Wonen in Eindhoven

05-05-2011 22:09 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk dien ik binnen een half jaar naar Eindhoven (of omgeving) te verhuizen.

Zelf ben ik opgegroeid in een "groot dorp". Het mag dus ook een dorp of stad in de buurt van Einhoven worden.

Echter sluit ik Eindhoven zelf ook niet uit.



Een huisje of appartement maakt me niets uit. Mijn budget ligt rond de 190.000 euro.

Ik ben alleen en heb een auto.



Wie kan me vertellen welke wijken/stadsdelen van Eindhoven aan te raden zijn?

Welke niet en waarom niet?

Wellicht dat er iemand tips heeft over gemeenten in de buurt van Eindhoven?



Groetjes,

Babette.
Alle reacties Link kopieren
Stratum is mijn favoriete stadsdeel. Bijvoorbeeld omgeving Gerardusplein; volksbuurt, maar nog erg leefbaar. Verder vind ik de Schrijversbuurt fantastisch, maar daar vind je niets voor dat budget ben ik bang.

Ik zou bij de Edisonstraat uit de buurt blijven Woensel in zijn geheel trekt me trouwens niet.



En gemeenten in de buurt zijn denk ik allemaal best wel te doen. Ik zou alleen Helmond je niet aanraden, heeft niet zo'n beste reputatie...



Succes met je zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik in de Achtse Barrier gewoond. Dat is aan de rand van de stad, een wijk met allemaal kleine buurtjes met een grote saamhorigheid. Gezellige, gemengde buurt met mensen van alle leeftijden, dicht bij de snelweg en met OV in 10 min. in het centrum. Prima plek, maar wel wat boven je budget denk ik.

De Generalenbuurt is volgens mij ook prima, daar zullen wel woningen binnen je budget zijn. Iemand die ik ken heeft daar laatst een jaren '70 flat gekocht en heel mooi opgeknapt.



Je kunt ook kijken in Veldhoven, ligt ook fijn qua snelwegen, busverbindingen naar Eindhoven centrum en heeft zelf ook een fijn centrum (City Centrum)
Stratum vind ik juist weer verschrikkelijk. Tongelre ook. Edison en Bennekel zou ik ook liever niet willen wonen.



Woensel (jagershoef, bovenste deel vaartbroek) vind ik dan wel weer leuk. Blixembosch en Achtse barier ook.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties allemaal.



Van een kennis die ook in Eindhoven woont, hoorde ik dat Tongelre niet zo schijnt te zijn. Klopt dat?



Veldhoven sprak me zo ook wel aan. Is dat echt een groot dorp of meer een dorp-dorp?

En hoe zit dat met Waalre en Valkenswaard?



Waarom wordt Helmond afgeraden? Ik zag dat daar de woningen wel betaalbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tongelre ben ik niet zo bekend mee, maar straalt volgens mij inderdaad weinig charme uit.

Valkenswaard is een flink dorp, kun je bijna geen dorp meer noemen. Je kunt er best leuk stappen. Waalre is heel mooi, maar erg duur. Als ik er een stempel op mag drukken, een beetje de elite-gemeente. En Helmond, tja, de woningen zijn er niet voor niets zo betaalbaar. Om dat ook maar in een hokje te stoppen, er wonen vrij veel "tokkies". Een vriendin van mij heeft het er desalniettemin wel naar haar zin. En nee zij is geen tokkie
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet Dommelen?



Of Aalst, Waalre...
Alle reacties Link kopieren
Veldhoven is een groot dorp en best aan prijs. Waarle vind ik een dorp dorp en is ook best duur. Valkenswaard krijg je me niet heen.



Bennekel, Edison, Woensel West zou ik ook niet hoeven, Tongelre, tsja hangt ervan af waar precies, maar dat is overal wel.



Ik zit zelf in Strijp, maar ook daar buurten waar je liever niet woont. Stratum heb ik gewoond, in mn studententijd.



Helmond wordt ook wel de sportiefste stad van Nederland genoemd omdat iedereen er in trainingspak loopt.... bepaalde wijken in Helmond zijn goed te doen, maar die zijn dan ook veel duurder. En in Helmond hangt toch wel een bepaalde sfeer...veel banken in de voortuin met een kratje bier zeg maar.



Denk ook eens aan Best, Oirschot, Son en Breugel....
Best inderdaad.

Gezellig en vrij betaalbaar. Goede ov en autoverbinding met Eindhoven.
Alle reacties Link kopieren
Dus hier zitten de Brabanders
Alle reacties Link kopieren
Zonnestraaltje.... de (oud) inwoners van Eindhoven en omgeving, dat is niet heel Brabant hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnestraaltje1 schreef op 05 mei 2011 @ 22:43:

Dus hier zitten de Brabanders



Alleen de geksten!!!



Sorry... kon het niet laten... *Gaat zich schamen voor het openlijk supertrots op het Eindhovenaarschap zijn*
Alle reacties Link kopieren
Haha ik woon in Helmond .

Maar wel in een buitenwijk ervan, dus misschien dat mijn beeld daardoor anders is.

Het centrum is niet veel soeps nee, maar dat Helmond een slechte reputatie heeft is eigenlijk wel al heel erg achterhaald hoor.

Er zijn heel veel verbeteringen in de stad aangebracht en nieuwe (dure!) wijken bijgekomen, zoals Brandevoort, daar betaal je echt puur voor de wijk, want ruimte krijg je er niet veel. Alles is er gebouwd naar oude grachtenpandjes. In Stiphout woont bijvoorbeeld veel kakvolk/hockeymensen.

En dat van die trainingspakken is uit de tijd van de gabbermuziek.

Ik denk dat de negatieve verhalen over Helmond vooral geschreven zijn door mensen die er niét wonen.

Ik heb het hier in elk geval prima naar mijn zin. Maar ik ga helaas wel binnenkort richting Breda verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Dat van Helmond dat een tokkie stad zou zijn is dus alleen in het centrum van Helmond en een stukje in het noorden van Helmond. Verder zijn het gewone wijken en hele dure wijken. Dus de echte leuke wijken zullen buiten je budget vallen. En er is maar een snelle weg naar Eindhoven en daar staat er in de spitsuren snel vast, dus niet echt fijn omdat elke dag te doen.



( en dat was ook op dit late uur mosterd XD )



Je kan ook kijken naar Nuenen. Ik ken Nuenen zelf niet maar het ligt wel in de buurt van Eindhoven.
anoniem_32411 wijzigde dit bericht op 05-05-2011 22:59
Reden: mosterd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 05 mei 2011 @ 22:41:

Waarom niet Dommelen?



Of Aalst, Waalre...Dommelen is gemeente Valkenswaard toch?
Alle reacties Link kopieren
Ohh ja Nuenen, Geldrop... die was ik nog even vergeten.



Ik heb in Helmond gewerkt, in het centrum.... en met ook nog eens een doelgroep die alle vooroordelen bevestigde...
Alle reacties Link kopieren
quote:glitterzzzzzzzz schreef op 05 mei 2011 @ 22:41:

Veldhoven is een groot dorp en best aan prijs. Waarle vind ik een dorp dorp en is ook best duur. Valkenswaard krijg je me niet heen.



Bennekel, Edison, Woensel West zou ik ook niet hoeven, Tongelre, tsja hangt ervan af waar precies, maar dat is overal wel.



Ik zit zelf in Strijp, maar ook daar buurten waar je liever niet woont. Stratum heb ik gewoond, in mn studententijd.



Helmond wordt ook wel de sportiefste stad van Nederland genoemd omdat iedereen er in trainingspak loopt.... bepaalde wijken in Helmond zijn goed te doen, maar die zijn dan ook veel duurder. En in Helmond hangt toch wel een bepaalde sfeer...veel banken in de voortuin met een kratje bier zeg maar.



Denk ook eens aan Best, Oirschot, Son en Breugel....



Hoezo krijg je jou niet naar Valkenswaard? Gewoon een vraagje.

Zat net te Googlen en het lijkt me wel een erg leuk dorp (stad?)



Ik ben ooit in Best geweest en dat sprak me helemaal niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heet je alvast welkom in Eindhoven!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, strijp is goed te doen, woensel noord, stratum is erg gezellig. Witte dorp is goed te doen maar duur.

Veldhoven, meerhoven(eindhoven) zijn ze nog steeds aan het bouwen, misschien wel een mooi appartementje scoren?

Geldrop zou ik niet doen, daar ga je dood van de verveling.
Alle reacties Link kopieren
Valkenswaard is best gezellig hoor, de kroegen en natuurlijk mamadikookt,de rijstfabriek etc erg lekker om te gaan eten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miriammm schreef op 05 mei 2011 @ 22:30:

Zelf heb ik in de Achtse Barrier gewoond. Dat is aan de rand van de stad, een wijk met allemaal kleine buurtjes met een grote saamhorigheid. Gezellige, gemengde buurt met mensen van alle leeftijden, dicht bij de snelweg en met OV in 10 min. in het centrum. Prima plek, maar wel wat boven je budget denk ik.

De Generalenbuurt is volgens mij ook prima, daar zullen wel woningen binnen je budget zijn. Iemand die ik ken heeft daar laatst een jaren '70 flat gekocht en heel mooi opgeknapt.





Je kunt ook kijken in Veldhoven, ligt ook fijn qua snelwegen, busverbindingen naar Eindhoven centrum en heeft zelf ook een fijn centrum (City Centrum)



Goede tips! Achtste barrier is perfect voor to denk ik, aquabest om de hoek als ze in de zomer wil gaan relaxen. Genoeg supers, vlakbij ekkersrijt en 10 minuten van de stad. Generale buurt kan ook, had ik zelf niet aan gedacht. Nog dichter bij de stad



Oh ja, niet om en rond de woenselse markt gaan zitten en niet in tongelre.
Alle reacties Link kopieren
Brouwhuis misschien. Een vriendin woont daar met heel veel plezier. Toch dorps vlakbij Helmond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal niets met Valkenswaard kan het ook niet helpen. Enige leuke is het Eurocircuit...voor mij dan he. Stappen in Valkenswaard vind ik ook niet zo bijzonder, maar ik wijk dan ook vaak uit naar Belgie...lekker eten kan ik in Eindhoven ook wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitterzzzzzzzz schreef op 05 mei 2011 @ 22:41:

Valkenswaard krijg je me niet heen.

.



Ben ook wel benieuwd waarom...

Ik kom uit Valkenswaard en heb zo'n 10 jaar in Eindhoven gewoond, in Tongelre (niet echt gezellig), in het centrum (was in mijn studententijd zeker leuk, behalve het appartement zelf) en in Tivoli in Stratum (NIET AAN TE RADEN!)



Nu weer in Valkenswaard en ik vind het hier heerlijk wonen. Inderdaad een groot dorp, alles bij de hand en toch een meer dorpse sfeer.



Waalre is idd een beetje een elite-dorp, duur en een beetje saai. Veldhoven, ook een groot dorp, is ook leuk en natuurlijk de Kempendorpen, zoals bijvoorbeeld Eersel, heel sfeervol. Maar wel wat verder weg van Eindhoven...
@TO: Je kunt een googlen naar slimmerkopen van Trudo.

Daarmee kun je (als starter) goedkoop een woning/flat in die regio op de kop tikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven