Hoe meoten allochtone veelplegers worden aangepakt?

06-01-2008 14:46 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het maar even simpel te houden:

De afgelopen dagen is zowel in Nederland als Duitsland de discussie opgelaaid over de aanpak van allochtone relschoppers.

Hoe denk jij dat deze groep aangepakt moet worden?
even iets aangepast
Yoyo: Ik ben toch wel heel benieuwd wat jij nu vindt. Blijkbaar vindt je dat allochtone veelplegers anders gestraft moeten worden dan autochtone.

Hoe zie je dat voor je dan en vooral waarom?
Nou ja, beste saartje

Wat maakt het nou uit wat een yoyo hiervan vindt of wie dan ook...

Veel verandering zal ze niet bewerkstelligen met haar bevindingen en/of mening :-)

Leef en laat leven. Zorg dat je goed doet, want wie goed doet, goed ontmoet
Nee Zuss, inmiddels ook de Turken. :-|
Nee saartje dat bedoel ik niet.

Maar de disussies laaien de laatste dagen hoog op in de politiek.

o.a. wat er reeds allemaal gebeurd is in Slotervaart.

Hoe kun je die groep jongeren aanpakken.

(autochtone jongeren die zich net zo misdragen mogen van mij dezelfde straf krijgen)
Gewoon, net als autochtone veelplegers. Het gaat hier toch om mensen die Nederlander zijn, misschien dan wel met een Marokkaanse achtergrond, maar het zijn gewoon Nederlanders, dus met dezelfde rechten en plichten.

Ik kan zo moe worden van dat soort uitspraken.

Strafkampen??? Tjonge jonge....

Dat veelplegers over het algemeen harder moeten worden aangepakt ben ik wel mee eens, maar dat geldt dan ook voor de autochtone veelplegers! (of geloof jij dat de autochtone veelplegers wel bekeren na een nachtje in de cel met een kopje koffie?)
jeetje,

Wat een naar en dicriminerend bericht yoyo! Vreselijk te bedenken dat jij dan ook een lid van Ónze maatschappij bent! Bah!!
lepa_ana schreef op 06 januari 2008 @ 15:35:

Wat maakt het nou uit wat een yoyo hiervan vindt of wie dan ook...

Veel verandering zal ze niet bewerkstelligen met haar bevindingen en/of mening :-)

Leef en laat leven. Zorg dat je goed doet, want wie goed doet, goed ontmoet
Ga jij lekker 1 keer in de vier jaar stemmen en denk vooral verder nergens over na. Hoezo zal ik mijn mening niet bewerkstelligen?
Als je een topic opent met deze vraag neem ik aan dat je een discussie wilt starten. En dat je er dan zelf al een mening over hebt, dat komt ook wel naar voren. Ik ben dan wel benieuwd waar iemand zijn of haar mening op staaft. En ik ben benieuwd wat nu het doel is van dit topic. Moeten we nu allemaal roepen 'weg met die Marokkanen, stop ze in strafkampen en laat het veelplegen gewoon aan de autochtonen over'?
[quote]fachat schreef op 06 januari 2008 @ 15:37:

Gewoon, net als autochtone veelplegers. Het gaat hier toch om mensen die Nederlander zijn, misschien dan wel met een Marokkaanse achtergrond, maar het zijn gewoon Nederlanders, dus met dezelfde rechten en plichten.

Ik kan zo moe worden van dat soort uitspraken.

Strafkampen??? Tjonge jonge....

Dat veelplegers over het algemeen harder moeten worden aangepakt ben ik wel mee eens, maar dat geldt dan ook voor de autochtone veelplegers! (of geloof jij dat de autochtone veelplegers wel bekeren na een nachtje in de cel met een kopje koffie?)[/quote]

:cheer:
Ging even iets te snel, zag dat er al meerdere postings waren
Je mening bewerkstelligen? Wat is dat in godsnaam?

Hoe denk jij die groep jongeren te kunnen aanpakken yoyo?
yoyo2 schreef op 06 januari 2008 @ 15:38:

[...]

Ga jij lekker 1 keer in de vier jaar stemmen en denk vooral verder nergens over na. Hoezo zal ik mijn mening niet bewerkstelligen?

Nee hoor...ik stem vaker dan 1x in de vier jaar.

Vergeet de provinciale verkiezingen vooral niet he ;-)
Celeone schreef op 06 januari 2008 @ 15:41:

Je mening bewerkstelligen? Wat is dat in godsnaam?

Hoe denk jij die groep jongeren te kunnen aanpakken yoyo?

Ok, ik bedoelde verandering bewerkstelligen.

Blijkbaar past dit niet bij elkaar. Excuses!
Yoyo, ik denk dat jij je topic misschien een beetje ongelukkig geopend hebt. Want wat je dus eigenlijk bedoelt is 'hoe moeten de relschoppers van Marokkaanse afkomst aangepakt worden'.

Volgens mij doel je daar meer op dan op veelplegers in het algemeen of zie ik dat verkeerd?
-
lepa_ana schreef op 06 januari 2008 @ 15:43:

[...]

Ok, ik bedoelde verandering bewerkstelligen.

Blijkbaar past dit niet bij elkaar. Excuses!
Verandering bewerkstelligen is goed lepa_ana en dat zei jij ook. :) yoy had het over haar mening bewerkstelligen.
Saartje, je zal wel gelijk hebben. Misschien heeft ze het gewoon onhandig geformuleerd.
Ja, misschien heb ik het wat rottig geformuleerd saartje, maar dat is wel wat ik bedoel.
Dat is dan duidelijk. Discussie zou dan dus moeten gaan over die moeilijk bereikbare groep Marokkaanse jongeren? Ik wil je topic natuurlijk niet over gaan nemen ;-)
Hetzelfde aanpakken als autochtone veelplegers.. maar ook dat lukt hier in NL maar slecht. Voorbeeld: als wij een winkeldief aangeven en de politie neemt hem mee, loopt hij al weer te posten voor de winkel tot de caissiere die hem betrapte naar huis gaat (meerdere malen gebeurd). Hou hem op z'n minst vast tot de dienst erop zit!

Ik heb wel eens een gevangenis bezocht en daar gesproken met personeel en de directeur, en die gaven allen aan dat het in NL vooral onder jongeren stoer wordt gevonden om in de gevangenis te zitten. Het gaf volgens hen aanzien, en dan vooral onder Antilliaanse jongeren. Dus langer oplsuiten heeft m.i. geen zin, alleen al vanwege het vele geld wat dat de belastingbetaler kost.
Zit ik verdorie een heel serieuze reactie te tikken, is de hele discussie doorgeschoten! Gaat helemaal niet over veelplegers...
Maar yoyo,

ideetje: misschien is het handig om je OP aan te passen.

Weten de anderen waar ze over moeten discussieren. :-)
mostuuuuuuuurrrrd
Ook onder Nederlandse jongeren in dat circuit is het 'stoer' om vast te hebben gezeten hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven