Wassen en het milieu

05-04-2011 16:58 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Denk jij aan het milieu bij het wassen van je kleding?
Alle reacties Link kopieren
Emaille, het is geen fabel hoor. Daarbij is alleen maar wassen op lage temeraturen heel slecht voor je machine. Maar loop jij maar lekker in de huisstofmeid uitwerpselen hoor.
Ik lees hier een paar keer over bacterieën en schimmels in je kleding of beddengoed, maar maken jullie je hier werkelijk druk om? Ik denk echt nooit na over dit soort dingen, want wat is het ergste wat je hier nu van kunt krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Jeuk, allergische reacties, stank.
quote:_Barbabella_ schreef op 05 april 2011 @ 19:03:

Emaille, het is geen fabel hoor. Daarbij is alleen maar wassen op lage temeraturen heel slecht voor je machine. Maar loop jij maar lekker in de huisstofmeid uitwerpselen hoor.En dan? Wat gebeurt er dan als je dat doet behalve een gevoel van ieuw?
quote:_Barbabella_ schreef op 05 april 2011 @ 19:05:

Jeuk, allergische reacties, stank.Serieus? Ik wil uiteraard dat de zweetgeuren uit mijn kledingsstukken zijn, maar van de rest heb ik echt totaal geen last.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als het gaat om het wasmiddel, het gebruikte wasprogramma, en het niet gebruiken van wasverzachter of een droger.

Nee, als het gaat om de hoeveelheid wassen. Ik doe (in mijn upje) gemiddeld 4 wassen per week (2x kleding, 1x beddegoed, 1x handdoeken).
Alle reacties Link kopieren
Offtopic: Iris, fijn dat je er weer bent!
Alle reacties Link kopieren
In beddengoed en handdoeken ed zit huisstofmeid. Ook in kleding overigens, maar het meeste kan daar niet van op 60.

Is erg ongezond om dat op 30 of 40 te wassen. Bij 60 graden overleven ze het niet geloof ik
quote:iris1969 schreef op 05 april 2011 @ 19:07:

[...]

Serieus? Ik wil uiteraard dat de zweetgeuren uit mijn kledingsstukken zijn, maar van de rest heb ik echt totaal geen last.Ach, wat vullen we weer veel in. Ik heb nooit gezegd dat ik nooit op 60 graden was. En van bovenstaande heb ik ook nooit last, ook als ik wel kouder was! Vraag me echt af wat je moet doen om dat te krijgen.
quote:_Barbabella_ schreef op 05 april 2011 @ 19:12:

In beddengoed en handdoeken ed zit huisstofmeid. Ook in kleding overigens, maar het meeste kan daar niet van op 60.

Is erg ongezond om dat op 30 of 40 te wassen. Bij 60 graden overleven ze het niet geloof ikKlinkt als een hele nare meid.
Alle reacties Link kopieren
Jemig emaille, wat ben jij zuur zeg.

Niemand vult toch iets in.

Feit is dat er huisstofmeid bestaat en niet dood gaat op 30 graden en dat het ongezond is
Alle reacties Link kopieren
Ik dénk er wel aan, maar dat maakt mijn wasmand echt niet minder vol. Helaas.

Ik was me de ^$@(&$@.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Huisstofmeid dus. Hmmm, dat overleef ik ook wel weer. En gezellig nog wat huisdieren erbij
Alle reacties Link kopieren
quote:_Barbabella_ schreef op 05 april 2011 @ 19:16:

Jemig emaille, wat ben jij zuur zeg.

Niemand vult toch iets in.

Feit is dat er huisstofmeid bestaat en niet dood gaat op 30 graden en dat het ongezond is





Emaille is niet zurig; emaille maakt een geweldige woordgrap.



het is namelijk; huisstofmIJt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Christiane04 schreef op 05 april 2011 @ 19:12:

Offtopic: Iris, fijn dat je er weer bent! Dank je. Het is fijn weer terug te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Dat was na die post pas Bianca. En lang leve de iPhone die zelf een ander woord ervan maakt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 april 2011 @ 19:18:

[...]





Emaille is niet zurig; emaille maakt een geweldige woordgrap.



het is namelijk; huisstofmIJt.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Barbabella_ schreef op 05 april 2011 @ 19:12:

In beddengoed en handdoeken ed zit huisstofmeid. Ook in kleding overigens, maar het meeste kan daar niet van op 60.

Is erg ongezond om dat op 30 of 40 te wassen. Bij 60 graden overleven ze het niet geloof ikIs het echt erg ongezond? Of is dit erg overdreven?
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik geen wasverzachter gebruik, altijd volle trommels heb, korte programma's kies, alleen beddengoed heet was, weinig wasmiddel gebruik en dat in een kartonnen doos koop ipv een plastic fles en niet strijk, ben ik door mijn drogergebruik niet echt milieubewust. Maar zonder droger hang ik niets op, hangt er overal in mijn huis was en waait het van de waslijn in een modderpoel en wordt het na 3 dagen misschien eens van de lijn gehaald.



Dus om mijn leven en huis een beetje georganiseerd te houden, moet ik wel een droger hebben.



Ik gebruik wel mijn handdoeken meer dan een keer en draag broeken en vestjes vaak ook 2-3 keer voordat het de was ingaat.
Alle reacties Link kopieren
Als je astma hebt kan het dodelijk zijn.



Als je geen astma hebt is het gewoon vies en ongezond. Huisstofmijt eet je huidschilfers op en de uitwerpselen daarvan zijn ongezond
quote:_Barbabella_ schreef op 05 april 2011 @ 19:03:

Maar loop jij maar lekker in de huisstofmeid uitwerpselen hoor.Het was deze hele sympathieke aansporing.
Alle reacties Link kopieren
quote:manager schreef op 05 april 2011 @ 19:19:

[...]

Is het echt erg ongezond? Of is dit erg overdreven?



Bacteriën en huisstofmijt gaan dood vanaf 60 graden.

De een zal het overdreven vinden, de ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Barbabella_ schreef op 05 april 2011 @ 19:22:

Als je astma hebt kan het dodelijk zijn.



Als je geen astma hebt is het gewoon vies en ongezond. Huisstofmijt eet je huidschilfers op en de uitwerpselen daarvan zijn ongezondDaarom was ik het beddengoed wel heet. Ik wil in mijn slaapkamer zo min mogelijk last van mijn astma hebben. De rest vh wasgoed kan niet echt heet (ja ondergoed en sokken, maar dat gaat zowel bij kleding als beddengoed mee, waar ruimte is).
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 april 2011 @ 19:18:

[...]



het is namelijk; huisstofmIJt.



Ohh ik heb 'm nu pas door



Maar dat huisstofmijt niet tegen temperaturen boven de 60 graden kan wist ik niet, Barbabella. (Volgens wikipedia moet het trouwens wel een uur lang op 60 graden).



Ik ben zelf ook allergisch voor uitwerpselen van huisstofmijt, maar nergens last van bij gewassen textiel (terwijl ik zoals hiervoor aangegeven bijna altijd op 30 was). Maar ik ben er niet supergevoelig voor. En was en stofzuig wel VAAK (minder stof is ook minder mijt).
Alle reacties Link kopieren
Maar er is volgens mij geen wasmachine die korter dan een uur wast op een normaal programma op 60 graden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven