Hoe meoten allochtone veelplegers worden aangepakt?

06-01-2008 14:46 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het maar even simpel te houden:

De afgelopen dagen is zowel in Nederland als Duitsland de discussie opgelaaid over de aanpak van allochtone relschoppers.

Hoe denk jij dat deze groep aangepakt moet worden?
Bij kop en kont pakken en eruit gooien. Laat ze maar lekker in land van herkomst hun straf uitzitten!!!!

Kost de Nederlandse maatschappij een hoop poen (misschien ook nog steuntrekker????) en een veelpleger is waarschijnlijk toch niet van plan zijn leven te beteren, dus wegwezen!!!
Maar wat is land van herkomst als ze hier geboren zijn? Precies, Nederland. Wat is land van herkomst als ze op een eiland onder de Nederlandse vlag zijn geboren? Precies....
Dooliedot schreef op 07 januari 2008 @ 14:46:

Bij kop en kont pakken en eruit gooien. Laat ze maar lekker in land van herkomst hun straf uitzitten!!!!

Kost de Nederlandse maatschappij een hoop poen (misschien ook nog steuntrekker????) en een veelpleger is waarschijnlijk toch niet van plan zijn leven te beteren, dus wegwezen!!!
Steuntrekker? Tjemig, dat woord is echt zooo eighties..... :-p
Laten we maar eens gewoon beginnen met veelplegers aan te pakken.

Alleen allochtonen zonder NL paspoort, als ze hier enkel en alleen komen om te roven, mogen hun celstraf thuis gaan uitzitten. Volgens mij hebben we het dan hoofdzakelijk over Oost-Europeanen trouwens.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
yoyo2 schreef op 06 januari 2008 @ 14:46:

Om het maar even simpel te houden:

De afgelopen dagen is zowel in Nederland als Duitsland de discussie opgelaaid over de aanpak van allochtone relschoppers.

Hoe denk jij dat deze groep aangepakt moet worden?

Als je het simpel wilde houden, Yoyo, dan had je de vraag gesteld:

Hoe denk je dat we veelplegers aan moeten pakken?

Elders heb ik al aangetoond (aan de hand van de gegevens van het CBS en de KLPD) dat het met name de autochtone Nederlanders zijn die (relatief) vaak worden opgepakt vanwege 'relschoppen' en 'vernielingen'. Maar daar wil je het liever niet over hebben, begrijp ik?
ambrosia9 schreef op 06 januari 2008 @ 22:22:

[...]

Waarom zou je uit huis gaan als je niet in je eigen onderhoud kan voorzien? Dan liever nog maar even bij je ouders wonen. Ik zou niet op mezelf gaan wonen als ik niet voor mezelf kon zorgen. Woon nu samen maar ook zonder mijn vriend zou ik zelf kunnen wonen en dat terwijl ik gewoon studeer en ook nog 16 uur stage loop in de week.

Ik kon prima voor mezelf zorgen hoor. Je weet de situatie alleen niet

Oh, ik vind het prima dat ons belastinggeld wordt gebruikt voor uitkeringen Fleurtje. Nee, ouders hoeven niet voor kinderen te betalen.
Ik vind het ook prima dat van mijn belastinggeld uitkeringen worden betaald, maar dan wel voor mensen die het nodig hebben. Niet voor jongeren die graag het huis uit willen maar er geen geld voor hebben. Ik zeg dan: jammerrrrr de bammerrrrrr. Ok, uitspraak is niet van mij, maar dekt wel de lading.
Oh. prima, dat jij dat vindt. Blijf jij maar tot je zevenentwintigste bij papa en mama wonen. Ik niet in ieder geval. Nogmaals, jij weet de situatuie niet. Helaas pindakaas.
fleurtje schreef op 07 januari 2008 @ 22:42:

Ik vind het ook prima dat van mijn belastinggeld uitkeringen worden betaald, maar dan wel voor mensen die het nodig hebben. Niet voor jongeren die graag het huis uit willen maar er geen geld voor hebben. Ik zeg dan: jammerrrrr de bammerrrrrr. Ok, uitspraak is niet van mij, maar dekt wel de lading.

Volkomen eensch. Wij zeker betalen omdat de kids het huis uit willen.

Dat kan pas als je in je eigen onderhoud kunt voorzien.

Simpel.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Ik weet de situatie niet? Het ging hier toch over jongeren die geen werk konden vinden, bij hun ouders woonden maar op zichzelf wilden? Wat valt er niet te snappen aan deze situatie? En dan nog: waarom zou de overheid een uitkering moeten verstrekken aan gezonde Hollandse jongeren die niks mankeren? Als ze ziek zijn, kunnen ze een wajong aanvragen. Als ze gewerkt hebben, kunnen ze ww aanvragen. Maar het gaat hier om bijstandsuitkeringen, en dat vind ik nou net niets voor jongeren die geen geld hebben om op zichzelf te gaan wonen.

En ja, als mijn belastinggeld naar jou zou gaan omdat jij zo nodig op jezelf moet wonen terwijl je daar geen geld voor hebt, dan vind ik dat erg spijtig; ik weet dan wel betere bestemmingen voor mijn geld.

Inderdaad.

En het ging hier over allochtone crminelen. Niet over mijn situatie of uitkering.
fleurtje schreef op 07 januari 2008 @ 22:52:

Ik weet de situatie niet? Het ging hier toch over jongeren die geen werk konden vinden, bij hun ouders woonden maar op zichzelf wilden? Wat valt er niet te snappen aan deze situatie? En dan nog: waarom zou de overheid een uitkering moeten verstrekken aan gezonde Hollandse jongeren die niks mankeren? Als ze ziek zijn, kunnen ze een wajong aanvragen. Als ze gewerkt hebben, kunnen ze ww aanvragen. Maar het gaat hier om bijstandsuitkeringen, en dat vind ik nou net niets voor jongeren die geen geld hebben om op zichzelf te gaan wonen.

En ja, als mijn belastinggeld naar jou zou gaan omdat jij zo nodig op jezelf moet wonen terwijl je daar geen geld voor hebt, dan vind ik dat erg spijtig; ik weet dan wel betere bestemmingen voor mijn geld.

Het is heel erg duidelijk.

Als jongeren niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien, moeten ze mooi bij pappie en mammie blijven of anders: WERK ZOEKEN!
yasmijn schreef op 07 januari 2008 @ 22:57:

[...]

Het is heel erg duidelijk.

Als jongeren niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien, moeten ze mooi bij pappie en mammie blijven of anders: WERK ZOEKEN!
MEE EENS!
Nou dan!
Ik dacht dat je tot je 21e alleen bijstand kreeg die even hoog is als de kinderbijslag. Maar de boeken die wij nu gebruiken zijn uit 2006 en zelfs de info die daarin staat is al verouderd, zo vaak verandert de wetgeving van de sociale zekerheid!

In principe is er voor jongeren tot een jaar of 23 altijd wel makkelijk een bijbaan te vinden, of je nou de Vries of Ali heet. Wij hadden júist veel allochtone meiden en jongens in dienst omdat die de klanten konden verstaan die geen NL spraken. Alleen na die leeftijd wordt het vaak wat moeilijker omdat jongere mensen ook wel dat ongeschoolde werk kunnen doen, dus dan is een diploma erg waardevol. Doorstuderen moet gestimuleerd worden, maar dat geldt net zo goed voor autochtone schoolverlaters die het nut van een studie niet inzien. Zonder diploma is het gewoon enorm moeilijk om een baan te vinden, ik zie het aan oud-collega's en kennissen die nooit gestudeerd hebben, in hun bijbaan zijn blijven hangen en toen toch op straat kwamen te staan.
shining schreef op 07 januari 2008 @ 22:53:

[...]

Inderdaad.

En het ging hier over allochtone crminelen. Niet over mijn situatie of uitkering.

Oh ja, nee! Die moeten zéker een uitkering krijgen, je hebt helemaal gelijk!

Door mensen met zo'n shining-mentaliteit voel ik me met de dag rechtser worden.
Dan zijn we het toch eens?!
fleurtje schreef op 07 januari 2008 @ 22:52:

Het ging hier toch over jongeren die geen werk konden vinden, bij hun ouders woonden maar op zichzelf wilden?
Nou, ik weet niet, maar volgens mij had Yoyo een andere insteek. Die zit meer op de xenofobe-lijn.
fleurtje schreef op 08 januari 2008 @ 06:50:

[...]

Oh ja, nee! Die moeten zéker een uitkering krijgen, je hebt helemaal gelijk!

Door mensen met zo'n shining-mentaliteit voel ik me met de dag rechtser worden.

Precies ja, ook nog allerlei subsidies enzo, helemaal mee eens!

Tjee, je bent écht zielig.
fleurtje schreef op 08 januari 2008 @ 06:51:

[...]

Dan zijn we het toch eens?!
Beetje gefrustreerd?!
Nee hoor, totaal niet gefrustreerd. Ik snap alleen niet dat je tegen Yas zegt dat je het met haar eens bent, terwijl we in feite hetzelfde zeggen. Jouw geslijm bij Yas gaat dus idd erg ver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven