Actueel
alle pijlers
McDonald's Reclame voor gezonde Hollandse jongens & meisjes
donderdag 3 januari 2008 om 21:17
In eerste instantie dacht ik dat er reclame werd gemaakt voor Bambix-pap, met al die graanvelden, maar het blijkt reclame te zijn "voor gezonde Hollandse jongens en meisjes" ?
Ik ben Indo, mag ik geen bruin broodje ? En hebben ze nu al hun hamburgersklefjes vervangen door "gezond" bruin brood ? Dacht zegt namelijk geen ene f*ck, of het moet al volkoren zijn, maar dat blijkt nergens uit.
Ik ben Indo, mag ik geen bruin broodje ? En hebben ze nu al hun hamburgersklefjes vervangen door "gezond" bruin brood ? Dacht zegt namelijk geen ene f*ck, of het moet al volkoren zijn, maar dat blijkt nergens uit.
zaterdag 5 januari 2008 om 22:59
BB dat is jouw goede voornemen zeker?
WB shiobhan, ik ben vooral verbaasd. Ik heb tot voor gisteravond die nick nooit voorbij zien komen en mevrouw reageert meteen idioot. Dus het is óf iemand met een nieuwe nick, of het is voor haar gewoon om zo te reageren of ik moet haar al tig keer voorbij hebben zien komen en ze heeft geen indruk achtergelaten.
WB shiobhan, ik ben vooral verbaasd. Ik heb tot voor gisteravond die nick nooit voorbij zien komen en mevrouw reageert meteen idioot. Dus het is óf iemand met een nieuwe nick, of het is voor haar gewoon om zo te reageren of ik moet haar al tig keer voorbij hebben zien komen en ze heeft geen indruk achtergelaten.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
zaterdag 5 januari 2008 om 23:07
Yep. En ik word er zo moe van dat mensen zichzelf als buitenstaander profileren en daar anderen (in dit geval de Mac) de schuld van geven. We zijn allemaal Hollanders, klaar. (of nederlanders, of kaaskoppen, hoe je het beessie ook wilt noemen)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
zondag 6 januari 2008 om 21:00
Groot Brittannië bestaat uit meerdere landen. Engeland is er één van. Noem een Welsh of een Ier geen Englishman of Scot, heb je gegarandeerd oorlog. Ze moeten elkaar nog steeds niet. (Hier kwam ik achter toen ik een tijdje voor een tentenverhuurbedrijf werkte.)
Groot-Brittannië bestaat uit:
- Engeland
- Schotland
- Wales
die samen met Noord-Ierland en een aantal overzeese gebiedsdelen het Verenigd Koninkrijk vormen.
De naam Groot-Brittannië wordt ook foutief gebruikt als een pars pro toto voor het Verenigd Koninkrijk.
"Groot-Brittannië" wordt meestal gebruikt als men "Het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland" bedoelt, maar Groot-Brittannië is slechts het grootste eiland binnen het Verenigd Koninkrijk, waarbij ook nog kleinere eilanden horen, net als Noord-Ierland en de eilanden van Ierland.
Groot-Brittannië bestaat uit:
- Engeland
- Schotland
- Wales
die samen met Noord-Ierland en een aantal overzeese gebiedsdelen het Verenigd Koninkrijk vormen.
De naam Groot-Brittannië wordt ook foutief gebruikt als een pars pro toto voor het Verenigd Koninkrijk.
"Groot-Brittannië" wordt meestal gebruikt als men "Het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland" bedoelt, maar Groot-Brittannië is slechts het grootste eiland binnen het Verenigd Koninkrijk, waarbij ook nog kleinere eilanden horen, net als Noord-Ierland en de eilanden van Ierland.
maandag 7 januari 2008 om 08:11
En aangezien de gemiddelde allochtoon ongezonder is dan de autochtoon, is de Mac dus toch voor de échte gezonde Hollander
Bron: www.nigz.nl
Bron: www.nigz.nl
maandag 7 januari 2008 om 13:37
Ik zag die reclame en werd eigenlijk meteen opgewonden over het 'gezond'. Dat het ook racistisch opgevat kon worden is niet eens in mij opgekomen. Ik wil het dan ook niet over de eventuele racistische tint hebben, maar wel over het 'gezonde'.
McD gezond? hahahahahahahaha laat me potver niet lachen. Slimme reclame, dat wel.
"Ja, want nu zeggen ze toch dat je bij McD gezond kunt eten???" Hopla, allen daarheen en weer centen neerleggen bij een waardeloze horeca gelegenheid. Ze zijn wel heel goed in (vals) adverteren, dat wel!
Ik kom er al geen jaren meer. Ze serveren alleen maar bagger wat onwijs ongezond is. De salade is oke, maar de dressing is weer troep.
In Australie adverteerden ze met: Only 100% beef used in our burgers.
Klinkt leuk, maar het zat 'm in de 100% Beef. Dat is de naam van het bedrijf dat rund afval levert aan o.a. McD.
Ik word er al misselijk van als ik er aan denk!
Groetjes,
Peefje
maandag 7 januari 2008 om 13:41
Tja, de Mac doet gewoon mee met de huidige "gezond eten- trend".
Gewoon commercieel, niks meer of minder.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die nu ineens denken: jaa, ik ga es ff lekker gezond eten bij de Mac! Gezond eten doe je maar thuis, bij de Mac kom je voor de vette hamburgers! (en de veuls te lekker sundea ijsjes met caramelsaus en nootjes......mmmm)
Gewoon commercieel, niks meer of minder.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die nu ineens denken: jaa, ik ga es ff lekker gezond eten bij de Mac! Gezond eten doe je maar thuis, bij de Mac kom je voor de vette hamburgers! (en de veuls te lekker sundea ijsjes met caramelsaus en nootjes......mmmm)
maandag 7 januari 2008 om 22:04
Hebben wij het over hetzelfde? Ik heb even op die website gekeken en gezocht op "allocht" - vond een artikel en ik quote even:
"De meeste groepen niet-westerse allochtonen in Nederland hebben een gelijk of gunstiger sterftecijfer dan autochtone Nederlanders. Dat betekent dat er van die groep minder sterven dan verwacht."
Maakt mij verder niet uit, ben gewoon oprecht een beetje verbaasd.