Met baby naar Oerol?

17-04-2011 14:26 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



Wij denken er over na om met onze (dan) 11 maanden oude dochter naar Oerol te gaan op Terschelling. We mogen in de tent van vrienden slapen (een ingerichte tent) op camping de Kooi. Zijn er mensen hier die ervaring hebben op Oerol (met baby)? Zo ja, aanrader of afrader?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het persoonlijk niet doen. Wij zijn destijds een aantal dagen met onze dochter van toen bijna anderhalf geweest. Zij vond de overtocht al niets ( en we gingen toen al met de "snelle" boot) en ik denk dat het gedrag van een baby te onvoorspelbaar is voor de voorstelling. Het lijkt me voor de spelers daar niet prettig wanneer er opeens een baby ontzettend gaat huilen omdat ze moe is, bijv.



Mijn ouders gaan elk jaar naar Oerol en zij hebben veel opgepast wanneer mijn man en ik naar voorstellingen wilden. Dat was ons voordeel. Verder was Terschelling wel een schitterend eiland om naar toe te gaan met een baby/ peuter. Je kunt er heerlijk fietsen/ wandelen.

Maar of Oerol geschikt is om met een kind naar toe te gaan? Nee, dat denk ik persoonlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kamperen met een baby sowieso geen feest.



En dan ook nog tijdens zo'n cultureel festival waar zij natuurlijk niks aan heeft.. dan denk ik: waarom zou je dat jezelf (en haar) aandoen?



.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen zowel voor de baby als voor jezelf. Gewoon baby laten logeren en zelf even genieten van Oerol.
Alle reacties Link kopieren
Baby kan snachts gaan huilen in de tent en dan voel je zo schuldig naar de andere kampeerders toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik lag twee jaar geleden inderdaad naast een stel wat een baby mee had in de tent



Baby vond het niet leuk, want huilen de hele nacht

Ouders vonden het niet leuk, want stress voor de geluidsoverlast

En ik vond het zeker niet leuk, want geluidsoverlast
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Op deze leeftijd (11 maanden) draait jullie hele leven nog om de baby en zijn/haar ritme. Thuis ben je daar helemaal op ingesteld en afgestemd. Maar zo uit jullie omgeving en dan nog zelf iets 'willen', namelijk genieten van het culturele festival wordt een grote klus, zo niet een teleurstelling. Je zou willen dat je was thuisgebleven.
Alle reacties Link kopieren
Als je een makkelijke baby hebt kan het wel. Je zal wel je activiteitenprogramma op de baby aan moeten passen en er rekening mee moeten houden dat je veel minder zal zien als zonder baby.



Babies op de camping is niet anders met Oerol dan als je gewoon gaat kamperen. Als je kind een rustige slaper is dan heeft geen hond er last van.
Alle reacties Link kopieren
Ben je zelf wel eens eerder op Oerol geweest? Weet je een beetje wat je te wachten staat?
Nooit op Oerol geweest maar als je een makkelijk kind hebt zou ik het wel doen. Genoeg rustige plekken toch waar je je even terug kan trekken als kind het niet zo geweldig vindt?
Tijdens Oerol zijn er nou net geen rustige plekken op Terschelling. Het eiland is dan afgeladen vol. Ik zou alleen je dochter meenemen als je een vakantiehuisje hebt geboekt, maar in een tentje lijkt het me echt geen goed idee. Als je dochter wat ouder is (zeg vanaf een jaar of drie) is het juist wel weer heel leuk om ze mee te nemen en te kamperen tijdens Oerol, maar nu? Nee.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan je kind, maar ik zou dat dus wel doen. Wij zijn ook eens met onze dochter van 11 mnd naar een cultureel festival geweest waarbij we in een tent sliepen. Ze sliep in een bedje waar ze al aan gewend was en als ze al huilde 's nachts rolden we haar tussen ons in en was ze weer rustig.

Overdag gewoon niet te veel eisen stellen en geen dagprogramma's van tevoren opstellen, maar je laten meevoeren met het moment.

Krijg er zelf al helemaal zin in!



Ik zou me niet te veel laten afleiden van wat anderen er voor last van zouden KUNNEN hebben. Alsof je daar komt voor je nachtrust...
Alle reacties Link kopieren
Eens, ik zou het ook niet doen. De campings worden volgepropt met tenten- ook in het midden van de veldjes en vaak is er snachts muziek of mensen die terugkomen oid, en dat geeft altijd onrust. Toen ik er was stonden er dikke rijen voor de douches waardoor ik snachts ging douchen. Met een baby lijkt het me niet fijn eerlijk gezegd tenzij je idd een huisje hebt en niet naar voorstellingen gaat waarbij het publiek stil moet zijn. En als je gaat, pin dan alvast je geld op het vaste land
quote:Durk schreef op 17 april 2011 @ 15:26:

Tijdens Oerol zijn er nou net geen rustige plekken op Terschelling. Ik bedoelde met rustig even weg van de muziek o.i.d. Als je in je huisje/hotel gaat zitten, kan dat best.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je natuurlijk heel flexibel bent ingesteld en zelf geen stress van dit soort situaties krijgt, dan zeker wel doen ;)
Alle reacties Link kopieren
@star klopt! Maar even ergens rustig eten gaat bijvoorbeeld niet,iedereen schuift bij elkaar aan en na 30 minuten moet je weer plaats maken...
Alle reacties Link kopieren
@rebel



nou persoonlijk heb ik een nare nacht in een tent als ik weet dat anderen daar overlast van hebben..



Toen onze dochter 10 maanden wad hebben we een kampeerpoging gedaan, kregen haar 's nachts niet stil, bleek de volgende dat dat ze ziek was. Een jaar later, was ze bijna twee, twee weken kamperen in een tent ver van andere af werd ze elke ochtend wakker om half zes van het lucht in de tent en deed daardoor ook geen middagslaap. Na een week waren we gesloopt.
Alle reacties Link kopieren
Het licht in de tent, bedoel ik. Corrigeren lukt me niet met telefoon
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan dit jaar ook weer naar Oerol en hebben besloten om onze baby (dan 9 maanden) thuis te laten. Oerol is juist leuk omdat je naar allerlei voortstellingen kan gaan. Als je een baby bij hebt, wordt dat al een stuk lastiger. Wisseldiensten met je partner draaien lijkt me niet gezellig op dat moment. Het schijnt dat er voor kinderen wel een Oerolprogramma is, maar een baby is denk ik alleen maar lastig.



Ik zou het dus niet om het kamperen laten (dat gaat vast prima), maar meer omdat je met een baby niet echt kunt genieten van al het leuks dat Oerol te bieden heeft
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan dit jaar ook weer naar Oerol. Maar wij nemen onze jongens (4+2 jaar) niet mee. Oerol met kleine kinderen zien wij niet zitten. Het is overal ontzettend druk en ook zijn er veel (betaalde) voorstellingen waar geen kinderen worden toegelaten.

Daarbij staan de campings echt overvol. Elke vierkante meter wordt gebruikt om een tent neer te zetten. Ook is het op camping Kooi tot vrij laat in de avond rumoerig vanwege optredens op de buur camping. Dit weet ik nog van vorig jaar. Het is erg gezellig, maar als je een kleintje van 11 maanden mee hebt wat daardoor niet meer wil/kan slapen is het iets minder leuk.

Mocht je toch willen gaan, zou ik je aanraden om een huisje te huren. Dan kun je je echt terugtrekken en even de rust opzoeken. Al zal het heel lastig zijn om nu nog een huisje te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Ben er wel blij mee om ervaringen te horen.. En ik denk dat we het dit jaar toch voor gezien houden. Jullie hebben eigenlijk onze twijfels bevestigd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven