Zwanger en zo onzeker
dinsdag 22 maart 2011 om 13:56
Momenteel ben ik 11 weken zwanger van mijn derde kind. Ergste kwalen lijken voorbij en vorige week een goede echo gehad.
Ik weet niet waar het vandaan komt maar ben zo vreselijk onzeker opeens. Bang dat het kindje nu niet meer leeft. Het is in principe nergens op gebaseerd, geen bloedverlies of krampen ofzo. Maar ik merk verder gewoon niks aan mijn buik bv. In mijn gedachten was dat bij eerdere zwangerschappen al wel zo.
Herkent iemand die onzekerheid en hoe gingen jullie daar mee om? Moet pas over drie weken weer naar de verloskundige dus dat duurt nog wel even.
Ik weet niet waar het vandaan komt maar ben zo vreselijk onzeker opeens. Bang dat het kindje nu niet meer leeft. Het is in principe nergens op gebaseerd, geen bloedverlies of krampen ofzo. Maar ik merk verder gewoon niks aan mijn buik bv. In mijn gedachten was dat bij eerdere zwangerschappen al wel zo.
Herkent iemand die onzekerheid en hoe gingen jullie daar mee om? Moet pas over drie weken weer naar de verloskundige dus dat duurt nog wel even.
dinsdag 22 maart 2011 om 14:22
Hoi,
Allereerst gefeliciteerd!!
Ik herken je verhaal! Ik ben momenteel alweer 34 weken zwanger van ons 3e kindje en ben net zo onzeker als jij.
Toen ik de eerste echo had gehad dacht ik dat het beter zou gaan, maar nee hoor iedere controle dacht ik na 2 gezonde kinderen zal dit wel mis moeten gaan. Belachelijk natuurlijk. Bij de 20 weken echo dacht ik hij zal wel iets vinden, maar ons kindje zag er prima uit.
Nu ben ik dus 34 weken en doordat ik het kindje voel bewegen weet ik dat het goed zit, maar de onzekerheid is bij mij gebleven.
Ik hoop echt voor jou dat de onzekerheid snel weggaat.
Ondanks de onzekerheid geniet ik wel enorm hoor en kan ik soms niet wachten tot ik bevallen ben.
Allereerst gefeliciteerd!!
Ik herken je verhaal! Ik ben momenteel alweer 34 weken zwanger van ons 3e kindje en ben net zo onzeker als jij.
Toen ik de eerste echo had gehad dacht ik dat het beter zou gaan, maar nee hoor iedere controle dacht ik na 2 gezonde kinderen zal dit wel mis moeten gaan. Belachelijk natuurlijk. Bij de 20 weken echo dacht ik hij zal wel iets vinden, maar ons kindje zag er prima uit.
Nu ben ik dus 34 weken en doordat ik het kindje voel bewegen weet ik dat het goed zit, maar de onzekerheid is bij mij gebleven.
Ik hoop echt voor jou dat de onzekerheid snel weggaat.
Ondanks de onzekerheid geniet ik wel enorm hoor en kan ik soms niet wachten tot ik bevallen ben.
dinsdag 22 maart 2011 om 15:00
dinsdag 22 maart 2011 om 16:03
hallo heb even een vraag aan jullie, ik ben hier nieuw en weet niet hoe het werkt maar ik heb vandaag een ovulatietest gedaan en kwam positief uit dat was smorgens na mijn ochtend urine 2de keer plassen.. nu vanmiddag was die weer negatief hoe kan dit? ik doe het al elke morgen 14dagen lang.. help me
woensdag 23 maart 2011 om 10:46
Ja hoor, ben 20 weken zwanger van de eerste. Na iedere controle loop ik weer op een blauwe wolk, maar meestal de dag erna al beginnen de zenuwen weer.
Begon ik net de baby te voelen kreeg ik ineens een gigantische rugpijn. Die is nu gelukkig weer over, maar voel de baby niet meer zoals van het weekend. Wat op zich weer niet zo gek is aangezien ik nu de hele dag op m'n werk bezig ben...
Je blijft je gewoon rare dingen in je hoofd halen...
Begon ik net de baby te voelen kreeg ik ineens een gigantische rugpijn. Die is nu gelukkig weer over, maar voel de baby niet meer zoals van het weekend. Wat op zich weer niet zo gek is aangezien ik nu de hele dag op m'n werk bezig ben...
Je blijft je gewoon rare dingen in je hoofd halen...
woensdag 23 maart 2011 om 11:22
Ik herken het ook. Het hield eigenlijk op na de 20 weken echo, maar ook daarna heb ik me nog wel onzeker gevoeld, vooral als ik van die vreselijke verhalen las (zocht ze nooit bewust op, maar kwam ze toch weer tegen op internet, ben op een gegeven moment maar even gestopt met googlen...). Het irritante is dat je er niets tegen kunt doen, de tijd moet er echt overheen gaan. Sterkte en fijn dat alles er wel heel goed uitziet, dat is het belangrijkste!