Vervelende geur tijdens de sex

10-01-2008 19:30 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik sex heb dan ruik ik mezelf wel eens, zelfs als ik eerst gedouched heb.

Ik gebruik wel eens een vaginale douche en een speciale zeep maar zelfs dat helpt niet.

Veder heb ik nergens last van zoals schimmels of dergelijke.

Ik kan nooit spontaan sex hebben, moet me eerst douchen, wil ik die geur niet zo sterk ruiken.

Hoe doen jullie dat? hebben jullie daar nooit last van als je spontaan sex hebt?

Graag hoor ik hoe jullie dat ervaren en mss hebben jullie nog tips om het tegen te gaan.
Ik heb er ook vaak last van ook zelfs nadat ik gedoucht heb, als ik dat heb bel ik meteen mijn dokter en dan vraag ik om een recept die je vaginaal in brengt een soort balletje...Ik heb ook geen last van schimmel of dergelijke het is alleen dat geur.....En zo blijft het een paar dagen weg anders bel ik gewoon nog een keer. Ik begrijp dat het niet lekker vrijen is....

Succes verder
Weet je zeker dat je geen infectie oid hebt , ben je naar de huisarts geweest ?

Aan sex kleeft nou eenmaal een luchtje :) , maar dat hoort niet vies te zijn .

Voor spontane sex zou je eventueel gewoon een ' natte lap ' erover/langs kunnen halen , vind je dat te weinig eventueel van die weggooi Lactacid doekjes , maar daarmee maak je ( kans op ) afscheiding vaak wel erger .

( barpraat ; een goeie kut stinkt :) )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb van die doekjes van Lactacyd, werken perfect, heb thuis zo'n pakje op de wc staan en zorg dat ik altijd de stuksverpakking in mijn tas heb. Echt ideaal voor mij, heb er al veel plezier van gehad. Succes
ik heb er zelf geen last van maar ik heb wel vaak gehoord dat een vaginale douche niet goed is voor je vagina. Dat het de zuurgraad ( zeg ik dat goed?) aan tast waardoor er juist nare luchtjes kunnen onstaan. Maar nogmaals dat weet ik niet zeker.

En anders even naar de huisarts zoals @ikke ook doet.

succes
fijn dat jullie ook zo eerlijk zijn, het is toch een genant onderwerp waar je niet graag over praat.
maar claire123 hoe verzorg jij dan je vagina en heb je nooit last van geurtjes...?
jackey schreef op 10 januari 2008 @ 20:07:

maar claire123 hoe verzorg jij dan je vagina en heb je nooit last van geurtjes...?
Was jij je anus ook van binnen met speciaal spul en spuit je ook iets in je neus en hoe doe je dat met je oren ? Precies.............. :)
Omtrent intieme hygiëne

Heel wat vrouwen denken dat een onprettig ruikende vagina het gevolg is van een gebrek aan hygiëne. Vaak weten vrouwen ook niet dat het overmatig wassen van de vagina de problemen alleen maar groter maakt.

Belgen en lichaamsgeuren

Een recente, representatieve enquête toont aan dat 68% van de Belgen zich stoort

wanneer hun geslachtsdelen een onaangename geur verspreiden.

Vooral vrouwen zijn gevoelig op het vlak van lichaamsgeuren. Meer dan 70%

(74% ) vindt het onaanvaardbaar dat hun vagina onprettig geurt. 40%

van de vrouwen probeert de vaginale geuren te doen verdwijnen.

Maar een gezonde vagina heeft altijd een bescheiden geurtje. Het is

overigens belangrijk dat het natuurlijke evenwicht van de vagina zo weinig

mogelijk verstoord wordt. Het volstaat om de schaamstreek onder de douche te wassen

met lauw water. De binnenkant van de vagina reinigt zich zelf. Vrouwen die last hebben

van een sterk geurende vagina mogen vooral niet de vagina intensief gaan

wassen of schrobben. De eerste zorg is het herstellen van de zuurtegraad en dus het

evenwicht van de vaginale flora. Vraag raad aan uw arts of apotheker.

De vaginale flora

De vaginale flora bevat heel wat micro-organismen. De belangrijkste daarvan

zijn de lactobacillen. Dat zijn de micro-organismen die verantwoordelijk zijn voor de

beschermende zuurheid van de vagina. Dankzij die organismen beschermt de

vagina zich zelf tegen infecties en bacteriën. Het zure milieu is erg belangrijk

voor een gezonde vaginale flora. Veelvuldig wassen verhoogt vaak de pH

waardoor de vaginale flora verstoord geraakt en vaginale infecties kunnen

ontstaan en ook een bijzonder onaangename geur.

Bacteriële vaginose

Als de vaginale flora niet meer in evenwicht is, gaan bacteriën zoals

bijvoorbeeld die van het Gardnerella-type woekeren en dat veroorzaakt bij heel wat

vrouwen -en vaak zonder dat ze het merken- bacteriële vaginose. In dat geval is

er geen sprake van een infectie, maar wel van een stijging van het aantal bacteriën die

natuurlijk aanwezig zijn in de vagina. Het nadeel van bacteriële

vaginose is dat de vagina erg onaangenaam kan gaan ruiken (de geur

van rotte vis). Verder is vaginose niet problematisch op zich. Het natuurlijke

evenwicht tussen de verschillende bacteriën herstelt zich spontaan. Bacteriële

vaginose is meestal onschuldig, maar het kan wel vervelend zijn. De storende

geur (die nog sterker wordt bij seksuele betrekkingen) maakt dat heel wat

vrouwen overdreven veel aandacht gaan besteden aan hygiëne, maar dat verstoort het

evenwicht van de natuurlijke flora nog meer waardoor het risico op vaginale infecties

toeneemt.
dank je wel bianca ik denk dat ik dus te veel gewassen heb ga dan toch maar eens naar de huisarts om een kuurtje te halen om mijn zuur graat weer op pijl te brengen
en na de sex ....? spoelen jullie dan de binnen kant van je vagina uit..?of laat je de sperma zitten en was je s'morgens alleen de buiten kant..??

als je allen de buitenkant was NA de sex ga je in de loop van de dag je vagina toch ook ruiken..?

Hoe soen jullie dat..?
na de sex ? dan ga ik even plassen, hoest ik een paar keer en haal ik er een " natte lap " langs . That's all fooks :)
blijfgewoonbianca schreef op 10 januari 2008 @ 20:23:

na de sex ? dan ga ik even plassen, hoest ik een paar keer en haal ik er een " natte lap " langs . That's all fooks :)
niet echt fris dan zal je, jezelf in de loop van de dag wel gaan ruiken...????....toch....!...zeg eens eerlijk...!!
Nou loop ik héél zelden met mijn neus tussen mijn schaamlippen en in mijn middagpauze leg ik meestal ook niet mijn knieën naast mijn oren......maar ik ben nog nooit achtervolgd door een plots geil geworden Duitse herder , niemand heeft ook naast me gezeten en gevraagd of de haringkar voor de deur stond , als het tochtte heb ik nooit het idee gehad dat ik mezelf kon ruiken.................. dus nee .
Zeg eens eerlijk ; vind jij je eigen kutje vies ? ( ook als die niet ruikt zoals die nu kennelijk niet zou horen te ruiken ? ) , ben je een beetje viezig van sperma ? heel eerlijk ???????????
@BGB, jij opent regelmatig goede topics maar hebt er ook nog eens vaak goede (achtergrond) informatie over. En dat in combinatie met af en toe gortdroge humor. Top!!

Persoonlijk vind ik de geur die je om je heen hebt als je sex hebt (gehad) heerlijk. Ik douche dan juist expres nog even niet ;-)

PH neutraal (zoals bijv. Lactacyd en andere huidverzorgings-producten) heeft een zuurtegraad van 5.5. De gemiddelde zuurtegraad van een huid, maar dat geldt niet voor iedereen. Ik hoef al die intieme meuk niet en heb nooit klachten gehad wvb een eigenaardig ruikende vagina.

@TO, er zit altijd een geurtje aan, heel licht. Misschien dat je wat meer zoet fruit bijv. kan eten? Dit schijnt ook van invloed te zijn op de geur/smaak, net als bij de smaak van sperma bij de man. Als het idd niets anders is. Badschuim gebruik ik aan de buitenkant, en verder gewoon de douchekop erop. Niet alleen voldoende maar ook nog eens erg lekker O.o

Succes ermee, want het kan wel vervelend zijn.
jackey schreef op 10 januari 2008 @ 21:01:

[...]

niet echt fris dan zal je, jezelf in de loop van de dag wel gaan ruiken...????....toch....!...zeg eens eerlijk...!!

Ik gebruik nooit vaginale zeep, alleen lauw water.

Nooit last gehad van vervelende geurtjes, gewoon je vagina goed schoonhouden zonder al die troep.

Het enige wat ik af en toe wel eens gebruik zijn van die speciale doekjes die per stuk verpakt zijn. Die heb ik altijd in mijn tas voor het geval ik geen washand of douche bij de hand heb.
jackey schreef op 10 januari 2008 @ 20:18:

dank je wel bianca ik denk dat ik dus te veel gewassen heb ga dan toch maar eens naar de huisarts om een kuurtje te halen om mijn zuur graat weer op pijl te brengen
X-D Vislucht- zuur graat. X-D
Surinaamse kennis (man) zegt altijd: "een lekkere poen (kut) smaakt naar kip en ruikt naar vis." Tja...

Verder trouwens nergens last van.
Heel even over die PHwaarden... wanneer er op een product staat het dat PH Neutraal is... dan wil dat zeggen dat de waarde 7 is.

De vagina heeft een PHwaarde van ongeveer 5,2... dus met al die PHneutraaldingen vernaggel je de zuurgraad van je vagina.

Verder geeft mijn vocht en sperma van mijn vriend ook een wat heftig luchtje, op dat moment heb ik daar geen last van. Het is nou eenmaal zo :-)

Na de seks plas ik goed, pers wat hier en daar en hou een prop wc papier goed tegen (net in) de ingang van mijn vagina.

Volgende ochtend (of avond, ligt eraan wanneer we gesekst hebben) spoel ik mezelf onder de douche.

Dat moet ik wel doen, want als ik dat niet doe ruik ik me in de loop van de dag ook. En nee, dan hoef ik niet met mijn neus tussen mn benen hahahahaha
inlegkruisjes kunnen er ook voor zorgen dat je zuurgraad veranderd en ook nylon slipjes.....zomaar een paar dingen die nog niet genoemd zijn.

Ohh het kan ook een hormonen kwestie zijn....tegen mn menstruatie aan ruik ik ook anders.
Even over dat "wat doe je dan na de seks": liggen jullie dan allemaal meteen te ronken ofzo? Meestal wil ik na het vrijen nog even tegen mijn vriend aanliggen (oa om de reden die Dibbes1 noemt :D), maar als ik dan ga lachen of inderdaad moet niesen, ontspant alles en wordt het een kledderboel (of ben ik nou weer raar?) Even plassen enzo is dus niet overbodig bij mij.

Ik heb op den duur trouwens de geur maar gewoon geaccepteerd. Ik maak het wel schoon met een vochtig doekje ofzo, maar ben met al die "intiem" dingen maar gestopt, werd alleen maar erger. Wat ik wel lastig vind, is dat het van inlegkruisjes juist ook weer erger wordt, de geur. Als ik last heb van afscheiding, wil ik juist zo'n ding gebruiken om dat te voorkomen toch?!

Was weer leerzaam BGB!
kijk daar heb ik wat aan weet ik tenminsten dat ik niet de enige vrouw ben die daar last van heeft...en dat het eigenlijk heel normaal is.

en met spoelen bedoel je.... dat je, je van binnen (in de vagina )spoelt (met een afdedraaide douche kop..? dus allen de slag[....???)quote]Plib schreef op 11 januari 2008 @ 00:27:

Heel even over die PHwaarden... wanneer er op een product staat het dat PH Neutraal is... dan wil dat zeggen dat de waarde 7 is.

De vagina heeft een PHwaarde van ongeveer 5,2... dus met al die PHneutraaldingen vernaggel je de zuurgraad van je vagina.

Verder geeft mijn vocht en sperma van mijn vriend ook een wat heftig luchtje, op dat moment heb ik daar geen last van. Het is nou eenmaal zo :-)

Na de seks plas ik goed, pers wat hier en daar en hou een prop wc papier goed tegen (net in) de ingang van mijn vagina.

Volgende ochtend (of avond, ligt eraan wanneer we gesekst hebben) spoel ik mezelf onder de douche.

Dat moet ik wel doen, want als ik dat niet doe ruik ik me in de loop van de dag ook. En nee, dan hoef ik niet met mijn neus tussen mn benen hahahahaha~[/quote]
Ik vind het allemaal nogal wat, spuiten met de doucheslang.. Als je gaat plassen, ontspant je vagina zich al, dus zou je in principe alles al "schoonspoelen". Of ben ik nou zo naief? Ik vind het een beetje ver gaan. Zoals al eerder genoemd hier, houdt de vagina zichzelf ook schoon, als alles goed is. Vroeger hadden ze geen douche, zouden ze ook zo moeilijk hebben gedaan over het schoonspoelen? Gewoon een flessenragger naarbinnen :D Is alles goed schoon :D
Het is toch normaal dat een vagina een geur heeft? Dat is een gewone, normale geur. Het lijkt wel alsof jullie bang zijn van je eigen geur. Als je je gewoon iedere dag wast (en dan niet met de douche in je vagina spuiten, want dat is niet goed voor de vagina) dan ben je gewoon schoon en dan is dat je normale geur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven