Actueel
alle pijlers
Hoe meoten allochtone veelplegers worden aangepakt?
zondag 6 januari 2008 om 19:40
zondag 6 januari 2008 om 19:44
zondag 6 januari 2008 om 19:46
Free, dat stukje ga ik zo nog eens zoeken, want ben het kwijt.
Shining heb het zo even niet kunnen vinden.
Ik vond wel nog een stukje over kinderbijslag. Dat er 38 miljoen euro kinderbijslag naar het buitenland gaat en voornamelijk naar Turkije, marokko en sindskort ook veel naar Polen. Ik vraag me af wanneer je daar nou toch voor in aanmerking komt.
Shining heb het zo even niet kunnen vinden.
Ik vond wel nog een stukje over kinderbijslag. Dat er 38 miljoen euro kinderbijslag naar het buitenland gaat en voornamelijk naar Turkije, marokko en sindskort ook veel naar Polen. Ik vraag me af wanneer je daar nou toch voor in aanmerking komt.
zondag 6 januari 2008 om 19:51
Wat heb je zo snel niet kunnen vinden? Of bedoel je Free32?
Ik weet wel dat er een aantal jaar geleden onderzoek is gedaan naar kinderbijslag wat naar Marokko ging. Bleek dat mensen kinderbijslag ontvingen voor kinderen die niet eens bestonden! Marokkaanse vaders die hier werkten ontvingen bijvoorbeeld kinderbijslag voorvijf kinderen, terwijl hij maar twee had. Was toen nog een hele rel.
zondag 6 januari 2008 om 20:03
Ow, dus onder uitkeringen valt nu ook al kinderbijslag?!
Ja, dan snap ik wel dat je op 40% uitkwam!!!
Zou veel meer moeten zijn, want volgens mij hebben 'allochtonen' vaker dan 40% kinderen, of nee, de rest zijn natuurlijk de hangjongeren (nog) zonder kinderen. Weten we ook direct dat dat er 60% zijn.
Sorry, ik word hier een beetje flauw van...
Yoyo, je zou ook zelf eens kunnen googlen bij SZW, SVB e.d.
Komt-ie:
"Kinderen in het buitenland
Wonen uw kinderen in het buitenland, dan moet u voor de kinderbijslag aan drie voorwaarden voldoen:
- het kind woont in een lidstaat van de EU of in een land waarmee Nederland een handhavingsverdrag heeft gesloten. Dit is een verdrag waarin afspraken
staan over de controle op uitkeringen zoals de kinderbijslag. (Een lijst van deze landen vindt u op onze website of kunt u opvragen bij uw SVB-kantoor.);
- u kunt uw bijdrage in het levensonderhoud van het kind aantonen met betalingsbewijzen;
- u ontvangt geen kinderbijslag van het land waar het
kind woont.
Oja, Marokko staat op de lijst, maar men is wel bezig de verdragen te veranderen, dus het kan in de toekomst anders worden.
Ja, dan snap ik wel dat je op 40% uitkwam!!!
Zou veel meer moeten zijn, want volgens mij hebben 'allochtonen' vaker dan 40% kinderen, of nee, de rest zijn natuurlijk de hangjongeren (nog) zonder kinderen. Weten we ook direct dat dat er 60% zijn.
Sorry, ik word hier een beetje flauw van...
Yoyo, je zou ook zelf eens kunnen googlen bij SZW, SVB e.d.
Komt-ie:
"Kinderen in het buitenland
Wonen uw kinderen in het buitenland, dan moet u voor de kinderbijslag aan drie voorwaarden voldoen:
- het kind woont in een lidstaat van de EU of in een land waarmee Nederland een handhavingsverdrag heeft gesloten. Dit is een verdrag waarin afspraken
staan over de controle op uitkeringen zoals de kinderbijslag. (Een lijst van deze landen vindt u op onze website of kunt u opvragen bij uw SVB-kantoor.);
- u kunt uw bijdrage in het levensonderhoud van het kind aantonen met betalingsbewijzen;
- u ontvangt geen kinderbijslag van het land waar het
kind woont.
Oja, Marokko staat op de lijst, maar men is wel bezig de verdragen te veranderen, dus het kan in de toekomst anders worden.
http://forum.politics.be/archive/index.php/t-1594.html
Dit is één van de vele linken die ik tegenkwam bij uitkeringsfraude.
Dit is één van de vele linken die ik tegenkwam bij uitkeringsfraude.
zondag 6 januari 2008 om 20:11
zondag 6 januari 2008 om 20:23
Kon het niet laten...
Bron: CBS
Statistiek: Personen met werk of uitkering (excl. AOW dus).
Laatste cijfers: september 2004 (recenter kon ik zo snel niet vinden).
Percentage autochtonen met uitkering: 13,3
Percentage allochtonen met uitkering: 20,8
Percentage niet-westerse allochtonen met uitkering: 25,0
Zo, nu weten we tenminste waar we het over hebben.
Zullen we dan maar weer verder praten over de veelplegers?
Bron: CBS
Statistiek: Personen met werk of uitkering (excl. AOW dus).
Laatste cijfers: september 2004 (recenter kon ik zo snel niet vinden).
Percentage autochtonen met uitkering: 13,3
Percentage allochtonen met uitkering: 20,8
Percentage niet-westerse allochtonen met uitkering: 25,0
Zo, nu weten we tenminste waar we het over hebben.
Zullen we dan maar weer verder praten over de veelplegers?
zondag 6 januari 2008 om 22:22
Waarom zou je uit huis gaan als je niet in je eigen onderhoud kan voorzien? Dan liever nog maar even bij je ouders wonen. Ik zou niet op mezelf gaan wonen als ik niet voor mezelf kon zorgen. Woon nu samen maar ook zonder mijn vriend zou ik zelf kunnen wonen en dat terwijl ik gewoon studeer en ook nog 16 uur stage loop in de week.