Entertainment
alle pijlers
EO: 40 dagen zonder sex
dinsdag 8 januari 2008 om 12:11
dinsdag 8 januari 2008 om 12:16
dinsdag 8 januari 2008 om 12:19
dinsdag 8 januari 2008 om 12:21
Ik vind het niet als propaganda overkomen. Vooral niet omdat het hier om de EO gaat. Ik las een interview met presentator Arie waarin hij aangeeft dat het er juist om gaat bij de jongeren die meedoen aan de kaak te stellen dat er meer is dan het zo snel mogelijk willen bevredigen van je behoeften. er staat in: als je honger hebt eet je, als je dorst hebt ga je drinken en als je sex wilt ga je sex hebben. Dat zou de gevestigde cultuur nu zijn bij de huidige jeugd.
Ik zelf denkt dat dit ook zo is, zoals aangegeven door Arie. Het is iets heel gewoons geworden wat je gewoon neemt als je er behoefte aan hebt, met wie en waar dan ook.
Mijn persoonlijke opvatting 'nemen wanneer je maar wilt en met wie dan ook' is dit zeker niet.
Ik zelf denkt dat dit ook zo is, zoals aangegeven door Arie. Het is iets heel gewoons geworden wat je gewoon neemt als je er behoefte aan hebt, met wie en waar dan ook.
Mijn persoonlijke opvatting 'nemen wanneer je maar wilt en met wie dan ook' is dit zeker niet.
dinsdag 8 januari 2008 om 12:36
Deze man kwam aardig op mij over, en leek me een enorme verademing vergeleken bij het krankzinnige spuiten en slikken. Daar werd aan Philemon gevraagd of hij soms ook sex had in combinatie met drugs, en toen hij nee zei, was het eerste antwoord "wat saai". Wie heeft er bij zo iets heerlijks drugs nodig?
dinsdag 8 januari 2008 om 12:54
Echt lieve mensen ik ben bang dat het WEL representatief is voor hoe een gemiddelde jongere met sex bezig is.
Ik voel me altijd fris en fruitig en nog geen 26 en me nog dicht bij jongeren staan... totdat ik er zelf mee omga. (docent vmbo, vrijwilliger weekenden).
Hoe wij (20-35) denken staat in die paar jaar al mijlen ver bij die jongeren vandaan.
Zeker op school merk ik dat de houding van jongens naar meisjes giga beinvloed is door de hiphop cultuur. Het zijn hoeren en sletjes, zo worden ze ook genoemd, en het erge is dat als de meiden zo genoemd worden, ze er nog trots op zijn ook, want dan doen ze het goed. :S
Lang leve de sexuele revolutie mensen!! Alles kan en mag!
Onze godsdient docent had een les over sex gegeven aan 15 jarige meiden, toen ze aangaf dat je toch ook gewoon nee kon zeggen, vroeg 1 van de meiden; mag dat??
Mijn hart brak toen ik het hoorde ......
Ik juich het programma toe en ga zeker kijken.
Ik voel me altijd fris en fruitig en nog geen 26 en me nog dicht bij jongeren staan... totdat ik er zelf mee omga. (docent vmbo, vrijwilliger weekenden).
Hoe wij (20-35) denken staat in die paar jaar al mijlen ver bij die jongeren vandaan.
Zeker op school merk ik dat de houding van jongens naar meisjes giga beinvloed is door de hiphop cultuur. Het zijn hoeren en sletjes, zo worden ze ook genoemd, en het erge is dat als de meiden zo genoemd worden, ze er nog trots op zijn ook, want dan doen ze het goed. :S
Lang leve de sexuele revolutie mensen!! Alles kan en mag!
Onze godsdient docent had een les over sex gegeven aan 15 jarige meiden, toen ze aangaf dat je toch ook gewoon nee kon zeggen, vroeg 1 van de meiden; mag dat??
Mijn hart brak toen ik het hoorde ......
Ik juich het programma toe en ga zeker kijken.
dinsdag 8 januari 2008 om 12:59
Het lijkt mij heel erg goed dat jongeren anders over sexs gaan denken, NIET alle jongeren veel kunnen er goed mee omgaan maar sommige hebben echt de één na de andere.
Dat meisje die haar vriend opbelde en dan zo'n lompe reactie hoort vind ik sneu, gelijk dumpen die jongen. Is hij niet waard.
Ook ik juich het programma toe en ga het ook zeker kijken.
Dat meisje die haar vriend opbelde en dan zo'n lompe reactie hoort vind ik sneu, gelijk dumpen die jongen. Is hij niet waard.
Ook ik juich het programma toe en ga het ook zeker kijken.
dinsdag 8 januari 2008 om 13:06
:
dinsdag 8 januari 2008 om 13:23
ik las gisteren de hyvesite van de dochter van mijn vriendin,. dochter is net 18 en al vanaf haar 14e actief met sex bezig. Op de site stonden zogeheten krabbels van andere meiden aan haar: ik tong nu met ..... (naam van hyvesite eigenaar) en weer een ander: ik trek mijn lul uit de broek voor..... en plaatjes er bij van boys met ontbloot wasbord (al dan niet van henzelf).
ik vind het nogal wat !!!
ik vind het nogal wat !!!
dinsdag 8 januari 2008 om 13:24
Ik heb een beetje hetzelfde. Dat soort jongeren zie ik alleen maar in de media, maar nooit in het echt. De tiener jongens en meiden die ik ken gaan op een hele andere manier met seks om. Of hebben nog geen seks of hebben een vaste vriend waar ze eerst een paar maanden verkering mee hadden voor het zover kwam.
Zal hoogst waarschijnlijk niet representatief zijn, maar ben altijd wel bang dat dit soort programma's een beetje: "kijk nou toch eens, die jeugd van tegenwoordig" zijn.
Maar ik vraag me ook wel eens af, omdat ik geen seks zonder liefde kan hebben, betekent dat dat het slecht is?
dinsdag 8 januari 2008 om 13:25
De jongeren die ik ken, gaan ook zeker niet zo met seks om (qua werk kom ik ook met jongeren in aanraking).
Mijn nichtje (17 jaar) vertelde laatst over haar vorige school, VMBO overigens. Daar waren wel drie meisjes zwanger geraakt in één jaar. Dat werd niet normaal gevonden. Ik denk dat de meerderheid van de jongeren normaal met seks experimenteert, en dat een minderheid op een ongezonde manier ermee bezig is.
En volgens mij is er ook veel grootspraak. Risico daarvan is wel dat anderen die grootspraak als werkelijkheid zien en zich ernaar gaan gedragen.
Mijn nichtje (17 jaar) vertelde laatst over haar vorige school, VMBO overigens. Daar waren wel drie meisjes zwanger geraakt in één jaar. Dat werd niet normaal gevonden. Ik denk dat de meerderheid van de jongeren normaal met seks experimenteert, en dat een minderheid op een ongezonde manier ermee bezig is.
En volgens mij is er ook veel grootspraak. Risico daarvan is wel dat anderen die grootspraak als werkelijkheid zien en zich ernaar gaan gedragen.
dinsdag 8 januari 2008 om 13:43
Dat jij ze niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Ik werk op een vmbo-school in Rotterdam en daar is het heel verschillend hoe er over seks gedacht en omgegaan wordt.
Sommigen (jongens én meisjes) zijn daar nu eenmaal wat 'makkelijker' in dan anderen.
Heeft ook te maken met de opvoeding van thuis.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 8 januari 2008 om 13:48
Denk je nu heus dat de EO brave jongeren uitkiest voor zo'n programma??
Eggggg nie.
Daar zit niet de gemiddelde nederlandse jeugd.
Mijn dochter zit ook op VMBO, maar daar gaat het totaal anders.
Ze is heel vrij opgevoed en is ook seksueel actief, maar niet dat ze met Jan en alleman sekst.
Ook de opvattingen van haar vrienden en vriendinnen zijn niet losgeslagen.
Eggggg nie.
Daar zit niet de gemiddelde nederlandse jeugd.
Mijn dochter zit ook op VMBO, maar daar gaat het totaal anders.
Ze is heel vrij opgevoed en is ook seksueel actief, maar niet dat ze met Jan en alleman sekst.
Ook de opvattingen van haar vrienden en vriendinnen zijn niet losgeslagen.