Perth

16-03-2011 11:04 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand die er al is geweest, of van plan is te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Niemandd ?? :(
Alle reacties Link kopieren
Da's wel heel ongeduldig .....



Ik ben ooit van plan te gaan, ik heb daar familie wonen.
Ga je alleen naar Perth of ook nog andere delen van Australie bezoeken?



Ben zelf alleen aan de oostkant geweest en dat vond ik fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook familie in Brisbane wonen, dus voor mij zal het wel een totaalconcept worden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in 2006 daar een jaar vertoefd. Hele leuke, relaxte stad...Wat wil je weten?
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je zeker gezien en gedaan hebben? Wat zeker niet? Alles is welkom ! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 3,5 maand gewoond & gewerkt in Perth. Wel een leuke stad voor een week of 2. Maar niet voor langer. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Perth is 1 van de meest geisoleerde steden van de wereld!! Je kan er genoeg dingen doen, dus ligt een beetje aan je interesses. Ikzelf zou Perth skippen omdat naar mijn mening hebben de steden in Oostkust hetzelfde te bieden. Wel is Perth beter om te werken (salaris beter en meer werk) Dat was tenminste 3 jaar geleden zo.

Als je Perth gaat doen zou ik zeker ook Westkust doen. Ga je overnachten in hostels? zo ja. ik heb veeel afgewisseld van hostels, en naar mijn mening was The Emperors Crown het schoonste en gezelgste hostel (3 jaar geleden dan). Suc6.
Alle reacties Link kopieren
Perth heeft inderdaad niet een heel spannend centrum maar rondom Perth kun je wel langer dan 2 weken vertoeven hoor. De natuur buiten Perth is ontzettend mooi en de mensen zijn super.



- Rottnest Island. Probeer daar een nacht naar toe te gaan. Is een eilandje net buiten de kust van Fremantle (suburb van Perth), witte stranden, palmbomen, bootjes... kortom mooie plaatjes.

- Afhankelijk van welk seizoen je gaat... rond September (dacht ik..) kun je gaan whale watchen. Bultrugwalvissen die op doortocht zijn richting het noorden, dolfijnen etc.

- Cottesloe beach. Mooi familiestrand in Perth, lekker fish and chips en leuke feestjes op zondag in Cottesloe hotel.

- Fremantle, leuke suburb, relaxte vibe. Leuke oude gebouwtjes en indoor markets. Marine museum is ook moeite waard om te bezoeken, veel info over nederlandse zeevaart. Freo prison is ook leuk om te bezoeken, de avond rondleiding is spannend om mee te maken. The Brewery is een leuk restaurant.

- Lancelin, een eindje uit Perth. Verstandig om een tour te boeken naar dit plekje. Super om te surfen, hoge duinen waar je kunt sandsurfen en de pinnacles (rotsformaties, mooiste bij zonsondergang).

- North bridge. North bridge is een leuke wijk met veel restaurants, discotheken, kroegen etc. The Moon is een aanrader, leuk restaurant met chocoladecake om een moord voor te doen en live jazz muziek.



Leuk Hostel is Billabong Backpackers. In het begin van mijn tijd in Perth daar vertoefd, gezellige backpackers. Later ben ik in West-Perth gaan wonen, jammer genoeg was daar niet zo veel te doen.



Hopelijk heb je er wat aan... Ik vond Perth een goede uitvalsbasis om de omgeving te ontdekken bv monkey mia (dofijnen voeren etc wel toeristisch), kalbarri, margeret river (wijn regio), albany, esperance et cetera.



Als je gaat... Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook in Billabong hostel overnacht en toen ik er was zat ik na 3 dagen helemaal onder de bulten door bedbugs. Ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt.

Het is een gezellig en meest bekende hostel. Maar na mijn melding deden vervolgens niets aan de bedbugs..Wel kreeg ik gratis muntjes om mijn was te doen. Normaal gesproken zouden ze de hele kamer ontsmetten. Maar dat gebeurde toen niet.



Monkey Mia --> er is maar 1 hoogtepunt als de dolfijnen komen en dan worden ze gevoerd..Dat duurt ongeveer 15 minuten en dan zijn ze weg. (we mochten ze zelf toen niet voeren) Verder is het idd. heel toeristisch en weinig tot niets te beleven.
Alle reacties Link kopieren
Wij denken erover om in het najaar naar Perth te gaan, voor een week of 3 op familiebezoek. Ga ervan uit dat zij ons wel de leuke plekjes laten zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:SunSh1ne schreef op 16 maart 2011 @ 19:12:

Ik heb zelf 3,5 maand gewoond & gewerkt in Perth. Wel een leuke stad voor een week of 2. Maar niet voor langer. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Perth is 1 van de meest geisoleerde steden van de wereld!! Je kan er genoeg dingen doen, dus ligt een beetje aan je interesses. Ikzelf zou Perth skippen omdat naar mijn mening hebben de steden in Oostkust hetzelfde te bieden. Wel is Perth beter om te werken (salaris beter en meer werk) Dat was tenminste 3 jaar geleden zo.

Als je Perth gaat doen zou ik zeker ook Westkust doen. Ga je overnachten in hostels? zo ja. ik heb veeel afgewisseld van hostels, en naar mijn mening was The Emperors Crown het schoonste en gezelgste hostel (3 jaar geleden dan). Suc6.



Wat bedoel je met geisoleerd?

Als ik ga blijf ik bij vrienden, maar ben nog niet zeker of ik wel ga..
Perth is mijn állerfavorietste stad op aarde. Het ligt geografisch gezien erg geïsoleerd, maar daar merk je niks van. Het er naar toe is wat lastiger, of heel ver rijden met de auto of duur vliegen.

Maar het is er zó mooi, de mensen zo aardig. Cottesloe beach en Rottnest Island zijn ge-wel-dig en ook Fremantle is super.

Als hostel zou ik je Coolibah Lodge aanraden, een heerlijk plekje.

Je kunt naar Margareth River gaan in de omgeving en alle wineries uitproberen, inclusief Jacobs Creek. Heerlijk.



Ik ga mee
Alle reacties Link kopieren
quote:tuffers schreef op 21 maart 2011 @ 10:42:

Perth is mijn állerfavorietste stad op aarde. Het ligt geografisch gezien erg geïsoleerd, maar daar merk je niks van. Het er naar toe is wat lastiger, of heel ver rijden met de auto of duur vliegen.

Maar het is er zó mooi, de mensen zo aardig. Cottesloe beach en Rottnest Island zijn ge-wel-dig en ook Fremantle is super.

Als hostel zou ik je Coolibah Lodge aanraden, een heerlijk plekje.

Je kunt naar Margareth River gaan in de omgeving en alle wineries uitproberen, inclusief Jacobs Creek. Heerlijk.



Ik ga mee Jij mag de tourgids van dienst zijn !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven