Lijf & Lijn alle pijlers

wijsheid gevraagd bij het opbouwen van conditie

02-02-2011 15:52 4003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wijsheid gevraagd bij het opbouwen van conditie.



In het kort, mijn conditie is door omstandigheden heel slecht. Die was al een tijdje slecht maar na 2 maanden eigenlijk alleen maar ziek in bed liggen is het tot een dieptepunt gedaald. Na een paar meter lopen of een trap aflopen moet ik gaan zitten omdat ik anders het niet red of een hyperventilatie aanval krijg.



Uiteraard heb ik prof.hulp gevraagd maar dat kan nog wel 6 weken duren. Dus ik wilde kijken of ik met behulp van mensen hier die er verstand van hebben alvast wat kan doen.



Ik heb een hometrainer hier die nog in elkaar gezet moet worden (was te zwak om dat te redden maar ik kan wel kijken of een ex het evt. in elkaar wil zetten). En ik heb een stepapparaat (nog nooit gebruikt dus ik zou wel eerst op internet moeten zoeken hoe ik dat computertje en standen moet instellen). En ik heb een buikspierending. Geen idee hoe het heet, ook nog nooit gebruikt.



Ik wil het alleen verantwoord doen. Dus afgezien dat ik er geen energie voor heb om opeens teveel te doen, wil ik niet bij de eerste keer er dood bij neervallen .



Op dit moment is het dus letterlijk om conditie op te bouwen, niet om af te vallen. (hou dus in het achterhoofd dat ik al bij traplopen loop te hijgen als een karrepaard)



Ik hoop dat Meds of andere forummers die er verstand van hebben advies hebben. Of sites waar je zegt, kijk daar even.



Alvast bedankt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 28 maart 2011 @ 21:06:



MV kun je de katten niet trainen dat ze wat te snacken voor je maken, lijkt me handiger dan een vent.



Ja ik heb ze wel kunnen trainen dat ze mijn boodschappentas voor mij uitpakken, dat was zo geregeld.

Het kastje in de badkamer openen en alles eruit halen lukt ook goed. Denk dat ik blij ben dat ze nog niet de koelkast kunnen openen. Of de vriezer, dat je sochtends beneden komt en alles hebben ze er al voor je eruit gepakt hihihi.



Had ik al vertelt dat ik speciaal voer voor ze in een doos had bewaard? Voor Kane wat hij moet hebben voor zijn ziekte. Dus ik weet niet beter of ik heb nog 2 grote zakken voer, hb brokken.

D. wilde die doos opruimen en toen zaten er 2 lege zakken in. Hebben ze via een gat de zakken open gemaakt en er zat geen brokje meer in . En het voer is zooooo duur en ik was er zo blij mee. ja zij dus ook. Maar dat doe je toch niet!!!! Hebben ze zichzelf gewoon 2 zakken van 1,5 kl zomaar erbij gegeten. En ook nog stiekum he, ik heb het niet gehoord.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Daarom staat mijn voorraad dierenvoeding dus bovenop een kast MV.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 28 maart 2011 @ 22:30:

Daarom staat mijn voorraad dierenvoeding dus bovenop een kast MV.



Ja ik heb een speciaal klein kastje voor het voer maar die zakken pastte er niet meer in. Oh wat zonde, had ik het maar geweten dat ze zo stiekem waren, dan had ik wel een ander kastje verzonnen. Pfff.



En maar zielig doen he dat ze eind van de dag honger hadden. Jaja.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
bij mij in het verwarmingshok
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit een hond naar de DA moeten brengen omdat ie een zak droog dinervoer had opgevreten en daarna dorst kreeg dus ik kijk wel uit nu daarmee.
Alle reacties Link kopieren
Ja gelukkig was het dieetvoer wat ze allemaal mogen hebben maar ik was zo blij dat ik die doos had gehad van een forumster, maar ja, de katten waren ook blij. Maar nooit meer dat ik zoiets meer laat staan.



Maar baal dat ik die brokken kwijt ben.



Met hond goed gekomen Mamalief?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ze is nog heel oud geworden en altijd zo gek als een deur.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 28 maart 2011 @ 22:41:

Ja hoor, ze is nog heel oud geworden en altijd zo gek als een deur.Aai, je hond is niet meer onder ons? Heb je nog andere dieren?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 maart 2011 @ 23:46:

[...]





Aai, je hond is niet meer onder ons? Heb je nog andere dieren?



Die vreethond niet meer nee, heb nu een andere.

Had toen (op een flatje!!) een hond, 5 katten een konijn, twee ratten en een kudde vissen en nu heb ik (in een huis met joekeltuin!) 1 hond (50+kilo!!), 1 bejaarde kat, drie konijnen en 2 vissen.



Oh ja en drie apen maar dat wist je al



Succes straks MV! Vanmiddag heb je het gehad, dat waar je al weken/maanden tegenaanhikt, dapper hoor!
Alle reacties Link kopieren
Moge,



Het is maar goed dat ik ben wakker gebeld. De wekker heb ik niet gehoord, of ik heb hem verkeerd gezet. Nou ik zit aangekleed klaar dus heb liever dat ze nu komen want ik zit me er toch een potje tegenop aan het zien.



Jeetje Mama, wat zijn je katten gereduceerd, hopelijk toch wel dat ze er niet meer zijn uit ouderdom?

Ik dacht trouwens dat je 4 apen had maar dan verwar ik je zeker met Floor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Mogguh MV!



Ik hoop ook voor je dat ze gauw komen



Mijn katten zijn allemaal van ouderdom gestorven hoor, op 1 na die een gezwel in zijn keel had en daardoor is ingeslapen op een te jonge leeftijd.

Mijn dieren worden op de een of andere manier allemaal heul oud, katten minstens 18, hond is 20 geworden (naar schatting want was een zoveelstehandsje) zelfs de goudvissen werden zo oud dat ze er grijs van zagen.



De hond die ik nu heb wordt niet oud, dat weet ik, hij is nu tien en is al bejaard (grote hond he) en de kat is ook hoogbejaard (18) maar ziet er niet uit alsof ie het gauw op gaat geven.



Alles blijft bij mij lang leven behalve mannen en planten
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 29 maart 2011 @ 08:52:





Alles blijft bij mij lang leven behalve mannen en planten



Hier ook dus heel herkenbaar. Als mensen tenminste van mijn katten afblijven .

Ik heb wel in de stress laatst natuurlijk gezeten of Kane het laatst zou overleven maar mijn harig vriendje heeft me niet laten zitten. Gelukkig. Wat was ik daar letterlijk ziek van, van verdriet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes vandaag MV!
Succes vandaag MV, over een paar uurtjes heb je het lekker gehad! En dan kun je hartstikke trots op jezelf zijn!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
YES, HET IS GEBEURD!!!! HIJ IS GEWEEST EN HET IS GOED GEGAAN. Oh wat heerlijk zeg thuis. Gewoon op je bank liggen, wat een verschil. En hij zei dat het in de toekomst ook mag dus dat is fijn, dan zal ik niet weken/maanden wachten om het te laten doen.



De katten zaten raar te kijken .

Wel blij dat ik er vanaf ben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Mooi!
Goed zo
Alle reacties Link kopieren
Super MV!!! Wat een opluchting of niet??
Alle reacties Link kopieren
quote:molie schreef op 29 maart 2011 @ 09:50:

Super MV!!! Wat een opluchting of niet??Ja zeker een opluchting, want je weet dat het moet en mijn hemel wat zag ik er tegenop. Zo blij dat het voorbij is. Ik mocht Poez bellen als het niet ging onder het prikken en het was zo lekker om haar te bellen dat het al voorbij was. Heerlijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat leuk om te lezen zo bij t ontwaken. Word er helemaal blij van!



En voelde je je okee verder? Beetje flauwig is niet raar na bloedprikken, je bent toch ff wat bloed kwijt.



Ik word helemaal blij van je bericht
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 29 maart 2011 @ 09:54:

En voelde je je okee verder? Beetje flauwig is niet raar na bloedprikken, je bent toch ff wat bloed kwijt.





Ach welnee, zelfs na een halve liter bij de bloedbankhoef je je niet flauwig te voelen, die kleine buisjes stelt al helemaal niks voor



Gelukkig dat het achter de rug is MV!
Alle reacties Link kopieren
Moon, mijn kat ontsnapte toen die verpleger hier weg ging. Dus met bonzend hart achter hem aan die haalde mij nog open toen ik hem bij zijn staart kon pakken hahahahah. Dus mijn andere arm ziet er erger uit, een blauwe plek en dik en bloed nog. Klein monster.



Maar verder voel ik mij gelukkig goed, er is zo'n last van mijn schouders af. Dat wil je niet weten. Ik las hier wel een reactie van een forumster die vertelde over een zwager die overleden was aan kanker en die graag de kans had gehad dat hij nog bloed kon laten prikken. Ik kan het niet uitleggen maar de angst was voor mij te groot om naar een lab te gaan. Ik weet dat het ook een rare angst is hoor. Ik heb het ook bij tandartsen en ziekenhuizen. Maar als het goed is ben ik na een jaar lang om de paar weken naar de tandarts gaan er nu vanaf (wat een pijn heb ik daar gehad) en ziekenhuis neuroloog ben ik ook even klaar dus ik kan even opgelucht ademen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Bloedprikken al achter de rug? Fijn! Hoef je je daar niet de hele lange dag druk om te maken.

Kun je nog naar de winkel voordat D komt?

Vergeet dan geen augurken en paprika zoals de vorige keer, weet je nog? Maak een lijstje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest zeggen ze, en kennelijk klopt dat helemaal hier. Ik dacht dat je bang was voor naalden, maar t is dus angst om onwel te worden? (bij t bloedprikken bedoel ik)

Je hebt nu laten zien dat je er niet onwel van wordt, zelfs als je conditie wat minder is
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven