Werk & Studie alle pijlers

De hele dag niets te doen op het werk!

13-06-2007 10:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik zit met een heel stom probleem op het werk. Ik heb de hele dag niets te doen! Een half jaar geleden ben ik in deze functie begonnen en het werd me al snel duidelijk dat het hier (functie is bij de overheid) wel erg rustig is. Een gesprek met mijn leidinggevende heeft niet veel opgeleverd. Het werk komt met pieken en dalen, alhoewel ik het werk ook in de pieken erg snel af heb. Ik ben waarschijnlijk een beetje te hoog opgeleid voor deze functie en ik ben inmiddels wel weer verder aan het kijken (morgen gesprek!), maar hoe ga ik in hemelsnaam de tussenliggende periode overbruggen? Heeft iemand tips of herkent iemand dit verhaal?



Groetjes, Goudappeltje
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!



Maar als je graag de zorg in gaat, waarom kijk je dan niet eens naar een opleiding waarbij je kunt werken en leren? Bij ons op de afdeling hebben we bijna altijd leerling verpleegkundigen, zij volgen de BBL-route van een MBO-V. In het begin ga je een tijdje naar school, daarna begin je met werken en ga je eens in de 2 weken (geloof ik) 2 dagen naar school. Je krijgt dus wel betaald, hoewel het vast geen vetpot is....



Als je een HBO-opleiding wilt doen kun je ook nog de HBO-V duaal doen, dus ook werken en leren. Er zit alleen geen verschil in salaris tussen HBO-V'ers en MBO-V'ers.....heb zelf HBO-V gedaan, maar verdien precies hetzelfde als collega's die bv de MBO hebben gedaan.



Succes in elk geval, hoop dat je snel met meer plezier naar je werk gaat!!



Groetjes Pien!
Ik werk binnen de gehandicaptenzorg en daar is het binnen de CAO vast gelegd dat je binnen 3 maanden gemiddeld je aantal contract uren moet werken. Dus als je een contract van 20 uur hebt, kan het zijn dat je de ene week 15 uur moet werken en de andere week 25 uur. Zolang je in een periode van 3 maanden maar gemiddeld 20 uur werkt.
:o Da's gek... ik zat toch in een heel andere discussie... :P

sorry...
Alle reacties Link kopieren
Tomtiedom, tiedom, tiedom...nog 12 dagen en dan hoef ik me hier nooit meer te vervelen...



't Wordt tijd dat NL wakker wordt - ik ben weer bijgelezen op het forum en wacht op nieuwe postings - 't is bijna zes uur 's ochtends in NL dus nog even...



't Is zoooo vervelend! Echt, als je je zo voelt op je werk als ik op dit moment dan is er nog maar één oplossing - vertrekken, en wel zo snel mogelijk:)
Alle reacties Link kopieren
Hey Tjoelip, ooowwww...wat lijkt me dat een fijne gedachte !! Dat je nog "maar" 12 dagen hoeft te werken en er daarna nooit meer naar toe hoeft...HEERLIJK VOOR JE MEID !!! Heb je een andere baan gevonden dan ?? Ik wou dat het bij mij onderhand eens zo ver was dat ik het kon zeggen. Ben me ook aan het orienteren om evt. een opleiding/cursus te gaan doen, maar tot die tijd moet ik het hier nog maar vol zien te houden. Nog ongeveer 6 uurtjes en dan heb ik gelukkig weer WEEKEND !!!! ;)
Alle reacties Link kopieren
Hey Tjoelip, ooowwww...wat lijkt me dat een fijne gedachte !! Dat je nog "maar" 12 dagen hoeft te werken en er daarna nooit meer naar toe hoeft...HEERLIJK VOOR JE MEID !!! Heb je een andere baan gevonden dan ?? Ik wou dat het bij mij onderhand eens zo ver was dat ik het kon zeggen. Ben me ook aan het orienteren om evt. een opleiding/cursus te gaan doen, maar tot die tijd moet ik het hier nog maar vol zien te houden. Nog ongeveer 6 uurtjes en dan heb ik gelukkig weer WEEKEND !!!! ;)
Is ook een fijne gedachte, maar 12 dagen lijkt van de andere kant ook nog hééééél ver weg (12 dagen, wat zeg ik? 11 dagen en 39 minuten!).

Heb al een andere baan maar ga eerst lekker 3 weekjes naar NL op vakantie, komt allemaal mooi uit zo:D



Heb je al een idee welke opleiding/cursus je wil gaan doen? Mag ik vragen welke sector je op dit moment in werkt? Ben trouwens, naast die nieuwe baan, ook van plan om weer 'iets' te gaan doen - denk aan een opleiding tot grafisch ontwerper. Da's iets dat ik altijd al heb willen doen (ben ook altijd op de pc aan het pielen met kaartjes en uitnodigingen enzo), dus plannen zat :D.



Geniet van je weekend!
Alle reacties Link kopieren




quote: watmoetikdoen2 reageerde



Hey Tjoelip, ooowwww...wat lijkt me dat een fijne gedachte !! Dat je nog "maar" 12 dagen hoeft te werken en er daarna nooit meer naar toe hoeft...HEERLIJK VOOR JE MEID !!! Heb je een andere baan gevonden dan ?? Ik wou dat het bij mij onderhand eens zo ver was dat ik het kon zeggen. Ben me ook aan het orienteren om evt. een opleiding/cursus te gaan doen, maar tot die tijd moet ik het hier nog maar vol zien te houden. Nog ongeveer 6 uurtjes en dan heb ik gelukkig weer WEEKEND !!!! ;) Is ook een fijne gedachte, maar 12 dagen lijkt van de andere kant ook nog hééééél ver weg Daarom had ik "maar" ook expres al tussen haakjes gezet, 12 dagen klinkt heel kort, maar kan zooooo lang duren als je d'r tegenaan zit te hikken. 12 dagen vakantie zijn veel sneller om, omdat je het dan goed naar je zin hebt. (12 dagen, wat zeg ik? 11 dagen en 39 minuten!). 

Heb al een andere baan maar ga eerst lekker 3 weekjes naar NL op vakantie, komt allemaal mooi uit zo:D  Lekker hoor....geniet er maar van. En na de vakantie vol met nieuwe energie aan je nieuwe baan beginnen.



Heb je al een idee welke opleiding/cursus je wil gaan doen? Mag ik vragen welke sector je op dit moment in werkt?  Momenteel ben ik werkzaam als telefoniste in de ICT-branche, terwijl ik vroeger altijd heel graag iets met uiterlijke verzorging wilde doen. Zit daarom nu een beetje te twijfelen of ik alsnog iets in die richting wil gaan leren. Ben trouwens, naast die nieuwe baan, ook van plan om weer 'iets' te gaan doen - denk aan een opleiding tot grafisch ontwerper. Da's iets dat ik altijd al heb willen doen (ben ook altijd op de pc aan het pielen met kaartjes en uitnodigingen enzo), dus plannen zat :D.Leuk !! Bij mij zijn er ook genoeg plannen, nu alleen het uitvoeren nog....



Geniet van je weekend!  Zal ik zeker doen, jij ook alvast een fijn weekend....
Alle reacties Link kopieren
Zelf ook meegemaakt. Mijn motto is HET LEVEN IS EEN WEEGSCHAAL. Aan de ene kant moet wat staan en aan de andere kant. In balans dus.



Werk moet ook ENERGIE GEVEN en niet alleen maar ENERGIE KOSTEN. .

Zorg dat je er een goede balans in vindt.



Mijn tip voor mensen. Schrijf eens op wat je wens en dromen zijn. Welke baan zou jou het leukst lijken. Schrijf op hoe de ideale leiding moet zijn,welk soort collega's zou je willen hebben. Waar voldoen die aan.

Hebben ze een open communicatie met elkaar. Of wil je zo min mogelijk met collega's werken.



Welke soort werkzaamheden zou je willen doen. Schrijf het zo ideaal mogelijk op. Dat het eigenlijk niet kan. Dit om er voor te zorgen dat je bij de volgende baan niet weer zo saaie baan krijgt.

Het is een erkenning voor jou met een herkenning voor het soort bedrijf dat je gaat werken.



 Stel ook de juiste vragen aan het volgende bedrijf als je gaat solliciteren.

Vraag ook of de werkzaamheden die je doet of die constant zijn of dat er uren zitten waar je niets te doen hebt.



Verder probeer als het lukt om als je thuis bent dingen te doen die je ENERGIE geven.

Als je werk het niet lukt,dan tenminste thuis. Ik weet het is moeilijk hoor,want je ben hondsmoe. Toch probeer iets te doen.

Sporten,vriendinnen praten,huishouden. Als het je energie geeft,zorg je er tenminste voor dat WEEGSCHAAL weer in balans is. Soms is het noodzakelijk om een andere baan te zoeken. Als je dat denkt,zou ik dat doen. Kies voor jezelf!!  Een baan moet niet alleen noodzakelijk zijn om in je levens onderhoudt te voorzien,maar het moet ook plezier geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook op het ogenblik. Ik werk voor 3 mensen waarvan er 1 plotseling ontslag heeft genomen en de andere twee zitten vnl. in het buitenland. Eén is er nu met vakantie, maar als hij terug is dan gaat de ander weer voor 6 weken naar de US. Ik ben ook al aan het solliciteren, gisteren 3 de deur uit gedaan.

Op het laatst weet ik niet meer wat ik nog moet internetten en wie ik nog kan mailen. Bij mijn vorige baan was het op het laatst ook zo rustig dat heeft me wel mijn schouder gekost. Ik zit nu bij een dynamisch bedrijf, dus ik had zo verwacht dat dat hier niet zou gebeuren, maar ja je ziet het.

Wat ik trouwens ook altijd frappant vind is dat je collega's het allemaal zóóóó druk hebben, maar als je vraagt of je wat kan overnemen dan kan dat niet, want dan zijn het allemaal klusjes die ze zelf moeten doen. Yeah right!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven