Gezondheid alle pijlers

Kriebelhoest!

08-11-2007 22:16 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een verschrikkelijke kriebelhoest. Als het eenmaal begint ga ik kokhalzen en soms zelfs overgeven.

Ik neem nu Natterman Bronchicum drankje met codeine dus.

Helpt weinig. Of te laat. Het voorkomt iig niet dat ik in een hoest annex stikbui beland.:-|

Wie heeft een ultieme huis-tuin-keuken tip voor me?

Van een slokje water word het erger trouwens.
Saliethee. (Je kunt voor meer info even googelen).



Bij de natuurvoedingswinkel kun je theezakjes kopen met salie (merk Piramide). 10 minuten laten trekken, (het ruikt naar badschuim, vind ik) en een paar kopjes per dag nemen. Het helpt echt. ondanks de bijzondere smaak/geur.

http://www.midgaardshop.be/images/Saliethee-120x120.jpg
Alle reacties Link kopieren
Geen huis-tuin-keuken-tip maar wel een goeie hoestdrank.

Ik gebruik zelf altijd Tussistin van VSM. Helpt als een tierelier :)

Oh, en is nog lekker ook ;-)



http://www.purelijfkracht.nl/files/imagecache/product_image/files/products/tussistin-sv-doosje-200ml-R.jpg
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend had dit ook eens en bleek uiteindelijk bronchitis te hebben. Misschien toch even naar de dokter ermee?



Sterkte ermee want het is enorm vervelend!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt wel ernstiger dan een ' kriebelhoest', zelfde mening als Olijfje: even langs de dokter! Die zoekt de oorzaak en geeft je de daarbij behorende medicatie....je kunt nu vanalles uitproberen/kopen, maar dat kun je jezelf ook besparen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook naar de dokter gaan. Heb zelf ook een hele tijd met kriebelhoest gelopen. Ik heb toen een inhalator gekregen met medicijnen en sindsdien nooit meer last van gehad (even afkloppen...:) )
En als de dokter zegt 'ziek het maar uit' kunnen darolan tabletten goed helpen! Zit dextrometorfan in, een hoestrprikkeldemper die het prima doet!



En het hoeft niet zo 'erg' te zijn hoor, mijn odchter en zoon hebben een par weken terug allebei die verkoudheid gehad. Voor dochter hoefden we niets te doen (behalve hoestrdrankje), zoon kreeg wat heftiger medicatie, maar dat was ook alleen maar omdat ie net 6 maanden was, toen. Gaat vanzelf weer over.
Alle reacties Link kopieren
Codeïne is ook een hoestprikkeldemper, dat zou dus al wel geholpen moeten hebben...mss toch even naar de dokter? Die kan luisteren naar je longen, mss dat je piept of rochelt. Hoest je ook iets op, slijm? Zo ja, welke kleur?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Ik ben verkouden. En heb dus die droge/kriebelhoest. Ik voel me niet ziek of benauwd, maar houd het wel in de gaten. Mag niet te lang duren.

Ik ben deze dag redelijk doorgekomen. Erg lastig op mijn werk qua hoesten. Of ik liep even naar het toilet om daar ongegeneerd te blaffen. ;-) Of ik nam water gemengd met suiker. Of een stukje brood. Onderdrukt kort die kriebel. Je moet toch wat. 8-P

Ik zal morgen eens bij een drogist wat kopen. Ik heb de tips genoteerd! Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:AgentL schreef op 08 november 2007 @ 23:15:

Geen huis-tuin-keuken-tip maar wel een goeie hoestdrank.

Ik gebruik zelf altijd Tussistin van VSM. Helpt als een tierelier

Oh, en is nog lekker ook



[afbeelding]





Ikm zie dat dit een oud bericht is maar gezien ik nu last heb van kriebelhoest, ben ik hier terecht gekomen.

Dat drankje spreekt me wel aan. Wat me wel gelijk opviel:

toen ik klein was, maakte mn moeder altijd een glas water met een schep suiker erin als ik last had van kriebelhoest. En op dit drankje staat juist "suikervrij"
Alle reacties Link kopieren
Maar even een oud topic erbij gehaald.



Ik heb net een uurtje liggen slapen en daar begint het gedonder weer; hoesten. Ik lig nu beneden op de bank en het is stil?! Ik heb zin om te vloeken. Voel me suf door die codeine rotzooi in plaats dat het de kriebel onderdrukt.

De kat gaat hier ook als een debiel door het huis, kortom; ik voel me zielig! Slaap is me niet gegunt.
Alle reacties Link kopieren
O ik ook claudia.

ik leef met je mee. Ik ben verstoten naar de zolder (zoon ligt bij man in bed), maar zodra ik ga liggen begint het gedonder.

Als ik zit ook wel, maar minder, dus zit ik zielig op de bank met mijn viva-forum.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Irritant hé? Waarom zijn die prikkels er vooral als je ligt?



Peuk opsteken, werkt bij mij direkt
Alle reacties Link kopieren
Ben er weer... ik heb 2 uurtjes kunnen slapen.



Ja, dat roken. Ik ben juist gestopt met roken, maar ben nu al een week ziek

Ik vloek nu wel hoor...dat hoesten is zo vermoeiend en ik mis echt mijn nachtrust. Vandaag een hele drukke dag op werk. #$^$^*$&
Alle reacties Link kopieren
Ik had nooit last van hooikoorts maar vorig jaar een klein beetje en dit jaar nog meer. Mijn neus zit verstopt, heb wat rode ogen en dus die kriebelhoest. Ik moet zeggen dat het met antihistamine wat beter gaat (vooral de ogen en de verstopte neus) maar 's nachts en vooral 's ochtends hoest ik nog best veel.



Mischien moet je toch eens antihistamine proberen en gaat de hoest bij jou wel weg.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag bij de apotheek om advies. Ik gaf aan dat ik Codeine slik, dit niets helpt en zij raadde me aan vannacht te starten met een dubbele portie.

Als dit niet helpt adviseerde ze me naar de huisarts te gaan, omdat er mogelijk een allergie kan zijn.



Ik wilde net (uitgeput) een dutje doen en dat lukt gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
En, goed geslapen?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al thee met honing / honingsnaps / lepel honing geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ja, goed geslapen Louise, dank je. Heb nog wel een suf gevoel, van die codeine misschien?



Maja, de vrouw bij de apotheek had het ook over honing, maar werkt dat niet heel tijdelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Claudia2010 schreef op 11 mei 2011 @ 08:09:

Ja, goed geslapen Louise, dank je. Heb nog wel een suf gevoel, van die codeine misschien?



Maja, de vrouw bij de apotheek had het ook over honing, maar werkt dat niet heel tijdelijk?



Ik zit nogal regelmatig met een keelontsteking die alleen maar erger wordt als ik hoest. Honing is dan het enige wat helpt.



van wiki:

Honing staat bekend als natuurlijk antibioticum. Dit komt onder andere door de hoge concentratie aan suiker en het voorkomen van waterstofperoxide, dat door een suikerafbrekend enzym in de honing wordt aangemaakt. Verder bevat honing ook een antibacteriële proteïne, die ook een functie in het afweersysteem van bijen vervult.



Honing wordt in het menselijk lichaam te snel afgebroken om daar als antibioticum te kunnen werken. Op de huid zou hij echter wel soelaas kunnen brengen.[1] Er wordt tegenwoordig om die reden dan ook klinisch onderzoek gedaan naar het gebruik van honing ter bevordering van de wondgenezing. [2][3][4]



Geen idee of het dus tijdelijk helpt of ook de genezing bevonderd.

Ik vind het iig wel lekker en het verlicht de boel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer zelf bij Daro retard capsules, rode doosje (vooral 'snachts een geschenk uit de hemel!), die werken bij mij erg goed. Ze werken 8 uur lang door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven