Werk & Studie alle pijlers

Kun je leren en werken en je gezin niet tekort doen?

07-06-2007 21:02 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik werk 40 uur per week als chauffeur op een huisvuilwagen, en wil graag in september aan het Saxion in Deventer met een 2 jarige associate degree HBO opleiding, Integrale handhaving omgevingsrecht beginnen.

Nu heb ik niet de benodigde vooropleiding en moet dus een aantal testen ondergaan om daar toegelaten te worden.

Er van uitgaande dat ik toegelaten wordt vraag ik mijzelf een aantal dingen af.

-Van hoeveel uren studie moet ik uitgaan (thuis) naast 1 dag school?

-Kun je hiermee bezig, zonder je gezin tekort te doen?

-Wie heeft het in soortgelijke situatie gedaan en hoe?

Ik heb er enorm veel zin in en wil ervan alles tijdelijk voor aan de kant zetten, maar het mag niet ten koste gaan van mijn gezinnetje.



Iemand tips?



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Andersom is de vraag c.q. het antwoord ook interessant:

Kun je werken, een gezin hebben en jezelf niet tekort doen? Want als je jezelf niet tekort doet, is dat (meestal) ook veel beter voor je omgeving!
Alle reacties Link kopieren
2 jaar is te overzien, t zal voor allemaal wennen zijn, maar nog je hele leven spijt hebben van niet benutte kansen, is dat te overzien? En hoe gaat je gezin zich daar onder houden?

succes met de studie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bepaal in ieder geval vooraf ook wat je vooral niet van je gezinnetje wilt missen en wat er vooral niet mag wijken (over het algemeen) door studie en/of school.



Combinatie kan pittig zijn naar ik hoor, je zult weinig tijd voor jezelf überhaupt meer gaan overhouden. Maar is niet onmogelijk. Zelf geen ervaring mee (alleen studie en werk en die combi vind ik persoonlijk al heel erg zwaar).
Alle reacties Link kopieren
Het kan, maar verwacht geen rijk sociaal leven. Ik ben al blij als ik vrienden 2 x per jaar zie (heb er wel een aantal hoor  :P).