Werk & Studie alle pijlers

nu in ziektewet-baan opzeggen

02-05-2007 20:01 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door omstandigheden zit ik ( moeder van een dochter van 9 maanden) ziek thuis met klachten als slapeloosheid duizeligheid enz enz.

Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mijn werk opwil zeggen.

Ik ben alleen niet in staat om te gaan werken totdat mn contract afloopt dat zou dan 2 maanden duren ivm opzegtermijn, nu is mijn vraag, kan je je baan opzeggen als je in de ziektewet zit?
Alle reacties Link kopieren
Volgens  mij zit je niet in de ziektewet maar krijg je ziekengeld van je werkgever. Hij moet in iedergeval twee jaar je loon doorbetalen als je ziek bent. Als je ziek bent en je contract loopt af, dan kom je in de ziektewet. Dus krijg je gewoon loon dan krijg je ziekengeld en dan kun je gewoon opzeggen. Met opzegtermijn. Mocht je tijdens de opzegtermijn weer beter zijn dan moet je werken.



Enne ik hoef  je niet te vertellen dat je naar je ww kan fluiten he als je zelf gaat opzeggen. En je weet ook dat je werkgever voor een passende functie moet zorgen dus als je huidige functie te zwaar is o.i.d. dat hij dan iets anders moet vinden voor je??
Alle reacties Link kopieren


Volgens  mij zit je niet in de ziektewet maar krijg je ziekengeld van je werkgever. Hij moet in iedergeval twee jaar je loon doorbetalen als je ziek bent. Als je ziek bent en je contract loopt af, dan kom je in de ziektewet. Dus krijg je gewoon loon dan krijg je ziekengeld en dan kun je gewoon opzeggen. Met opzegtermijn. Mocht je tijdens de opzegtermijn weer beter zijn dan moet je werken.



Enne ik hoef  je niet te vertellen dat je naar je ww kan fluiten he als je zelf gaat opzeggen. En je weet ook dat je werkgever voor een passende functie moet zorgen dus als je huidige functie te zwaar is o.i.d. dat hij dan iets anders moet vinden voor je??
Dat is in ieder geval niet helemaal waar; de WW regels zijn veranderd sinds afgelopen oktober, ik heb zelf opgezegd (in overleg met mijn baas) en WW gekregen. Het is, denk ik, wel een andere situatie als je ziek bent. Even goed informeren bij het UWV dus.
Alle reacties Link kopieren
en even voor de duidelijkheid ik heb een vast contract, en weet uiteraard dat je geen uitkering krijgt als je ontslag neemt...;)
Alle reacties Link kopieren
en even voor de duidelijkheid ik heb een vast contract, en weet uiteraard dat je geen uitkering krijgt als je ontslag neemt...;)
3lina, wat ik me zo afvraag: waarom wil je je baan opzeggen? Daar kun je hele goede redenen voor hebben, maar het is wel belangrijk dat het echt jouw wil is en niet dat je vindt dat je hoort op te zeggen omdat............. (Hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel).
Alle reacties Link kopieren


Door omstandigheden zit ik ( moeder van een dochter van 9 maanden) ziek thuis met klachten als slapeloosheid duizeligheid enz enz.

Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mijn werk opwil zeggen.

Ik ben alleen niet in staat om te gaan werken totdat mn contract afloopt dat zou dan 2 maanden duren ivm opzegtermijn, nu is mijn vraag, kan je je baan opzeggen als je in de ziektewet zit? 
Tuurlijk kun je je baan opzeggen als je ziek bent of in de ziektewet zit.

Maar of het slim is, dat is een tweede. Als jij nu je baan opzegt heb je niets meer totdat je een nieuwe baan vind (tenzij je er al eentje hebt als je de ziektewet uitkomt) En ik vraag me af of je dan 100% je loon krijgt doorbetaald?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven