Kan en wil ik mijn huwelijk nog redden?

28-12-2010 21:47 2863 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid
quote:meds schreef op 03 april 2011 @ 00:29:

[...]

ja want nesbojo is de vreemdganger, je zou het aan haar partner moeten vragen

Precies want dat is nu de nocelance die je vaker bij vreem-

gangers ziet (leest) het komt niet in ze op hoe het met

de partner gaat die bedrogen.

Ik weet niet hoe het bij jou was Julus maar ik heb echt

periodes gehad dat ik op zwarte koffie en peren leefde

kreeg geen hap door mijn keel.

Wel 7 kilo kwijt in 2 mnd, ideaal dieet
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Mijn post was ook aan Nesbo gericht, had je wel door toch?
quote:Julus schreef op 03 april 2011 @ 00:40:

Mijn post was ook aan Nesbo gericht, had je wel door toch?

Ja was glashelder.

Ben jij ook zoveel gewicht kwijtgeraakt door alle stress?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gijs, eerlijk...? Ik heb wekenlang in shock gezeten. Ik leefde op wijn, sigaretten, koffie en at niks. Toen partner mij zag om te praten begon hij keihard te janken. Ik leek wel een verslaafde. Ik sliep ook niet. Die kwam even binnen bij hem., ghehe.

Ik heb al ondergewicht dus het duurde heel lang voordat het er weer aan zat. Het heeft me op alle fronten heel veel gekost; ik kwam later overspannen thuis te zitten, mijn gezondheid, mijn eigenwaarde. Ach, gesprekje, zand erover, toch Nesbo??
Kan er nog kwaad om worden, vrees ook dat dat nooit echt meer overgaat. Kan me dus heel goed verplaatsen in jouw postings, niks verbitterd! Lekker makkelijk lullen van de vreemdganger.
En dat dit zinnetje; Vreemdgaan kan gebeuren, maar het hoeft niet altijd zo'n drama te zijn zoals in Hova's geval.

Tssk. Het is wel altijd een drama! Maar als de bedrogen partij dat niet (altijd) uit en het gaat op het zich redelijk goed, dan kan de vreemdganger zich met die gedachte sussen!
Jee wat een verhaal, dat had je nooit geschreven.

Echt heftig.

Mmmmmmmm heb echt vreselijk slecht geslapen en

gegeten, nergens zin in zelfs mijn bord, pan en kopje

afwassen kon teveel zijn.

Gelukkig ging het op mijn werk wel goed, geen dag ziek

geweest het gaf afleiding.

quote:Julus schreef op 03 april 2011 @ 00:43:

Kan me dus heel goed verplaatsen in jouw postings, niks verbitterd! .voor jou en voor Meds ook
Zoals ik al zei, een mens kan fout gaan en daar goed spijt van hebben, moet het dan jaren en jaren duren voordat je vergeven wordt??

Gelukkig in mijn geval niet en andersom zou ik ook proberen te begrijpen, vergeven of compassion te hebben.
quote:Julus schreef op 03 april 2011 @ 00:42:

Gijs, eerlijk...? Ik heb wekenlang in shock gezeten. Ik leefde op wijn, sigaretten, koffie en at niks. Toen partner mij zag om te praten begon hij keihard te janken. Ik leek wel een verslaafde. Ik sliep ook niet. Die kwam even binnen bij hem., ghehe.

Ik heb al ondergewicht dus het duurde heel lang voordat het er weer aan zat. Het heeft me op alle fronten heel veel gekost; ik kwam later overspannen thuis te zitten, mijn gezondheid, mijn eigenwaarde. Ach, gesprekje, zand erover, toch Nesbo??Ligt eraan wat je verstaat onder vreemdgaan, 1 of 2x buitenshuis neuken of maanden/jarenlang een intieme verhouding met iemand hebben, pfff je klinkt ietwat dramtisch.....
quote:nesbojofan schreef op 03 april 2011 @ 00:54:

Zoals ik al zei, een mens kan fout gaan en daar goed spijt van hebben, moet het dan jaren en jaren duren voordat je vergeven wordt??

Zo werkt het niet, vergeven is niet iets van "wat je doet". Je hebt schade berokkend en of de ander je nu vergeeft of niet, dat wat kapot is blijft kapot.

Gelukkig in mijn geval niet en andersom zou ik ook proberen te begrijpen, vergeven of compassion te hebben.Lekker makkelijk om te stellen dat de partner maar compassie moet hebben omdat de vreemdganger denkt dat zij dat in de omgekeerde situatie ook zou hebben. Ik vind het nogal een gebrek aan empathie wat ik hier lees
en dat verklaart dan ook wel weer het vreemdgaan, gebrek aan empathie bedoel ik
quote:nesbojofan schreef op 03 april 2011 @ 01:02:

[...]

Ligt eraan wat je verstaat onder vreemdgaan, 1 of 2x buitenshuis neuken of maanden/jarenlang een intieme verhouding met iemand hebben, pfff je klinkt ietwat dramtisch.....Ik ga wijselijk mijn mond houden.
Precies Meds.
liever dramtisch dan onbetrouwbaar
Gijs, werken gaf me maandenlang afleiding, maar op een gegeven moment ben ik toch uitgevallen. Toen waren we wel weer samen. Ik was gewoon op, geestelijk en lichamelijk.

Knap van je dat jij het hebt volgehouden, het is dan toch je behoud!
Tja, en wat is dramatisch? Als je net een huis hebt gekocht en je kort daarop aan de kant wordt gezet. Tja, ik werd daar lichtelijk even onpasselijk van. Helemaal niet dramatisch hoor, als je net een hypotheek bent aangegaan, je huur hebt opgezegd en je dacht samen een mooie toekomst in te gaan. Valt reuze mee.
Hova ziet haar hele toekomstbeeld in duigen vallen, zit maandenlang in onzekerheid daarover. Weet niet hoe het verder zal gaan. Heb ik het nog niet gehad over de kinderen. En dan begrijp jij niet wat daar zo dramatisch aan is? Dat iemand daar helemaal kapot aan kan gaan?
@meds

Jij zegt dus na vreemdgaan is een relatie kapot.......

Soms maakt men een fout, erg veel spijt, het leven gaat verder, wat moet je nog meer? van de brug springen, get a life!
Nesbo, jij stelt dat er te dramatisch over gedaan wordt. Voor degene die het overkomt voelt het ook zo. Tuurlijk moet je op een gegeven moment weer doorgaan als je kiest voor elkaar, maar jij doet net alsof het allemaal niet zoveel voorstelt. Logisch, want jij wil niets liever dan dat het zo snel mogelijk overwaait. Maar je partner blijft nog heel lang met bepaalde gevoelens zitten. Die wuif jij niet zomaar weg, ook al zou je dat willen.
quote:nesbojofan schreef op 03 april 2011 @ 01:17:

@meds

Jij zegt dus na vreemdgaan is een relatie kapot.......

Soms maakt men een fout, erg veel spijt, het leven gaat verder, wat moet je nog meer? van de brug springen, get a life!Is jouw partner ook al eens vreemd gegaan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Julus schreef op 03 april 2011 @ 01:16:

Hova ziet haar hele toekomstbeeld in duigen vallen, zit maandenlang in onzekerheid daarover. Weet niet hoe het verder zal gaan. Heb ik het nog niet gehad over de kinderen. En dan begrijp jij niet wat daar zo dramatisch aan is? Dat iemand daar helemaal kapot aan kan gaan?

Hij toont niet veel spijt en gaat ook niet 100% voor zijn gezin.

Ik zeg, keertje buitenshuis wippen is goed fout maar het hoeft niet gelijk het einde van je relatie te betekenen.

Hova's man is een heel ander verhaal want hij woont pas sinds kort weer thuis en laat vrouwlief voor alles opdraaien.
quote:Julus schreef op 03 april 2011 @ 01:20:

Nesbo, jij stelt dat er te dramatisch over gedaan wordt. Voor degene die het overkomt voelt het ook zo. Tuurlijk moet je op een gegeven moment weer doorgaan als je kiest voor elkaar, maar jij doet net alsof het allemaal niet zoveel voorstelt. Logisch, want jij wil niets liever dan dat het zo snel mogelijk overwaait. Maar je partner blijft nog heel lang met bepaalde gevoelens zitten. Die wuif jij niet zomaar weg, ook al zou je dat willen.

Maar julus wat weet jij nu van mijn man??

Het is echt mogenlijk om weer samen om het goede pad te komen en dat zeg ik echt niet om mezelf goed te praten!
Weet ik, want wij zijn ook samen doorgegaan.

Dat neemt niet weg dat jij niet voor een ander kunt bepalen, dat de ander dramatiseert, omdat jij niet weet hoe een ander het voelt! Of het nou eenmalig buitenshuis wippen was of niet, dat kan even hard aankomen.
quote:Enn schreef op 03 april 2011 @ 01:22:

[...]

Voor Nesbofan:

Is jouw partner ook al eens vreemd gegaan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En ik denk zomaar dat ik me beter in je man kan inleven dan jij..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven