Leuke apps voor baby

06-05-2011 19:30 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke iPad apps zijn leuk voor een babietje van 13 maanden? We gaan binnenkort vliegen, we moeten haar wat uurtjes bezighouden... Ik heb inmiddels Dikkie Dik, Bobbie, Sound Tech en een tekenblok gedownload. Maar dat laatste is leuker voor haar moeder. Kan ze zelf nog niets mee.
Alle reacties Link kopieren
Onze kleine was weg van baby rattle. Was voor de iphone weet niet of die ook op ipad werkt.
Alle reacties Link kopieren
zoowawa

http://www.iphoneclub.nl/ ... -met-dieren-op-de-iphone/
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van bijna 1,5 speelt al zeker een aantal weken met mijn iPhone en dan met de Sound Touch app. Eerst de lite versie en daarna een paar Euro (ongeveer 2,50) voor betaald. Allemaal dierengeluiden, huishoudelijke geluiden, dierentuin dieren geluiden, muziek instrumenten. Echt leuk. Ze herkent met name de dieren en imiteert alle geluiden.

Goed voor uren speelplezier!

Je schrijft Sound Tech of bedoel je deze app met geluiden?
Alle reacties Link kopieren
balloonanimals

http://www.ideotoylab.com/balloonimals.html
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Alle reacties Link kopieren
WoW! Ik schrik er wel van om te lezen dat er daadwerkelijk ouders zijn die een kind van die leeftijd met een I-pad of I-phone om laten gaan :-S



Bevorderd niet echt de fantasie en het eigen spel.

Hoop maar dat het iets sporadisch is, want er zijn genoeg andere dingen voor kinderen van die leeftijd, wat ook echt voor die leeftijd bedoeld is.
Alle reacties Link kopieren
Je kan via VLC ook filmpjes downloaden en erop zetten.

Zoals, Teletubbies ofzo.



En ik heb Baby Chords erop staan, kunnen ze leuk pingelen en muziek maken op de piano (nouja gekleurde blokjes)

Talking Tom: een poes die je kan verzorgen en die jou, met een grappige stem, napraat.

En kid's cube (soort puzzel, maar daar moet je hem nog wel bij helpen)



En de smurfs.(alhoewel, misschien meer voor jezelf)

Als je kind aan je iPad zit, zorg er dan wel voor dat je 'kopen in de AppStore' uitstaat. Je zal niet de eerste zijn die veel geld kwijt is.
Alle reacties Link kopieren
Volstaat een gewoon boekje oid niet? Heb nog nooit een i phone gehad en kan mijn kinderen prima vermaken.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrsje schreef op 06 mei 2011 @ 19:49:

WoW! Ik schrik er wel van om te lezen dat er daadwerkelijk ouders zijn die een kind van die leeftijd met een I-pad of I-phone om laten gaan :-S



Bevorderd niet echt de fantasie en het eigen spel.

Hoop maar dat het iets sporadisch is, want er zijn genoeg andere dingen voor kinderen van die leeftijd, wat ook echt voor die leeftijd bedoeld is.



Ze vliegen dagelijks



Maar TO ik dacht aan een kindje van 16 maanden en niet 13, dus wellicht is alles iets te hoog gegrepen.
Joh die van mij die vindt het leuk zolang ze maar op knopjes kan drukken, hoef je niet eens een app voor te downloaden
Alle reacties Link kopieren
Waarom volstaat leeftijd gerelateerd speelgoed nIet?

Een boekje, een puzzel, een muziek boekje?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens Mrsje en ik ben ook van mening dat kinderen zelf moeten leren spelen. Überhaupt is de aandacht van kinderen kort, maar het herkennen van de dieren is erg leuk. Knorrend gaan we door de supermarkt en bij de kinderboerderij werd ze helemaal wild omdat ze het varken herkende en de lammetjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:mimootje schreef op 06 mei 2011 @ 19:57:

Waarom volstaat leeftijd gerelateerd speelgoed nIet?

Een boekje, een puzzel, een muziek boekje?Precies waar ik aan zat te denken! Voor zover ik weet vermaken ze zich prima daarmee. En voorlezen aan je kind is toch altijd leuk!
Een puzzel in het vliegtuig sucks.
Alle reacties Link kopieren
@star: Hoeft geen 1000 stukjes te zijn maar 1 die in de doos gemaakt kan worden. Zo een met 4 of 6 stukken, of wat lego blokjes om te stapelen



Neem spul mee waar je ook nog wat aan hebt op de bestemming, Teken spul, een auto of popje.

Een magneetbord...
Alle reacties Link kopieren
Mrsje, alles met mate toch?



Ik heb een aantal lange vluchten gemaakt met mijn zoontje (nu 23 maanden) en een iPod/iPad met filmpjes was echt een life saver. Natuurlijk had ik ook boekjes, speeltjes, tekenspullen, stickers etc mee, maar dat houden maar weinig kinderen (die ook niet slapen tijdens een vlucht) 8 uur lang vol. Dan is zo'n ding een uitkomst.

Over 2 weken vliegen we weer en nu is hij inmiddels zo ver dat hij puzzels kan maken op de iPad, scheelt een hoop gesjouw en we kunnen ook geen stukjes kwijtraken



TO: ik denk dat 13 maanden wat jong is voor echte kinderapps. Gewoon wat korte filmpjes van een dvd er op zetten.
Alle reacties Link kopieren
*dubbel*
Favoriet bij mijn eenjarige:

Find the rabbit

Barbie I can be

Peter the talking parrot
Alle reacties Link kopieren
quote:spruitje01 schreef op 06 mei 2011 @ 19:58:

Ik ben het met je eens Mrsje en ik ben ook van mening dat kinderen zelf moeten leren spelen. Überhaupt is de aandacht van kinderen kort, maar het herkennen van de dieren is erg leuk. Knorrend gaan we door de supermarkt en bij de kinderboerderij werd ze helemaal wild omdat ze het varken herkende en de lammetjes!Ja maar de kinderboederij is helemaal aan de achterkant in het vliegtuig, dat is wel heel ver lopen voor zo'n kleintje.
Alle reacties Link kopieren
quote:spruitje01 schreef op 06 mei 2011 @ 19:42:

Onze dochter van bijna 1,5 speelt al zeker een aantal weken met mijn iPhone en dan met de Sound Touch app. Eerst de lite versie en daarna een paar Euro (ongeveer 2,50) voor betaald. Allemaal dierengeluiden, huishoudelijke geluiden, dierentuin dieren geluiden, muziek instrumenten. Echt leuk. Ze herkent met name de dieren en imiteert alle geluiden.

Goed voor uren speelplezier!

Je schrijft Sound Tech of bedoel je deze app met geluiden?Vraag me wel af of de mensen om je heen in het vliegtuig dat ook vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Teletubbie Playboard op de Samsung Galaxy S, is jammer genoeg wel in het Engels.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe haar dan ook zo'n enorme koptelefoon op!
Alle reacties Link kopieren
Ze vinden het hier trouwens het leukste om gewoon foto's te kijken, of filmpjes van zichzelf.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
@ sproet1978

Dat het gebruik wordt voor in het vliegtuig daarbij kan ik het nog wel begrijpen. Weinig ruimte, ook niet handig om al die dingetjes met te nemen. Maar ik zou het in uiterste nood gebruiken, zoals jij hebt gedaan



Wij maakten vroeger altijd lange reizen naar Frankrijk en Spanje met de auto. Ik vermaakte me optimaal met de raamstickertjes op het raam (bij wijze van spreke).

Ik merk in de maatschappij van nu dat er (te) snel gegrepen wordt naar media. Ik zie kinderen van 3 jaar met een Nintendo DSI, waarvan ik denk, dat kind zit volop in de fantasie en spelontwikkeling, het is echt een killer.



Prachtig dat zoiets als een I-pad bestaat, maar gebruik het bij kinderen, zoals sproet1978 zegt, met mate :-)
Alle reacties Link kopieren
Nog even ter aanvulling (en om de ontluikende discussie wat aan te wakkeren ). Ik was eerst echt vreselijk sceptisch toen mijn man ons zoontje liet spelen met zijn iPod. Vnd het absoluut overdreven en het veel beter om hem met 'leeftijd gerelateerd' speelgoed als blokken etc te laten spelen.

Maar...we leven in de 21e eeuw. Onze kinderen groeien op met computers of wij of zij willen of niet. Het hoort erbij. En ik denk dat je je kind daar best al in kunt begeleiden. Ik vind het fantastisch te zien dat mijn zoontje met zijn kleine vingers puzzelstukjes zoekt in een spelletje (bla bla black sheep). Het is niet zo dat hij passief naar zo'n beeldschermpje zit te staren (hoeveel ouders laten hun kinderen tijdens het eten koken niet en dvd'tje kijken?). Er zijn ook 'leeftijd gerelateerde apps'. Mijn zoontje mag nu af en toe op de iPad een spelletje doen. Net zoals hij ook wel eens zit te tekenen en ook wel eens met z'n Duplo speelt. Het is gewoon één van de dingen die voor handen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven