Actueel
alle pijlers
Hoe meoten allochtone veelplegers worden aangepakt?
maandag 7 januari 2008 om 14:46
maandag 7 januari 2008 om 19:02
Laten we maar eens gewoon beginnen met veelplegers aan te pakken.
Alleen allochtonen zonder NL paspoort, als ze hier enkel en alleen komen om te roven, mogen hun celstraf thuis gaan uitzitten. Volgens mij hebben we het dan hoofdzakelijk over Oost-Europeanen trouwens.
Alleen allochtonen zonder NL paspoort, als ze hier enkel en alleen komen om te roven, mogen hun celstraf thuis gaan uitzitten. Volgens mij hebben we het dan hoofdzakelijk over Oost-Europeanen trouwens.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
maandag 7 januari 2008 om 19:21
Als je het simpel wilde houden, Yoyo, dan had je de vraag gesteld:
Hoe denk je dat we veelplegers aan moeten pakken?
Elders heb ik al aangetoond (aan de hand van de gegevens van het CBS en de KLPD) dat het met name de autochtone Nederlanders zijn die (relatief) vaak worden opgepakt vanwege 'relschoppen' en 'vernielingen'. Maar daar wil je het liever niet over hebben, begrijp ik?
maandag 7 januari 2008 om 22:42
maandag 7 januari 2008 om 22:52
Ik weet de situatie niet? Het ging hier toch over jongeren die geen werk konden vinden, bij hun ouders woonden maar op zichzelf wilden? Wat valt er niet te snappen aan deze situatie? En dan nog: waarom zou de overheid een uitkering moeten verstrekken aan gezonde Hollandse jongeren die niks mankeren? Als ze ziek zijn, kunnen ze een wajong aanvragen. Als ze gewerkt hebben, kunnen ze ww aanvragen. Maar het gaat hier om bijstandsuitkeringen, en dat vind ik nou net niets voor jongeren die geen geld hebben om op zichzelf te gaan wonen.
En ja, als mijn belastinggeld naar jou zou gaan omdat jij zo nodig op jezelf moet wonen terwijl je daar geen geld voor hebt, dan vind ik dat erg spijtig; ik weet dan wel betere bestemmingen voor mijn geld.
En ja, als mijn belastinggeld naar jou zou gaan omdat jij zo nodig op jezelf moet wonen terwijl je daar geen geld voor hebt, dan vind ik dat erg spijtig; ik weet dan wel betere bestemmingen voor mijn geld.
maandag 7 januari 2008 om 23:28
Ik dacht dat je tot je 21e alleen bijstand kreeg die even hoog is als de kinderbijslag. Maar de boeken die wij nu gebruiken zijn uit 2006 en zelfs de info die daarin staat is al verouderd, zo vaak verandert de wetgeving van de sociale zekerheid!
In principe is er voor jongeren tot een jaar of 23 altijd wel makkelijk een bijbaan te vinden, of je nou de Vries of Ali heet. Wij hadden júist veel allochtone meiden en jongens in dienst omdat die de klanten konden verstaan die geen NL spraken. Alleen na die leeftijd wordt het vaak wat moeilijker omdat jongere mensen ook wel dat ongeschoolde werk kunnen doen, dus dan is een diploma erg waardevol. Doorstuderen moet gestimuleerd worden, maar dat geldt net zo goed voor autochtone schoolverlaters die het nut van een studie niet inzien. Zonder diploma is het gewoon enorm moeilijk om een baan te vinden, ik zie het aan oud-collega's en kennissen die nooit gestudeerd hebben, in hun bijbaan zijn blijven hangen en toen toch op straat kwamen te staan.
In principe is er voor jongeren tot een jaar of 23 altijd wel makkelijk een bijbaan te vinden, of je nou de Vries of Ali heet. Wij hadden júist veel allochtone meiden en jongens in dienst omdat die de klanten konden verstaan die geen NL spraken. Alleen na die leeftijd wordt het vaak wat moeilijker omdat jongere mensen ook wel dat ongeschoolde werk kunnen doen, dus dan is een diploma erg waardevol. Doorstuderen moet gestimuleerd worden, maar dat geldt net zo goed voor autochtone schoolverlaters die het nut van een studie niet inzien. Zonder diploma is het gewoon enorm moeilijk om een baan te vinden, ik zie het aan oud-collega's en kennissen die nooit gestudeerd hebben, in hun bijbaan zijn blijven hangen en toen toch op straat kwamen te staan.