Werk & Studie alle pijlers

opleiding verzorgende IG

24-03-2010 17:35 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
na heel veel sollicitaties ben ik eindelijk aangenomen voor een leer/werk baan als verzorgende IG. maar nu ik eindelijk heb wat ik wil ben ik zo aan het twijfelen? wat als ik het niet leuk vind? en niet tegen die poep kan? en tegen de dood van mensen? ik heb eerdaags ook nog een sollicitatie voor kraamverzorgster en dat lijkt me ook heel leuk! maar verzorgende IG opleiding krijg je ook in het 3e jaar een stukje kraam geloof ik.. eigelijk is het stom als ik het niet doe. ben 21 jaar en krijg niet snel meer zo'n kans denk ik! de opleiding is wel leuk?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso is het meeste dat je leert eng (vies) als je het de eerste keer moet doen.

Zelf gruwelde ik van het poetsen van kunstgebitten!

Maar je zet je over de meeste dingen snel heen. Ook in de kraamzorg krijg je te maken met poep en de dood. In de VIG opleiding krijg je inderdaad een heel klein stukje kraamzorg, maar ook zorg voor verstandelijk gehandicapten, chronisch zieken, ouderen enz.
Alle reacties Link kopieren
hi priority!

dat is ook zo het is heel uitgebreid!

eigelijk snap ik ook niet waarom ik zeur!

alles wat nieuw is is vaak eng.

en later zal ik het wel zo opruimen...

bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Tja, met IG kun je alle kanten op, eventueel met wat extra bijscholing na de opleiding. Voor kraamzorg moet je na de opleiding bv 10 weken meen ik stage lopen omdat je dat deel dan nog niet hebt. ( de werkervaring) Met de kraamopleiding heb je echt alleen kraam en is bijscholing veel langer!! Dan moet je alles in theorie nog doen en praktijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op het moment in het 2e leerjaar van deze opleiding als BBL-er. Voorheen al eerder deze opleiding gedaan maar toen was ik ervoor gezakt dus was weer opnieuw begonnen. Maar ik ga er waarschijnlijk binnenkort mee stoppen. Het huis waar ik werk (verpleeghuis), zitten we echt zo gruwelijk in de knoop met de personeelsbezetting. Soms loop je maar met zijn 2en op 17 bewoners die dan allemaal tegelijk naar de wc willen of iets. En als ik avonddienst heb, loop ik zelfs soms wel eens alleen op 17 bewoners van smiddags tot 18u savonds. Ook lekker druk dus en eigenlijk onverantwoord dat ze een leerling alleen laten lopen. 'S middags ook amper de tijd om even voor je opdrachten te zitten dus ik ben er helemaal klaar mee en ik hoor heel wat meer mensen over dit soort problemen klagen.

Maar goed, succes met je opleiding. Hoop dat het voor jou wel beter uitpakt.!
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor je reactie. ik hoor dat soort problemen veel vaker! ik ga in haarlem werken ( als ik het nog wil ). in de janskliniek. ik weet niet hoe het daar is maar ik denk dat ik het af ga zeggen. wat mij ook niet lekker zit is dat ik niet nog 3 jaar wil wachten met kindjes. ik weet niet hoe het zit met zwangerschapsverlof? maar dan doe ik er nog langer over en ik vind 3 jaar ook eigelijk een lange tijd. ik weet het eigelijk ff niet meer wat ik moet doen... wel niet wel niet! word gek van mezelf:@
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ttss,



Bedenk goed wat je wil! Kinderen kan ook als je 24, 25 of 30 bent. Dan nog gaan beginnen met studeren of kleine kids hebben tijdens je studie is géén aanrader.



En wat betreft je twijfels; daar kan alleen jij antwoord op geven. Als je het nooit geprobeerd hebt, weet je ook niet of het leuk is. En net wat Priority zegt; met 3 IG kun je meer dan alleen kraamzorg.



Helaas is het ook waar dat leerlingen soms verantwoordelijkheden krijgen die ze niet mogen hebben, zoals bij KXS-inge. Vind het wel raar dat ze alleen moet werken dan, want wat moet je dan doen als er een bewoner ziek wordt of erger nog: overlijdt??



Ik doe zelf ook de BBL, niv. 4 en bij ons in het ziekenhuis is het wel redelijk goed geregeld voor de leerlingen. Wij staan nooit alleen, altijd met ene gediplomeerde en goede begeleiding is er ook. Scheelt dus wel waar je werk!!



Succes met je beslissing!

MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Ttsss, hoe is het uiteindelijk afgelopen?

En Inge, doorgezet of toch gestopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven