Hoe trek ik kopers voor mijn huis? 3

11-03-2011 11:00 3077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij ook je huis te koop staan? Schrijf met ons mee!

Ook kopers zijn welkom! (Wij hebben heel wat leuke huizen in de aanbieding ).

Ook als je nog niet meeschreef vanaf het begin, iedereen is welkom .

Dit is het vervolg op

deel 1 - hoe trek ik kijkers voor mijn huis?

deel 2 - hoe trek ik kopers voor mijn huis?
quote:vivaholic schreef op 31 maart 2011 @ 11:07:

Hebben jullie wel eens naar huizenjacht gekeken? Is het jullie wel eens opgevallen dat als ze naar een huis gaan kijken dat ze dan ook werkelijk alles zien behalve de ruimtes?

Mensen hebben over het algemeen moeite ergens doorheen te kijken. Dus moet je het zo het makkelijker maken door bv een schoon en goed opgeruimd huis te laten zien waar iedereen zijn eigen stijl toe zou kunnen passen. Een huis kopen heeft ook met gevoel te maken. Niet alleen met de prijs.

Natuurlijk doe je je best om je huis zo goed mogelijk te presenteren. Dat doen de buren namelijk ook. Maar dit topic gaat over hoe je kopers voor je huis trekt en die discussie lijkt me wat breder dan alleen het aantal uren dat er gepoetst is voor de openhuizendag. De prijs is zo ongeveer verheven tot taboe-issue in dit topic lijkt het wel.

quote:(weet ik inmiddels zeker! Ik heb ook een huis gekocht!!)

Dat maakt je niet tot expert ofzo hoor, dat heb ik net geleerd van de dames!

quote:en het lijkt er ook steeds meer op dat het beter aan het worden is!

Dan kijk jij naar een heel andere markt dan de rest van NL

quote:Wat mij betreft is het niet altijd mogelijk om te zakken in prijs door de schulden die je dan krijgt. Het is een huis en geen kilo knaller!! (m3 knaller :-))

Uiteraard. En in dat geval is het vaak beter om gewoon niet te verkopen en wachten tot de markt weer aantrekt. En dat doet ie heus wel hoor. Ik ben echt geen negatieveling die alleen hel en verdoemenis preekt

Alleen denk ik dat het nog wel eens een jaartje (of twee) kan duren.

quote:@Rome0. Ik zou de berichten nog even doorlezen en dan goed! Je komt wat mij betreft ook bot over! De boodschap is gehoord en het is nu aan de dames wat ze er mee willen.

Als iemand het niet met je eens is moet je niet gaan doordrammen, dat helpt niet!! (hooguit bij je moeder)

De dames hebben aangegeven je MANIER van berichtgeving niet te waarderen. Heb daar dan ook respect voor!!

Ok, weet je wat, dan een bericht meer in lijn met het topic!

Ik ga komend weekend heel het huis poetsen! En nieuwe badkamerkasten ophangen. En een kastje in het toilet, op last van mijn vriendin.

Beter?
quote:Rome0 schreef op 31 maart 2011 @ 11:35:

Dat maakt je niet tot expert ofzo hoor, dat heb ik net geleerd van de dames!

Haha nee, blijkt maar weer. ;)

quote:Ok, weet je wat, dan een bericht meer in lijn met het topic!

Ik ga komend weekend heel het huis poetsen! En nieuwe badkamerkasten ophangen. En een kastje in het toilet, op last van mijn vriendin.

Beter?

Klinkt wel een stuk leuker ;)
Dat gaat nog steeds niet over de manier rome0. Nu verander je nog steeds alleen de inhoud. Je toon komt nog steeds niet vriendelijk over.
Misschien een idee om niet meer te reageren op Romeo als het zo irriteert? Ik sla zijn berichten standaard over. Erger ik me niet en hij krijgt geen aandacht, klaar.

Eerst was het hier gewoon leuk onder elkaar (verademing t.o.v. veel andere topics). En nu krijg je hier ook dat gezeur, moeten we gewoon niet willen.
*negeert*
oke mee eens
quote:lavendelbloem schreef op 31 maart 2011 @ 11:46:

Eerst was het hier gewoon leuk onder elkaar (verademing t.o.v. veel andere topics). En nu krijg je hier ook dat gezeur, moeten we gewoon niet willen.

Ik vond het ook altijd leuk op dit forum, maar het is nu een welles-nietes forum geworden. Laat die haan maar uit het kippenhok vertrekken!

Ik hoop dat het hier weer gezellig wordt
quote:prulletje schreef op 31 maart 2011 @ 11:44:

Dat gaat nog steeds niet over de manier rome0. Nu verander je nog steeds alleen de inhoud. Je toon komt nog steeds niet vriendelijk over.

Ik weet niet zo goed hoe ik op een vrolijke manier kan brengen dat de huizenprijzen gedaald zijn?

En ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik wél met de verkoopsters meeleef. Ik lees niet voor niets al geruime tijd mee.

Ik haakte juist in op één van de posters die klaagde dat haar makelaar had gezegd dat het allemaal wel even kon duren.

magoej, ik snap wel dat de toon in het topic normaal gesproken gericht is op positiviteit en elkaar succes wensen. Als je dan de kat tegen de haren instrijkt kun je inderdaad een horde woedende dames achter ja aankrijgen die met hun bezems zwaaien en proberen te slaan met vochtige theedoeken. (Wat heel zeer doet!)

Dus, we houden er over op. Er wordt niet meer gesproken over huizenprijzen en slechte markten, ik beloof het!

En ik ga écht het huis poetsen, dat was geen grapje!
quote:Rome0 schreef op 31 maart 2011 @ 11:52:

[...]

. Als je dan de kat tegen de haren instrijkt kun je inderdaad een horde woedende dames achter ja aankrijgen die met hun bezems zwaaien en proberen te slaan met vochtige theedoeken. (Wat heel zeer doet!)

Als het virtueel al zeer doet, mag je blij zijn dat je ons niet persoonlijk tegenkomt haha ! :-)
Jeetje, wat duurt dat lang. Volgende week donderdag pas de keuring. Duurt dus echt nog een paar dagen langer. Duurde het bij jullie ook allemaal zo lang?
*negeert*

Het wordt straks wel weer leuk. Even geduld hebben. En daar ben ik hard op aan het oefenen. Lijkt wel alsof er bij het verkopen van je huis je gratis een cursus geduld oefenen krijgt.
quote:Liselotte4 schreef op 31 maart 2011 @ 12:09:

Jeetje, wat duurt dat lang. Volgende week donderdag pas de keuring. Duurt dus echt nog een paar dagen langer. Duurde het bij jullie ook allemaal zo lang?

Bij mij zat de vertraging voornamelijk aan de kant van de verkopers, omdat de twee ex-en erg met elkaar en de bank moesten vechten over de prijs.

Toen dat eenmaal accoord was heb ik de dag ernaa meteen een keuring laten doen. Maar daarvoor ben je wel afhankelijk meestal van de verkopende makelaar / partij. Als die geen tijd heeft om toegang tot het huis te geven en niet toestaat dat je zelf even de sleutel ophaalt dan kan het niet sneller natuurlijk.

Daarna nog wat vertraging opgelopen doordat de hypotheker vergeten was een aantal documenten bij te voegen, waardoor ik zelfs de ontbindende voorwaarden moest laten verlengen...
Morgen 16:00 bezichtiging! Duimen duimen! Ik begin alvast!
Yes Nicole !!!! Ik duim mee!
Spannend Nicole!!

Vanmiddag gesprek bij hypotheker/bank om te zien wat voor maandlasten ons eventuele bod met zich meebrengen> hoop zo dat het ons meevalt en dat we dus kunnen bieden. ben ons flatje zo zat. Zou heerlijk zijn als we in de zomer al van de tuin zouden kunnen genieten.
Dankje Splash!

Succes vanmiddag gizz
Hey Nicole,

Wat gaaf. Zal voor je duimen . Spannend!

Ha gizz, benieuwd wat eruit komt. Ook wij horen vanmiddag weer van onze financieeladviseur.
Succes Nicole!
Wij hebben ons huis nu bijna 3 weken in de verkoop. Over 8 mnd gaan we over en kunnen als het moet daarna nog zeker 2 jaar twee huizen betalen. Maar ik hoop toch zo dat dat niet hoeft. Makelaar noemt ons huis courant, maar denkt 9 mnd nodig hebben om het te verkopen. Maar die onzekerheid hè!

Ik ben gewoon bang dat ik over 3 jaar nog met 2 huizen zit. Ik slaap nu al geen nacht meer echt leker en het eerste waar ik aan denk als ik 's morgens wakker wordt is aan het verkopen van dit huis. Ik word er echt helemaal gek van. Het liefst zou ik de prijs al een stuk omlaag doen. Maar dat raadt iedereen mij af omdat dat na zo'n korte tijd al zo hopeloos overkomt. Wat zouden jullie van een huis vinden dat al binnen een maand 15.000-20.000 Euro in prijs daalt? (2 onder 1 kap, 350 meter grond, hoogbouw, helemaal af, net nieuwe badkamer, wc en keuken, houtkachel, vloerverwarming, staat nu te koop voor 224500)
Wow waar staat dat huis? Ik denk dat als ik het zo lees de prijs redelijk courant is. ik zou nog even wachten totdat het huis bijvoorbeeld 4,5 maanden te koop staat. heb je dan nog geen kijkers gehad, dan eventueel verlagen, maar dan niet meteen zoveel. Als een huis binnen korte tijd 20.000 zou zakken zou ik of denken: die moeten er snel vanaf en dus nog lager bieden of denken, wat is er mis met dat huis dat het zoveel omlaag gaat.
quote:gizz schreef op 31 maart 2011 @ 15:08:

Wow waar staat dat huis? t.In het noorden, 10 minuten van Assen
quote:lavendelbloem schreef op 31 maart 2011 @ 14:54:

Maar die onzekerheid hè!

Ik slaap nu al geen nacht meer echt leker en het eerste waar ik aan denk als ik 's morgens wakker wordt is aan het verkopen van dit huis. Ik word er echt helemaal gek van.

Anders ik wel. Gierende zenuwen de hele dag, kan niet meer slapen enz. enz. Gewoon verschrikkelijk je te moeten overgeven aan een situatie waar je uiteindelijk geen enkele invloed op hebt. Heb daarom met mezelf afgesproken:

- mensen als romeo te negeren

- nog maar 1x per dag op dit forum te kijken

- funda in de ban te doen

- nog vaker te gaan hardlopen

- mezelf helemaal in het werk te begraven.

Ik moet zeggen: dat is me prima bevallen vandaag, het helpt!
Romeo, ook ik lees dit topic al geruime tijd mee en ik wil even zeggen dat ik je posts wel degelijk waardevol en nuttig vind. Ook kan ik niet zeggen dat je heel bot over komt eerlijk gezegd, ik vind je manier van schrijven lekker helder.

Ik denk dat de meeste huizenverkopers inderdaad de realiteit niet onder ogen willen zien en daarom wordt jouw bijdrage als onprettig ervaren, huizenverkopers horen natuurlijk veel liever alleen de positieve verhalen.

Wij zijn zelf ook op zoek naar een (eerste) koophuis en ook wij vinden de prijzen erg hoog, als wij een bod gaan plaatsen zal dat bod ook flink laag zijn. Het is dan aan de verkopers om daar wel of niet op in te gaan, even goede vrienden.

Over het poetsen;

Wij hebben inmiddels ook een aantal bezichtigingen gedaan en ik kan alleen maar zeggen; het overdreven poetsen van iedereen draagt echt niet bij aan het feit of we een huis wel of niet kopen! Wij letten vooral op de ruimtes, de staat van het huis en de ligging in de wijk, en of het nu wel of niet schoon is of dat er een splinternieuwe keuken in zit, dat boeit ons eerlijk gezegd erg weinig. Natuurlijk oogt het frisser en netter na een flinke schoonmaakbeurt, maar het geeft echt geen meerwaarde bij de beslissing om het huis wel of niet te kopen.

En als laatste wil ik nog even kwijt dat in de openingspost staat dat mensen die een huis willen kopen ook welkom zijn, dus... ook voor kopers kan de visie van Romeo best wel nuttig zijn! (Maar als het de bedoeling is dat men hier alleen maar mag schrijven als huizenverkoper en er alleen maar positieve berichtgevingen rondom de huizenmarkt gepost mogen worden, dan denk ik dat de openingspost aangepast moet worden?)
quote:lavendelbloem schreef op 31 maart 2011 @ 15:51:

[...]

In het noorden, 10 minuten van AssenHelaas te ver weg. ik woon omgeving delft/rotterdam en daar krijg je echt niet zoveel voor zo weinig geld.
Hmm die zenuwen zijn dus normaal zo te lezen. Vind het juist wel gezellig als je hier komt posten vachekiri!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven