Mode & Beauty alle pijlers

Tips voor lange broeken voor lange benen?

06-01-2008 22:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al zolang als ik winkel is het een probleem: waar vind ik met mijn 1.82 en maar 40/42 een broek die lang genoeg is en mooi zit? 't Lukt me vaak, maar ben nu op zoek naar een spijkerbroek en ik heb 'm nog niet gevonden: liefst (heel) donker, niet skinny maar gewoon 'ouderwets', strak van boven met een beetje uitlopende pijpen... Dus waar kopen jullie je lange broeken? En waar vind ik mijn spijkerbroek :) ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet zulke lange benen, dus ik kan je niet helpen.

Maar 3/4 broeken zijn nogsteeds in de mode hoor ;-)
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook 1.82 en vind vaak broeken van mexx, rossner, MAC, Esprit, street one, s Oliver die ze ook in lengte 34 hebben (dat is bij mij lang zat)



gisteren zag ik een prachtige donkere Levi's spijkerbroek, helemaal effen, zwartblauw, met normale iets uitlopende pijpen (dacht dat het een 501 was). het was dat ik geen spijkerbroek nodig had, maar anders had ik hem zeker gepast!
Alle reacties Link kopieren
Jeans centre, daar hebben ze een merk datvroeger Image heette, maar nu een andere naam heeft, t/m lengte maat 36, maar ook Indian Rose schijnt lange spijkerbroeken te hebben. Waar vind jij je nette broeken? Want de H&Mmetjes zijn mij altijd te kort!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben 1.85m en heb maat 40/42. Ik koop mijn jeans bij Esprit, daar hebben ze van de spijkerbroeken de normale en de long versie. De Long versie is heel mooi en lang genoeg. Het zijn ook nette jeans, dus niet met van die rara stiksels en vage plekken op je bovenbenen. Ik ben er erg tevreden over.

Ook de broeken bij Mango en Zara zijn lang. Daar slaag ik goed voor nette pantalons.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 1.82, en het grootste gedeelte van mijn lengte zit in mijn benen. Lengtemaat 34 is gewoon echt te kort voor mij, dus ik zou lengtemaat 36 moeten hebben. (indian rose spijkerbroeken zijn te kort)

Daarnaast heb ik ook kledingmaat 36 wat dus om een spijkerbroek maat 29-36 vraagt en die bestaan niet.



Bij de zara zijn broeken soms inderdaad wel lang, daar heb ik vorige maand een broek gekocht die tot de grond komt!! Broeken van Mango zitten bij mij heel raar bij mijn bovenbenen en taille (te strak om mijn bovenbenen te los rond mijn taille), maar misschien zit ik wel gewoon raar in elkaar en zijn de broeken van Mango normaal.



Ik ben op dit moment zwanger en maak mijn zwangerschapsbroeken zelf. Ik heb echt geen zin om alle broeken van de stad te passen en er achter te komen dat ze toch echt allemaal veel te kort zijn.
Alle reacties Link kopieren
Uggla, ik heb hetzelfde met de broeken van de Mango, veel te veel ruimte bij mijn taille. Terwijl die juist wel lang genoeg zijn.
Alle reacties Link kopieren
-
-
Ik ben een midget van 1.65 m. en heb drie broeken in de kast die echt veel en veel en heel erg veel te lang zijn (en die ik dus nodig moet inkorten, ik denk wel 20 cm.). De twee langste zijn van Hugo Boss, met de gewone 501-vorm. Ze zijn niet goedkoop, ongeveer ¤200,- maar wel mooi, en vooral lang....
Postorderbedrijf OTTO heeft veel broeken met lengtematen. Verder slaag ik voor mn spijkerbroeken bij Vero Moda
Alle reacties Link kopieren
Kuyichi heeft mooie lange spijkerbroeken. Verder koop ik broeken bij de WE (die heeft een aantal modellen in extra lang, dan hangt er een extra lang label aan) en soms bij Miss Etam (en dan ook uit de extra-lang-collectie)

Ik heb zelf juist eindelijk weer het gevoel dat er broeken te krijgen zijn die lang genoeg zijn en ook nog passen!
Ik heb ook het gevoel dat de broeken in de rekken steeds langer worden en de schachten van de laarzen steeds breder. Ook wordt het vinden van een D-cup bh steeds eenvoudiger. Krimp ik, of worden de anderen zo groot? In de voorgaande jaren hoefde ik lang niet zo vaak een broek in te korten, en dan ook zo veel stof weg te halen.
Alle reacties Link kopieren
Idd het vinden van een leuke 75D of E cup is anno nu geen probleem. 5 jaar geleden was dat toch wel anders...of belachelijk duur.



Alhoewel ik nu ook veel betaal, maar wel fijn dat er nu meer keuze is...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga even wat aantekeningen maken:) dank jullie wel, ik ga zodra ik even tijd heb even gericht op zoek... Bedankt voor het meedenken en meer suggesties zijn altijd welkom (zo kunnen wij lange slierten elkaar een beetje helpen haha) ;-)
Alle reacties Link kopieren
hey sidney, ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik ben 1.87 en broeken kopen is echt een drama! Ik heb eigenlijk alleen maar mannenbroeken. Die ik vandaag aanheb is een mannenbroek van G-sus, zonder rare vlekken o.i.d. erop. Vaak als je hulp vraagt aan iemand van een jeanswinkel kunnen ze je wel helpen met broeken!

Zelf ben ik al minder kieskeurig geworden in het kopen van broeken, als ie goed zit, neem ik em gelijk mee... Dat vind ik wel heel jammer maarja... beter 1 dan geen!



Er is in Hilversum ook een winkel voor mensen met 'afwijkende' maten. Ik geloof dat ie 'PUUR' heet. (ik weet het niet helemaal zeker.) Daar heb vroeger nog wel eens broeken gekocht.

Succes met de zoektocht en ik lees zeker nog even mee!



Nog een tip: investeer in laarzen, zodat je wat vaker rokjes aan kan. (En voor grote voeten (mt.42) kun je naar Cinderella.)



En remember: Lang = Lekker :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
spijkerbroeken: ik (1m90+) heb bij jeanscentre het merk garcia gevonden: normaal model, iets uitlopend en in lengte 36 (voor mij net lang genoeg)

en bij de H&M lukt het mij eigenlijk het beste om lange broeken te vinden: ik pas alleen degene met een dubbele omslag in de pijp (en die zijn er best veel de laatste tijd) en die haal ik er dan uit. vaak zijn ze dan gewoon te lang!
Alle reacties Link kopieren
er is een forum voor lange mensen. www.langemensenforum.nl waar dit onderwerp uitgebreid wordt besproken. ik denk dat je daar heel veel info kunt halen. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Erg stom dat zo weinig webshops lengtemaat 36 hebben. Volgens mij zijn er namelijk echt een hoop meiden waarvoor een 34 echt te kort is of ben ik nou gek? Hier is een overzicht met hippe broeken met maat 36. Bij de traditionele postorder bedrijven heb je meestal wel kans van slagen, maar de kleine webshopjes hebben vaak alleen maar jeans die goed lopen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, 34 lengtemaat is voor mij eigenlijk net iets te kort. Ben 1.80 m, heb spijkerbroeken van only, vera moda en WE.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Esprit, kijk eens op de webshop. Genoeg keuze in mooie donkere spijkerbroeken Hier ook lange benen en smalle heupen (maat 28/36). Ik kom altijd op long modellen van EDC/ Esprit uit, van de nette broeken laat ik de zoom uitleggen. EDC is geschikt voor smalle heupen, Miss Etam niet, die begint pas bij maat 38.

Anemoon, Esprit heeft ruim een jaar geleden de maten aangepast en het is nu 32, 34 ipv 33, 35. Jammer, lengte 36 is er niet altijd en 34 kan voor mij soms net wel en soms net niet.



Dat de maten veranderen klopt volgens mij wel, ik was op mijn 13e al 1.80 meter met schoenmaat 43. Nu valt dat misschien wel mee, maar in de jaren 70 was dat echt niet leuk. Kleding kopen was toen een regelrechte ramp en nu lukt het wel met een beetje zoeken. Alleen schoenen blijft een probleem, er is meer keuze in grote maten, maar ze zijn ook breder. Laatst van alles gepast bij Cinderella, Passo en Schuurman in Leeuwarden, maar alles is veel te breed.
Dit kwam ik toevallig tegen toen ik op de Nederlandse winkels met dezelfde naam zocht. Misschien dat een van jullie er wat aan heeft: http://www.cinderellashoes.ie/pages/Fitting-Guide.html

Het is wel buitenland, maar misschien dat ze merken hebben die wat smaller zijn.
Alle reacties Link kopieren
Diesel! De laatste collecties zijn de spijkerbroeken van Diesel lengte 34 echt veel langer dan die van andere merken. Ze zitten bij mij ook veel beter dan de lengte 36 broeken, die zitten toch net raar, alsof ze echt tien centimeter langer zijn gemaakt zonder op e pasvorm te letten. Oh ja, ik heb dus maat 28/34 (erg lange 34 dus).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook altijd problemen met de lengte van broeken!

Echt ellende.. Of de winkels hebben de lange lengtes uitverkocht of ze hebben maar een paar om uit te kiezen..



Hebben jullie wel eens gekeken bij http://www.xtall.nl?

Echt super veel aanbod voor lange mannen en vrouwen!! Ook als je ze belt met vragen willen ze alles voor je doen om je te helpen.. Ik heb hier hele goede ervaringen mee!



Oh ja ze hebben bij elke maat de centimeters erbij staan zodat je kunt nameten of de broek inderdaad lang genoeg is.
Koop via postorders, daar kun je vaak kiezen tussen korte, normale en lange maten. Ik koop daar omdat ik juist de korte maat nodig heb, want in normale kledingshops zijn alle broeken voor mij te lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven