Werk & Studie alle pijlers

SPH Avans Breda

22-03-2011 19:25 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo



Ik had een vraagje, want ik wil het komende nieuwe schooljaar, aug/sept, beginnen met de deeltijdopleiding SPH.

Ik heb al werk, vast contract, en heb mijn spw4 ook al, maar wil graag nog sph gaan doen.

Nu weet ik niet op welke school. ik dacht, tussen hogeschool rotterdam, hogeschool vlissingen of Avans Breda. Nu blijf ik toch steeds bij Avans hangen, ben bij allen ook al bij open dagen geweest. Maar zou graag meningen horen van mensen, hoe zij het op die school vinden, of welke ervaringen zij er hebben.

Ben wel benieuwd, of het een leuke school is , en of het te doen is , de deeltijd.

Was gewoon even nieuwschierig. natuurlijk weet ik dat het voor iedereen anders is, maar toch ....
Alle reacties Link kopieren
Fijne school, overal worden fouten gemaakt, ook op avans.

Deeltijd is goed te doen. Zou niet 32 uur werken in het eerste jaar want ik neem aan dat je verkort gaat doen ivm je spw?

Vond t zelf erg zwaar met 32 uur werken, 24 of 28 is fijner.
Geen ervaring met Avans. Zelf ben ik ook deeltijd in de het verkorte traject gestapt. 32 uur werken doe ik ook, en het is inderdaad pittig. Ik zou ook 24 of 28 aanraden, maar dat moet ook kunnen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ik werk ook 24 uur , dus moet te doen zijn dan, thnx
Alle reacties Link kopieren
Ik doe MWD, ook deeltijd, eerste jaar. Bij Avans/ Verkort kon ik mijn geval niet, maar ik ken wel iemand die dat doet. (SPH.) Ik vind de reguliere route al best pittig, verkort is echt bikkelen volgens mij.



Ik vind het wel een fijne school. Ik heb eerder een andere hbo studie gedaan bij een andere school ( zeeland) dat was vreselijk qua organisatie en zo. Dat was wel voltijd overigens. Maar vergeleken daarmee vind ik Avans een warm bad.



Het enige nadeel vind ik dat je niet heel je boekenlijst voor het hele jaar krijgt ( zoals ik bij de voltijd gewend was) maar per blok te horen krijgt welke boeken je aan moet schaffen. Eerder dan twee weken voor het nieuwe blok begint, weet je dat niet. Dus komt er steeds een run op bepaalde titels, waardoor je niet altijd je boeken op tijd binnen hebt.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Een vriendinnetje van me doet ook SPH op Avans, zit in het laatste jaar. Zij doet wel voltijd overigens. Maar ze heeft het prima naar haar zin en is erg positief over Avans!

Natuurlijk is er overal wel eens iets te zeuren, ze kreeg laatst te horen dat ze een kleine opdracht toch niet had gehaald had, in tegenstelling tot wat ze eerst te horen had gekregen. Dat was wel vrij vervelend omdat ze daardoor haar minor niet direct kon afsluiten. Maar goed, dat is in principe iets wat overal wel eens voorkomt volgens mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven