Open relaties

19-04-2011 10:26 1131 berichten
Heb jij een open relatie? Wil je een open relatie? Heb je vragen of dingen waar je tegenaan loopt? Hier kunnen we ervaringen delen en uitgebreid bomen over alles wat we tegenkomen en waar we tegenaan lopen.



Dit topic staat op "seks" en niet op "relaties". Het mag dus duidelijk zijn dat het gaat over open relaties in de seks sfeer.
Alle reacties Link kopieren
Boom... ik zit in dezelfde fase als jij. (alleen nog maar erg kort haha)



Wij swingen dus ook. (wat een heerlijkheid by the way)

En ik heb altijd gedacht: ik wil ook gewoon lekker 1 op 1.

Nu ben ik er niet zo zeker meer van.

Swingen doe je echt samen, dat maakt het ook fijn.

Je hoeft niet jaloers te zijn, (tenminste... ik ben dat totaal niet) omdat je ziet wat de ander aan het uitspoken is.

Als man nu zou daten met een andere vrouw..... ik weet het niet of ik dat zou trekken. Net als Roosss ;). Ik zou wel willen maar zou niet weten of ik mijn man dan zou kunnen loslaten. Erg hypocriet, maar zo is het wel hahaha. Ik zou het wel doen hoor. Maar denk dat ik mezelf dan eens flink tegen zou kunnen komen.



Dus voorlopig maar hierbij houden. Dit is even spannend genoeg (denk ik).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik prima kan daten zonder dat voorspel Zaar, maar het past wel een beetje bij wat ik leuk en lekker vind.

Om het even voor iedereen duidelijk te maken: zeb is een man die het liefst de controle uit handen geeft. Noem het onderdanig, noem het sub. Daarbij kan ik genieten van pijn, dus ik ben ook masochist.

Voor mij is het een uitgangspunt om buiten de deur te zoeken wat ik thuis niet (of minder) kan vinden en te ondervinden hoe de praktijk bij mijn gevoel past. En bij hetgeen ik zoek hoort wel een verdergaand contact dan alleen het contact op het moment zelf.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik een "gewone" date uit de weg ga, vooraf sluit ik niet graag iets uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het knap als mensen samen voor een open relatie kiezen. Ik heb wel eens het idee dat bij hun de sex op een laag pitje staat en dat bij andere gaan zoeken.

Terwijl het leven buiten de sex wel goed zit en daarom bij elkaar blijven.

Ik ben zelf een tijd lang een minnaar geweest en zij wilde alleen maar sex en ook ruige sex.

Ze zei altijd thuis heb ik liefde tijdens de sex met jouw heb ik alleen lust sex.

Terwijl we het ook gewoon goed konden vinden.

En in die tijd vond ik het heerlijk vrij regelmatig lekkere sex zonder gedoe er om heen ik wilde alleen maar vrij zijn.

Nu hebben we sex met andere als de partner mee doet of partner ruil.

Vind het prima zo.
Alle reacties Link kopieren
Als je na een aantal jaren relatie tot de ontdekking komt dat je seksuele behoeften toch anders liggen dan dat je dacht en je komt tot de conclusie dat je die behoeften niet bij elkaar gaat kunnen bevredigen, dan zou het wel sneu zijn om te moeten concluderen dat het altijd wel theorie zal blijven.



Rooss en ik zijn er over gaan praten, hebben gezien dat het geen tekortkomingen van ons zelf zijn, maar dat het zit in de aard van het beestje. Wij verlangen iets wat we elkaar niet kunnen geven, maar we gunnen elkaar dat genot wel.

Juist omdat ik zo van Rooss hou, juist omdat ik haar verlangens niet wil ontkennen. En juist omdat we een goede relatie hebben, kunnen we elkaar het gunnen om datgene buiten de deur te zoeken.

Je partner het allerbeste gunnen heet volgens mij houden van.
Alle reacties Link kopieren
Maar allebij willen jullie wat anders maar wat voor anders en waarom kan je partner dat niet geven.

Ik kan me voorstellen als de 1 haast geen sex meer wil en de ander juist wel en je houd van elkaar.

Dat er naar een oplossing word gekeken maar jullie zoeken het allebij buiten de deur maar waarom niet samen ?

En ik beoordeel jullie niet het is gewoon iets wat ik niet snap.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een open relatie, naar beide tevredenheid en achteraf hadden we het eerder moeten doen!

Ik hbe nu 1,5 jaar een vaste minnaar, dit gaat hartstikke fijn. Mijn vriend heeft een tijdje met zijn vrouw gedate, maar dat is door diverse omstandigheden niet meer. Ik mag met mijn minnaar gewoon lekker doorgaan. Mijn vriend heeft er dus geen moeite mee dat ik wel date en hij niet.

Jaloers zijn we gelukkig beide niet. Had ik in het begin wel verwacht, en dan met name van mijn kant.

Daten zonder gevoelens en voorspel, zoals Zeb het noemt, doen we niet aan. Er moet wel een opbouw naar de dates zijn en wij gaan beide niet voor de platte seks. Ik heb dagelijks wel even contact met mijn minnaar. Dat varieert van 1 seconde tot 1 uur. Voor mijn vriend geen enkel probleem, en ik gun hem precies hetzelfde.

Ik ben het ook met Rooss4 eens dat de ander het wel met de keuze van de minnares of minnaar eens moet zijn anders wordt er gewoon niet gedate.

Mijn vriend heeft ook zeer regelmatig contact met mijn minnaar en ik met zijn vrouw. Er is tussen ons vieren een geweldig leuke en innige vriendschap ontstaan en we doen dan ook regelmatig leuke dingen met z'n allen, die niks met seks te maken hebben.



Voor ons is de open relatie een aanvulling op ons eigen relatie en zouden we het niet meer anders willen. Communiceren is wel absoluut de basis om dit allemaal aan te kunnen en te doorlopen. Er komt, achteraf, meer op je af dan je in eerste instantie dacht en besproken had. Het maakt veel gevoelens en emoties bij je los, ga hier met je verstand mee om en vooral samen!
Alle reacties Link kopieren
Sander, ik zoek een vrouw die de touwtjes in handen heeft, Rooss zoekt hetzelfde, maar dan van een man natuurlijk.

Als je dat weet, weet je ook dat samen zoeken niet echt zinvol is.
Hier is de open relatie eigenlijk heel anders begonnen. Wij hadden echt het gevoel dat het de ander (thuisblijver) zou opwinden. Nou niet dus...

Wel merkten we direkt dat de date met de ander iets bracht wat we bij elkaar niet bereiken. Beetje Rooss, zeb verhaal.

Hommetje, heeft met zijn SV hele andere intimiteit en seks dan met mij...

Ik (ging/ ga) ook heel anders met mijn SV om als wat ik bij Homme ooit zal vinden. We praten er heel veel over, begrijpen het verschil, en gunnen het elkaar.



Wat frequentie betreft moet ik zeggen dat ik er bij Hommetje wel een rem op heb gegooid. Het voelt voor mij even zo, en dan is dat ook goed. Respect hebben voor elkaars gevoelens, en niet doordrammen.



Tja, net als in een relatie, is ook iedere SV-SV relatie anders...
En Rooss, bedankt he! weer een topic volgen
Alle reacties Link kopieren
Leuk en waardevol om jullie verhalen te lezen. Dat blijf ik dus ook doen.



Als je weinig seks hebt met elkaar, of hele andere wensen dan is het misschien logischer om de stap te nemen naar een open relatie. Hier is het leuk en zijn we op zoek naar nog leuker. Ik denk dat het er ooit wel van gaat komen in onze relatie, maar dat het zo maar nog jaren kan duren en dat is helemaal prima
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in zoverre een open relatie dat ik er geen problemen mee heb als mijn man etentjes heeft met anderen, gesprekken heeft met anderen, sport met anderen, muziek maakt met anderen, seks heeft met anderen, of wat voor dingen ook maar doet met anderen.

Ik heb echter in zoverre geen open relatie met mijn man dat ik er (grote) problemen mee zou hebben als hij voor anderen het soort liefde zou voelen dat hij voor mij voelt. (Hoewel ik denk dat ik ook dan mijn relatie niet zou verbreken, maar ik zou wel meer mijn eigen gang gaan en minder voor hem over hebben.)



Ooit heb ik een volledig open relatie gehad waarin ook gevoelens van liefde voor anderen waren 'toegestaan'. Ik had daar geen problemen mee. Achteraf besef ik dat dat was omdat mijn gevoelens voor die man niet erg diep gingen.
Alle reacties Link kopieren
Roos, wat bijzonder dat je het hier zo uitlegt. Een vraag: heeft het ook iets verbeterd of misschien moet ik zeggen toegevoegd aan jullie relatie? Ik lees van jouw kant een hoop pijn en moeite - accepteren, moordneigingen, tolereren, dat lijken me nou niet direct positieve emoties. Is dat de prijs die je betaalt om iets te mogen/kunnen doen wat je graag wilde (seks buiten je vaste verkering), of zit er meer aan vast?
Alle reacties Link kopieren
@Femm; ben het met je eens dat het hebben van de een date en de seks die daarbij komt kijken anders is dan thuis. Ik beleef met mijn minnaar dingen die ik thuis niet heb en andersom is dat ook het geval. Dat zien wij ook juist als de aanvulling, maar niet als vervanging.

Opwinding als de ander een date heeft hebben we ook niet echt. Ik had er soms juist even moeite mee als hij ging, maar de factor gunnen is gigantisch bij ons. Is dat een prijs betalen?? Helenita; Misschien wel, maar dat doen wij dan in ieder geval heel erg graag voor elkaar.

We zullen elkaar dan ook niks meer onthouden en alles is bespreekbaar geworden.
Bedankt Roos voor het openen van dit topic.. Ik geloof dat mijn verhaal hier ook beter past dan op het minnaar-topic..



Ik wilde jou graag een pb sturen, maar dat kan hier alleen als je vrienden bent of niet??



Mijn verhaal:

Ik heb een nr.1 waar ik heel gelukkig mee ben. Onze relatie is echt supergoed, zelfs na 10 jaar nog steeds gek op hem. Ik kan en wil hem niet kwijt.

Ook op seksgebied matchen we heel goed. Sterker nog, de seks is beter dan het ooit is geweest.

En daar is ineens nr2. Ik heb geen liefdesgevoelens voor hem, totaal niet. Wil nooit een relatie met hem. Het is pure lust en spanning.

Het gekke.. Ik gun het nr1 ook. Ik vind serieus dat hij ook eens buiten de deur moet eten.. Uiteraard op voorwaarde dat er geen (liefdes)gevoelens bij zitten. Ik weet dat ik voor hem de beste ben, dat hij mij de leukste, liefste en lekkerste vindt.

Nr. 1 weet hoe ik hier over denk. Hij is er (nog) niet aan toe

Hij weet niet dat er een nr2 in beeld is.

Fout, fout, fout.. Ik weet het..

nr.2 en ik hebben (nog) niet geneukt.

We hebben contact via de mail, af en toe via de tel en zien elkaar heel af en toe.



Nr1 en ik hebben het onderwerp dus bespreekbaar gemaakt.

Ik vind het lastig hier verder in te gaan.. Ik vind het niet fair om vreemd te gaan, maar weet niet in hoeverre het in alle openheid kan.

Hij is in ieder geval redelijk mild over mijn behoeften (in zoverre dat hij mij niet voor gek verklaart en het zich in kan denken).

Hoe kan ik dit gesprek verder brengen? Genzen opzoeken?



Nr.1 heeft op dit moment totaal geen behoefte om een ander te neuken. Zou dit eerlijk zijn in een open relatie?



Welke afspraken moet je met elkaar maken?



Op dit moment gun ik het nr.1 echt heel erg om ook eens met een andere vrouw te neuken. Ik ben de enige waarmee hij ooit geneukt heeft en hij heeft gewoon recht op meer.

Hoe ik mij hierbij zou voelen?? Ik heb werkelijk waar geen idee.

Ik geloof wel dat ik heel veel bevestiging nodig heb van nr1 dat ik zijn "allesie" ben.. Regelmatig sex met hem heb en dat ik altijd (samen met de kinderen) op de eerste plaats sta en voorga.



Wat vertel je aan elkaar en wat juist niet?



Mijn hoofd zit vol vragen..
Anoniem, bij ons is de open relatie ontstaan door eerst samen te gaan swingen.(en nu nog overigens). Is dat een optie voor jou? / jullie? dat bespreekbaar maken?
Alle reacties Link kopieren
@anoniem30:



Gunde je het hem voor dat je zelf de lust gevoelens had al of nu pas?
quote:Helenita2 schreef op 19 april 2011 @ 14:04:

Roos, wat bijzonder dat je het hier zo uitlegt. Een vraag: heeft het ook iets verbeterd of misschien moet ik zeggen toegevoegd aan jullie relatie? Ik lees van jouw kant een hoop pijn en moeite - accepteren, moordneigingen, tolereren, dat lijken me nou niet direct positieve emoties. Is dat de prijs die je betaalt om iets te mogen/kunnen doen wat je graag wilde (seks buiten je vaste verkering), of zit er meer aan vast?

Helena, ik vind het moeilijk om exact te kunnen vertellen of dit onze relatie verbeterd heeft. Omdat eea samen hangt met de depressie van zeb. Vooral deze depressie heeft onze relatie gekleurd de afgelopen tijd en ik durf niet te zeggen of de ontwikkelingen anders waren geweest als we de relatie niet hadden open gegooid.



Het leert me wel ontzettend veel over mezelf, alleen al de ontwikkeling van hem eerst niet kunnen delen, met al het zwarts dat daarbij hoorde en daar nu veel en veel relaxter instaan. Het is niet de prijs om buiten de deur te mogen neuken, als ik dat zo had ervaren had ik "gewoon" nee blijven zeggen tegen zeb. Dan had ik nu mijn minnaar gehad en hij niks. En hij had dat dus oké gevonden.
Alle reacties Link kopieren
@Rooss4 en Zeb; Bewondering voor hetgeen jullie hebben meegemaakt en het feit dat jullie daar nu zo openhartig over schrijven siert jullie enorm. Kan daar alleen maar respect voor hebben.
@anoniem, kun je een antwoord geven op HVJ?

die snijdt hout nl.

Ik word hier nl. Bij wijze van uitgelachen, het is allemaal uit eigen belang ontstaan

en als dat zo al is, het is voor beiden heerlijk!
Fem, ja het is eigenbelang natuurlijk. Maar wat zeb ook schrijft, het is ook gunnen, het is ook een stukje durven loslaten, degene waar je van houdt zijn of haar zoektocht gunnen. Toen zeb aangaf sub te zijn schrok ik me kapot, ik dacht dat dit het einde was van onze relatie, ik kan en wil me niet schikken in de rol van dominante vrouw maar ik wil zijn gevoelens en verlangens ook niet onder het tafelkleed vegen. Nu heb ik geen tafelkleed maar ik denk dat een ieder me snapt

Het was meteen duidelijk dat er nog een mogelijkheid was, de optie om deze Domme buiten de deur te zoeken, met volledige openheid van zaken uiteraard.



Kiki, dank je voor je compliment.
Ik heb mijn lustgevoelens lang ontkend.. Pas sinds mijn man en ik veel vrijer en opener zijn in bed merk ik dat ik dit ook graag wil met andere mannen.

Sindsdien gun ik het hem ook, en dat was voordat nr2 in beeld was..



Swingen spreekt mij niet direct aan..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen open relatie. Kan me er nooit zoveel bij voorstellen. Zie ons al zitten: Schat, met Anneke! Dat méén je niet, dat is toch die blonde achter de kassa van de appie? en dat ik vervolgens zeg, joh ik heb gister met Jan geneukt, je weet wel,

die van de tennisclub.. ja in het kleedlokaal.



Maar ergens heb ik wel respect voor de stellen die het kunnen (en ook daadwerkelijk doen).
Alle reacties Link kopieren
quote:zeb schreef op 19 april 2011 @ 13:24:

Ik denk dat ik prima kan daten zonder dat voorspel Zaar, maar het past wel een beetje bij wat ik leuk en lekker vind.

Om het even voor iedereen duidelijk te maken: zeb is een man die het liefst de controle uit handen geeft. Noem het onderdanig, noem het sub. Daarbij kan ik genieten van pijn, dus ik ben ook masochist.

Voor mij is het een uitgangspunt om buiten de deur te zoeken wat ik thuis niet (of minder) kan vinden en te ondervinden hoe de praktijk bij mijn gevoel past. En bij hetgeen ik zoek hoort wel een verdergaand contact dan alleen het contact op het moment zelf.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik een "gewone" date uit de weg ga, vooraf sluit ik niet graag iets uit.

Mooi dat jullie elkaar zoveel vrijheid en vertouwen gunnen. Ik ben zelf al enige tijd niet zo van de relaties, maar mocht ik ooit weer in een relatie groeien, zou ik het wel 't mooist vinden als dat kan met zoveel wederzijds "gunnen".



Wat betreft de voorkeuren die je beschrijft, ik ben daar zelf ook enigszins into, en heb daar in eerdere relaties wel wat van in de praktijk gebracht. Maar de aard van de "activiteiten" (SM of hoe je het ook wilt noemen) vraagt denk ik wel een bepaalde diepgaande band met iemand, die naar mijn ervaring niet zo makkelijk ontstaat met "zomaar een minnares" of een losse scharrel.



Met iemand waar je verder geen relatie mee hebt lijkt me dat moeilijk, dat bedoel ik eigenlijk. Mag ik vragen hoe jouw band met jouw dominante minnares tot stand is gekomen? (Of was voor jou zo'n speciale band daar niet voor nodig?)
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 19 april 2011 @ 17:04:

Ik heb geen open relatie. Kan me er nooit zoveel bij voorstellen. Zie ons al zitten: Schat, met Anneke! Dat méén je niet, dat is toch die blonde achter de kassa van de appie? en dat ik vervolgens zeg, joh ik heb gister met Jan geneukt, je weet wel,

die van de tennisclub.. ja in het kleedlokaal.

Zo laat je het wel een beetje goedkoop klinken Maar ik vind het eigenlijk wel mooi als je zo vertrouwd bent met iemand, dat diegene je in alle oprechtheid kan vertellen: "Schat, ik heb zo lekker gevreeën gisteravond!", "Oh ja, wat heerlijk voor je!", knuffel... en dan de volgende avond weer met fijn elkaar.



Daarnaast kan het natuurlijk ook een verrijking van het seksleven met je partner zijn, als je af en toe "nieuw materiaal" opdoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer en had beloofd ons verhaal neer te zetten, bij deze dan.



Vriendlief en ik hebben elkaar al weer bijna 2 jaar geleden via een datingsite leren kennen. Ik net 5 maanden alleen, hij (wist al anderhalf jaar dat de scheiding een feit was, alleen de daadwerkelijke uitvoering liet op zich wachten) woonde net 2 weken alleen.

We begonnen als vriendjes plus, een soort SV met een beetje extra, zoals samen leuke dingen doen. Al heel snel merkten we dat er beide veel gevoel was, het gevoel al jaren bij elkaar te zijn, liefde, immens veel liefde voor elkaar voelden. Dat we meer voor elkaar wilde zijn, dan slechts vriendjes plus. Een vaste LAT-relatie dus, in plaats van het ongebonden karakter die onze ' relatie' eerst had.



Maar....... beiden wilden niet de vrijheid kwijt die we hadden, het mogen flirten, sjansen en ev. het bed delen met een ander, als we daartoe de behoefte voelen. Beiden waren nog niet toe aan een echte 'vaste' (lees monogame) relatie, daarvoor waren we beiden te kort alleen. Met elkaar besproken hoe dat dan te doen, hoe onze liefde voor elkaar te combineren met de vrijheid die we daarvoor hadden. Een open relatie dus, maar wel gebaseerd op wederzijds vertrouwen, eerlijkheid en openheid, waarbij we beiden heel duidelijk voelden elkaar's nummer 1 te willen en blijven zijn.

We zijn nu bijna 2 jaar verder en ik zou het niet meer anders willen, hij ook niet. We hebben ons verder ontwikkeld, ook bij ons is er een veto gekomen dat als de een moeite heeft met een SV van een ander, dat dit besproken moet kunnen worden en dat dit dan afgekapt wordt. Ik heb daar tot nu toe 1 keer gebruik van gemaakt, hij nog niet.



Inmiddels zijn wij sinds verleden jaar april ook begonnen met swingen, wat er voor vriendlief toe heeft geleid een stuk minder behoefte te hebben aan alleen daten. Zijn verlangens zijn door het swingen al vervuld.

Bij mij wisselt het heel erg, ik heb periode's dat ik heel erg met daten bezig ben naast hem en het swingen en periode's dat hij voldoende is. Feit is wel dat wij op seksgebied volledig matchen, dat is ook geen reden, de voornaamste reden bij ons beiden is de spanning van een nieuw persoon leren kennen, kijken hoe die voelt, hoe het voelt om met een ander seks te hebben.



Voor wat betreft de voorkeur, liggen we wel wat uit elkaar. Hij heeft meer iets eenmaligs, ik zou meer een vaste SV willen. Maar ook dat begrijpen we van elkaar en accepteren we van elkaar, zolang we elkaar's nummer 1 blijven, is alles mogelijk.



Wij bespreken veel met elkaar, weten van elkaar wanneer en met wie we daten, maar details laten we wel achterwege, we vertellen wel wat, maar niet alle in's en out's en dat hoeft ook niet.



Voor ons voelt dit nog steeds goed, en was het de oplossing. Persoonlijk denk ik niet dat wij nu nog samen waren geweest als we wel voor een traditionele relatie waren gegaan, we hebben daarvoor te veel onze vrijheid lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven