Wij gaan voor een kindje! Wie ook? (Maart 2011)
woensdag 30 maart 2011 om 19:27
Als je uit de tabel bent gehaald en je wilt graag weer terug, no problem! Let us know!
En dit zijn we! De meiden die graag zwanger willen worden of het inmiddels al zijn! En laten we Blancheflor en Annabella niet vergeten, die trouw meelezen en schrijven bij dit mega-vruchtbare topic!
NaamZwanger BijzonderhedenLeeftijdGestopt met pilKindjeVlinder_1984nog nietDDO 1 juli26vorig jaar april1e kindjeMcKiwinog niet 9/6 uitslag bloedonderzoek. DDO 2 juli 29ruim een jaar geleden1e kindjeTijger83 positieve test op 31-5!!!28eind maart 20111e kindjeStrollernog nietDDO 26 juni 30halverwege maart 20111e kindjeSimoontje85 14 juni herhalingsecho 26eind maart 20111e kindjeAnna1983nog nietDDO 27 juni28halverwege april 20111e kindjeMadavooleynog nietIs op 27 mei '11 getrouwd! DDO 18 juli25eind mei 20111e kindjeDark_angelnog nietDDO 19 juni24halverwege april 20111e kindjeIngmaghnog nietDDO 29 juni 27eind februari 2011 spiraaltje eruit1e kindjeTmaar positieve test op 14 mei!26gebruikte condooms (maar soms ook stiekem niet)2e kindjeDoortje87nog nietDDO 19 juni23begin april 2011 spiraaltje eruit1e kindjeAppelientjex Eerste echo gehad! 29begin april 20111e kindjeErin79nog niet DDO 20 juni32eind december 20102e kindjeMamsvan123Positieve test op 8 juni!29begin april 20114e kindjeMM_1982nog niet DDO 15 juni29halverwege maart 20111e kindjeLi_sanog niet DDO 6 juli22eind april 20111e kindjeJoellanog nietDoet weer mee met de rest28eind maart 20111e kindjeLoesje_1981nog niet DDO 10 juni30januari 20111e kindjeBlondienog niet32eind maart, eerst condooms1e kindjeKipi_82nog nietOp het wachtbankje... 28eind januari1e kindjeDaizynog niet DDO 15 juni31halverwege april1e kindjeMimamopositieve test op 3-6!29eind april1e kindje
zondag 10 april 2011 om 20:01
@tijger, kan het me goed voorstellen. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik mijn ovulatie kan verwachten als ik dinsdag met de pil stop, ik vermoed dat mijn cyclus niet of niet gelijk 28 dagen is, en tegelijk wil ik niet direct beginnen met temperaturen of ovulatietesten... maar het idee dat het zomaar 8 maanden kan duren ofzo is niet echt bemoedigend! Tegelijkertijd vind ik het idee dat ik over een maand zomaar zwanger zou kunnen zijn ook doodeng
maandag 11 april 2011 om 08:25
@simoontje tja, volgens fertiltyfriend (waar ik het een beetje bij hou) klopte mijn gevoel al. Zij zeggen dat nu 22 april mij DDO is. Ik ga daar nu maar van uit, maar mocht ik aan het eind van de week nog niet ongesteld zijn, gooi ik er wel vast een testje tegen aan! Dus zet maar in de tabel officieel 12 april, mogelijk 22 april Iedereen leest toch mee, dus dan snappen ze het toch wel!
maandag 11 april 2011 om 08:53
Tijger, als je je temperatuur blijft bijhouden, gaat het goed zolang die hoog blijft. Gaat hij rond de 22e naar beneden, dan hoef je eigenlijk al niet meer te testen en word je binnen ongeveer 24 uur ongesteld. Blijft-ie hoor, ja, dan kun je over een staafje plassen
Tijger, zaadcellen kunnen tot 5 dagen overleven in je baarmoeder. Misschien dat je dan toch een redelijke kans maakt?
Hier niet veel verandering, behalve dat ik bijna de tampons op kan ruimen. Ben blij toe, was het nu al zat en heb nog wel het voorrecht gehad ze een hele tijd niet te hoeven gebruiken! Op naar een nieuwe maand!
Anna, vreemd is dat he, dat je niet wilt wachten, maar dat je het ook weer eng vindt als het wel goed gaat. Heb ik ook! Ik zat van het weekend op uitzendinggemist Generatie 2010 te kijken en vond dat zo mooi! Dát wil ik ook (maar dan zie je de bevallingen (die overigens heel discreet in beeld zijn gebracht) en dan denk ik toch hmmm.. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren en hoe mijn vriend daarmee omgaat.
Gefeliciteerd met de laatste pil. Het begin van een nieuwe fase!
Jammer dat we nog niks van Femme weten. Ben erg benieuwd naar de afloop van de DDO.
Tijger, zaadcellen kunnen tot 5 dagen overleven in je baarmoeder. Misschien dat je dan toch een redelijke kans maakt?
Hier niet veel verandering, behalve dat ik bijna de tampons op kan ruimen. Ben blij toe, was het nu al zat en heb nog wel het voorrecht gehad ze een hele tijd niet te hoeven gebruiken! Op naar een nieuwe maand!
Anna, vreemd is dat he, dat je niet wilt wachten, maar dat je het ook weer eng vindt als het wel goed gaat. Heb ik ook! Ik zat van het weekend op uitzendinggemist Generatie 2010 te kijken en vond dat zo mooi! Dát wil ik ook (maar dan zie je de bevallingen (die overigens heel discreet in beeld zijn gebracht) en dan denk ik toch hmmm.. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren en hoe mijn vriend daarmee omgaat.
Gefeliciteerd met de laatste pil. Het begin van een nieuwe fase!
Jammer dat we nog niks van Femme weten. Ben erg benieuwd naar de afloop van de DDO.
maandag 11 april 2011 om 09:31
Goedemorgen Meiden,
Hoe was jullie weekend?? Dat van mij gezellig ,maar ben wel blij dat mijn ouders weer richting hun eigen huis zijn vertrokken vanochtend.
Heerlijk weer he, jammer dat het na vandaag alweer minder gaat worden, Anna gefeliciteerd !! nu gaan er spannende tijden aanbreken.
Mijn DDO is vandaag,ben benieuwd, ik verwacht wel ongesteld te worden,kan me niet voorstellen dat het gelijk in de eerste ronde raak is.
Hoe was jullie weekend?? Dat van mij gezellig ,maar ben wel blij dat mijn ouders weer richting hun eigen huis zijn vertrokken vanochtend.
Heerlijk weer he, jammer dat het na vandaag alweer minder gaat worden, Anna gefeliciteerd !! nu gaan er spannende tijden aanbreken.
Mijn DDO is vandaag,ben benieuwd, ik verwacht wel ongesteld te worden,kan me niet voorstellen dat het gelijk in de eerste ronde raak is.
maandag 11 april 2011 om 09:41
Wat was het rustig op dit topic van het weekend! Waren we allemaal druk met wat anders
Een spannende week hoor, veel DDO's!
@Anna, spannend voor je, ik zal duimen!
Hopelijk is geen bericht goed bericht in het geval van Femme, we wachten af.
Ik voel me trouwens echt wel anders dan anders, maar denk dat dit meer komt door het verwijderen van de spiraal dan dat ik al zwanger zou zijn. Dat zou wel heel snel zijn... Ben zo benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden, dan weet ik in ieder geval hoe mijn cyclus eruit ziet en wanneer ik wellicht zou kunnen gaan testen.
Succes allemaal!
Een spannende week hoor, veel DDO's!
@Anna, spannend voor je, ik zal duimen!
Hopelijk is geen bericht goed bericht in het geval van Femme, we wachten af.
Ik voel me trouwens echt wel anders dan anders, maar denk dat dit meer komt door het verwijderen van de spiraal dan dat ik al zwanger zou zijn. Dat zou wel heel snel zijn... Ben zo benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden, dan weet ik in ieder geval hoe mijn cyclus eruit ziet en wanneer ik wellicht zou kunnen gaan testen.
Succes allemaal!
maandag 11 april 2011 om 09:56
goedemorgen allemaal! heb toch ook besloten te gaan temperaturen; ik reken erop dat ik een cyclus heb van 5+ weken (was 6 jaar geleden tenminste zo na het stoppen met de pil) en dan is het wel handig om iets te weten van wanneer ik ovuleer, omdat dat ws niet precies 14 dagen na start ongesteldheid zal zijn... dus er ligt vanaf morgen een thermometer naast mijn bed!
@stroller, spannend hoor! ik duim voor je!
@allemaal: kijken jullie trouwens ook naar de serie bevallingsverhalen op rtl8? Zo suf (en canadees en jaren oud) maar vind zulk soort programma's ineens toch leuker dan normaal Dit is trouwens ook echt een mega kuis programma, dus geen bloederige bevallingen in beeld (gelukkig)
@stroller, spannend hoor! ik duim voor je!
@allemaal: kijken jullie trouwens ook naar de serie bevallingsverhalen op rtl8? Zo suf (en canadees en jaren oud) maar vind zulk soort programma's ineens toch leuker dan normaal Dit is trouwens ook echt een mega kuis programma, dus geen bloederige bevallingen in beeld (gelukkig)
maandag 11 april 2011 om 10:14
Ik voel helemaal niks ,ook geen tekenen voor ongesteldheid,nouja ik weet het niet zeker ik voel af en toe een steekje in mn buik, maarja is dat wat ??of is dat omdat ik maar denk dat ik wat moet voelen???
Ik ga er gewoon vanuit ongesteld te worden , ik heb nu nog geduld,(over 3 maanden praat ik wel anders hoor haha!!)
Ik ken dat programma niet, maar zou het best willlen zien,welke dag en hoe laat komt dat dan?
Ik ga er gewoon vanuit ongesteld te worden , ik heb nu nog geduld,(over 3 maanden praat ik wel anders hoor haha!!)
Ik ken dat programma niet, maar zou het best willlen zien,welke dag en hoe laat komt dat dan?
maandag 11 april 2011 om 10:26
Goede morgen!
@ anna : spannend! Hoop dat je snel inzicht krijgt in je cyclus. Lijkt mij ergens ook wel rust geven. Zelf weet ik nog niet of ik ga temperaturen...
@ stroller : dat is dan ook spannend zeg, dat je niks voelt..Afwachten dan maar.. Ik zal in elk geval voor je duimen vandaag!
..hier ook benieuwd wanneer dat programma erop is!
@ anna : spannend! Hoop dat je snel inzicht krijgt in je cyclus. Lijkt mij ergens ook wel rust geven. Zelf weet ik nog niet of ik ga temperaturen...
@ stroller : dat is dan ook spannend zeg, dat je niks voelt..Afwachten dan maar.. Ik zal in elk geval voor je duimen vandaag!
..hier ook benieuwd wanneer dat programma erop is!
maandag 11 april 2011 om 11:21
maandag 11 april 2011 om 14:45
Hoi allemaal!
Daar ben ik ook weer eens!
Druk weekend gehad, ik heb namelijk in Alphen a.d. Rijn gewoond! Wij deden daar altijd de boodschappen en ik heb redelijk wat familie daar wonen! Gelukkig is iedereen "veilig" maar het is wel echt erg zeg.... Pfff!
Verder heb ik gisteren gehoord dat mijn nichtje 13 weken zwanger is! zo leuk! Ik kan ook niet wachten, haha!
Ik ben sinds vorige week don. Ongesteld! dinsdag spiraal eruit en nu al ongesteld, ik vind het wel apart! Haha, maar zodra het over is, gaan we beginnen hoor!!
Sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb! Heb nu even weinig tijd! Ik zie wel heel veel DDO ''s in de tabel, dus ik ben benieuwd!!
Geniet allemaal nog even van het lekkere weer!
Daar ben ik ook weer eens!
Druk weekend gehad, ik heb namelijk in Alphen a.d. Rijn gewoond! Wij deden daar altijd de boodschappen en ik heb redelijk wat familie daar wonen! Gelukkig is iedereen "veilig" maar het is wel echt erg zeg.... Pfff!
Verder heb ik gisteren gehoord dat mijn nichtje 13 weken zwanger is! zo leuk! Ik kan ook niet wachten, haha!
Ik ben sinds vorige week don. Ongesteld! dinsdag spiraal eruit en nu al ongesteld, ik vind het wel apart! Haha, maar zodra het over is, gaan we beginnen hoor!!
Sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb! Heb nu even weinig tijd! Ik zie wel heel veel DDO ''s in de tabel, dus ik ben benieuwd!!
Geniet allemaal nog even van het lekkere weer!
maandag 11 april 2011 om 18:12
@doortje: gelukkig geen familie dus in AadR. Je zult zo'n gek tegenkomen zeg!
Vwb die ongesteldheid, dat is het niet. Ik had hetzelfde en ben even gaan zoeken. Ik voelde nl altijd wanneer ik ongesteld had moeten zijn toen ik de spiraal had, dus vond die bloeding ook wat vreemd. Het blijkt een onttrekkingsbloeding te zijn. Je lichaam reageert op het verwijderen van de spiraal / verdwijnen van de hormonen. Het voelt als ongesteld en duurde bij mij 3 dagen.
Good luck!
Ben ook zo benieuwd naar de eerste DDO's!
Vwb die ongesteldheid, dat is het niet. Ik had hetzelfde en ben even gaan zoeken. Ik voelde nl altijd wanneer ik ongesteld had moeten zijn toen ik de spiraal had, dus vond die bloeding ook wat vreemd. Het blijkt een onttrekkingsbloeding te zijn. Je lichaam reageert op het verwijderen van de spiraal / verdwijnen van de hormonen. Het voelt als ongesteld en duurde bij mij 3 dagen.
Good luck!
Ben ook zo benieuwd naar de eerste DDO's!
maandag 11 april 2011 om 18:20
Jeetje Stroller, nog niks? Even spannend dan dus he?
Doortje, gelukkig is iedereen 'veilig'. Wat erg he, allemaal. Ik vind het zo verdrietig! Voor de slachtoffers natuurlijk, maar ook dat dit sowieso gebeurd is. Ik vind het zo onNederlands. We gaan echt Amerika achterna...
Wie had er nog meer een DDO? Femme! Hoe is het daar?
Het zou zo leuk zijn als er al wat jompeltjes kwamen!
Iedereen heeft zeker heerlijk genoten van het afgelopen weekend? Wat een weer! Krijg er helemaal zin van in de zomer! En wat een prachtige bloesem allemaal!
Doortje, gelukkig is iedereen 'veilig'. Wat erg he, allemaal. Ik vind het zo verdrietig! Voor de slachtoffers natuurlijk, maar ook dat dit sowieso gebeurd is. Ik vind het zo onNederlands. We gaan echt Amerika achterna...
Wie had er nog meer een DDO? Femme! Hoe is het daar?
Het zou zo leuk zijn als er al wat jompeltjes kwamen!
Iedereen heeft zeker heerlijk genoten van het afgelopen weekend? Wat een weer! Krijg er helemaal zin van in de zomer! En wat een prachtige bloesem allemaal!
maandag 11 april 2011 om 18:25
He en Anna! Met de pil gestopt? En je wilt dus gaan tempraturen? Ben je niet bang dat je er dan (te)veel mee bezig zult zijn? (Of had je eens speciale reden die ik gemist heb?)
Merk zelf ook dat 'bevallingsverhalen' en dergelijke shows veel leuker vind dan een tijdje terug haha! Net zoals dit soort topics....
Vind het soms een beetje storend dat ik er zoveel mee bezig ben, terwijl ik echt nog wel een paar jaartjes te gaan heb voor ik zover ben! Maarja, als dit helpt om m'n baby honger te stillen...
En ik steek ondertussen ook alvast een heleboel op! Denk bijvoorbeeld dat ik vrij op tijd wil gaan stoppen met de pil (bijv. een jaar van te voren). Dan geef ik mezelf al de tijd om alles weer op gang te laten komen en dan ben ik er vroeg bij mocht er iets niet gaan zoals het zou moeten!
En van alles en nog wat over draagdoeken! haha!
Merk zelf ook dat 'bevallingsverhalen' en dergelijke shows veel leuker vind dan een tijdje terug haha! Net zoals dit soort topics....
Vind het soms een beetje storend dat ik er zoveel mee bezig ben, terwijl ik echt nog wel een paar jaartjes te gaan heb voor ik zover ben! Maarja, als dit helpt om m'n baby honger te stillen...
En ik steek ondertussen ook alvast een heleboel op! Denk bijvoorbeeld dat ik vrij op tijd wil gaan stoppen met de pil (bijv. een jaar van te voren). Dan geef ik mezelf al de tijd om alles weer op gang te laten komen en dan ben ik er vroeg bij mocht er iets niet gaan zoals het zou moeten!
En van alles en nog wat over draagdoeken! haha!
maandag 11 april 2011 om 18:38
@ iedereen:
Nou heerlijk van het weekend genoten in alle opzichten!
@ Stroller en Femme: en en en en en? Ben verder helemaal niet nieuwsgierig... Ik hoopte in het begin zo op een regelmatige cyclus, maar dat viel helaas zo tegen! Eigenlijk heel gek, want op een gegeven moment hoopte ik dat ik ongesteld zou worden zodat ik tenminste zeker wist dat alles werkte!
Ik ben zo benieuwd!
Ik heb het gewoon gedaan! Ik ben vorige week op gesprek geweest bij die andere baan en ik ben aangenomen. Ik heb zelfs nog meer uren gekregen dan in de vacature stond.
Daarna moest ik natuurlijk op gaan zeggen bij mijn oude baan... Ik zag er zo tegenop maar het viel me 100% mee! Dus als alles mee zit kan ik al heel snel bij mijn nieuwe baas gaan starten!!!
Hier iemand nog nieuws?
Nou heerlijk van het weekend genoten in alle opzichten!
@ Stroller en Femme: en en en en en? Ben verder helemaal niet nieuwsgierig... Ik hoopte in het begin zo op een regelmatige cyclus, maar dat viel helaas zo tegen! Eigenlijk heel gek, want op een gegeven moment hoopte ik dat ik ongesteld zou worden zodat ik tenminste zeker wist dat alles werkte!
Ik ben zo benieuwd!
Ik heb het gewoon gedaan! Ik ben vorige week op gesprek geweest bij die andere baan en ik ben aangenomen. Ik heb zelfs nog meer uren gekregen dan in de vacature stond.
Daarna moest ik natuurlijk op gaan zeggen bij mijn oude baan... Ik zag er zo tegenop maar het viel me 100% mee! Dus als alles mee zit kan ik al heel snel bij mijn nieuwe baas gaan starten!!!
Hier iemand nog nieuws?
maandag 11 april 2011 om 18:45
hello dames..
nog helemaal niks hoor hier.. voel ook nog steeds niks,dus tja.. heb er heel even over nagedacht om een test te gaan halen,maar dat vond ik weer belachelijk vanmezelf ,dus niet gedaan.Ik wacht het rustig af.
Doortje,gelukkig dat met je fam en vrienden alles goed is, kan me voorstellen dat als je dan ineens iets hoort op het nieuws en je hebt daar familie wonen dat je je rot schrikt.
Brugman gefeliciteerd!! erg leuk voor je , wat voor een functie is het ?? (of zin dat te veel details voor zo op het internet)
Maar wel leuk en spannend.
nog helemaal niks hoor hier.. voel ook nog steeds niks,dus tja.. heb er heel even over nagedacht om een test te gaan halen,maar dat vond ik weer belachelijk vanmezelf ,dus niet gedaan.Ik wacht het rustig af.
Doortje,gelukkig dat met je fam en vrienden alles goed is, kan me voorstellen dat als je dan ineens iets hoort op het nieuws en je hebt daar familie wonen dat je je rot schrikt.
Brugman gefeliciteerd!! erg leuk voor je , wat voor een functie is het ?? (of zin dat te veel details voor zo op het internet)
Maar wel leuk en spannend.
maandag 11 april 2011 om 19:06
@brugman, GEFELICITEERD! supercool voor je! ben je er al uit met de arbeidsvoorwaarden (contractduur etc)? erg leuk!
@blancheflor: komt vooral omdat ik verwacht een erg lange cyclus te hebben (was 6 jaar geleden na stoppen met de pil 6 weken), dan is de eisprong volgens mij niet per se 14 dagen na je 1e dag ongesteldheid, dus vind het wel handig om iets van inzicht te hebben...
ga ik nu gauw eten, net thuis van werk, en dan naar de fitness!
@blancheflor: komt vooral omdat ik verwacht een erg lange cyclus te hebben (was 6 jaar geleden na stoppen met de pil 6 weken), dan is de eisprong volgens mij niet per se 14 dagen na je 1e dag ongesteldheid, dus vind het wel handig om iets van inzicht te hebben...
ga ik nu gauw eten, net thuis van werk, en dan naar de fitness!
maandag 11 april 2011 om 22:02
Brugman, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Ik wordt nu wel erg nieuwsgierig Naar femme. En wat hebben we fantastisch weer gehad. Lekker buiten eten en ons zoontje helemaal happy op zijn glijbaantje en in dr zandbak. Kijk daar doe je het voor. Mijn buurvrouw is net bevallen en heb gisteren haar dochtertje bewonderd. Wat klein is dat dan weer. Ik had weer volop de kriebels.
Ik wordt nu wel erg nieuwsgierig Naar femme. En wat hebben we fantastisch weer gehad. Lekker buiten eten en ons zoontje helemaal happy op zijn glijbaantje en in dr zandbak. Kijk daar doe je het voor. Mijn buurvrouw is net bevallen en heb gisteren haar dochtertje bewonderd. Wat klein is dat dan weer. Ik had weer volop de kriebels.