Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen als een malle

23-03-2011 23:50 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bam, op een gegeven moment slaat het in. Je bent 26 jaar, hebt een leuke baan, een geweldige vent, een gaaf huis en een actief sociaal leven. Goed voor elkaar zul je denken. Klopt, voor het grootste deel een topleven. Toch weeg ik 110 kilo, ik zal niet zeggen bij welke lengte, dan sla je stijl achterover.



Het zit in de genen? Zware botten? Trage schildklier? Alles wat ik eet zit gelijk op mijn heupen? Nee hoor, gewoon te veel en te vaak eten, alles door elkaar en soms op de meest bizarre tijden. Spijtig.



Nu ik mijn leven zo onder de loep neem (en me besef dat vanaf je 30e je vel al zijn elasticiteit verliest) ga ik de strijd aan. Vol goede moed, afvallen alsof mijn leven er vanaf hangt (dit is de motivatie, voordat ik goed en wel begonnen ben, die spreekt)



Hoe ga ik het doen? Met het Cambridge Dieet, jawel. Ik heb gelezen op forums, en ja ik besef dat het een crashdieet is. Ik weet dat ik er ook bij moet sporten. En natuurlijk is het de kunst om de kilo's eraf te houden. Ik negeer alle bezwaren en ik ga er voor. Wat er nu af gaat komt er in ieder geval niet bij.



110 kilo, 60 kilo is het streven. Optimistisch? Klopt. Eerst maar eens onder de 100. Hier ga ik het van me afschrijven.



Wish me luck



Jorre
Alle reacties Link kopieren
Of ze is een passende sport aan het zoeken

Alle reacties Link kopieren
quote:banaanaap schreef op 24 maart 2011 @ 01:20:

Of ze is een passende sport aan het zoeken

[afbeelding]
Alle reacties Link kopieren
Of ze is aan 't dansen als een malle.



Alle reacties Link kopieren
Of ze is ontmoedigd door jullie reacties.



Tsja, ik ben ook anti-crash. Maar kan me voorstellen dat 'snel' en 'makkelijk' afvallen voor veel mensen met ernstig overgewicht verleidelijk klinkt. Misschien is het slim om even dit artikel te lezen voor je aan de shakes gaat.



http://www.telegraaf.nl/v ... _maanden_op_shakes__.html



Maar als je de verleiding om een ongezond dieet te volgen toch niet kan weerstaan, wens ik je toch heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat werkt is een gezond eetpatroon aanleren , evt met behulp van een dietiste en je bewust zijn van wat je eet, liefst zo rond 1500 cal. zodat je ook normaal kunt functioneren. T is er ook niet in een paar weken aangekomen.



Met al die crashdieten kom je uiteindelijk weer aan en helpo je je eigen stofwisseling om zeep.



Wat ook kan helpen is weten wat voeding voor je doet bv als je lekkere verse mango zet tegenover m & m's, beide zoet maar het een vol goede vitamines en vti A en de ander helpt om je aderen dicht te laten slibben. Qua calorieen ook nogal een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Even terzijde, het is "dan sla je steil achterover"

(tevens is het "steil haar" (maar wel "stijltang"))
Alle reacties Link kopieren
TO: Zoals je kunt lezen, raadt bijna iedereen het volgen van een crashdieët af. Er zijn duizenden vrouwen die je hetzelfde kunnen vertellen. Snel kilo's verliezen en die er na het stoppen giga snel weer aankomen.

Verstandiger is het aanleren van een nieuwe levenswijze met gezond en uitgebalanceerd eten via een dieëtiste of eetclub. Je hebt dan wel ruim een jaar (misschien wel anderhalf jaar) nodig om zoveel kilo's kwijt te raken, dus een lange adem. Sporte gaat ook zeker helpen. Maar als je ECHT wilt, dan kun je het bereiken.

Alleen niet door crashen.

Wens je veel wijsheid bij je keuze van dieëten.



Als het reclame is...... goed gedaan, maar beetje sneu!
Horen, zien en .... reageren
http://www.telegraaf.nl/v ... en_op_shakes__.html?p=4,1



Iemand die precies hetzelfde heeft gedaan als dat jij wil doen....
Voor mensen die van ongezond en veel eten houden voelt 'n gezond eetpatroon vaak ook al als 'n zwaar dieet. Kun je beter wat strenger lijnen (niet direct crashen) zodat je in elk geval 1 kilo per week verliest, want met 1-2 kilo per maand kun je op 2 vingers natellen dat je na 'n maand al weer de pijp aan maarten geeft en weer terugvalt. Als je zoveel moeite doet moet je wel succes boeken.
En van 110 naar 60 is echt idioot!!
Alle reacties Link kopieren
Ongelovelijk, wat een botte reacties.



Is er iemand die heel eerlijk vertelt waarom ze zo zwaar is geworden. Een plan heeft gemaakt wat bij haar zelf past om weer in het gareel te komen, en hier haar verhaal wil doen en steun zoekt.

En wat krijgt ze, voornamelijk kritiek en kwetsende plaatjes.

Duidelijk van mensen die totaal niet weten wat iemand doormaakt met zo'n gewicht.



Als je geen structuur meer hebt in je eetpatroon, kan het juist goed zijn om eerst maar eens te beginnen met een strak plan van vaste afgepaste maaltijden en tijdstippen. Van daar uit kan je weer leren om een gezond eetpatroon op te bouwen.



Natuurlijk kan je beter niet te lang op een laag aantal calorieën blijven zitten, maar als ze er flink bij sport zal in elk geval het kacheltje wel blijven branden. En ik kan uit ervaring vertellen dat een start waarin je wat meer kiloos verliest, een goede stimulans is om daarna gewoon rustig en gezond verder te gaan met het opbouwen van een gezond eet patroon waarbij je gestaag de pondjes verliest.



Dus Jorre, hartstikke goed dat je de strijd met je gewicht en jezelf aan gaat. Zoek alle hulp en leuke support die er is.

Er zijn ontzettend leuke forums waar je je verhaal kwijt kan en er wel steun is, zoals www.valtaf.nl, maar er zijn er natuurlijk nog veel meer.

Veel succes en hopelijk ben je straks onder de 100 kilo!
Alle reacties Link kopieren
suc6 met het dieet. ik zou idd niet voor crashen gaan, ik heb dit ook een keer gehad, maar viel snel af, wat alleen vocht was, en daarna kwam er meer bij dan dat ik woog.

Ben hierna gewoon meer gaan sporten, en niet eens extreem, ook gewoon rondje lopen af en toe, en 6x per dag eten, dat is het belangrijkste om je stofwisseling op gang te houden. en dat helpt echt, en hou je ook langer vol.
Alle reacties Link kopieren
als je het kort doet om de eerste kilo;s eraf te krijgen kan ik me nog voorstellen maar 50 kilo in korte tijd eraf kan nooit gezond zijn.



Dus ik zou bijv. een maandje of 6 weken dat cambridge doen (ken het verder niet) en daarna met een dietiste de rest gaan aanpakken..
Alle reacties Link kopieren
Dag Jorre,



Laat je niet meteen ontmoedigen door de reacties, wel hoop ik dat je het aan het denken zet rustig aan te doen.



Super, heel goed, dat je iets aan je gewicht wilt doen! Dat is al een hele stap, realiseren dat je te zwaar bent, maar er nu ook echt iets aan wilt doen. Maar: voor een gedeelte wil je het vast voor je gezondheid doen. Het Cambridge dieet maakt je stofwisseling kapot, en ook daar doe je je gezondheid geen plezier mee.



Misschien heb je hier al iets aan:



Het is nu heerlijk weer, wat ik heerlijk vind is wandelen. Ik heb een route van een halfuurtje uitgestippeld in mijn dorp. Iedere avond even lopen. En ik vind het fijn! Ik doe het zelf alleen, om zo mijn hoofd een beetje leeg te krijgen, maar is net zo gezellig met je vriend/vriendinnen. En het is een perfecte manier om te beginnen met bewegen, zonder dat het veel van je conditie vergt.



Stap eens over van cola naar aanlenglimonade/water/thee, van vanillevla naar kwark/yoghurt, van mayo naar ketchup... De minder vette, gezondere varianten helpen ook al heel veel, zeker in de combinatie met het wandelen maak je al een super begin.



Bezoek een goede sportschool, die je helpt met je doel te realiseren. Ik ben zelf zó blij dat ik dat gedaan heb! Eens per 2 maanden heb ik een afspraak met een instructeur die een fittest met me aflegt, een uitgebreide weging en meting doet en zo mijn vooruitgang bijhoud. Ook krijg ik dan een nieuw schema met nieuwe oefeningen, dat motiveerd + nieuwe oefeningen is weer goed voor gewichtsverlies! En tussendoor hoef ik niet verlegen te zitten met vragen, ze helpen me graag. Dat zou ik je echt willen aanraden.



@Septembergirl: wow, wat een botte opmerking. Er zijn heus zat mensen die meer dan 50 kilo zijn afgevallen. Wat nu idioot. Ik vind de opmerking idoot! Alsof niemand meer dan 15 kilo zou mogen opvallen.
Poldervrouw, Cambridge is een zwaar crashdieet, waarna je (als je er mee klaar bent) aan de babyvoeding moet, omdat dat dan het enige is wat je lichaam kan verdragen / verwerken.



Pluis, jij vergist je behoorlijk, de reacties zijn niet bot. De reacties zijn oprecht en eerlijk. 50 kilo eraf crashen is een absurd plan, wat doet dat alleen al met je huid, en met je spieren (je hart is ook een spier hè).



TO kan dit niet alleen aanpakken, ze zou naar de diëtiste of HA moeten om zich verder te laten adviseren.
quote:BarbaraAnn schreef op 24 maart 2011 @ 09:16:



@Septembergirl: wow, wat een botte opmerking. Er zijn heus zat mensen die meer dan 50 kilo zijn afgevallen. Wat nu idioot. Ik vind de opmerking idoot! Alsof niemand meer dan 15 kilo zou mogen opvallen.



50 kilo er af crashen, dat vind ik idioot. Want: idioot ongezond.



Wat een stomme opmerking van je!
Alle reacties Link kopieren
Dit is Jorre haar eerste post hier en de tekst is veel te gemaakt. Oh ik heb zo'n geweldig leven maar toch ben ik te zwaar, en op je 30-ste verliest je huid haar elasticiteit dus ik ga crashen.



Ik zeg ook reclame!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluis75 schreef op 24 maart 2011 @ 08:44:



En wat krijgt ze, voornamelijk kritiek en kwetsende plaatjes.

Die plaatjes waren misschien niet zo heel aardig, maar waarom zou kritiek niet mogen? Het is geen slimme keuze, die TO maakt, en die ze post op een forum. Waar iedereen zijn mening mag geven. Het is gewoon niet slim, wat TO doet, en dat mag toch best gezegd worden?quote:Duidelijk van mensen die totaal niet weten wat iemand doormaakt met zo'n gewicht.Hoe weet jij dat nu? Er zijn hier genoeg mensen op viva, die ook een ongezond gewicht hebben, en op een gezonde manier aan het afvallen zijn. Beetje kort door de bocht, jou reactie!quote:Als je geen structuur meer hebt in je eetpatroon, kan het juist goed zijn om eerst maar eens te beginnen met een strak plan van vaste afgepaste maaltijden en tijdstippen. Van daar uit kan je weer leren om een gezond eetpatroon op te bouwen.Waarom niet in dat strakke eetpatroon meteen 'zelf koken' inbouwen? Jezelf verwennen met goede, verse producten en zelf je eten overal mee naar toe nemen. Dat is 1) nog veel lekkerder dan al die rare shakes en 2) leer je weer genieten van gezond eten (shakes zijn niet gezond!!).quote:Natuurlijk kan je beter niet te lang op een laag aantal calorieën blijven zitten, maar als ze er flink bij sport zal in elk geval het kacheltje wel blijven branden.



Met alle respect; maar (veel te) weinig calorieën eten én daar fanatiek bij gaan sporten is gewoon dom. Als je je lichaam verder kapot wil maken, moet je dát gaan doen. Zoals Meds al eerder aangaf, als TO bijvoorbeeld nu gaat hardlopen, is dat een enorme belasting voor haar gewrichten. Je maakt dan niet alleen je stofwisseling kapot, maar wellicht ook je gewrichten. Ben je nóg verder van huis.



TO; wat is er mis met afvallen met hulp van een diëtist? Samen met iemand van een sportschool een programma samenstellen voor iemand met jou conditie, voorkeur voor sport, etc, waarmee ook zij je begeleiden bij het afvallen. Maar echt: ga niet crashen, je maakt er veel meer mee kapot dan je lief is.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 24 maart 2011 @ 08:42:

En van 110 naar 60 is echt idioot!!



Nee hoor en mogelijk,mits op een verantwoorde manier .

Kilo per week is een goed streven,in het begin zal het sneller gaan .Dat is mijn ervaring .

Ben door het volgen van Weight Warchers ruim 55 kilo afgevallen in een periode van een ongeveer 10 mnd .Had in het begin moeite om alles op te eten,vond het veel ivm eigen eet gewoonte .Geen veloverschot gehad

Geen honger gehad ,moest wennen aan de hoeveelheden .

Dit was het oude dieet,minder koolhydraten ,meer eiwitten [werkt beter ].

Goeie begeleiding,alleen duur .



Kies een gezonde methode ,die bij jouw past .Anders hou je het niet vol en bovendien is het roofbouw voor je lichaam .Bouw het sporten rustig op en denk aan je belastbaarheid



succes !!!
Alle reacties Link kopieren
Ja, en om te weten wat bij jou past ga je dus naar een dietiste en niet zelf aanklooien.

TO weet helemaal niets van een gezonde leefstijl en met een crashdieet zijn niet ineens alle problemen opgelost.

Zij moet haar hele leefstijl veranderen anders blijft zeaan de gang.

Verder worden hier soor sommigen hele domme dingen gezegd over weinig eten, sporten en kacheltjes die dan wel doorbranden.

Zeg pas wat als je weet waar je het over hebt aub!
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 24 maart 2011 @ 09:19:

[...]





50 kilo er af crashen, dat vind ik idioot. Want: idioot ongezond.



Wat een stomme opmerking van je!Jeetje, pak het dan niet zo stom in. Ik bemoei me er niet meer mee. Sorry TO, ik zou mijn heil elders opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat is afvallen toch een onderwerp waar we allemaal een mening over hebben. En goedbedoeld advies vind ik niet echt niet erg, maar de plaatjes vond ik toch echt wel kwetsend overkomen.



En we hebben uiteindelijk allemaal een beetje gelijk.

Het belangrijkste is inderdaad om het op een manier te doen die op de lange termijn gezond is. Bewegen in combinatie met een gezonde eetpatroon.



Maar daarbinnen zijn zoveel variaties, dat we moeten kiezen wat het beste bij ons zelf past. Veel sporten in een sportschool of elke dag even wandelen, naar je werk een shake meenemen omdat je veel onderweg bent en niet verleid wil worden om iets verkeerds te pakken, of een lekkere salade voorbereiden, etc. Begeleiding van een diëtiste of kletsen op een forum, naar Weigt Watchers, etc.



En Hanneke, ik weet heel goed wat ze meemaakt. Ben een "ervaringsdeskundige" en heb na jaren eindelijk meer controle over mijn eigen gewicht. En sporten heeft bij mij wel degelijk het verschil gemaakt in mijn stofwisseling. Vroeger ging mijn lijf in de spaarstand als ik op 1200-1500 calorieën ging zitten. Als ik er nu bij ga sporten, kan daarna met een normaal eetpatroon op gewicht blijven ipv weer aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluis75 schreef op 24 maart 2011 @ 09:53:

En Hanneke, ik weet heel goed wat ze meemaakt. Ben een "ervaringsdeskundige" en heb na jaren eindelijk meer controle over mijn eigen gewicht. En sporten heeft bij mij wel degelijk het verschil gemaakt in mijn stofwisseling. Vroeger ging mijn lijf in de spaarstand als ik op 1200-1500 calorieën ging zitten. Als ik er nu bij ga sporten, kan daarna met een normaal eetpatroon op gewicht blijven ipv weer aankomen.



Ik zeg toch nergens dat jij geen "ervaringsdeskundige" bent? Jij zei "Duidelijk van mensen die totaal niet weten wat iemand doormaakt met zo'n gewicht." en die opmerking vind ik kort door de bocht. Jij hebt geen idee hoe iemand er achter zijn scherm uitziet. Dat ze een ander advies geven dan waar jij wat aan hebt gehad, betekend niet dat ze dan "totaal niet weten wat iemand doormaakt met zo'n gewicht".



Sporten máákt ook verschil. Alleen; doe het niet in combi met crashen! Val af én sport onder begeleiding. TO heeft geen idee hoe een gezond voedingspatroon eruit ziet, daar heeft ze hulp bij nodig. Met 110 kilo, een crash dieet en niet weten hoe je lichaam werkt "fanatiek gaan sporten", is het stomste wat je kan doen. Je verneukt niet alleen je stofwisseling, maar ook je gewrichten en met wat pech nog meer. Dat jij er baat bij hebt gehad, betekend niet dat het voor iedereen werkt. Ieder lichaam is en werkt anders, en om op een gezonde manier aan je gewicht te werken schakel je professionele hulp in. We hebben het hier tenslotte niet over een extra 2 kilo na de kerstdagen, maar over 50 kilo die er af moeten. (edit: En 50 kilo, dat is niet zo gek veel minder al wat ik weeg. TO wil dus bijna "een heel persoon" afvallen. Dat doe je niet met een dieet, dat doe je door héél hard te werken en met goede begeleiding. En dat ik toevallig 58 kilo weeg, betekend niet dat ik niks weet van gezonde voeding en voor je lichaam zorgen.)
anoniem_56111 wijzigde dit bericht op 24-03-2011 10:11
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 24 maart 2011 @ 01:30:

Of ze is aan 't dansen als een malle.



[afbeelding]over dat dansen als een malle... met carnaval ben ik veel afgevallen.. hahah bijkomend voordeel..
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de website van de obsitas kliniek in eindhoven; daar kun je een verkort programma doen met begeleiding op weg naar gezond eten en opbouwen met bewegen.

Uiteindelijk gaat het om 'zelfmanagement'' . Hoe dan ook, veel succes en houd vol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven