Mode & Beauty alle pijlers

Permanent... echt zo uit de tijd?

28-03-2011 15:01 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben aan het twijfelen om toch maar weer eens een permanent te laten zetten in mijn haar. Het is slap, statisch en zo stijl als een plank. Verder ziet het er een beetje triestig en plat uit op mijn hoofd. Heb het nu alweer een jaar zonder, maar ben het eigenlijk zat. Mijn kapster doet het altijd met pappilioten, dus heel grof...gaat meer om volume.



Maar wat vinden jullie... is het oubollig of kan het best als het je haar volume en wat krul geeft? Wie heeft er nog een permanent hier? Ik ben trouwens 44.
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit als een ander het oubollig vindt. Als jij er gelukkiger van wordt moet je het gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja is natuurlijk zo, maar wil graag eens wat meningen horen.
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Een heel klein krulletje is oud de tijd naar mijn mening maar een volle bos grove krullen is toch hartstikke mooi als het je mooi staat? Lekker doen!
Poedel Perm is oubollig. Maar verder... Niks mis mee imho
Alle reacties Link kopieren
Ik had vorig jaar zin in krullen, dus heb een permanent genomen - de krul zo grof mogelijk. Het zat heel natuurlijk en mensen dachten ook dat het mijn eigen krullen waren.



Gewoon doen
Alle reacties Link kopieren
Hallo toevallig laat ik morgen weer permanent zetten, mijn haar is dan veel gemakkelijker te stylen en is veel voller.gr marian.
Alle reacties Link kopieren
Permanent is uit.

Maar slap sliertig haar is ook niet mooi.

Dus als je een kapster kan vinden die grove krullen permanent kan zetten op een dusdanige manier dat het er natuurlijk uitziet dan is dat best een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb slag van mezelf maar het zit altijd of pluizig of ik ben er een uur mee bezig om de krullen mooi te krijgen. Dus in keer in de zoveel tijd laat ik het krullen. Mensen die het niet weten zien het niet eens! Maar ik heb nu wel een mooie bos krullen..
Alle reacties Link kopieren
Wilde ik ook zeggen. Als het een beetje natuurlijk lijkt, is het toch net zo in of uit als gewone krullen?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Hoe vind je een kapper die zoiets kan? Ik heb nog niet echt een goede kapper gevonden in mijn woonplaats, dus zijn er (behalve door uitproberen) nog manieren om zo iemand te vinden?

Ik wil ook wel een volle bos met grove slag ipv dun sliertig haar
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke reakties. Ik liet ook altijd heel grof permanenten, dus niet met de gewone rollers die echt een poedeleffect geven. Ben het nu zo zat dat ik het, als ik het föhn,leuk vind zitten en na een half uurtje een futloos bosje haar heb. Kan er zoveel schuim of styling insmeren wat ik wil.. Denk wel dat ik er weer voor ga... is weer eens een nieuwe look ook haha..
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mezelf wel wat slag, maar ik heb liever echte krullen. Dus ik laat zo eens in het jaar, soms iets eerder, een permanent zetten. Bijna iedereen denkt dat het gewoon van mezelf is. Overigens is dat wel een fijn permanent, voor de kenners: rode en gele rollers.



Hoe dan ook: gewoon doen als je dat wilt!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij juist mooi, gewoon doen!

Ik krijg helaas alleen maar te horen dat ik het niet moet doen omdat mijn haar té dun is er er teveel van beschadigd raakt...zucht jammer hoor..

Ik gebruik wel zo nu en dan een carmen set, over ouderwets geproken! Maar geeft wel hele mooie krullen (mensen weten toch neit hoe je eraan komt)
Alle reacties Link kopieren
quote:Carliena schreef op 28 maart 2011 @ 15:26:

Wat een leuke reakties. Ik liet ook altijd heel grof permanenten, dus niet met de gewone rollers die echt een poedeleffect geven. Ben het nu zo zat dat ik het, als ik het föhn,leuk vind zitten en na een half uurtje een futloos bosje haar heb. Kan er zoveel schuim of styling insmeren wat ik wil.. Denk wel dat ik er weer voor ga... is weer eens een nieuwe look ook haha..Hoe meer stylingspul erin, hoe zwaarder en dus slapper je haar wordt... Beetje haarspray aan de onderkant bij de aanzet van je hoofd (evt. even föhnen, ik hang zelf meestal een op de kop tot het lak droog is) wil ook wel een beetje helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 28 maart 2011 @ 15:11:

Ik had vorig jaar zin in krullen, dus heb een permanent genomen - de krul zo grof mogelijk. Het zat heel natuurlijk en mensen dachten ook dat het mijn eigen krullen waren.



Gewoon doen Dat vind ik ook. Zo grof mogelijk is het mooist. Toen ik het een jaar geleden had laten permanenten waarom mijn krullen iets te klein en na het wassen was het pluizig. Ik leek wel een ontplofte poedel maar na een 1,5 week zat het mooi en precies zoals ik het wilde
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Hier al jaren een permanent.. Door mijn zgn *band*haar is een grove permanent niet te doen voor mij. Krullen zijn er dan binnen 2 dagen weer uit gezakt. Dus ik loop eerst weekje voor lul met mijn poedelkrullen (kortom gewoon haar even een weekje in een losse staart of goed opsteken zodat t minder opvalt) en na t weekje was ik mijn haar uit en zit t als gegoten oftewel een grove krul. En doe ik er weer maanden mee. Heerlijk haar weer los kunnen dragen zonder dat t er sluikerig uitziet , haar heel makkelijk op te steken zonder dat t na 10min weer uitgezakt is.

Hoef 10x minder haarlak , schuimgel e.d te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carliena schreef op 28 maart 2011 @ 15:01:

Ben aan het twijfelen om toch maar weer eens een permanent te laten zetten in mijn haar. Het is slap, statisch en zo stijl als een plank. Verder ziet het er een beetje triestig en plat uit op mijn hoofd. Heb het nu alweer een jaar zonder, maar ben het eigenlijk zat. Mijn kapster doet het altijd met pappilioten, dus heel grof...gaat meer om volume.



Maar wat vinden jullie... is het oubollig of kan het best als het je haar volume en wat krul geeft? Wie heeft er nog een permanent hier? Ik ben trouwens 44.



ga in iedergeval naar een goede kapper.

die kunnen je adviseren wat er met jouw haar mogelijk is.



misschien eerst eens overwegen om een nw kapsel te laten knippen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, een permanent waardoor je van die kleine krullen krijgt is niet zo heel mooi, dat doet m'n oma ook en dat vind ik ook meer iets voor die leeftijdscategorie. Maar een grof permanent vind ik vaak erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in het verleden ook weleens gedaan een permanent ook grof erin laten zetten . Blauw\oranje wikkels liet ik erin draaien of op shapers. En dan een zure,nu heb ik het al meer dan een jaar niet meer laten permanenten. En men haar is er wel beter door geworden Je haar heeft er wel van te lijden,het wordt er erg droogvanpunten gaan eerder splijten Heb nu een andere kapper en die vroeg zich af waarom ik men haar had laten permanenten. Maar ja je wil weleens wat. Nu een goed model erin wat makkelijk te stylen is,en lijk er nogeens ook jonger door dan met permanent. En heb ik zin in krullen maak ik ze met de stijltang.
Alle reacties Link kopieren
Bij permanent denk ik aan:





Maar zo kan het ook:

Alle reacties Link kopieren
Zoals bovenste plaatje zie je ook niet meer in het straatbeeld.

Dat wordt lelijk als dat uitzakt,beginnen je krullen bij de oren op een gegeven moment.
Zou iemand die een permanent heeft met grove krullen eens een foto kunnen plaatsen van het resultaat? Heb zelf namelijk ook stijl haar, en zit al eeuwen te twijfelen omdat ik zovaak van die slechte verhalen hoor.



Weet iemand een goede kapper in Groningen die goed is in permanenten? Wil helemaal geen kleine krulletjes, maar grove krullen/slag lijkt me super!
Alle reacties Link kopieren
Is het mooi geworden Carliena?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven