Hoe ceremoniemeester vragen op originele manier

16-03-2011 15:08 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik zit niet echt met een probleem maar hoop toch dat jullie me kunnen helpen. Wij gaan volgend jaar trouwen en willen komende weken onze getuige en ceremoniemeester gaan vragen. Nu heb ik voor de getuige al een leuk idee maar weet ik niet hoe ik de ceremoniemeester wil vragen. Heb al meedere ideeen geopperd maar mijn partner vind ze niks. Echter komt hij ook niet echt met een andere suggestie (typisch mannen). Had al bedacht een fotoboek te maken met de foto's van betreffende ceremoniemeester samen met ons, een doosje met een sleutel erin als sleutel voor ons huwelijk vind ik wat minder en zie heel veel solliciatieberichten voorbij komen maar dat valt beetje lullig aangezien ze met veel moeite aan het solliciteren is en dat niet echt wil lukken. Iemand nog meer ideeen?? Want verder ben ik helemaal blanco.



Wie weet heeft een van jullie wel een super originele manier om de Cm te vragen of ben je op een hele leuke manier gevraagd. Laat het me weten:)
Alle reacties Link kopieren
@yraatje. haha hoe herkenbaar. Hou ook enorm van zelf regelen en zijn al een heel end op weg en hebben nog veel ideeen die we zelf uitvoeren. onze ceremoniemeester zal een soort bijvalrol hebben niet teveel regelen maar gewoon aanwezig genieten en soms wat kleine zaken dirigeren. Ga me maar eens bedenken of we idd niet gewoon lekker voor ze moeten koken.



Overigens gaat het hier om een koppel dus zijn het 2 ceremoniemeesters:D
Alle reacties Link kopieren
@yraatje. haha hoe herkenbaar. Hou ook enorm van zelf regelen en zijn al een heel end op weg en hebben nog veel ideeen die we zelf uitvoeren. onze ceremoniemeester zal een soort bijvalrol hebben niet teveel regelen maar gewoon aanwezig genieten en soms wat kleine zaken dirigeren. Ga me maar eens bedenken of we idd niet gewoon lekker voor ze moeten koken.



Overigens gaat het hier om een koppel dus zijn het 2 ceremoniemeesters:D
quote:laela schreef op 16 maart 2011 @ 15:24:

Wat is je drang naar originaliteit? Het organiseren van een bruiloft is al origineel genoeg. Als je niet creatief bent, moet je dat ook niet willen zijn. Het moet ook bij je passen.Eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:gordijn87 schreef op 16 maart 2011 @ 15:25:

Aangezien het toch iets speciaals is en we er iets speciaals van willen maken willen we ze op een leuke manier vragen





Weet je zeker dat dit we moet zijn?

Aangezien je vriend tot nu toe alle manieren die jij hebt bedracht heeft afgekeurd voelt hij misschien ook wel meer voor gewoon vragen.



Ze uitnodigen voor een etentje en dan gewoon vragen is wel een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:gordijn87 schreef op 16 maart 2011 @ 15:25:

haha nee jojanneke dat niet.

Maar zijn speciale mensen voor ons (goede vrienden) en willen hen ook gewoon op een speciale manier vragen. Aangezien het toch iets speciaals is en we er iets speciaals van willen maken willen we ze op een leuke manier vragen



Voor jullie is trouwen heel erg speciaal, dat is maar goed ook, want waarom zou je het anders doen? Maar voor hele goede vrienden is het toch echt minder speciaal. Tenminste: ik vind het leuk als goede vrienden van mij gaan trouwen die echt bij elkaar horen en ik kom graag op de bruiloft en geef ideeën wanneer ze erom vragen.



Maar wees realistisch: voor hen is jullie trouwen niet het allerbelangrijkste in de wereld.



Of je hen op een speciale manier of niet vraagt, maakt voor hen niet zoveel uit. Enige is dat het, als ze niet willen, het een stuk moeilijker is om te weigeren.
Alle reacties Link kopieren
Je neemt een stel champagne glazen, die pies je vol, dan mag iedereen roeren met een zwangerschapstest, en de eerste die positief roert... oh nee, dat was origineel vertellen dat je zwanger bent. ..



-eh-



Neem ze mee uit eten en maak een ABC'tje ?



De A is van Aardig, dat ben jij altijd.

De B is van Beste Vriendin, jij lieve meid

De C is van Ceremoniemeester, dat mag jij zijn.

De D is van Dankbaarheid.

De E is van Eeuwige roem, die krijg je geheid



ect.
Gewoon vragen en straks, na het werk dat ze voor je gedaan hebben, bedanken met een mooie bos bloemen. Of zo'n blik van Jamin. Kan je het bedankkaartje er bij laten inblikken.
Wat doet een ceremoniemeester dan eigenlijk allemaal? Wij zijn getrouwd zonder een ceremoniemeester, ik kon ook helemaal geen taken bedenken waar iemand voor "aangesteld" zou moeten worden.



Ik krijg zelf altijd ontzettend veel jeuk bij origineel verpakte vragen trouwens. Maar als jij dat leuk vindt dan is de kans groot dat je beste vriendin dat ook best leuk zal vinden.
quote:just-juul schreef op 16 maart 2011 @ 15:39:

Je neemt een stel champagne glazen, die pies je vol, dan mag iedereen roeren met een zwangerschapstest, en de eerste die positief roert... oh nee, dat was origineel vertellen dat je zwanger bent. ..



-eh-



Neem ze mee uit eten en maak een ABC'tje ?



De A is van Aardig, dat ben jij altijd.

De B is van Beste Vriendin, jij lieve meid

De C is van Ceremoniemeester, dat mag jij zijn.

De D is van Dankbaarheid.

De E is van Eeuwige roem, die krijg je geheid



ect.



Jaaaaa!

De D is van Dankbaar want dat wil ik dat je bent

De E is van Eeuwige roem, die krijg je geheid

De F is van Fuck, wat flik je me nu?

De G is van Gestressde bruid die een borrel nodig heeft

De H is van ....
Ik denk dat je onderschat hoe een bruiloft ervaren wordt door anderen. Ik ben op meerdere bruiloften geweest, maar ik geniet er nou niet bijzonder van. Tuurlijk is het leuk als mensen willen vieren dat ze bij elkaar horen. En dat willen bezegelen met een ring en een papiertje. Maar...



Het is vooral een opgedirkt gezellig zijn. Soms wordt het echt gezellig (één bruiloft gehad die echt leuk was), meestal is het gewoon uitzitten. Met dronken oom Jan, die allerlei saillante maar absoluut niet grappige verhalen uit de doeken doet over vroeger. En later in een hoek van de feestzaal aan het kotsen is. Of vrienden van het bruidspaar die je eigenlijk helemaal niet aardig vindt, maar waarbij je ineens een front moet gaan vormen omdat je als gemene deler vriendschap met het bruidspaar hebt. Zogenaamd leuk bedoelde stukjes die nooit echt leuk worden.



Ik denk dat je je vrienden gewoon moet vragen. Maar ga ze niet opleggen dat ze tussendoor ook vooral moeten 'genieten' van jouw bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
De H is van Hell no.. dat hopen we niet te horen

De I is van Ideaal, dat wordt onze bruiloft

De J is van Jezus wat origineel, dat hoort er ook nog bij

De K is van Kolere wat een werk, al die stukjes en dansjes regelen

De L is van Lam, het eind van de avond
quote:lies_lies schreef op 16 maart 2011 @ 15:39:

[...]





Voor jullie is trouwen heel erg speciaal, dat is maar goed ook, want waarom zou je het anders doen? Maar voor hele goede vrienden is het toch echt minder speciaal.Eens dus!
Alle reacties Link kopieren
quote:kaetje schreef op 16 maart 2011 @ 15:42:

[...]





Jaaaaa!

De D is van Dankbaar want dat wil ik dat je bent

De E is van Eeuwige roem, die krijg je geheid

De F is van Fuck, wat flik je me nu?

De G is van Gestressde bruid die een borrel nodig heeft

De H is van ....



De H is van hysterisch, wat de bruid zal worden

De I is voor inktvis, die ligt op de borden

De J is voor janken, wat de moeders zullen doen

De K is voor kado's
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:laela schreef op 16 maart 2011 @ 15:28:

Succes met je speciale bruiloft, met speciale gasten, die op een speciale manier zijn uitgenodigd met een speciale kaart op een speciale locatie.



Draaf je niet een beetje door?



Nou, deze reactie heeft wel een hele hoge zuurgraad.

Ik zie Gordijn nog niet doordraven en zou ze dat wel doen.. jouw (mijn) probleem niet toch?
quote:just-juul schreef op 16 maart 2011 @ 15:39:

Je neemt een stel champagne glazen, die pies je vol, dan mag iedereen roeren met een zwangerschapstest, en de eerste die positief roert... oh nee, dat was origineel vertellen dat je zwanger bent. .. -eh-



.ik wilde sokjes in de boerenkool voorstellen
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 16 maart 2011 @ 15:44:

Ik denk dat je onderschat hoe een bruiloft ervaren wordt door anderen. Ik ben op meerdere bruiloften geweest, maar ik geniet er nou niet bijzonder van. Tuurlijk is het leuk als mensen willen vieren dat ze bij elkaar horen. En dat willen bezegelen met een ring en een papiertje. Maar...



Het is vooral een opgedirkt gezellig zijn. Soms wordt het echt gezellig (één bruiloft gehad die echt leuk was), meestal is het gewoon uitzitten. Met dronken oom Jan, die allerlei saillante maar absoluut niet grappige verhalen uit de doeken doet over vroeger. En later in een hoek van de feestzaal aan het kotsen is. Of vrienden van het bruidspaar die je eigenlijk helemaal niet aardig vindt, maar waarbij je ineens een front moet gaan vormen omdat je als gemene deler vriendschap met het bruidspaar hebt. Zogenaamd leuk bedoelde stukjes die nooit echt leuk worden.



Ik denk dat je je vrienden gewoon moet vragen. Maar ga ze niet opleggen dat ze tussendoor ook vooral moeten 'genieten' van jouw bruiloft. Dat dus. Zo ervaar ik bruiloften meestal, ook als ik het bruidspaar heel goed ken en ook als ik de families erg goed ken. Meestal vind ik het niet top, maar ik kom voor degene die trouwen. Omdat ik trouwerijen niet zo leuk vind, is dit een hele goede reden voor mij om geen ceremoniemeester te willen zijn en ik denk niet dat ik snel overgehaald kan worden om het wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, is ook flauw eigenlijk.



Gordijn: gefeliciteerd met je aanstaande bruiloft.



Ik zou die vrienden uitnodigen voor een borrel, en ze dan vragen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Briefje:



Beste ceremoniemeester,



Hierbij stuur ik je een advertentie uit de krant voor een tijdelijke baan. Ik dacht aan jou.

groetjes,

...

--------------
Alle reacties Link kopieren
Als je het dan toch "speciaal" wil doen, neem een fles champagne mee om het samen te vieren als ze ja heeft gezegd. Is ook feestelijk en zou voor mij echt speciaal genoeg zijn.



Ik zou ook inderdaad geen idee hebben wat ik met een niet werkende sleutel zou moeten. Weggooien denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen mijn broer & schoonzus binnenkort vragen of ze voogd van/over onze zoon willen worden.



Moeten wij dat nu ook origineel vragen?



(krijg nu hele lugubere ideetjes )
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Eye opener:D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas gevraagd als ceremonie meester. Aaaarghhh!!

Ik heb ja gezegd, AAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRGHHHH !



maar gelukkig, het is een simpele bruiloft, en veel gegadigden voor het helpen met aankleding en uitvoering. Bruid is weliwaar erg onduidelijk en bruidegom heeft nergens ideen over.

Dus lekker makkelijk, wat niet gevraagd wordt gaan we niet doen. De meeste drukte is om de cadeau lijst en de muziek.

Maar ik wens het niemand toe ceremonie meester te zijn van een stel wat alles perfect geregeld wil hebben met alle toeters en bellen, fotografen, locaties, diners, recepties. Getuigen hebben het veeeeeeeeeeeel makkelijker.



Sta je ceremonie meester bij, Het is jou bruiloft, en hij/zij is geen alleswetende klaag/vraag/beslis muur. Hij kan alleen maar doen wat jullie willen, en maak het duidelijk.



Ik heb me ondanks de kleine bruiloft al moeten verweren tegen verkeerde voorstellen, conflicten, wansmaken, poespassen en de gekste mis interpraties van uitnodigingen, mails en reacties.

Het is best lachen eigenlijk. Je komt erachter wie de domme en de slimme in de familie en vriendinkring zijn, heerlijk :-).



Ik heb ooit mijn broer gevraagd, en die had er geen zin in. Toen heb ik het zelf maar geregeld, en dat ging ook heel goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 16 maart 2011 @ 15:40:

Wat doet een ceremoniemeester dan eigenlijk allemaal? Wij zijn getrouwd zonder een ceremoniemeester, ik kon ook helemaal geen taken bedenken waar iemand voor "aangesteld" zou moeten worden.



Ik krijg zelf altijd ontzettend veel jeuk bij origineel verpakte vragen trouwens. Maar als jij dat leuk vindt dan is de kans groot dat je beste vriendin dat ook best leuk zal vinden.



Volgens mijn zus betekende 'ceremoniemeester': vraag aan je zus of ze dit wil doen. Vertel wat je van je bruiloft verwacht. Vertel dat er eigenlijk geen budget voor is. Vraag of CM wil regelen dat ouders betalen. Laat CM vervolgens alles regelen. Ga volledig uit je plaat als één dingetje niet geregeld is omdat CM in het ziekenhuis was wegens uitdroging. Laat CM alle familieruzies en perikelen die je zelf hebt veroorzaakt voor je sussen. Laat zwangere CM tussen het overgeven door de zaal versieren, laatste dingen regelen etc. terwijl je zelf met hoofdpijn op bed gaat liggen. Neem vervolgens trots zelf alle complimenten in ontvangst over de perfect geregelde bruiloft. Ga op huwelijksreis en laat CM en vrienden alle rommel opruimen.



Ik doe het dus nooit meer, dat ceremoniemeester zijn. (en ja, ik heb dit zelf laten gebeuren, omdat ik van mijn zusje hou, haar (en haar etiketje) ken en weet dat het anders een gigantische puinhoop was geworden (vooral in de relaties met de beide families) en ik gunde haar een mooie bruiloft, met daarna nog redelijk intacte familiebanden. Dat is gelukt, en dat was mijn beloning. Maar als ze ooit nog eens trouwt mag ze een andere CM zoeken. Hoe origineel ze het ook zou vragen.)



TO: een etentje lijkt mij ook origineel genoeg. Kun je meteen bespreken wat jij/jullie eigenlijk van de cm verwacht/en.
Alle reacties Link kopieren
quote:hom schreef op 16 maart 2011 @ 16:14:

Ik ben pas gevraagd als ceremonie meester. Aaaarghhh!!

Ik heb ja gezegd, AAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRGHHHH !



maar gelukkig, het is een simpele bruiloft, en veel gegadigden voor het helpen met aankleding en uitvoering. Bruid is weliwaar erg onduidelijk en bruidegom heeft nergens ideen over.

Dus lekker makkelijk, wat niet gevraagd wordt gaan we niet doen. De meeste drukte is om de cadeau lijst en de muziek.

Maar ik wens het niemand toe ceremonie meester te zijn van een stel wat alles perfect geregeld wil hebben met alle toeters en bellen, fotografen, locaties, diners, recepties. Getuigen hebben het veeeeeeeeeeeel makkelijker.



Sta je ceremonie meester bij, Het is jou bruiloft, en hij/zij is geen alleswetende klaag/vraag/beslis muur. Hij kan alleen maar doen wat jullie willen, en maak het duidelijk.



Ik heb me ondanks de kleine bruiloft al moeten verweren tegen verkeerde voorstellen, conflicten, wansmaken, poespassen en de gekste mis interpraties van uitnodigingen, mails en reacties.

Het is best lachen eigenlijk. Je komt erachter wie de domme en de slimme in de familie en vriendinkring zijn, heerlijk :-).

Hahahahaha. Dit dus, precies dit. En dan dus ook nog eens zonder budget, om het helemaal spannend te maken
quote:Madieken schreef op 16 maart 2011 @ 16:18:

[...]





Volgens mijn zus betekende 'ceremoniemeester': vraag aan je zus of ze dit wil doen. Vertel wat je van je bruiloft verwacht. Vertel dat er eigenlijk geen budget voor is. Vraag of CM wil regelen dat ouders betalen. Laat CM vervolgens alles regelen. Ga volledig uit je plaat als één dingetje niet geregeld is omdat CM in het ziekenhuis was wegens uitdroging. Laat CM alle familieruzies en perikelen die je zelf hebt veroorzaakt voor je sussen. Laat zwangere CM tussen het overgeven door de zaal versieren, laatste dingen regelen etc. terwijl je zelf met hoofdpijn op bed gaat liggen. Neem vervolgens trots zelf alle complimenten in ontvangst over de perfect geregelde bruiloft. Ga op huwelijksreis en laat CM en vrienden alle rommel opruimen.



Ik doe het dus nooit meer, dat ceremoniemeester zijn. (en ja, ik heb dit zelf laten gebeuren, omdat ik van mijn zusje hou, haar (en haar etiketje) ken en weet dat het anders een gigantische puinhoop was geworden (vooral in de relaties met de beide families) en ik gunde haar een mooie bruiloft, met daarna nog redelijk intacte familiebanden. Dat is gelukt, en dat was mijn beloning. Maar als ze ooit nog eens trouwt mag ze een andere CM zoeken. Hoe origineel ze het ook zou vragen.)



TO: een etentje lijkt mij ook origineel genoeg. Kun je meteen bespreken wat jij/jullie eigenlijk van de cm verwacht/en. Wat een horror!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven