** Deel 9 NL vrouwen met Marokkaanse liefde! **

07-06-2007 23:13 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.symphonievoyages.com/images/images_desc/maroc_img_1.jpg
anoniem_38961 wijzigde dit bericht op 09-10-2007 14:56
Reden: eindelijk!! Gelukt! We hebben een plaatje!!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Mellebel: oja sorry dat is waar ook..Maar voel jij je nu ook echt moslima of was het meer omdat het toen moest??



@ Taromit; wat mellebel zegt klopt.. ik schrijf vaak zoals ik denk en dan heb ik vaak niet meer door dat het soms onbegrijpbaar is.



Gr aly
Alle reacties Link kopieren
@ Aly, nee ik leef nog gewoon zoals ik altijd al deed, als een ongelovige dus, en alles wat daarbij komt kijken.

Al denk ik wel dat als Y hier eenmaal is dat ik wel wat ga minderen qua alcoholgebruik e.d. niet dat ik nu elke avond mezelf klemzuip, maar heel af en toe kan ik wel te diep in het glaasje kijken. en als Y dan geen druppel drinkt is het ook weer zo voor schut om dan aangeschoten naast hem te staan op een feest ofzo. ook varkensvlees zal ik dan niet in huis halen. met de ramadan zal ik voor mezelf niet een uitgebreide brunch klaar gaan maken, dat soort dingen. maar das dus meer voor hem als voor mezelf. een praktiserend moslima zal ik (hoe ik er nu over denk) nooit worden.



(alhoewel Y zijn mening ook wat bijschaafd. eerst was het dat hij nooit een druppel zou drinken en nu kon hij zich wel voorstellen dat hij misschien OOIT een glas champagne drinkt met oud en nieuw, en dat een biertje op een zonnige zomermiddag achter in de tuin ook wel lekker kan zijn, OOIT/ MISSCHIEN... oei, ik heb een slechte invloed op mijn man...)
Alle reacties Link kopieren
ach ja, t is geven en nemen in een relatie, he? je groeit naar elkaar toe! X-D
Alle reacties Link kopieren
@mellebel: Ik heb nog trouwringen te koop... ¤500 voor 2 stuks, in het witgoud, met blauwe saffiertjes... Heel mooi... Ze zijn in feite van de zoon van een collega... Die heeft ze gekocht, maar het huwelijk is afgelast en nu wil ie ze verkopen.



@aly: Ik ken hier geen bekeerde vrouwen. Geen idee hoe de mensen ernaar toe zouden kijken enzo...



Pfieuw, nog 40 dagen.... Ik slaap snachts niet omdat ik zodanig opgewonden ben. Iedere nacht speelt m'n aankomst zich weer af in m'n hoofd. Hihihi... Vanavond zie ik hem incha'allah op internet.
Alle reacties Link kopieren
Taromit: ik vind 500 al te duur eigenlijk. 200 euro is echt de max voor mij. en edelstaal vind ik ook erg mooi. maar bedankt voor de tip! (en dan moeten ze ook nog eens passen natuurlijk...)
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan ;) Edelstaal is idd erg mooi... Ik verkoop ook juwelen in edelstaal en ik verschiet wat je hier in de juwelierszaken voor juwelen in edelstaal betaalt. Ik heb paar jaar geleden voor mn exman een bracelet gekocht voor bijna ¤90... Ik betaal m'n bracelets (inkoopprijs) nog niet eens een 20e daarvan. :s



Ik ben m'n laatste spullen aan het inpakken... qua kleren dan, want de rest is allemaal ingepakt. De kasten zijn bijna allemaa leeg.
Alle reacties Link kopieren
Even snel een berichtje voordat ik me ga focussen op Aly dr vragen haha.

Goud is toch Haram? Mannen mogen geen gouden sieraden dragen en ook geen zijde. Zilver mag wel...



Niet dat iedere moslim zich hier aan houdt hoor, maar zat er ineens aan te denken :)
Alle reacties Link kopieren
@ Aly: Nou ik ben Christelijk opgevoed ja, geloof in hemel en hel etc. Maar ben er nooit mee gaan praktiseren, dus mijn overstap was dan totaaaal niet moeilijk :) Ik heb zoveel gelezen het laatste half jaar, en ben zoveel meer info rijker (nog langgg niet alles natuurlijk, je bent nooit uitgeleerd) dat ik deze keuze bewust heb kunnen maken. Mijn vriend wist niet eens dat ik zo intens met bekeren bezig was haha. We hebben er 2 keer over gesproken en voor de rest nooit meer over het geloof had.

Ik voel me niet anders nu, gewoon mezelf :)



Het is zeker niet zomaar aan beslissing die je zou moeten nemen om te kunnen trouwen :) Als je ongelovig bent dan is het al een stuk lastiger om samen een toekomst op te kunnen bouwen. Maar als vrouw van het boek (Christen/Joods) heb je daar weer helemaal geen problemen mee, dan mag er gewoon getrouwd worden :) Bij ons was het ook nooit een issue hoor, mijn vriend en ik hebben het nooit over geloof meer gehad, en eigenlijk nu nog steeds niet :)



Ik zie mezelf niet zo 1,2,3 met een hoofddoek lopen. Nooit eigenlijk zoals ik er nu over nadenk. Ik weet dat het hoort en volgens de koran ook zou moeten, maar ik weet t niet. Ik vind gewoon mijn haar te mooi denk ;) Nee ff zonder dollen, ik zie genoeg moslima's ook zonder hoofddoek. Is geen excuus ik weet het, maar ja dit is hoe ik het zie.



Mijn vrienden weten het nog niet, alleen mijn vader half. Hij weet dat ik er mee bezig ben maar dat is dan ook alles. Het komt wel op zijn tijd :)

Wat mij heeft doen kiezen kan ik niet omschrijven. Het was een gevoel, hoe meer ik las, hoe beter ik me voelde. Hoe mooier in het vond. De Islam is eigenlijk een hele warme religie (ook minder leuke stukken maar dat heeft iedere religie). Hoe de mensen met elkaar omgaan, de saamhorigheid, het bidden en tot elkaar komen. Toen ik mijn shahada ging doen waren er een stuk of 7 vrouwen bij. Niet allemaal marokkaans, maar ook surinaams, turks en indonesisch. Daarna hebben ze laten zien hoe je woedoe moest doen en hebben we een gezamenlijk gebed gedaan. Dat vond ik wel mooi om te zien.



En voor de rest, tja het leven is gewoon zoals het was. Geen gekke aanpassingen. Varkensvlees at ik toch al niet meer, en bidden deed ik zo nu en dan ook thuis gewoon voordat ik me bekeerde :)



Hoop dat ik geen vragen ben vergeten te antwoorden!



Ik ben superblij ook, want gister is mijn mannetje thuisgekomen!!! Heerlijk, hij is er weer :)





Verder alles goed met jullie? Ik zie Wilma en oa finding nemo helemaal niet meer reageren :) Hoop dat het goed met jullie gaat!
Alle reacties Link kopieren
waw Taromit! heb jee cht je spullen al ingepakt? maar je moet nog 40 dagen. is dat niet erg vroeg? of stuur je kleding enzo al eerder op met de bus?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe m'n spullen op 9 februari naar de busmaatschappij... Aangezien ik het toch niet meer nodig heb... Heb gewoon een 5tal broeken nog in m'n kast gelaten en een paar tshirts en truitjes... That's it.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Taromit! Wat moet het geweldig aanvoelen of niet?

Lijkt me ook heel eng, maar tegelijkertijd zo mooi :)
Alle reacties Link kopieren
Soms voel ik me geweldig en denk ik: woehaaaaaaaa finally... En andere keren denk ik dan: Tfoe, het is nog zolang,... Ik mis hem gewoon... wou dat ik gewoon ff 5 Minuutjes in z'n armen kon liggen...
Alle reacties Link kopieren
@ mystique: nemo is volgens mij op rondreis nu, zal dacht ik binnenkort terugkomen.



van wilma weet ik het niet.



en ikzelf doe gewoon mijn ding als single 2008 in gegaan en dat zal voorlopig nog wel een hele tijd blijven. T is allemaal te moeilijk en te veel. Maar tijd heelt de wonden. Dus komt allemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar Endlessluv... Lijkt eeuwen geleden dat we haa rnog zagen. Iemand nieuws???



AICHAAAAAAAAAAAAAAAAAA??? We blijven je maar roepen, maar waloeeeeee :(
Alle reacties Link kopieren
Taromit wat betekende waloe nou ook alweer? Doet me denken aan een liedje ook... :D

Maar kop op hoor, het is eindelijk zo ver! Je hebt heel lang moeten wachten en nu, nu kun je er eindelijk voor alllltijd heen! En ik weet het, de laatste loodjes wegen het zwaarste, maar dat de tijd er langzaamaan aankomt, dat is een feit! :)



@ Baloo: Hee alles goed met jou? Ik hoop het wel. Ik vind het nog steeds zo dapper. Vooral omdat ze liefde zo ontzettend diep nog zit bij jou/jullie...Is er echt echt echt geen optie meer op een verzoening? :( Hebben jullie nog contact gehad of niet? Ik wens je iig heel veel sterkte toe, vind het echt vreselijk om te moeten lezen dat 2 mensen die zoveel van elkaar houden uit elkaar moeten... :(
Alle reacties Link kopieren
waloe = niks , zoals het liedje van Outlandish :)
Alle reacties Link kopieren
@ Baloo, veel sterkte van mij ook. ik hoop dat 2008 een goed jaar voor je is en misschien wel (als je eraan toe bent) een nieuwe liefde voor je brengt!



@ Mystique: walou betekend volgens mij niets/ niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ladies dat het tijd is voor Deel 10 van dit topic. :) En dat ga ik zo meteen gaan openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven