Actueel
alle pijlers
Hoe meoten allochtone veelplegers worden aangepakt?
zondag 6 januari 2008 om 17:29
Nouja ambrosia!
Jij vraag zelf waar ik het op baseer dat Marokkanen andere normen en waarden hebben en op een andere manier naar vrouwen kijken! Ik vertel iets uit mijn ervaring en dat wordt afgedaan als slechts 1 situatie. Dus laat ik met mijn krantenartikel zien dat er wel degelijk een verschil is tussen mannen en vrouwen. Je wil van mij weten wat de oorsprong is dat het fout gaat. Ik geef aan dat dat best eens een oorzaak zou "kunnen" zijn.
Ik zal nergens beweren dat Marokkanen slechte mensen.
Maar je mag hier in Nederland niet zeggen dat de criminaliteitscijfers onder allochtone jongeren hoog zijn.
Dan ben je gelijk een Geert Wilders.
Jij vraag zelf waar ik het op baseer dat Marokkanen andere normen en waarden hebben en op een andere manier naar vrouwen kijken! Ik vertel iets uit mijn ervaring en dat wordt afgedaan als slechts 1 situatie. Dus laat ik met mijn krantenartikel zien dat er wel degelijk een verschil is tussen mannen en vrouwen. Je wil van mij weten wat de oorsprong is dat het fout gaat. Ik geef aan dat dat best eens een oorzaak zou "kunnen" zijn.
Ik zal nergens beweren dat Marokkanen slechte mensen.
Maar je mag hier in Nederland niet zeggen dat de criminaliteitscijfers onder allochtone jongeren hoog zijn.
Dan ben je gelijk een Geert Wilders.
zondag 6 januari 2008 om 17:30
Weet niet of dat de juiste cijfers zijn, maar zullen wel dicht bij de waarheid liggen. Echter wordt bij dat soort cijfers vaak onderscheid gemaakt in delict. Niet alle delicten worden daarin meegenomen. Jongere die kleine kinderen misbruiken bijvoorbeeld zijn over het algemeen autochtoon. Maar dat soort dingen worden vaak niet in die onderzoeken meegenomen.
zondag 6 januari 2008 om 17:32
Maar denk je dan dat alle buitenlanders zo met vrouwen omgaan? Dat jouw voorbeelden te generaliseren zijn? Dat omdat jij hebt gehoord van een vrouw die is opgesloten door haar man en doordat er nog uithuwelijking voorkomt, dat de reden is dat er veelplegers zijn onder allochtone jongeren? Ik snap jouw redenering echt niet.
zondag 6 januari 2008 om 17:33
zondag 6 januari 2008 om 17:34
Dit bedoel ik nou: wordt ik meteen weer uitgemaakt voor racist (indirect). De discussie gáát niet over autochtone jongeren. Als Kees iets doet mag ik dat niet benoemen want Jan van drie straten verderop doet het óók? Dat Jan het ook doet maakt niet dat Kees het niet gedaan heeft... Ik heb al gezegd: ja autochtone jongeren doen dit ook!!!!!! Maar toevallig, in de jaren dat ik hier ben komen wonen, heb ik met hen gewoon geen last gehad. Ik wordt gewoon altijd nageroepen en lastiggevallen door allochtone jongens maar dat maakt mij toch geen racist!? Het is gewoon zo!
En de vraag was dan: wat moet je doen aan dat gedrag? Maar verder dan elkaar beschuldigen van generaliseren en racisme komen we niet eens.
Niemand heeft mijn vraag nog beantwoord: waarom mag ik dat gedrag niet benoemen?
En even voor de duidelijkheid: tot ik hier kwam wonen hield ik er ook de mening op na dat het allemaal wel meeviel en iedereen generaliseerde. Maar helaas hebben ervaringen mij anders doen denken ( en daar heeft de media helemaal niks mee te maken).
zondag 6 januari 2008 om 17:38
zondag 6 januari 2008 om 17:38
Ik heb geen bron, maar ook alleen eigen waarneming en ervaring, maar zou het niet kunnen zijn dat allochtoon uitziende mensen, in de regel eerder staande worden gehouden, eerder verdacht worden gevonden en dus ook eerder tegen de lamp lopen áls ze zich bezighouden met criminele activiteiten?
Ik heb de afgelopen 3 jaar op 2 keer fout parkeren en 1 snelheidsovertreding na geen enkel strafbaar feit gepleegd, tóch heb ik een aantal uur in een cel doorgebracht (in de officiële klachtenprocedure daarover uiteraard in het gelijk gesteld) en ben ik twee keer aangehouden en heb ik op het moment alwéér een klachtenprocedure lopen tegen het politiekorps. Alledrie deze akkefietjes viel mij op hoe ongelooflijk agressief ik benaderd werd, dat ik in alle gevallen nauwelijks de tijd kreeg om uberhaupt wat te zeggen en dat ik kennelijk zelfs verdachte was terwijl er geen strafbaar feit gepleegd was en dat ik ook na meermaals aan de hulpofficier vragen geen antwoord kreeg op de vraag waarvan ik nu eigenljk verdacht werd en waarom ik nu eigenlijk werd aangehouden. Uiteindelijk werden beide keren ( de keer waarvoor nu een klachtenprocedure loopt en de keer waarvan ik de klachtenprocedure heb gewonnen) dan maar gezegd dat ik me "verzet had tegen aanhouding". Ja, dank je de koekoek, als ik, minding my own business, keurig met mijn nederlandse paspoort op zak, boodschapjes aan het doen ben of op weg naar huis ben, en vervolgens door een stel agressieve neanderthalers zonder duidelijke reden aangehouden word, dan ga ik niet zeggen "he ja, ik heb toch niks beters te doen, tuurlijk wil ik wel even mee naar het bureau".
Oh ja, ik woon niet in een officiële probleemwijk, zie er niet agressief uit en deed ook niks geks ofzo. Moet wel zeggen dat het mijn vertrouwen in de sterke arm der wet danig heeft doen slinken en dat ik inmiddels echt bang ben als ik ergens politie zie.
Ik heb de afgelopen 3 jaar op 2 keer fout parkeren en 1 snelheidsovertreding na geen enkel strafbaar feit gepleegd, tóch heb ik een aantal uur in een cel doorgebracht (in de officiële klachtenprocedure daarover uiteraard in het gelijk gesteld) en ben ik twee keer aangehouden en heb ik op het moment alwéér een klachtenprocedure lopen tegen het politiekorps. Alledrie deze akkefietjes viel mij op hoe ongelooflijk agressief ik benaderd werd, dat ik in alle gevallen nauwelijks de tijd kreeg om uberhaupt wat te zeggen en dat ik kennelijk zelfs verdachte was terwijl er geen strafbaar feit gepleegd was en dat ik ook na meermaals aan de hulpofficier vragen geen antwoord kreeg op de vraag waarvan ik nu eigenljk verdacht werd en waarom ik nu eigenlijk werd aangehouden. Uiteindelijk werden beide keren ( de keer waarvoor nu een klachtenprocedure loopt en de keer waarvan ik de klachtenprocedure heb gewonnen) dan maar gezegd dat ik me "verzet had tegen aanhouding". Ja, dank je de koekoek, als ik, minding my own business, keurig met mijn nederlandse paspoort op zak, boodschapjes aan het doen ben of op weg naar huis ben, en vervolgens door een stel agressieve neanderthalers zonder duidelijke reden aangehouden word, dan ga ik niet zeggen "he ja, ik heb toch niks beters te doen, tuurlijk wil ik wel even mee naar het bureau".
Oh ja, ik woon niet in een officiële probleemwijk, zie er niet agressief uit en deed ook niks geks ofzo. Moet wel zeggen dat het mijn vertrouwen in de sterke arm der wet danig heeft doen slinken en dat ik inmiddels echt bang ben als ik ergens politie zie.
Am Yisrael Chai!
zondag 6 januari 2008 om 17:39
Het is niet erg om te zeggen dat in de Rotterdamse metro bijvoorbeeld voornamelijk marokkaanse jongeren rondhangen die je het leven zuur kunnen maken maar waar ik woon zijn het weet echt nederlandse jongens. Dus dat is een nutteloze discussie. Yoyo legt het probleem van de overlast bij hun afkomst, ze zegt immers dat die jongeren zoveel problemen veroorzaken. Nederlandse jongeren veroorzaken ook problemen. Ik ben dan benieuwd of de oorzaak bij de afkomst ligt, bij de samenleving, bij het groepsgedrag, bij de school, bij de opvoeding/ouders? En of dat anders is bij allochtone en autochtone jongeren?
zondag 6 januari 2008 om 17:41
Heb jij mij ergens zien schrijven dat ik weet dat het niet aan opvoeding of cultuur ligt?? Dan praten we verder want dat heb ik nooit geschreven. Ik heb geschreven dat ik het niet weet, dat ik er erg benieuwd naar ben. Dat ik wil weten wat het verschil is in oorzaak tussen een allochtoon en autochtoon crimineeltje!
zondag 6 januari 2008 om 17:43
ik heb er echt een enorme hekel aan dat je helemaal níks meer kan zeggen zonder zogenaamd iedereen op een hoop te gooien. Ik heb een keer gezegd over welke groepen ik het heb: namelijk jongens van marokkaanse en turkse afkomst (NL paspoort of niet dat doet er alleen toe voor de 'naamgeving' want dat maakt echt de groep niet anders). Daarnaast moest ik mezelf al verdedigen door te zeggen dat ik genoeg buitenlandse vriendinnen heb (wat er dus geen zak toe doet in deze discussie, maar oke).
Jij kent mij niet en je weet dus ook niet waar ik een hekel aan heb en je vernielt de hele discussie door dit soort uitspraken. Je generaliseert nu zelf ook door te zeggen dat mensen die negatieve ervaringen hier neerzetten allemaal wel xenofoben zullen zijn die iedereen met een kleurtje haten.
Het gaat mij (en TO?) er om dat er blijkbaar voor deze groep een andere aanpak moet komen omdat de huidige niet werkt. Het probleem is alleen dat de problemen niet benoemd mogen worden zonder dat alle andere slechte groepen van NL erbij gehaald moeten worden.