Mode & Beauty alle pijlers

haar laten groeien of niet?

08-05-2011 23:52 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word een beetje moe van mezelf. Misschien komt het door de zwangerschapshormonen hoor, maar ik weet gewoon niet wat ik wil.



Ik heb 6 weken geleden mijn haar van een bob naar kort, denk aan Sylvie vd Vaart of Leontien Borsato kapsels, laten knippen. Het is dus niet stekelkort maar meer omhoog met een kuif.



Iedereen vind het het leukste kapsel dat ik ooit heb gehad, zelfs leuker dan lang. Mijn man is echt GEEN voorstander van kort haar en die vind het zelfs leuker staan. Ik heb een vrij rond gezicht en dit maakt het wat langer en frisser. Toch zijn er enkele nadelen zoals:

- ik moet nu echt wat aan mijn gezicht doen voordat ik de deur uit ga, anders ziet het er niet uit. Met lang haar kon ik nog weleens zonder make up en een staartje de deur uit, dit vergt veel meer aandacht om er in ieder geval toch verzorgd en fris uit te zien.

- ik ben echt heel lang bezig om het in model te krijgen omdat het ook niet mega kort is. Dus ik moet echt met fohn en krulborstel aan de slag om er volume in te krijgen.

- er moeten altijd veel stylingsproducten in, wat ik niet altijd even prettig vind, vooral met dit plakweer.



Dus nu twijfel ik. Moet ik ze vrijdag weer bij laten knippen en dan gewoon wat korter zodat ze makkelijker te modeleren zijn. of moet ik ze toch maar weer lang laten groeien?



Ik voel me nog een soort van gehandicapt nu het zo kort is, ook met wassen voelt het zo raar dat het zo kort is... Ik geloof ook niet (vooral niet van mannen) dat iedereen het zo leuk vind staan....
je laatste zin komt mij heel erg bekend voor. mannen houden meestal vooral van vrouwen met lang haar. een jaar of 2 geleden heb ik mijn haar ook zo kort gehad als jij beschrijft en ik had precies dezelfde problemen. met kort haar heb je gewoon meer werk,en als je een bad hairday hebt, heb je eigenlijk gewoon pech...

ik ben ook zwanger,maar no way dat ik mijn lange haar nu in een makkelijk kort kapsel laat knippen.
Van kort haar krijg je toch juist een boller gezicht? Ik hou zelf helemaaaal niet van kort, dus ik zou het laten groeien. Maar ik ben jou niet en kan jou niet zien
Alle reacties Link kopieren
@Charly, daarom begon ik al over de hormonen haha. Ik ben in geen enkel opzicht mezelf op dit moment en daarom twijfel ik ook zo wat ik moet doen. Alleen, nu zit het na 6 weken echt nergens meer naar dus zit in zo'n twijfelfase. Wel of niet naar de kapper....

Maar jij hebt ze dus weer lekker lang ;).



@emaille, ik ben ook meer van het lange haar. Maar dit was zo'n leuk kapsel dat ik dacht, ach ik probeer het gewoon. Normaal maakt kort haar indd rond, maar met dit kapsel lijkt mijn gezicht weer een stuk langer waardoor de meeste mensen dus ook zeggen dat dit leuker is. "dat lange maakte je gezicht zo bol" krijg ik vaak te horen. Maar ja, ik voel me nu gewoon niet mezelf...

Ik durf hier ivm mijn privacy geen foto te plaatsen helaas.



Bedankt alvast voor de reacties! Waar kan een mens zich toch druk om maken hé.
Al dat werk... Dat wordt een drama als de baby er is. Ik zeg laten groeien.
Alle reacties Link kopieren
dit is het kapsel dat ik nu heb. http://www.kapsels.net/kapsels9/modekapsels2011-2.htm



Ik ben ook hetzelfde type qua uiterlijk...
Alle reacties Link kopieren
@suze, klopt ook! Ik heb er al 1 rondlopen van 1.5 dus ik weet hoeveel tijd het kost. Ik maak evengoed altijd tijd om even wat aan mezelf te doen maar dit is me echt teveel werk. Ik ben dan ook weer niet zo iemand die het er maar bij laat zitten. Dit kapsel zonder make up is gewoon geen porum.
hmm, het ziet er wel leuk uit!! kon je je haar maar de ene dag lang hebben en de andere dag kort,haha! is lang haar met een (schuine) pony niet leuk? volgens mij maakt dat ook dat je gezicht iets minder rond lijkt.

succes met je zwangerschap trouwens!! en laat je niet van de wijs maken door die gekke hormonen!
Alle reacties Link kopieren
Wow, leuk kapsel! Als ik zulke foto's zie, krijg ik altijd zin om naar de kapper te gaan:) Ik snap je gevoel helemaal, zou ik ook hebben (sterker nog, jouw gevoel had ik, toen ik een flink stuk van mijn haar liet knippen, nu ga ik dus weer voor lang).

Ik raad je aan het te laten groeien, vooral ivm de baby; kort haar moet je idd altijd 'doen', en lang haar kun je 'doen' als je er zin en tijd voor hebt en de rest vd tijd in een knot draaien.
Je weet maar nooit
Alle reacties Link kopieren
Tjeez, bedankt voor de reacties. En dat zelfs zo laat nog, had ik niet verwacht ;)





Wat ik ook nog zat te denken. Veel kleding die ik na mijn zwangerschap weer aan kan past hier niet zo bij. ik heb niet echt maar 1 stijl waar ik me aan houd. ik vind dit kapsel leuk bij wat stoerdere kleding, maar ik heb ook nog heel veel rokjes en jurkjes. Daarbij vind ik het niet mooi.



Doordat iedereen dus zegt dat het korte leuker is twijfel je dan weer hé.

En dan denk ik weer, iedereen heeft ze lang, op zich is dit met wat mooie make up en leuke kleertjes wel weer iets aparts.



Doordat het zoveel werk kost twijfel ik dus tussen. Of korter dan op het plaatje maar wel hetzelfde idee, zodat het makkelijker blijft staan.



Of laten groeien en over een half jaar wat extensions erin, zodat ik wat makkelijker door die "rotlengte" periode heen kom.



Denk dat ik jullie advies ga opvolgen en ze maar weer laat groeien. Al ben ik er nog niet helemaal uit....



zucht...
Alle reacties Link kopieren
Je moet gewoon doen wat voor jou het beste voelt.

Al ben ik verbaasd dat dit kapsel zoveel werk is, lijkt me juist erg gemakkelijk, heb het ook wel zo kort gehad, nu weer een bob.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vindt vrouwen met kort haar mooi. Mits het ze staat natuurlijk. Ik heb zelf ook kort haar gehad, maar doordat ik er zoveel werk mee had toch lang laten groeien. En nu zit vriend te zeuren of ik het niet af wil knippen.

Doe ik dus niet want met een kind is lang haar veel makkelijker. 'S ochtends in een staart en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel een heel leuk kapsel.



Zelf heb ik een aantal jaar geleden ook mijn haar geknipt elke 4/5 weken moest het geknipt worden anders zag het er niet meer uit.



Inmiddels 4 jaar later ( en 1x maar nooit weer extensions gehad) is het half lang.....het groeit zo langzaam, maar no way dat het er weer af gaat , het is nu tot mijn schouders in lagen en een pony ,hoef er weinig aan te doen , ideaal alleen wil ik het langer hebben en dat vergt geduld.



Laat het groeien kijk wat je wel met je haar kan en geeft desnoods bij een badhairday je zwangerschap de schuld.
Alle reacties Link kopieren
@Eefje, komt door mijn haarstructuur. Als ik mijn haar gewassen heb en er niks aan doe, dan valt het plat op mijn hoofd met een middenscheiding. Tot dat het een keer aan de zijkanten naar achteren blijft zitten en op mijn hoofd omhoog, ben ik echt een half uur verder.



@Flowerfield, laat je niet overhalen inderdaad!



@Lilith, vervelend als het zo langzaam groeit. Het groeit hier gelukkig wel snel. 4 jaar geleden had ik mijn haar nog korter dan nu en het heeft vorig jaar alweer op mijn bh bandje gehangen. Maar ja, wat mij dna weer overhaalt om het af te knippen?..... Waarom eigenlijk geen extensions meer?



Waarschijnlijk laat ik het maar weer groeien.
Alle reacties Link kopieren
In mijn zwangerschap dacht ik ook steeds zal ik het afknippen. 2 weken na mijn bevalling het eindelijk gedaan en geen dag spijt! Ik ga nu steeds korter :-) Mijn vriend houdt trouwens juist van vrouwen met kort haar, steeds als ik het langer laat groeien zegt hij wanneer ga je het weer laten knippen :-)

's ochtends heb ik 5 minuutjes nodig voor mijn haar: kop onder kraan, fohn er over en gel er in hoepla.... Zonder make-up de deur uit doe ik eigenlijk nooit, maar dat kan ook gewoon. Maar met, maakt het wel net af.



Na de bevalling heb ik ook heel erg last van haaruitval gehad, echt waar ik verhaarde harder dan onze honden...
Ik had extreem kort haar, heb ook echt het hoofd voor en iedereen vind het leuk. Maar toen ik eind vorig jaar 40 werd en eens om me en keek zag ik veel vrouwen van in de veertig met kort, iets te donker geverfd haar. Ik ben het nu al een half jaar aan het laten groeien maar man wat een gezeik. Ik moet het wassen, föhnen, stijlen etc. Mijn korte coupe was met een lik gel in model te brengen. Maar ik zet door. Ik heb al lang genoeg heel kort haar gehad en ik wil een mooie zachte bob.



M.
Alle reacties Link kopieren
Gezien je eigen reacties neig ik te zeggen dat je het maar moet laten groeien. Je kan er dan nog even over nadenken en eraf kan twee weken later ook nog wel, toch!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi kort kapsel heb je laten knippen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een mooi kapsel ,en elk kapsel vergt onderhoudt. Lang haar wat op een lengte is kun je nog makkelijk in een clip zetten. Maar als het allemaal ongelijke stukken zijn kost je dat ook weer veel tijd en moeite om bij elkaar te steken. En lang haar ligt er ook aan wat voor haar iemand heeft vind ik altijd ook niet mooi hangen. Helemaal niet als het slierten zijn. Leontien Borsato vind ik ook erg mooi met dit kapsel.wat ze nu heeft.

Maar als jij het wilt laten groeien dan doe je dat ,en ben je het zat dan kan je het altijd weer afknippen.
Hartstikke gaaf kapsel!!

Maar idd veel werk en met een druk leven valt het misschien niet mee om het 'smorgens zo leuk te hebben. Ik ken dat: liever sloom haar in een staartje, dan een kort koppie waar ik veel tijd aan moet besteden. Misschien als de kids uit huis zijn over paar jaar laat ik het ooit weer kort knippen.

Maar ja, nu hier: 'smorgens de hond uitlaten, kinderen uit bed, helpen naar school, snel naar t werk. En altijd als ik naar mijn werk fiets is het mistig, regenachtig, dampig en kom ik dus met een verfromfraaid kapsel aan. Ik nam vroeger zelfs mijn make-up tas plus föhn en krulborstel mee en ging er mee aan de slag voor de rest kwam. Nu alleen lipgloss. Scheelt een boel tijd!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!!



Dat is nou juist het probleem, het is ook echt een leuk kapsel. Als ik mijn haar lang laat groeien dan krijg ik vaak de reactie dat het er droog uitziet. Ook met lang haar moet ik wel het een en ander doen wil ik het fatsoenlijk los kunnen dragen. Dat klopt ook. Maar even een klem erin zoals hierboven stond, dat is toch zo makkelijk en dat heb ik dus altijd ook gedaan.



Verder had ik zo'n man die altijd zei, kort haar is voor potten. Sorry, zijn zijn woorden ;). Maar ik vind het nu zelf ook wel een heel leuk kapsel. Misschien moet ik het toch wat korter laten knippen dan op het plaatje. Ik heb het net nog eens aan mijn moeder gevraagd ( ja mama's kindje nog steeds) en die zegt ook, dat dit veel leuker is.



ik denk dat ik vrijdag eens bij de kapper binnen loop. Misschien kan het iets korter en kunnen ze me nog eens goed uitleggen hoe ik het in model krijg. Dan misschien maar wat duurdere stylingsproducten meenemen van daar?



Wat ik lees over kort haar lang laten groeien, door die fase heb ik inderdaad al weleens gemoeten. Vreselijk. Heb toen ook haarmatten en extensions gehad, maar ja, met zo'n kort haar zie je het dat eigenlijk te goed en krijg je het niet met de allerduurste extensions nog niet mooi en natuurlijk....
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben toch maar naar de kapper gegaan. Ik dacht ik probeer het nog een keer en dan iets korter zodat het misschien wat makkelijker te modeleren is.



Ik denk dat het aan mijn haar type ligt, want nu het korter geknipt is krijg ik het weer niet goed in model, maar blijft het als een soort stekels rechtop staan. Maar met fohn en kleine krulborstel gaat het redelijk.



Ik denk dat ik gewoon te kritisch ben en ik wil dat ieder haartje perfect zit. Met lang haar en een klem is dat makkelijker bereikt. ;)



Ach jaaa, we zien wel.



Ik heb geen spijt, maar of dit HET kapsel is? Ik weet het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven