Hoe meoten allochtone veelplegers worden aangepakt?

06-01-2008 14:46 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het maar even simpel te houden:

De afgelopen dagen is zowel in Nederland als Duitsland de discussie opgelaaid over de aanpak van allochtone relschoppers.

Hoe denk jij dat deze groep aangepakt moet worden?
yoyo2 schreef op 06 januari 2008 @ 18:08:

[...]

Antillianen plegen gemiddeld 2,3 keer zoveel strafbare feiten.

Dus die kun je daar ook bij rekenen ja.
Antillianen zijn toch autochtone overlast plegers?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik heb gister trouwens een stukje van de talkshow van Tyra Banks gezien waarin ook een racistisch stel zat. En hóe! Alles wat niet blank was was slecht en dit leerden ze hun kinderen ook.

Toen Tyra hen vroeg waarom ze in haar show zaten, want zij is immers ook zwart, zeiden ze: 'Ja, maar we vinden jou als persóón ook niet slecht, alleen de dingen die zwarten dóen''.

Jaja.........
shining schreef op 06 januari 2008 @ 18:09:

Alsof ALLE Turkse en Marokkaanse jongerend at doen en geen énkele autochtoon dat doet.

Dat heeft niemand gezegd!

Maar de cijfers liegen er niet om.
Arme Just_moi20, je kan gewoon niet meer naar buiten omdat je anders overhoop gestoken wordt door jongetjes van een jaar of 12 met messen. Alleen met een pantser kan je nog naar buiten.

Maar goed, ik ben nog steeds van mening dat je bij het begin moet beginnen. Dus bij kleine kinderen van 4 jaar of jonger die naar school gaan. Hoe gaat de school er mee om, hoe is het contact met de ouders, hoe kijken de ouders tegen hun kinderen aan, wat zijn de verwachtingen, hoe ontwikkelt het kind zich, in wat voor omgeving woont het gezin, is het een alleenstaande ouder of zijn ze samen, hoe hecht is het gezin, wat zijn de normen en waarden van het gezin, hoe zijn de leerkrachten van het kind, wordt het kind gestimuleerd, wat voor vriendjes heeft het kind en hoeveel, gaat het kind naar clubjes, sport enzovoort, wat voor advies krijgt het kind voor de middelbare school en ga zo nog maar even door.
Zuss schreef op 06 januari 2008 @ 18:10:

Antillianen zijn toch autochtone overlast plegers?
Een Antilliaans paspoort is nog altijd anders dan een Nederlands paspoort.
shining schreef op 06 januari 2008 @ 18:11:

Ik heb gister trouwens een stukje van de talkshow van Tyra Banks gezien waarin "ook" een racistisch stel zat. En hóe! Alles wat niet blank was was slecht en dit leerden ze hun kinderen ook.

Hoezo "ook"?
Omdat, ook al is het niet je bedoeling, je wel racistisch overkomt.
shining schreef op 06 januari 2008 @ 18:11:

Ik heb gister trouwens een stukje van de talkshow van Tyra Banks gezien waarin ook een racistisch stel zat. En hóe! Alles wat niet blank was was slecht en dit leerden ze hun kinderen ook.

Toen Tyra hen vroeg waarom ze in haar show zaten, want zij is immers ook zwart, zeiden ze: 'Ja, maar we vinden jou als persóón ook niet slecht, alleen de dingen die zwarten dóen''.

Jaja.........

Om nog even verder te gaan:

En dit gevoel krijg ik ook altijd in zulke discussies. Als de TO er op wort aangesproken dan is het altijd '' Ja, ik bedoel niet iederéén, maar sómmige''. Echt altijd. Ook irl. Heb wel eens zo'n discussie meegemaakt en dat uiteindelijk een jongen zei dat hij ook een Turkse vriendin had. Toen was het ook:''' Ja, maar jouw vriendin doet dat natuurlijk niet''. Terwijl het eerst nog elke allochtoon was.

Tuurlijk........
wort? Wordt.
shining schreef op 06 januari 2008 @ 18:16:

[...]

Om nog even verder te gaan:

En dit gevoel krijg ik ook altijd in zulke discussies. Als de TO er op wort aangesproken dan is het altijd '' Ja, ik bedoel niet iederéén, maar sómmige''. Echt altijd. Ook irl. Heb wel eens zo'n discussie meegemaakt en dat uiteindelijk een jongen zei dat hij ook een Turkse vriendin had. Toen was het ook:''' Ja, maar jouw vriendin doet dat natuurlijk niet''. Terwijl het eerst nog elke allochtoon was.

Tuurlijk........
Het punt is dan, Wie bedoel je dan?? Niet iedereen maar sommige, ja maar wie dan? En in hoeverre zit het gewoon tussen je oren. Ik woon in een best nette wijk met toch wel een paar allochtone (er woont ook een duitser op de hoek, geen grapje ;-) ) gezinnen. En ik zie gewoon leuke gezinnen, met werkende ouders, lieve moeders en ja ook wel eens etterende kinderen, maar niet meer dan die van nederlandse gezinnen. En zoals ik al zei, ondervind ik meer problemen van die nederlandse jongens dan van de allochtone jongens.
shining schreef op 06 januari 2008 @ 18:09:

[...]

Nee, als je dat zegt ben je niet meteen een racist, wel een beetje kortzichtig.

Alsof ALLE Turkse en Marokkaanse jongerend at doen en geen énkele autochtoon dat doet.

Kortzichtig is wat ik het noem. En als men verder gaat ben je inderdaad een racist ja. Maar o wee als je dat zegt, want dan is men kwaad. Maar intussen wel de racist uithangen.

*diepe zucht* nog een keer dan want ik heb het al eerder gezegd: die problemen zijn er niet met ál die jongeren, maar hier wel met véél. Dat is ook benoemd in bijvoorbeeld het wijkjaaroverzicht en meegenomen in de plannen voor 2008. Die problemen zijn er dus gewoon en ik ben niet kortzichtig door dat te zeggen. Ik heb ook meermalen gezegd dat er in déze buurt iig een aanpak nodig is.

Het is voor henzelf en hun kansen óók beter als ze een dagbesteding hebben en de buurt beter tegen hen aan gaat kijken.

Het is ook gewoon menselijk dat wanneer je een bepaalde groep vaak bepaald gedrag ziet vertonen, je bij de volgende groep die je tegenkomt er toch in eerste instantie wel vanuit gaat dat die dat ook zal doen (als je te vaak teleurgesteld bent wanneer je het tegendeel dacht). En dat geldt niet alleen voor bijv. turkse jongens, maar ook voor opgeschoten autochtone jongens met capuchons over hun hoofd (ik noem maar wat).
En dat zegt btw helemaal niks. Ik denk dat op het moment dat je al naar afkomst gaat kijken om een probleem op af te schuiven dat het al veel te ver is gegaan. Je moet kijken naar hoe een probleem zich ontwikkeld en voor de 100ste keer denk ik dat je dan moet voorkomen ipv straffen naderhand.
Ja, en daarom word je dus als allochtone mevrouw met een geldig vervoersbewijs eerst een gekneusde rib en schouder gemept door een controleur in de bus, om vervolgens afgevoerd te worden naar een politiecel. Wannt hee, het is gewoon menselijk dat wanneer je allochtonen vaak ziet zwartrijden en vervolgens messen ziet trekken, je ervan uitgaat dat die allochtone mevrouw dat ook wel zal doen.

Yep, dat was ik dus.
Am Yisrael Chai!
ambrosia9 schreef op 06 januari 2008 @ 18:16:

Omdat, ook al is het niet je bedoeling, je wel racistisch overkomt.

Als dat jouw interpretatie is!

Het gaat mij enkel om de groep jongeren zoals bijvoorbeeld in Slotervaart en de aanpak daarvan.

En ja, die jongeren moeten zeker worden aangepakt, omdat ze momenteel wel een bepaald beeld naar buiten brengen van Marokkanen en Turken. Juist, omdat ik het zo naar vind dat de grote groep mensen met dezelfde afkomst die daar niets mee te maken hebben er op worden aangekeken.

Nergens heb je mij horen zeggen dat het over deze bevolkingsgroepen in het algemeen gaat.

Toevallig een vriend voor mij die zelf van buitenlandse afkomst is, vindt dat die groep ook hard aangepakt moet worden.

(Maar het zal je verder waarschijnlijk toch niets uitmaken of ik vrienden heb van buitenlandse afkomst e.d.)
@yoyo, je reageert behoorlijk kinderachtig en leest alleen de dingen die je wil lezen. Ik roep nu al 1000 keer dat het aan heel veel factoren ligt en of voorkomen niet beter is dan genezen.
fashionvictim schreef op 06 januari 2008 @ 18:24:

Ja, en daarom word je dus als allochtone mevrouw met een geldig vervoersbewijs eerst een gekneusde rib en schouder gemept door een controleur in de bus, om vervolgens afgevoerd te worden naar een politiecel. Wannt hee, het is gewoon menselijk dat wanneer je allochtonen vaak ziet zwartrijden en vervolgens messen ziet trekken, je ervan uitgaat dat die allochtone mevrouw dat ook wel zal doen.

Yep, dat was ik dus.

Dat is heel erg voor je!

Maar vind je dan niet zelf dat het ook tijd wordt dat die criminaliteitscijfers omlaag gaan, zodat die vooroordelen niet meer nodig zijn?
yoyo2 schreef op 06 januari 2008 @ 18:24:

[...]

Het gaat mij enkel om de groep jongeren zoals bijvoorbeeld in Slotervaart en de aanpak daarvan.

En ja, die jongeren moeten zeker worden aangepakt, omdat ze momenteel wel een bepaald beeld naar buiten brengen van Marokkanen en Turken. Juist, omdat ik het zo naar vind dat de grote groep mensen met dezelfde afkomst die daar niets mee te maken hebben er op worden aangekeken.

Nergens heb je mij horen zeggen dat het over deze bevolkingsgroepen in het algemeen gaat.

Toevallig een vriend voor mij die zelf van buitenlandse afkomst is, vindt dat die groep ook hard aangepakt moet worden.

(Maar het zal je verder waarschijnlijk toch niets uitmaken of ik vrienden heb van buitenlandse afkomst e.d.)
dit bedoel ik ook steeds, maar zoals ik eerder al aangaf: je bent gelijk een racist en aan oplossingen denken daartoe komt het niet eens.
yoyo2 schreef op 06 januari 2008 @ 18:24:

[...]

Tja, je komt ook op mij wel zo over Yoyo.

En je hebt wel gezegd dat je het over niet-0westerse allochtonen hebt. Dat zijn nou eenmaal de Turken, Marokkanen en Antillianen.
just_moi20 schreef op 06 januari 2008 @ 18:27:

[...]

dit bedoel ik ook steeds, maar zoals ik eerder al aangaf: je bent gelijk een racist en aan oplossingen denken daartoe komt het niet eens.
Hoho, ik heb niet gezegd dat jij een racist bent, dat heb je zelf gezegd!
ambrosia9 schreef op 06 januari 2008 @ 18:25:

@yoyo, je reageert behoorlijk kinderachtig en leest alleen de dingen die je wil lezen. Ik roep nu al 1000 keer dat het aan heel veel factoren ligt en of voorkomen niet beter is dan genezen.

Hoezo kinderachtig?

Zodra ik iets zeg dat er nodig iets gedaan moet worden aan de hoge criminaliteitscijfers onder (niet-westerse) allochtone jongeren, word ik uitgemaakt voor Wilders en rascist .
shining schreef op 06 januari 2008 @ 18:27:

[...]

Tja, je komt ook op mij wel zo over Yoyo.

En je hebt wel gezegd dat je het over niet-0westerse allochtonen hebt. Dat zijn nou eenmaal de Turken, Marokkanen en Antillianen.
Daar berusten de cijfers toch ook op?
yoyo2 schreef op 06 januari 2008 @ 18:28:

[...]

Hoezo kinderachtig?

Zodra ik iets zeg dat er nodig iets gedaan moet worden aan de hoge criminaliteitscijfers onder (niet-westerse) allochtone jongeren, word ik uitgemaakt voor Wilders en rascist .
En ook hier weer. Volgens mij heeft niemand jou uitgemaakt voor racist.
shining schreef op 06 januari 2008 @ 18:27:

Hoho, ik heb niet gezegd dat jij een racist bent, dat heb je zelf gezegd!
En dat woordje "ook" dan?!
ambrosia9 schreef op 06 januari 2008 @ 18:25:

om je vraag te beantwoorden (al vroeg je het niet aan mij): voorkomen is altijd beter dan genezen. Het gaat natuurlijk om de opvoeding e.d. maar juist daarin zie ik dat veel allochtone ouders juist veel strenger (en in mijn ogen beter) zijn voor hun kinderen dan autochtone ouders.

Het benoemde gedrag speelt zich vooral af in groepjes op straat die zich vervelen (idem voor de autochtone jongeren). Activiteiten organiseren (zoals vaak wordt gedaan) is een tijdelijke oplossing/symptoombestrijding maar doet niet echt iets aan voorkomen.
Goed ik ben een Wilders-aanhanger en dicriminerend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven