Algarve of Costa del Sol (benalmadena) help! where to go?

14-04-2011 09:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Deze zomervakantie ben ik van plan het roer eens om te gooien.. Normaal gesproken ben ik een Turkije/Griekenland-ganger maar.. ik ben daar nu wel een beetje klaar mee (vooral met Turkije) en wil mijn zomervakantie deze zomer graag eens ergens anders doorbrengen en dacht ik Portugal (algarve) of Spanje (costa del sol). Nu ben ik op beide bestemmingen nog nooit geweest en wil ik graag tips/aanraders van jullie wat betreft die bestemmingen..



Waar ik naar opzoek ben is een gezellige badplaats met een mooi breed zandstrand (geen hutjemutje-gehalte) waar je s'avonds op verschillende gezellige terrrasjes kan zitten en waar je veel en gezellig kan shoppen.. En er moet wel een beetje leven/vertier zijn zeg maar..en waar je s'avonds lekker rond kan struinen. (Ter vergelijking plaatsen waar ik van hou; Kos-stad en Side Turkije en waar ik totaal niet van hou; een bomvol oord à la Alanya of Kusadasi..) En ook heb ik een hekel aan teveel beton/hoogbouw in een vakantieplaats..het is wel leuk als het er een beetje authentiek uitziet.



Ik heb gehoord dat eventueel Benalmadena of Albufeira wel wat is.. Ik ben benieuwd dus graag jullie tips voor mij aangezien het weer 2 totaal verschillende bestemmingen zijn..
Het roer omgooien....van een Turks/Grieks vakantieoord naar een Portugees/Spaans vakantie oord. Volgens mij is het enige verschil het eten....nou ja, McDonalds zit overal....



Marbella is een goede uitvalsbasis voor als je nog wat van Andalusie wil zien. Andalusie schijnt fantastisch te zijn (vandaar dat mijn vakantie daarheen gaat ). Lijkt me dat je daar ook prima kunt winkelen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Algarve. Portugezen zijn veel leuker dan Spanjaarden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in la Carihuela op vakantie geweest. Dat ligt vlak bij Marbella (loopafstand) en je zit in no time in Malaga.

Aan de ene kant de zee en aan de andere kant de bergen.

Mooie omgeving. Hoewel ik er toen in mei was. Het was lekker weer en erg rustig en de zee was al heerlijk om te zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Benalmadena ligt direct tegen Torremolinos aan. Hier is het massatoerisme zo ongeveer uitgevonden. De kustlijn staat vol met lelijke betonnen flatgebouwen en de rust is er ver te zoeken.



Benalmadena zelf heeft nog wel wat charmante plekjes en is net wat rustiger. Ik ben er ooit geweest, Benalmadena heeft onder meer een leuk historisch centrum (iets de heuvel op) en ook een bijzonder mooie jachthaven met winkels en restaurants eromheen.



Wat Vl43inder zegt, klopt: het achterland van de Costa del Sol is wel erg de moeite waard, met steden als Sevilla en Cordoba. Huur dus zeker een auto als je die kant opgaat!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sunnylover!

Wij zijn vorig jaar naar Benalmadena geweest en we hebben echt een hele leuke vakantie gehad. Er is een hele lange boulevard waar genoeg eettentjes en barretjes zijn. Het is geen feestoord voor tieners/jonge 20-ers, maar wij (toen beide 25) hebben het er echt leuk gehad. Nu zijn wij ook geen feestbeesten...en ik moet toegeven dat er best wat 'ouder' publiek te vinden was! Er is ook een groot, lang strand. Je hebt er ook genoeg mogelijkheden om wat te zien. Het ligt naast torremolinos, je bent zo in malaga (met de bus en trein) en ook een tripje naar Marbella is goed te doen. Daarnaast zijn wij ook naar Sevilla geweest (trein) en naar Ronda (wat ik echt heeeeeeel mooi vond). Ook de pueblo van benalmadena vond ik echt heel leuk (mooi uitzicht)...

Met de algarve heb ik geen ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Portugal heeft veel mooiere stranden.
Alle reacties Link kopieren
In welke periode wil je gaan?
Alle reacties Link kopieren
Is Lagos niet wat? (Portugal), anders Sagres of Aljezur? Ook beide in Portugal. Hele mooi stranden.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor de tips die al binnengekomen zijn!



Ik wil begin augustus gaan..
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnylover schreef op 14 april 2011 @ 10:59:

Alvast bedankt voor de tips die al binnengekomen zijn!



Ik wil begin augustus gaan..

Begin augustus is hoogseizoen... dus zal het daar in Spanje overladen zijn.

Ben je gebonden aan het augustus?
Alle reacties Link kopieren
Ga je alleen? Of samen?



Zoek eens op Amazigh Hostel in Aljezur. Ik ben er zelf niet geweest, maar een vriendin van mij wel met haar vriend en ze hebben daar een toptijd gehad.



Het is trouwens overal druk in augustus.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben idd gebonden aan augustus helaas, ik weet dat het dan hoogseizoen is maarja tis niet anders..

En gezellig druk vind ik niet erg...Beter dan doodstil.



@Dertigmin bedankt! Ik zal eens op dat hostel kijken! En ik ga met me moeder dus met z'n tweeen gaan we..



@ Laura80 in welk hotel zat jij?
Alle reacties Link kopieren
Als je de plaatsen weet kan je ook heel erg goed kijken op Booking.com



Voor vluchten zie ryanair. Die vliegen op o.a. Faro.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Wil je trouwens een hotel of appartement.

In La Carihuela liggen deze appartementen. Niet zo groots als een hotel en uitzicht op zee of op het pleintje.

Alle reacties Link kopieren
Albufeira is een leuke plaats!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Albufeira zo Nederlands.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Ben in Benamaldena en Albufeira geweest. Beide erg leuk. Benamaldena omdat je daar een prachtige jachthaven hebt en een leuke boulevard waar je naar Torremolinos kan lopen. Daar kan je lekker shoppen. En je kan naar allerlei leuke plaatsjes in Andalusie, bijv. Sevilla (superleuk).

Albufeira vond ik ook leuk, heel mooi strand en leuke plaatsjes om met de auto naar toe te gaan. Alleen in het oude centrum van Albufeira vond ik te veel engels vermaak en dat trekt me niet zo. Wel hele leuke vakantie gehad.
Alle reacties Link kopieren
Hoe het in Spanje is weet ik niet, maar Portugal vind ik een heel erg leuk land, erg vriendelijke mensen die Portugezen! (heb er vorige zomer gewerkt).



Maar als je in augustus naar Albufeira gaat struikel je er over de jongeren, hele populaire vakantie bestemming voor jong en oud, ik geloof dat het voor GoGo bijvoorbeeld de tweede grootste is (op Chersonissos na). Er is wel heel veel te zien en als je de drukte niet erg vind kun je inderdaad toch naar Albufeira gaan, maar misschien is Lagos of Carvoeiro wel leuker rond deze tijd. Je zou ook kunnen kijken naar Tavira, ligt iets meer richting Spanje, een uurtje of anderhalf van Sevilla, en bij Tavira ligt Ilha de tavira met een heel mooi strand!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aantal jaar geleden naar Fiquera da Foz geweest, was erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 14 april 2011 @ 09:41:

Het roer omgooien....van een Turks/Grieks vakantieoord naar een Portugees/Spaans vakantie oord. Volgens mij is het enige verschil het eten....nou ja, McDonalds zit overal....



Marbella is een goede uitvalsbasis voor als je nog wat van Andalusie wil zien. Andalusie schijnt fantastisch te zijn (vandaar dat mijn vakantie daarheen gaat ). Lijkt me dat je daar ook prima kunt winkelen enzo.



Ik ga er binnenkort ook naar toe, Ronda, Marbella, Gibraltar, Sevilla e.d. staan op de verlanglijst
Alle reacties Link kopieren
quote:Laura80 schreef op 14 april 2011 @ 09:48:



Wat Vl43inder zegt, klopt: het achterland van de Costa del Sol is wel erg de moeite waard, met steden als Sevilla en Cordoba. Huur dus zeker een auto als je die kant opgaat!



Heb net ook een auto gereserveerd, opletten met eigen risico, als je dat niet afkoopt (is ook kostbaar) dan bedraagt het tot zo'n 1000 euro per schade/inbraak/diefstal uit auto etc...
Alle reacties Link kopieren
Andalusië is inderdaad schitterend om rond te rijden, daar is zoveel te zien en Malaga en voor Sevilla zijn leuke plaatsen.

Als het om een echte strandvakantie gaat zou ik naar de Algarve gaan; de Portugezen zijn zóveel vriendelijker dan die horkerige Spanjaarden .....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven