Pesterij: Niet-roken op Schiphol..

05-01-2008 19:44 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst een stukje op volkskrant.nl over het feit dat je op Schiphol per 01-01-08 helemáál niet meer mag roken. Dus niet in de restaurants, geen rokershokken, alleen nog maar buiten. Mensen die overstappen op Schiphol kunnen dus nergens meer terecht.

Ik ben eigenlijk vóór een algeheel rookverbod in restaurants en kroegen. Ondanks dat ik zelf rook. Heb een tijd niet gerookt, en merkte toen dat het best smerig was, dus ben ik er voor, Níemand hoeft last te hebben van mijn smerige gewoonte.

Maarrr.. Dat Schiphol besluit vind ik pure pesterij. Want wie heeft er in vredesnaam nou last van een stel opgehokte verslaafden in een gelig hokje met afzuiger op stand 10? Dat heeft dan toch niets meer met 'wij-zijn-tegen-meeroken' te maken? Dat is dan toch gewoon pure pesterij? Of een extreme vorm van betutteling? Zo van: 'Wij vinden roken ongezond en dus mag je het op de luchthaven lekker helemaal niet meer. Lekker puh'.

Vind het echt belachelijk en ga vanaf nu Schiphol echt mijden. Stelletje debielen daar!
Lilia, waarom zo disrespectvol eigenlijk? Dan pleit ik voor grote ramen bij de Mac, lekker vretende dikkerds kijken. Of hey, ramen bij een psychiatrische instelling, schizo's kijken!

Kom op zeg, sommige mensen willen helemaal niet stoppen. Ik heb er bijvoorbeeld helemaal geen behoefte aan om te stoppen, dat doe ik nog weleens. Sowieso als ik dood ben, en misschien ervoor. Ik loop al extreem op mijn tenen om types zoals jij te ontzien met mijn Camelrook, maar als ik dan die neerbuigende toon eens hoor begrijp ik niet echt meer waarom.
Vuis?? Vies natuurlijk! Taalvervuiler!
Digitalis schreef op 07 januari 2008 @ 20:01:

Lilia, waarom zo disrespectvol eigenlijk? Dan pleit ik voor grote ramen bij de Mac, lekker vretende dikkerds kijken. Of hey, ramen bij een psychiatrische instelling, schizo's kijken!

Kom op zeg, sommige mensen willen helemaal niet stoppen. Ik heb er bijvoorbeeld helemaal geen behoefte aan om te stoppen, dat doe ik nog weleens. Sowieso als ik dood ben, en misschien ervoor. Ik loop al extreem op mijn tenen om types zoals jij te ontzien met mijn Camelrook, maar als ik dan die neerbuigende toon eens hoor begrijp ik niet echt meer waarom.
Niet zo zielig doen. Jij mag wel grapjes maken over mijn gebrekkige taalbeheersing en ik niet over roken??
Heb ik dat gedaan Lilia? Kan me niet herinneren eerlijk gezegd. En ik had niet de indruk dat het een grapje was, maar ok, dan is het een grapje.

En nee hoor, ik voel me niet zielig omdat ik rook en dat mensen dat achterlijk vinden. Het kan me echt niets schelen :)
(disrespectvol = respectloos)
Ik ben vóór rookverbod in algemene ruimtes, en vóór een afgesloten ruimte voor rokers als er geen buiten is.

(Goh, wat ben ik een positief mensch. Had je me op Schiphol moeten zien.)
kjong schreef op 07 januari 2008 @ 20:14:

(disrespectvol = respectloos)
Ja, ik kon het goede woord niet vinden, bedankt Taalpolizei ;-)
Digitalis schreef op 07 januari 2008 @ 20:08:

Heb ik dat gedaan Lilia? Kan me niet herinneren eerlijk gezegd. En ik had niet de indruk dat het een grapje was, maar ok, dan is het een grapje.

En nee hoor, ik voel me niet zielig omdat ik rook en dat mrapje ensen dat achterlijk vinden. Het kan me echt niets schelen :)
Tja, als de opmerking over 'tweedehands rook' van jouw kant geen grapje was dan tast ik ook in het, blauw gerookte(grapje), duister.
lilia schreef op 07 januari 2008 @ 20:20:

[...]

Tja, als de opmerking over 'tweedehands rook' van jouw kant geen grapje was dan tast ik ook in het, blauw gerookte(grapje), duister.
Ah ok, was niet zo bedoeld ;) Ik steek er nog eentje op (in mijn huis). Gun mij een pleziertje, want ik ga vervroegd dood ;)
Maar we zijn het er toch allemaal wel over eens dat meeroken niet fijn is? Waarom komen er dan van die mosterdtypes die menen dat nog even te moeten vertellen? Het gaat mij (en meerdere hier) om de mogelijkheid tot roken zónder er van die mosterd-types mee te storen: een rookhol. Of twee. Op Schiphol. Dat dampende kerosinegat waar je na drie keer diep ademhalen al bijna zonder vliegtuig opstijgt.
Rookhol moet ook gewoon kunnen hoor. Net als aparte ruimtes in de horeca. Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen naar welke ruimte ze gaan. Om een rookverbod wettelijk vast te leggen gaat wel erg ver. Vind het heel erg betuttelend.
Luneth schreef op 08 januari 2008 @ 18:27:

Rookhol moet ook gewoon kunnen hoor. Net als aparte ruimtes in de horeca. Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen naar welke ruimte ze gaan. Om een rookverbod wettelijk vast te leggen gaat wel erg ver. Vind het heel erg betuttelend.

Aparte ruimtes in horeca zijn meestal niet afgesloten, zodat je in de niet-rokersruimte vaak toch wel last kunt hebben van de rook. Echt afgesloten ruimtes maken kan vaak ook niet eens (kost natuurlijk ruimte, geld etc).

Ik vind een wettelijk rookverbod trouwens niet eens zo betuttelend: vind je niet mogen drinken op straat dan ook betuttelend? Of niet naakt over straat lopen? (was dat hier al niet genoemd?)

Maar goed, ik ben dan ook zo'n vervelende ex-roker ;-) (die trouwens af en toe nog wel es rookt, maar vind dat niemand daar last van hoeft te hebben)

Nergens binnen 'gezamenlijke' gebouwen/ruimtes roken, is mijn visie. Horeca hoort hier ook bij. Ik heb het niet over je eigen huis. Roken in openbare gebouwen is al langer verboden en terecht. Toen wij in '88 naar Amerika vlogen op bezoek bij mijn tante, mocht je nog in het vliegtuig roken. Gadver! En nu ondenkelijk, ook vanwege andere veiligheidsredenen (maar wel tijdens het eten 300 messen uitdelen, vind ik nog steeds dubbel, maar, dit terzijde).

Ik heb echt een spuughekel aan meeroken. Ik heb zelf nooit last gehad van die rookruimtes op Schiphol of welke andere luchthaven dan ook, dus dat is wellicht een beetje overdreven. Het zal wel goedkoper zijn om die rookruimtes te verwijderen, scheelt toch een hoop electriciteit als die ventilatoren niet 24 uur per dag op maximum hoeven te staan.

Aah joh, dit zijn van die discussies die nergens toe leiden. Ik vind dat niet- rokers mogen kiezen om wel of niet mee te roken. Als ik een glas whiskey drink, dan drinkt niemand daar van mee (je zou kunnen beargumenteren dat als je een tongzoen van iemand krijgt die net gedronken hebt, je x promille alcohol binnenkrijgt, maar da's een beetje overdreven). Als iemand besluit friet met mayo te eten, wordt mijn kans op dichtslibbende aorta niet groter.

Maar ik krijg die rook wel binnen, als ik er voor kies naar een kroeg te gaan of op een andere manier mee te roken.

Er wordt wel heel veel gekibbled op dit forum....

Een fijne dag, met of zonder peuk!

Groetjes, Peefje

Jij leest gewoon heel slecht. En je bent afschuwelijk mosterd, én offtopic.
en je hebt een stomme avatar! wat doe je daar toch? tantra seks oid?
Zo dames, wat zijn we weer aardig. Ongesteld? Of zijn de peuken op?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Zuss schreef op 10 januari 2008 @ 22:13:

Zo dames, wat zijn we weer aardig. Ongesteld? Of zijn de peuken op?

Haha, Zuss, je lijkt mij wel. :-)

Het zal mij persoonlijk een beetje aan mn romige reet roesten of je op Schiphol mag roken of niet. Ik hoef het zelf niet meer, en meeroken vind ik ook niet overdreven smerig, als ik tenminste niet verplicht word om in die rookruimte van 4 bij 4 meter te gaan staan.
Weet je wat pas raar is:

Een rookverbod in de coffeshops.

Hihi, ik ben mosterd! Die heb ik nog nooit gehoord. Off topic valt wel mee lijkt mij.

Oh en die avatar, dat ben ik tijdens een massage na de finish van de marathon. Zie je, ik schuil mij niet achter een of ander plaatje.

Een prettige dag enne, Mosterd!!!
Hahahaha Eefje, om de kosten van de ventilatie te sparen? Je hebt het over Schiphol! Sjonge, wat zal dat een verschil zijn op hun rekening bij Nuon.
Ik moet me wel verbergen. Want er zijn hier een heleboel mensen die me wat willen aandoen. Geen idee waarom.
Eefje snapt het allemaal niet zo goed.
Zeg xaloy, je kunt je beter druk maken om zwitserland, waar je pas rookwaar mag kopen vanaf je 18e. Dat betekend dat jouw kind twee jaar langer moet wachten zijn longen te vervuilen dan wanneer jullie in nederland waren gebleven.
Willem date met Eefje? Tjonge....ik spring maar weer op de kast, een dag of wat
Eefje is tenminste sportief, net als ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven