmaken. Dat is echt niet leuk, we gaan 2 dagen daarna op huwelijksreis dus ook dan zullen we nog zonder of met die 'nepringen' zitten.

Maar in 1 ding heb je absoluut gelijk: we laten die dag echt niet door de niet-ringen of wat dan ook maar verpesten hoor! En achteraf kunnen we er vast om lachen... dat kunnen we nu al bijna (bijna!!!) wel hoor (smiley met verkrampt gezicht). Ik zou alleen echt liever een omgevallen bruidstaart, een jankend/schreeuwend bruidsnichtje of blunderende trouwambtenaar hebben dan het ontbreken van de ringen.... tja. Ik ben echt geen bride-from-hell die geen "foutjes" kan verdragen, juist niet. Maar dit had ik niet verwacht en dit vind ik juist wél erg.
Karlie.. rustig aan. Misschien lukt het morgen nog!! Ga niet nu helemaal in de stress zitten. Je ringen zijn ergens en die moeten wel binnen een dag gebracht kunnen worden. Snap dat het heel naar is, maar maak jezelf niet te gek, daar los je niks mee op... Misschien hebben ze wel ergens 'dummies' (= nepringen voor de etalage) van die ringen die je kan lenen. Misschien zijn jullie ringen er morgen wel! Succes. Duim voor je!

Laat je nog wel weten hoe het afloopt? En ook na je trouwen hoe je dag was. Wij zijn gek op dat soort verhalen hier

Ivetje.. ben benieuwd hoe je nagels gaan bevallen. Ik wil het ook doen en heb het ook nooit eerder gehad. Ben alleen bang dat als ik ze eraf haal/laat eraf groeien dat dat niet mooi is, ma ja.. zie dat dat wel. Misschien heb ik een nieuwe 'verslaving' en hou ik wel nepnagels..

Goed idee trouwens om iedereen bij het gemeentehuis pas te zien. Wij zitten ook met zoiets. Ga dr nog even over nadenken.

Weltrusten.
Ik hoop ook heel erg dat ze 'ergens' zijn en gebracht kunnen worden (voor vrijdag 2 uur please!). Ik ben meer bang dat ze dus nog helemaal niet in de maak zijn. De vrouw die ik sprak zei dat ze bij andere filialen ook geen trouwringen 'te leen' hadden, maar het lijkt me sterk. Ik vind dat ze nu ook maar iets moeten regelen in samenspraak met ons, dat ze het niet kunnen laten bij 'oh wat jammer voor u'. We hebben een aardig bedrag neergeteld.

Ik ben nog steeds boos, maar ook al een stuk rustiger nu hoor (mijn aanstaande is helemaal de rustigheid zelve, hoewel ook boos). We laten onze dag zéker niet verpesten en ik zal achteraf hier verslag doen voor de geinteresseerden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven