Open relaties

19-04-2011 10:26 1131 berichten
Heb jij een open relatie? Wil je een open relatie? Heb je vragen of dingen waar je tegenaan loopt? Hier kunnen we ervaringen delen en uitgebreid bomen over alles wat we tegenkomen en waar we tegenaan lopen.



Dit topic staat op "seks" en niet op "relaties". Het mag dus duidelijk zijn dat het gaat over open relaties in de seks sfeer.
Alle reacties Link kopieren
quote:femminile schreef op 19 april 2011 @ 12:12:

Dat is dan jouw insteek Kier, ik zie dat heel anders.



Wanneer ik eventueel beschikbaar ben? Dat hoef ik van jou dan niet te weten Begrijp me niet verkeerd, als jij dat wilt moet je dat gewoon doen, en fijn dat je iemand gevonden hebt.



Ehm ik denk dat we hier langs elkaar heenpraten of ik begrijp het niet helemaal.



Er werd gesproken over een SV en aangezien dat enkel een Seks Vriendje is, ben je daar niet echt emotioneel bij betrokken en gaat het platgezegd toch alleen om het gegeven wanneer er actie gaat plaatsvinden?



Ik heb geen SV gevonden zoals je schrijft, ik heb een gesloten relatie :-)
Tja, zonder aktie geen SV he?



Heb ik je idd verkeerd begrepen Kier...
Alle reacties Link kopieren
Het één keer met dezelfde persoon doen tot inderdaad een SV . Waar leg je die grens?



Doen miste, maar je begreep hem goed. Dus jullie hebben hierover nooit afspraken gemaakt als ik het goed begrijp?
Die afspraak KUN je van te voren niet maken, denk ik.

Eerst een keer gaan, en praten, praten, praten....

Eerlijk naar elkaar toe blijven, en zien wat het met de ander doet....



Step by Step...
Ah, fijn dat het topic een leuke draai krijgt! Tot zover bedankt voor alle input!



Om met mijn eigen verhaal te beginnen: ongeveer een jaar geleden ben ik met mijn man het gesprek aangegaan. Hij slikte toen al ongeveer een half jaar anti-depressiva en had een libido van 0.. wat zeg ik, -5 misschien wel



Ik leerde een man kennen waar ik een innige chat relatie mee begon. Voor mij het moment om hem eerlijk te vertellen waar ik mee bezig was. Min of meer tot mijn verbazing vond hij het wel leuk eigenlijk, wel spannend ook.

Natuurlijk werden chat meneer en ik erg nieuwsgierig naar elkaar, we wilden elkaar wel ontmoeten.

Bij mijn man tastte ik de grenzen af, hij vond het prima. Zoenen mocht best en voelen ook. eigenlijk mocht alles wel, hij voelde geen jaloerse gevoelens bij zichzelf.



De ontmoeting vond plaats, tot seks is het nooit gekomen maar het vuurtje was aangestoken. Het was zo spannend en het deed me zo goed.



Andersom was een groter probleem. Ja, ik ben jaloers, onzeker en bezitterig. Ik merkte dat ik mijn man helemaal niet kon delen, het aller zwartste stuk van mezelf kwam naar boven. Het had zoveel impact dat ik bijna besloot zelf ook te stoppen. Daar kon mijn man weer niet mee leven dus het werd een ingewikkelde toestand.

Afijn, dat is nu allemaal achter de rug en ondertussen ben ik redelijk aan het idee gewend mijn man te delen. Nog steeds vind ik het niet makkelijk maar we blijven praten en we komen steeds een stapje verder.



Ondertussen heb ik al eeeh 4 maanden de meest heerlijke minnaar van het westelijk halfrond en dat loopt allemaal prima. Met mijn man blijf ik praten al is het niet meer zo`n hot item als in het begin..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden een SV 'gehad' voor een aantal jaren en daar werd eigenlijk in het begin al heel snel duidelijk dat we allebei geen relatie wilden en zeker niet met elkaar maar dat er toch een hele duidelijke aantrekkingskracht was.



Wij hebben toen wel tegen elkaar gezegd, okay... we vinden elkaar dus leuk er is een chemie, maar meer dan enkel seks kan het niet worden.



Ik vind dat wel zo eerlijk om dat te uiten eerlijk gezegd, zodat je geen valse verwachtingen schept en de ander weet waar ie aan toe is.
Alle reacties Link kopieren
@Femminile. Ik denk wel dat je in eerste instantie kan kiezen om het één keer te doen en dan weer te praten. Daarnaast zou je ook kunnen afspreken dat je allebei echt alleen één keer met iemand afspreekt en dan weer op zoek gaat naar iets nieuws. Al lijkt mij persoonlijk een man vaker zien leuker. Alleen al vanwege de kwaliteit en het gemak. Misschien goed om even toe te lichten dat we nu ook thuisdaten (samen). Met contacten op die manier kan je daadwerkelijk éénmaal afspreken als je dat zou willen.



@Rooss, wat een pittig verhaal met een tot nu toe mooie afloop. Heeft jouw man nu ook een minnares, of met andere woorden; deel jij nu ook?
Afspreken hoe vaak je een SV mag zien, vind ik geen plan. Wij hebben wel een soort veto afspraak en die geldt ook voor personen. Als ik geen goed gevoel bij een vrouw heb wordt zij niét mijn mans minnares. Andersom is dat ook zo, tot nu toe is dat 1-2 keer aan de orde geweest.



Wij accepteren dat er gevoelens bij (kunnen) komen. Ik ben knettergek op mijn minnaar.. met mijn man praat ik daar dus ook gewoon over.



Over het minnaarschap van mijn man wil ik niet teveel kwijt Boom, hij leest mee, als hij daar eea over wil zeggen is ook hij hier van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
Roos, je man ging daten met een libido van min vijf?

Dat lijkt me inderdaad bijzonder moeilijk; geen zin in vrijen met jou, maar wel met een vreemde.



Of begrijp ik je stukje tekst niet helemaal zoals jij het bedoelde?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee BGB, hij ging niet daten met een libido van min 5.. dat was idd een rare gewaarwording geweest.

Ik leerde mijn "chattert" kennen toen hij aan de AD zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 19 april 2011 @ 12:43:

Nee BGB, hij ging niet daten met een libido van min 5.. dat was idd een rare gewaarwording geweest.

Ik leerde mijn "chattert" kennen toen hij aan de AD zat.Inmiddels is zijn libido weer wat jullie " gezond " zouden kunnen noemen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja, zijn libido is weer wat je gezond zou kunnen noemen. Hij slikt ook al heel lang geen AD meer.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal begrijpelijk Rooss. Mijn vraag kwam voort uit dat ik me afvraag of het een soort van eerlijk zou moeten zijn, of dat soms ook de één wel een SV kan hebben en de ander niet?



Het vetorecht en er over praten lijkt inderdaad het meest realistisch. Ik denk dat ik het niet erg vind als hij een keer seks heeft met een ander waar ik niet bij ben, maar denk wel dat ik het in eerste instantie moeilijk zou vinden als het vaker zou zijn. Dit terwijl ik zelf juist graag een SV zou willen.



Jullie zien al... ik denk (en vraag) nog even door, want we zijn er nog lang niet uit Gelukkig zijn we nog jong en hebben we alle tijd



Nog iets dat ik me soms afvraag: Nu zijn we gelukkig, swingen maakt het nog leuker, moet je wel nog een stap verder willen gaan?
Rooss, waarom vindt je afspreken hoe vaak je een sv mag zien geen plan? Een sv/minnaar moet je toch in een gezamenlijk bestaan inbrengen. Dan is het toch helemaal niet onredelijk om over hoe, waar en hoe vaak afspraken te maken?
Bij ons is het dus een poos zo geweest dat ik een minnaar had en mijn man niet. En nee, dat is niet eerlijk. Natuurlijk is je eerste gedachte: gelijke monniken gelijke kappen en daarom vond ik dat ik moest stoppen met mijn minnaar. Toen ik dat mijn man vertelde werd hij boos, hij wilde niet dat ik stopte met mijn minnaar. Hij begreep dat je niet altijd dezelfde fase doormaakt in dezen, hij was nu eenmaal verder dan ik en ik trok het gevoelsmatig niet, hij wilde daar best een pas op de plaats in maken.



Zijn geduld werd beloond want nu lukt het wel, ik sta nog steeds niet te juichen, ik noem het accepteren en tolereren maar dat is oké. Ik heb geen moordneigingen meer



Boom, ik zou bijna zeggen, als het swingen nu helemaal geweldig is en een meerwaarde voor jullie beiden, laat het lekker zo. Een minnaar of minnares hebben is geweldig maar ook moeilijk.
Zaar, ik heb het niet over date frequentie.

Ik heb het over bv de afspraak dat je een sv maar een beperkt aantal keer mag zien om gevoelens te voorkomen.



Dat je bv maar 2 keer met dezelfde persoon mag afspreken en daarna doorhobbelt naar de ander, dat vind ik geen plan.
Ah ok Rooss, nee dan ben ik het met je eens. Dat vind ik ook geen plan.




Zijn we het toch eens pfieuw....
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 19 april 2011 @ 12:55:





Dat je bv maar 2 keer met dezelfde persoon mag afspreken en daarna doorhobbelt naar de ander, dat vind ik geen plan.



Dat kan toch voor anderen juist prima werken?

Niet iedereen doet alles met dezelfde reden. Anderen vinden het misschien helemaal geweldig dat ze de vrijheid hebben om eens wat uit te mogen spoken als ze een leukerd ergens tegenkomen. Niet iedereen wil persé een " vaste verkering " naast hun eigen partner.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Natuurlijk BGB en dat is prima. Iedereen mag het doen zoals zij of hij vindt dat het werkt.

Ik vind het geen plan, voor mij is het geen plan, ik wil dat niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 19 april 2011 @ 13:03:



Ik vind het geen plan, voor mij is het geen plan, ik wil dat niet zo.Het kwam over alsof je het voor níemand een goed plan vond.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB, daar heb je ook gelijk in. Voor mij zou het niet werken, ik heb eerst 'iets' nodig om met iemand te kunnen sexen. Ik kan niet van bed naar bed hobbelen. Zo'n afspraak met mijn man zou dus ook niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de man van Rooss ook een minnares?



Dat ligt even lastig momenteel. Ik heb een aantal heerlijke dates gehad met een vrouw die van te voren wist wie zeb was, waar zijn voorkeuren liggen. De dates waren de bekroning van een bijkomend heerlijk spel van veel mailcontact en chats.

Die twee gaan behoorlijk samen voor mij, het hebben van een minnares is niet alleen een datum plannen en dan alleen op dat moment van elkaar genieten. Nee, een goed voorspel is essentieel voor een geweldige date.

Dit is best een tijdrovend en aandacht slurpend iets en dat was/is nu net wat mijn minnares op dit moment even niet kon gebruiken, daarom heeft ze een moment van bezinning gevraagd.



Met andere woorden, mijn minnaar relatie staat even in de koelkast, misschien dat het een vervolg krijgt met haar, misschien ook wel niet. Time will tell.
zeb, zou je niet kunnen daten zonder dat voorspel? Ik merk bij mezelf dat ik 'in den beginne' er veel meer tijd in stak voordat er gedate werd. Nu heb ik ook wel eens redelijk spontane dates. En dan mis ik die lange aanloop niet. Of is het iets wat bij jouw 'spel' hoort?
Alle reacties Link kopieren
Daar zit zeker wat in BGB. Dat was bij ons ook het uitgangspunt toen we hier überhaupt over begonnen te praten. En ik geloof dat ik daar dus ook veel minder eng vind. Dan weten we zeker dat het over seks alleen gaat.



Er zit ook nog van alles tussenin. Als je iemand in het dagelijks leven tegenkomt en seks hebt en vervolgens geen gegevens uitwisselt is het alweer heel anders dan als je via internet iemand leert kennen, veel msnt/chat en daarna pas afspreekt. Dan ben je alweer veel meer met die persoon bezig.



Voor mij betekent een open relatie niet direct het hebben van een SV.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven