Hoe meoten allochtone veelplegers worden aangepakt?

06-01-2008 14:46 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het maar even simpel te houden:

De afgelopen dagen is zowel in Nederland als Duitsland de discussie opgelaaid over de aanpak van allochtone relschoppers.

Hoe denk jij dat deze groep aangepakt moet worden?
Free32 schreef op 06 januari 2008 @ 19:38:

[...]

Niets, ik denk dat het voor iedereen met die leeftijd geldt. De ouders zijn dan schijnbaar nog verantwoordelijk.

Ik heb zelf namelijk een heel klein poosje een bijstandsuitkeing gehad toen ik net op mezelf woonde en geen werk had.

Het zou toch te gek voor woorden zijn dat je maar totdat je een baan hebt gevonden bij je ouders moet wonen. Vandaar dat jongeren ook een bijstandsuitkering kunnen krijgen.
Haha, Ambrosia, en je vrienden hebben de elektriciteitsrekening niet betaald? :)
Shining, ik zet alleen neer wat ik bij het ministerie hierover lees...
ambrosia9 schreef op 06 januari 2008 @ 19:39:

Dat is zo Shining (excuses).

Volgens mij is het in Rdam zo dat je pas een uitkering kan krijgen als je 27 bent, dat stond toen overal in de kranten.

Excuses? Hoeft toch helemaal niet.

Dat heb ik ook gelezen, maar dat was volgens mij een voorstel waar de VVD mee kwam. Ik heb niet gehoord dat het ook daadwerkelijk is ingevoerd.
Free32 schreef op 06 januari 2008 @ 19:42:

Shining, ik zet alleen neer wat ik bij het ministerie hierover lees...
Ja tuurlijk, snap ik. Ik denk alleen dat het niet zo zwart-wit is dat je ouders tot je 27ste verantwoordelijk zijn. Dat zou dus betekenen dat je ouders je geld moeten geven om de maand maar rond te komen of dat je tot je 27ste thuis moet blijven wonen. Dat zou echt te zot voor woorden zijn vind ik.
Maar goed, we gaan wel heeeeeeeeeeeeel erg offtopic nu.
Dat was volgens mij het voorstel dat er (nog) niet door is.
Free, dat stukje ga ik zo nog eens zoeken, want ben het kwijt.

Shining heb het zo even niet kunnen vinden.

Ik vond wel nog een stukje over kinderbijslag. Dat er 38 miljoen euro kinderbijslag naar het buitenland gaat en voornamelijk naar Turkije, marokko en sindskort ook veel naar Polen. Ik vraag me af wanneer je daar nou toch voor in aanmerking komt.
yoyo2 schreef op 06 januari 2008 @ 19:46:

Free, dat stukje ga ik zo nog eens zoeken, want ben het kwijt.

Shining heb het zo even niet kunnen vinden.

Ik vond wel nog een stukje over kinderbijslag. Dat er 38 miljoen euro kinderbijslag naar het buitenland gaat en voornamelijk naar Turkije, marokko en sindskort ook veel naar Polen. Ik vraag me af wanneer je daar nou toch voor in aanmerking komt.

Wat heb je zo snel niet kunnen vinden? Of bedoel je Free32?

Ik weet wel dat er een aantal jaar geleden onderzoek is gedaan naar kinderbijslag wat naar Marokko ging. Bleek dat mensen kinderbijslag ontvingen voor kinderen die niet eens bestonden! Marokkaanse vaders die hier werkten ontvingen bijvoorbeeld kinderbijslag voorvijf kinderen, terwijl hij maar twee had. Was toen nog een hele rel.
Ja precies, en dat bedoelde ik in mijn openingspost te zeggen.
Ow, dus onder uitkeringen valt nu ook al kinderbijslag?!

Ja, dan snap ik wel dat je op 40% uitkwam!!!

Zou veel meer moeten zijn, want volgens mij hebben 'allochtonen' vaker dan 40% kinderen, of nee, de rest zijn natuurlijk de hangjongeren (nog) zonder kinderen. Weten we ook direct dat dat er 60% zijn.

Sorry, ik word hier een beetje flauw van...

Yoyo, je zou ook zelf eens kunnen googlen bij SZW, SVB e.d.

Komt-ie:

"Kinderen in het buitenland

Wonen uw kinderen in het buitenland, dan moet u voor de kinderbijslag aan drie voorwaarden voldoen:

- het kind woont in een lidstaat van de EU of in een land waarmee Nederland een handhavingsverdrag heeft gesloten. Dit is een verdrag waarin afspraken

staan over de controle op uitkeringen zoals de kinderbijslag. (Een lijst van deze landen vindt u op onze website of kunt u opvragen bij uw SVB-kantoor.);

- u kunt uw bijdrage in het levensonderhoud van het kind aantonen met betalingsbewijzen;

- u ontvangt geen kinderbijslag van het land waar het

kind woont.

Oja, Marokko staat op de lijst, maar men is wel bezig de verdragen te veranderen, dus het kan in de toekomst anders worden.
Ik denk dat ze maar eens een eilandje op het ijsselmeer moeten maken zodat ze daar een moei Bootcamp kunnen maken. Na een half jaar praten ze dan wel anders. Echter dit geld ook voor de gewone veelpleger. Maak het eiland groot genoeg zodat ze elke rotte appel erop kunnen plaatsen.
http://forum.politics.be/archive/index.php/t-1594.html

Dit is één van de vele linken die ik tegenkwam bij uitkeringsfraude.
Jemig Shining, die link is uit 2003!
Ja, toen speelde het ook inderdaad. Ik had het ook over een aantal jaren geleden.
Yoyo, jouw bron van de 38 miljoen kinderbijslag was Elsevier geloof ik. Wel handig om er bij te vermelden...

Om e.e.a. in perspectief te plaatsen: in 2004 werd er in totaal 3,2 miljard (!)aan kinderbijslag uitgekeerd.

En nu ga ik 's even wat eten, moet ook gebeuren.
Kon het niet laten...

Bron: CBS

Statistiek: Personen met werk of uitkering (excl. AOW dus).

Laatste cijfers: september 2004 (recenter kon ik zo snel niet vinden).

Percentage autochtonen met uitkering: 13,3

Percentage allochtonen met uitkering: 20,8

Percentage niet-westerse allochtonen met uitkering: 25,0

Zo, nu weten we tenminste waar we het over hebben.

Zullen we dan maar weer verder praten over de veelplegers? :)
Jemig Free32, die link is uit 2004!
yoyo2 schreef op 06 januari 2008 @ 19:54:

Ja precies, en dat bedoelde ik in mijn openingspost te zeggen.
In welke versie van je openingspost?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Shining, ben je het met me eens dat fraudepraktijken doorgaans sneller gedateerd zijn dan uitkeringscijfers?
Free32 schreef op 06 januari 2008 @ 19:41:

Haha, Ambrosia, en je vrienden hebben de elektriciteitsrekening niet betaald? :)
Hahaha, ik had mijn oplader van laptop niet bij me, vandaar. Nu net terug, lees straks ff snel bij.
:) dat begreep ik wel, maar je schreef het zo komisch.
shining schreef op 06 januari 2008 @ 19:40:

[...]

.

Het zou toch te gek voor woorden zijn dat je maar totdat je een baan hebt gevonden bij je ouders moet wonen. Vandaar dat jongeren ook een bijstandsuitkering kunnen krijgen.
Ik heb liever dat de ouders betalen dan dat de staat dat doet.
fleurtje schreef op 06 januari 2008 @ 22:12:

[...]

Ik heb liever dat de ouders betalen dan dat de staat dat doet.
Waarom zou je uit huis gaan als je niet in je eigen onderhoud kan voorzien? Dan liever nog maar even bij je ouders wonen. Ik zou niet op mezelf gaan wonen als ik niet voor mezelf kon zorgen. Woon nu samen maar ook zonder mijn vriend zou ik zelf kunnen wonen en dat terwijl ik gewoon studeer en ook nog 16 uur stage loop in de week.
Ik snap die mentaliteit ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven