kattentherapeut in de zaal + goede kattenbakvulling

21-04-2011 14:19 28 berichten
ik had een tijdje nullodor kat litter via een website, maar die vind ik

nu te duur. weet iemand een andere goede site die niet zo duur is

en die ook goede/fijne kattenbak vulling verkoopt?



mijn 2e vraag; ik weet dat hier op het forum een of meerdere 'kattentherapeuten' zijn.

niks ernstigs, maar ik vraag mij over een van mijn katten iets af.

hij (jeweetwelkater + gehandicapte homo-kat ) apporteerd ongeveer alles wat los en vast zit. van knuffels tot sokken en van potjes vissenvoer tot boa-sjaals.

nu sleept hij bijna iedere avond als we in bed liggen 1 of meerder speeltjes de slaapkamer in. soms grote, soms kleine. dit doet hij nogmaals vrijwel iedere nacht.

ik denk dat het te maken heeft met aandacht of zoiets, maar weet dat niet zeker. mijn vraag is wat voor andere rede dit kan hebben.

het is overigens erg grappig, daar niet van.



wat denken jullie?

knuffels in slaapkamer

Totaal aantal stemmen: 10

-kat moet onmiddelijk richting psychiater (10%)
-aandacht (30%)
-komt zn prooi brengen/jachtinstinct (60%)
Alle reacties Link kopieren
Slaapkamerdeur dicht doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Volgens mij is het een liefdesverklaring. Katten en honden brengen hun baas geschenken als ze zich echt verbonden voelen met die baas. In de vrije natuur bestaat dat meestal uit zelfgevangen voedsel wat ze de baas komen brengen, maar omdat jouw kat de gelegenheid niet heeft om een lekker sappige muis voor je te vangen, krijg je de geschenken die hij wel voor klauwtjes heeft.Ik zou er in ieder geval van blijven genieten.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil snachts gewoon verder spelen haha
noushi ik heb er geen last van hoor, vind het erg grappig.
Alle reacties Link kopieren
MIjn kater doet precies hetzelfde...overal beessies in de slaapkamer, liefst in bed en ook nog nat



Wij gebruiken als kattenbakvulling silicaat. Ik wil nooit meer anders
Bazinga!
Ik gebruik ook silicaat en bestel het bij zooplus , is echt stukken goedkoper en bevalt goed.
anoniem_22906 wijzigde dit bericht op 21-04-2011 14:34
Reden: ander adres gebruik ik voor het voer:)
% gewijzigd
Houtkorrels hier, dat stinkt niet zo



En hier krijgt mijn vriend de kadootjes van de kat. Altijd om 5 uur s'morgens met een hoop ge-prrrrrrr en gemauw erbij. Ik slaap daar gelukkig doorheen.
Alle reacties Link kopieren
ik had altijd houtkorrels, maar kleine monstertje vertikt het om dan op de bak te gaan en de andere kat boeit het allemaal niet zo. Nu heb ik gewoon eigen merk korrels van de jumbp in die kartonnen dozen, maar dan niet die met geur. Dat spul lag echt door het hele huis en mijn katten roken naar lavendel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:pruttel schreef op 21 april 2011 @ 14:36:

Houtkorrels hier, dat stinkt niet zo .

Silicaat. dat stinkt helemaal niet.

(dus niet eens 'niet zo')
thanks voor die kattenbakvullingreacties! dat silicaat is dat klontvormend? dat moet niet, want dat vind ik erg irri....
quote:rosanna08 schreef op 21 april 2011 @ 14:41:

ik had altijd houtkorrels, maar kleine monstertje vertikt het om dan op de bak te gaan en de andere kat boeit het allemaal niet zo. Nu heb ik gewoon eigen merk korrels van de jumbp in die kartonnen dozen, maar dan niet die met geur. Dat spul lag echt door het hele huis en mijn katten roken naar lavendel die van mij ruiken naar N**vea met dat klontvormende spul hahaha...
ik kan bij zooplus nergens silicaat vinden :(...

waar staat dat dan??

gevonden, maar het zijn van die kleine *** zakken....

(ik heb 3 katten en 2 bakken)
Alle reacties Link kopieren
Missphoebe, ik heb 1 kat en 1 bak. Zo'n zak van 5 liter gebruik ik in 1x en daar doe ik dan een maand mee. Geen klontvorming, de korrels nemen de urine op (worden dus ook iets geler na verloop van tijd) en de drollen drogen helemaal uit en kun je er zo uitscheppen. Echt superhandig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook van die siliconenkorrels voor de kattenmonsters, ideaal spul, precies zoals Splinter zegt.
Alle reacties Link kopieren
Hier Javame kattebakkorrels, grote gele zakken. Stuift wel een beetje maar goed tegen geuren en veel beter als bv supermarkt eigen merk en dat soort spul. Overigens scheppen we ook elke ochtend even als de vuilniszak toch de deur uit moet, scheelt ook een hoop in de lucht, en bij het verschonen van de bak eerst een laag oude kranten erin. We hebben 5 katten maar als je binnenkomt ruik je helemaal niets, dus het werkt zo wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:pruttel schreef op 21 april 2011 @ 14:36:

Houtkorrels hier, dat stinkt niet zo



En hier krijgt mijn vriend de kadootjes van de kat. Altijd om 5 uur s'morgens met een hoop ge-prrrrrrr en gemauw erbij. Ik slaap daar gelukkig doorheen.



He Pruttie, leef je nog meis!!! Leuk dat je er weer even bent.



Hier geen kadootjes maar ze nemen wel overal hun speeltjes mee waar ze zin hebben om te spelen. Als ik boven ben dan willen ze ook het liefste boven spelen.



Houtvezel, ohhhhh wat stinkt dat. Die geur wordt niet opgenomen, het klontert niet dus die vieze bende kan je er niet uitscheppen omdat het een vieze poeder wordt als erop geplast is. Brrrrr, nee nooit zal ik dat meer in huis nemen.



Ik heb de rode zakken van Kitty friend. Klontvormig en bevalt mij al jaren.

Dit is de nieuwe afbeelding op de zak;





Dit de oude;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
heb inmiddels op z**pl*s dat silicaat spul besteld!!



mv; heel erg offtopic, maar die receptensite van jou is dat nog gelukt??
Ik heb zelf houtkorrel, want grind stuift zo, maar ik vind dat poeder van houtkorrels ook overal terug, dus ik ga maar weer eens iets anders proberen.



Wat betreft het sleep gedrag: het zijn geen cadeautjes die ze je brengen, maar het is gewoon conditionering: je geeft ze een keertje aandacht als ze dat doen, dat vinden ze fijn en dus blijven ze het doen.



Apporteren (dus steeds weer iets terugbrengen wat je weggooit) is trouwens lastig vanuit het niets aan te leren, dus ze moeten wel eerst zelf per ongeluk die link in hun hoofd maken en dat doen niet veel katten, alleen de wat slimmere katten.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij brengt de hele dag kopjes koffie van de keuken naar de huiskamer. Erg handig!





Oh ja ik gebruik Biokats Fresh, erg fijne vullig, heb wel een "uitloopmatje" voor de bak liggen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Missphoebe schreef op 21 april 2011 @ 17:58:

heb inmiddels op z**pl*s dat silicaat spul besteld!!



Echt hoor, ik gun iedereen dat spul.

(nee, geen aandelen )
Hier aan de Tigerino van Zooplus. Fijn spul, lekker geurtje (zover dat lekker kan zijn..) en gaat heel lang mee!



Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 21 april 2011 @ 19:33:

Ik heb zelf houtkorrel, want grind stuift zo, maar ik vind dat poeder van houtkorrels ook overal terug, dus ik ga maar weer eens iets anders proberen.



Wat betreft het sleep gedrag: het zijn geen cadeautjes die ze je brengen, maar het is gewoon conditionering: je geeft ze een keertje aandacht als ze dat doen, dat vinden ze fijn en dus blijven ze het doen.



Apporteren (dus steeds weer iets terugbrengen wat je weggooit) is trouwens lastig vanuit het niets aan te leren, dus ze moeten wel eerst zelf per ongeluk die link in hun hoofd maken en dat doen niet veel katten, alleen de wat slimmere katten.



Ik heb er eentje die apporteert. Hij neem 's avonds ook speeltjes mee naar bed, die ik dan uit het bed gooi en dan brengt hij ze dus braaf terug. zooo handig

Hij houdt dat ook eindeloos vol, dus resultaat is dat ik met kat en speeltje op bed lig.
quote:Tickel schreef op 21 april 2011 @ 19:53:

Die van mij brengt de hele dag kopjes koffie van de keuken naar de huiskamer. Erg handig!



ik wil mijn alles apporterende kat aanleren om de krant ff naar boven te apporteren. meneer vertikt het alleen....



ik zat trouwens te denken het lijkt op apporteren, maar vanuit het katteninstinct is dat natuurlijk helemaal niet zo. hun prooi nemen ze ook mee in hun bekkie. de sokken/speeltjes/dingendiemeneeruithuizenjat ziet hij dus ook als een soort van prooi...... (maw hij moet echt naar de psychiater....)
Ja dat is inderdaad zijn prooi. Als je met ze speelt dan wakker je hun jachtinstinct aan en zien ze die dingen ook echt als hun prooi dat ze vangen, mee spelen en dood maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven