In juni naar Spanje of Cote d'azur?

10-03-2011 11:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Al weken zijn we aan het zoeken naar een leuke camping voor onze vakantie. Wegens omstandigheden moeten we al begin juni op vakantie en we willen graag naar de zon en de zee, gezellige dorpjes/boulevards.

We hebben een zoontje van dan 2,5 jaar dus een beetje kindvriendelijk zou ook erg fijn zijn (leuk zwembad op de camping bijvoorbeeld) en we houden wel van een beetje luxe (mooie huuraccomodatie, mooie camping met veel voorzieningen)



Nu gaat onze voorkeur uit naar Spanje (tussen Barcelona en Tarragona) maar eigenlijk kunnen we daar niet echt vinden wat we zoeken en wat ons wel aanspreekt zit helaas al vol (bijv. camping Sanguli).

Nu zag ik op verschillende sites dat er in Frankrijk (naar mijn idee) veel mooiere campings zijn.

Heeft iemand hier misschien tips voor een leuke camping in de cote d'azur die een beetje aan onze wensen voldoet (hoeft niet aan alle natuurlijk, ik ben waarschijnlijk weer veel te veeleisend). We hebben vorig jaar echt een **** vakantie gehad dus ik wil deze vakantie echt kunnen genieten!

De belangrijkste eis is wel dat er in de omgeving van de camping echt iets te doen moet zijn, want we zijn geen types die de hele dag op de camping blijven, dus een leuke boulevard/stadje is wel erg belangrijk.



En hoe zijn de temperaturen begin juni in dit gebied van Frankrijk?



Alle tips zijn super welkom, want ik weet het echt even niet meer haha!
Alle reacties Link kopieren
Begin Juni is toch een prima tijd... Of ben je bang dat het dan nog koud is daar?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit in Frankrijk geweest, dus kan je niet helpen.

Ik ben zelf een paar jaar geleden op camping Bijela Uvala geweest in Istrië (Kroatië), bij Porec. In de buurt veel leuke stadjes en dorpjes om te bekijken, en je kunt een dagtocht naar Venetië maken met de draagvleugelboot. Dus mss is dat een idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind begin juni eigenlijk een super tijd (lekker voor de echte drukte aan) maar mijn vriend is er niet zo blij mee. Hij wil echt lekker weer dit jaar (vorig jaar 2 weken Texel geweest en dat was echt een ramp haha) dus in ieder geval warmer dan 20 graden.



We horen alleen erg wisselde verhalen over Frankrijk en Spanje qua temperatuur in juni. Je hebt natuurlijk nooit zekerheid, maar we willen in ieder geval naar een gebied waar toch wel een goede kans op mooi weer is. In ieder geval warmer dan die 2 regenachtige weken op Texel afgelopen zomer.
Alle reacties Link kopieren
Return: Kroatie is inderdaad ook een optie! Ik ga eens even kijken.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij camping Domaine de la Bergerie in Vence (ZO Frankrijk, niet ver van de Middellandse Zee): klik



Ik ben hier (wel heel lang geleden hoor) in juni geweest: camping nog niet te druk en 2 weken lang zalig weer. Vence is een heel mooi en gezellig plaatsje en in de omgeving is meer dan genoeg te doen. Misschien een idee?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Cote d'Azur is leuk, wel prijzig.



Ben zelf een paar jaar in Frejus geweest (niet op een camping). Van daaruit kun je leuke uitstapjes maken naar Nice, Cannes, Monaco.



Juni is perfect lijkt me. Nog niet zo heet.
Alle reacties Link kopieren
quote:novale schreef op 10 maart 2011 @ 12:12:

Ik vind begin juni eigenlijk een super tijd (lekker voor de echte drukte aan) maar mijn vriend is er niet zo blij mee. Hij wil echt lekker weer dit jaar (vorig jaar 2 weken Texel geweest en dat was echt een ramp haha) dus in ieder geval warmer dan 20 graden.



We horen alleen erg wisselde verhalen over Frankrijk en Spanje qua temperatuur in juni. Je hebt natuurlijk nooit zekerheid, maar we willen in ieder geval naar een gebied waar toch wel een goede kans op mooi weer is. In ieder geval warmer dan die 2 regenachtige weken op Texel afgelopen zomer.Juni is prima qua temperatuur. Het is nu bijv al rond de 18c in Barcelona.
In juni is 't gemiddeld 24 graden aan de Cote d'Azur.
Alle reacties Link kopieren
Ah super!



Ik kom net de camping Pachacaid tegen (Cote d'azur), ziet er ook wel erg leuk uit! Wel iets verder van het strand (8 km) maar we hebben een auto bij ons dus dat is in principe geen probleem.



En camping Domaine du Colombier spreekt ons ook wel aan Klik!



Iemand ervaring met deze campings/omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn (al een paar jaar geleden) naar Camping La Baume/Palmeraie geweest bij Frejus. Hele mooie camping en je kunt met de auto naar St. Tropez, Nice, Cannes.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een paar jaar terug op Pachacaid geweest.

Leuke camping. Wel klimmen als je boven staat.

Maar de glijbanen zijn van beton, dus niet fijn om vanaf te glijden.

De weg richting Le lavandou is voor een paar keer leuk om te rijden, maar na een paar dagen had ik dat wel gezien.

Omdat juni een rustige tijd is, zou ik eerder voor Frejus kiezen.

Domaine du Colombier is een goede camping.
Juni kan heel warm zijn in Spanje, maar... de laatste jaren is het weer in die maand niet zo goed geweest rond Barcelona / Tarragona.



Een leuke camping daar is Tamarit Park, maar zoals ik al zei, kan het in de avonden en overdag erg tegenzitten qua temperatuur en weer.
Alle reacties Link kopieren
Net met mijn vriend even rondgekeken op zoover et cetera en hij wil toch het liefste naar Spanje.



Tamarit Park lijkt ons een erg mooie camping en de visite die we hier vanavond hadden waren erg enthousiast over Castell Montgri bij L'estartit. Ook vonden zij El Delfin Verde een leuke camping, maar wat wij zo op internet zagen sprak die ons juist totaal niet aan.



Nu heeft hij het idee om gewoon een week (of 10 dagen) naar de een camping te gaan en daarna nog een week naar een andere camping. Is misschien ook wel een idee!



Morgen maar eens even goed alles bekijken en hopelijk ook snel boeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven