Entertainment alle pijlers

EO: 40 dagen zonder sex

08-01-2008 12:11 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond start de Evangelische Omroep met een nieuw programma; 40 dagen zonder sex.

Ik heb net even op de website gekeken en ik heb gemengde gevoelens. De deelnemers zijn op het eerste gezicht totaal sexueel losgeslagen en het programma komt op mij over als propaganda.

Wat vinden jullie?
Op het eerste gezicht totaal sexueel losgeslagen??
Tja, kan natuurlijk ook grootspraak zijn.

Wat ik me ook afvraag (naast word ik echt oud of ben ik zo ouderwets ofzo?); dit is toch niet representatief? Hoop ik..

Hebben die jongens en meisjes geen normale sexuele opvoeding gehad? Is het tegenwoordig een opgave om 40 dagen niet te vrijen?
ik zag wel een voorstukje waarbij een meisje haar vriendje opbelde om te vertellen dat haar 40 dagen zonder sex waren ingegaan. hij reageerde daarop heel bot, zo van; ja maar ik wil gewoon neuken.. en dan bel ik wel een ander meisje... UNK ja dat vond ik wel shocking....
Ik vind het niet als propaganda overkomen. Vooral niet omdat het hier om de EO gaat. Ik las een interview met presentator Arie waarin hij aangeeft dat het er juist om gaat bij de jongeren die meedoen aan de kaak te stellen dat er meer is dan het zo snel mogelijk willen bevredigen van je behoeften. er staat in: als je honger hebt eet je, als je dorst hebt ga je drinken en als je sex wilt ga je sex hebben. Dat zou de gevestigde cultuur nu zijn bij de huidige jeugd.

Ik zelf denkt dat dit ook zo is, zoals aangegeven door Arie. Het is iets heel gewoons geworden wat je gewoon neemt als je er behoefte aan hebt, met wie en waar dan ook.

Mijn persoonlijke opvatting 'nemen wanneer je maar wilt en met wie dan ook' is dit zeker niet.
Ja dat heb ik ook gezien bij DWDD.
Deze man kwam aardig op mij over, en leek me een enorme verademing vergeleken bij het krankzinnige spuiten en slikken. Daar werd aan Philemon gevraagd of hij soms ook sex had in combinatie met drugs, en toen hij nee zei, was het eerste antwoord "wat saai". Wie heeft er bij zo iets heerlijks drugs nodig?
Wat bedoel je nou met "Op het eerste gezicht totaal sexueel losgeslagen"??
Echt lieve mensen ik ben bang dat het WEL representatief is voor hoe een gemiddelde jongere met sex bezig is.

Ik voel me altijd fris en fruitig en nog geen 26 en me nog dicht bij jongeren staan... totdat ik er zelf mee omga. (docent vmbo, vrijwilliger weekenden).

Hoe wij (20-35) denken staat in die paar jaar al mijlen ver bij die jongeren vandaan.

Zeker op school merk ik dat de houding van jongens naar meisjes giga beinvloed is door de hiphop cultuur. Het zijn hoeren en sletjes, zo worden ze ook genoemd, en het erge is dat als de meiden zo genoemd worden, ze er nog trots op zijn ook, want dan doen ze het goed. :S

Lang leve de sexuele revolutie mensen!! Alles kan en mag!

Onze godsdient docent had een les over sex gegeven aan 15 jarige meiden, toen ze aangaf dat je toch ook gewoon nee kon zeggen, vroeg 1 van de meiden; mag dat??

Mijn hart brak toen ik het hoorde ......

Ik juich het programma toe en ga zeker kijken.
Het lijkt mij heel erg goed dat jongeren anders over sexs gaan denken, NIET alle jongeren veel kunnen er goed mee omgaan maar sommige hebben echt de één na de andere.

Dat meisje die haar vriend opbelde en dan zo'n lompe reactie hoort vind ik sneu, gelijk dumpen die jongen. Is hij niet waard.

Ook ik juich het programma toe en ga het ook zeker kijken.
high hopes schreef op 08 januari 2008 @ 12:45:

Wat bedoel je nou met "Op het eerste gezicht totaal sexueel losgeslagen"??
Lees de introducties maar op de site. Het komt op mij over alsof geen van hen sex op enige manier associert met liefde.
[quote]joeppie schreef op 08 januari 2008 @ 12:54:

Onze godsdient docent had een les over sex gegeven aan 15 jarige meiden, toen ze aangaf dat je toch ook gewoon nee kon zeggen, vroeg 1 van de meiden; mag dat??

quote]

Ach ach, wat sneu. Ik ben zelf ook net 26 en ik vind het al ongelooflijk.
Kan het ook zijn dat jij als docent in een andere jeugdgroep opgroeide Joeppie?

Ik heb nichtjes in die leeftijd en die gaan níet zo met sex om.
Later is nu
ik las gisteren de hyvesite van de dochter van mijn vriendin,. dochter is net 18 en al vanaf haar 14e actief met sex bezig. Op de site stonden zogeheten krabbels van andere meiden aan haar: ik tong nu met ..... (naam van hyvesite eigenaar) en weer een ander: ik trek mijn lul uit de broek voor..... en plaatjes er bij van boys met ontbloot wasbord (al dan niet van henzelf).

ik vind het nogal wat !!!
dreamer schreef op 08 januari 2008 @ 13:11:

Kan het ook zijn dat jij als docent in een andere jeugdgroep opgroeide Joeppie?

Ik heb nichtjes in die leeftijd en die gaan níet zo met sex om.

Ik heb een beetje hetzelfde. Dat soort jongeren zie ik alleen maar in de media, maar nooit in het echt. De tiener jongens en meiden die ik ken gaan op een hele andere manier met seks om. Of hebben nog geen seks of hebben een vaste vriend waar ze eerst een paar maanden verkering mee hadden voor het zover kwam.

Zal hoogst waarschijnlijk niet representatief zijn, maar ben altijd wel bang dat dit soort programma's een beetje: "kijk nou toch eens, die jeugd van tegenwoordig" zijn.

Maar ik vraag me ook wel eens af, omdat ik geen seks zonder liefde kan hebben, betekent dat dat het slecht is?
De jongeren die ik ken, gaan ook zeker niet zo met seks om (qua werk kom ik ook met jongeren in aanraking).

Mijn nichtje (17 jaar) vertelde laatst over haar vorige school, VMBO overigens. Daar waren wel drie meisjes zwanger geraakt in één jaar. Dat werd niet normaal gevonden. Ik denk dat de meerderheid van de jongeren normaal met seks experimenteert, en dat een minderheid op een ongezonde manier ermee bezig is.

En volgens mij is er ook veel grootspraak. Risico daarvan is wel dat anderen die grootspraak als werkelijkheid zien en zich ernaar gaan gedragen.
Vroeger - in mijn middelbare schooltijd- waren er ook meisjes die er vroeg bij waren. Een vriendin geeft les op een middelbare school en met schoolfeesten heeft zij (ook 26) plaatsvervangende schaamte..
Ik zie meisjes van 12-13j,die eruit zien en doen alsof ze 19 zijn.
absoluteEinstein schreef op 08 januari 2008 @ 13:24:

[...]

Ik heb een beetje hetzelfde. Dat soort jongeren zie ik alleen maar in de media, maar nooit in het echt. De tiener jongens en meiden die ik ken gaan op een hele andere manier met seks om. Of hebben nog geen seks of hebben een vaste vriend waar ze eerst een paar maanden verkering mee hadden voor het zover kwam.

Zal hoogst waarschijnlijk niet representatief zijn, maar ben altijd wel bang dat dit soort programma's een beetje: "kijk nou toch eens, die jeugd van tegenwoordig" zijn.

Maar ik vraag me ook wel eens af, omdat ik geen seks zonder liefde kan hebben, betekent dat dat het slecht is?

Dat jij ze niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Ik werk op een vmbo-school in Rotterdam en daar is het heel verschillend hoe er over seks gedacht en omgegaan wordt.

Sommigen (jongens én meisjes) zijn daar nu eenmaal wat 'makkelijker' in dan anderen.

Heeft ook te maken met de opvoeding van thuis.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat ik me ook afvraag; is makkelijk ook onzeker?
Denk je nu heus dat de EO brave jongeren uitkiest voor zo'n programma??

Eggggg nie.

Daar zit niet de gemiddelde nederlandse jeugd.

Mijn dochter zit ook op VMBO, maar daar gaat het totaal anders.

Ze is heel vrij opgevoed en is ook seksueel actief, maar niet dat ze met Jan en alleman sekst.

Ook de opvattingen van haar vrienden en vriendinnen zijn niet losgeslagen.
Ik ben overigens niet van mening dat het alleen op het VMBO een 'losgeslagen zooi' is.

Dit gedrag komt op alle niveaus voor.
Zijn we het er wel over eens dat het belachelijk is dat 40 dagen zonder sex als een hele opgave wordt gesteld?
Dat jij ze niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Precies, dat zeg ik dus:
Zal hoogst waarschijnlijk niet representatief zijn
Ben ik helemaal met je eens!

Ik heb wel eens vééél langer zonder gedaan X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven