Mode & Beauty alle pijlers

grijs haar, hoe verf laten uitgroeien?

18-04-2011 14:08 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open dit topic voor mijn moeder. Zij heeft altijd dik, donker haar gehad, maar is al een tijdje grijs. Ze verft haar haar al jaren, maar is daar nu eigenlijk zat van. Haar haar wordt steeds minder mooi van al dat geverf en het kost bakken met geld. Maar nu is dus de grote vraag: hoe laat je je geverfde haar mooi uitgroeien? Zomaar pats boem laten uitgroeien lijkt me niet echt een optie, dan krijg je ineens zo'n overgang. Ook wil ze haar haar niet kort laten knippen, dat staat haar echt niet. Hoe hebben andere vrouwen dit gedaan? Hoop op een paar goeie tips voor m'n moeder, alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij pakte verf ook op het laatst heel slecht op de grijze haren, zowel verf van de kapper als van de drogist. Moest het iedere 4 á 5 weken verven en daar werd mijn haar niet mooier van.

Sinds een jaar of twee ben ik bijna helemaal natuurlijk grijs.

Toen ik het besluit had genomen of het uit te laten groeien heb ik lichtblonde highlights laten verven, dat maakt de overgang niet zo groot.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft hetzelfde en heeft het wel pats boem uit laten groeien.



Elke 4 week even naar de kapper om bij te knippen en na een aantal maanden was het weg. Ze is nu volledig grijs, veel mooier zo!
Alle reacties Link kopieren
Grijs laten verven?
Alle reacties Link kopieren
quote:tiaraatje schreef op 18 april 2011 @ 14:14:

Ze is nu volledig grijs, veel mooier zo!Misschien bij jouw moeder, maar dat geldt niet voor iedereen hoor....Het maakt gewoon veel ouder, als je grijs haar hebt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, ik heb het ook alleen over mn eigen moeder hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee voor mijn eigen mams!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat het mooi. Ik krijg er veel complimentjes over.

Heb het in een hippere coupe laten knippen en heb kleuren van garderobe en make-up iets aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 42 en grotendeels grijs. Heb twee jaar geleden besloten te stoppen met verven en heb erg lang haar.

Ja, je ziet de scheidslijn tussen geverfd en ongeverfd, maar dat vervaagd wel steeds meer. Scheelt waarschijnlijk wel dat ik nog niet volledig grijs ben (wel voor zeker de helft) en mijn haar verfde in een kleur doe dicht bij mijn eigen haarkleur lag.



Dat grijs oud maakt ben ik het overigens niet mee eens. Ik word ondanks mijn grijze haar nog steeds jonger geschat dan ik ben. En ik vind zelf natuurlijk grijze dames op leeftijd vaak jeugdiger ogen dan vrouwen die op hoge(re) leeftijd nog verven.
Alle reacties Link kopieren
Kleurspoelingen tot de lengte die ze wil op 1 kleur is zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
steeds iets lichter de uitgroei laten verven of veel highlights laten zetten.Zo is de kleur al wat lichter en valt het verschil niet zo erg op.zou het wel bij de kapper laten doen..
Alle reacties Link kopieren
kleurspoeling dekt geen grijze haren.
Alle reacties Link kopieren
Dat schiet niet op dan quote:ds2 schreef op 18 april 2011 @ 17:24:

kleurspoeling dekt geen grijze haren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! M'n moeder leest mee hoor! We gaan zaterdag samen naar de kapper (Rob Peetoom), hopelijk kunnen ze er iets moois van maken. Het is wel lastig hoor, want eigenlijk wil ze ook helemaal geen grijze coupe! Maar ja, dat eeuwige geverf... En bij sommige vrouwen staat grijs haar inderdaad heel mooi, maar lang niet bij iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het in een mooie grijze tint verven een optie,ken iemand die heeft een vlotte coupe in het haar met een mooie grijze tint. En eentje met highlights maar bij haar haalt het de kleur uit haar gezicht vind ik,staat zo flets.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 18 april 2011 @ 21:22:

Bedankt voor jullie reacties! M'n moeder leest mee hoor! We gaan zaterdag samen naar de kapper (Rob Peetoom), hopelijk kunnen ze er iets moois van maken. Het is wel lastig hoor, want eigenlijk wil ze ook helemaal geen grijze coupe! Maar ja, dat eeuwige geverf... En bij sommige vrouwen staat grijs haar inderdaad heel mooi, maar lang niet bij iedereen!Ik ben heel benieuwd wat er gedaan kan worden bij Rob Peetoom. Laat je ons weten hoe het was? Ik loop al weken met een plaatje in mijn tas met daarop een dame met een prachtige korte grijze coupe. Ben nu al meer dan 25 jaar aan het verven en ik ben het ZAT, maar om mijn haar kort te laten knippen én/of het maar niet meer te verven ...... brrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Ellen,

Het was voor mij ook een hele stap, maar nu ben ik er blij mee. Ik wil niet anders meer. En het scheelt een boel geld en moeite.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 19 april 2011 @ 08:43:

Ellen,

Het was voor mij ook een hele stap, maar nu ben ik er blij mee. Ik wil niet anders meer.



Ik kan me voorstellen dat je niet anders meer wil: kort en grijs; het staat je geweldig!!!

Het duurt echter heel lang voordat de verf uit mijn lange haar (halverwege mijn rug) uitgegroeid is. Knippen zodat het uitgroeien niet zo lang duurt is een optie, maar ik twijfel of kort haar mij wel staat.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een mooi regelmatig gezicht, daar staan alle kapsels goed bij, Probeer eerst een klein stukje eraf, dan nog een stukje etc. Dan is het niet zo drastisch.

Het is niet te zien dat het niet je eigen kleur is, mooie natuurlijke kleur verf.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind grijs echt prachtig staan! Mijn moeder heeft d'r haar niet meer geverfd na haar chemokuur, omdat wij allemaal verbaasd toekeken hoe ontzettend mooi het haar staat.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal vergeten om jullie nog te laten weten hoe het was bij de kapper! M'n moeder heeft uiteindelijk besloten om het toch helemaal te verven, m'n vader en haar buurvrouw gaan het bijkleuren. Moet zeggen dat het haar ook veel beter staat hoor, zo'n donker koppie. Heb nog wel uitgebreid gesproken met een collega die haar haar gedeeltelijk donker laat verven. Lijkt dan net of ze beginnend grijs is. Staat haar iig mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven