Wonen in Eindhoven

05-05-2011 22:09 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk dien ik binnen een half jaar naar Eindhoven (of omgeving) te verhuizen.

Zelf ben ik opgegroeid in een "groot dorp". Het mag dus ook een dorp of stad in de buurt van Einhoven worden.

Echter sluit ik Eindhoven zelf ook niet uit.



Een huisje of appartement maakt me niets uit. Mijn budget ligt rond de 190.000 euro.

Ik ben alleen en heb een auto.



Wie kan me vertellen welke wijken/stadsdelen van Eindhoven aan te raden zijn?

Welke niet en waarom niet?

Wellicht dat er iemand tips heeft over gemeenten in de buurt van Eindhoven?



Groetjes,

Babette.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO nu meer vragen dan antwoorden heeft gekregen :D
Alle reacties Link kopieren
Valkenswaard is inderdaad leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitterzzzzzzzz schreef op 05 mei 2011 @ 22:52:

Zonnestraaltje.... de (oud) inwoners van Eindhoven en omgeving, dat is niet heel Brabant hoor. Vind het wel grappig om te lezen hoe sommige zo verschillend over een bepaald dorp denken... Veel succes met je zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de Generalenbuurt in Woensel gewoond. Daar kun je zeker slagen voor je budget en ik vond het er prima wonen. Wel zo prima dat ik nu niet meer in Eindhoven maar in Alkmaar woon, maar dat had niks met de buurt te maken.



Ik heb ook in de planetenbuurt gewoont in Eindhoven, richting winkelcentrum Vaartbroek. Dat vond ik minder leuk.

Mijn zus woont tegen Tongelre aan, heel leuk buurtje wel waar zij woont, maar nog wel in Ev.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Zonnestraaltje, klopt, maar tis waar net waar je een klik mee hebt...ik heb die dus niet met Valkenswaard, wel met Veldhoven, Geldrop niet, maar Nuenen weer wel. Waarom, grotendeels een gevoel.



Kom zelf uit een dorpje 20 km van EIndhoven en tot een jaar of 2 geleden riep ik altijd dat je mij daar ook nooit meer naar terug zou krijgen....zou nu nog niet staan te juichen als ik er morgen weer zou wonen, maar sluit niet uit dat ik over 10 jaar nog eens die kant in ga.
Alle reacties Link kopieren
quote:bunnyboiler schreef op 05 mei 2011 @ 22:55:

[...]





Alleen de geksten!!!



Sorry... kon het niet laten... *Gaat zich schamen voor het openlijk supertrots op het Eindhovenaarschap zijn*



Ben ik ook, ben ik ook!

TO, In en rond Eindhoven zoals je leest genoeg goede mogelijkheden om te wonen.

Buurten waar je niet moet zijn al genoemd. Woensel is prima, zolang je uit West wegblijft.



Valkenswaar vind ik persoonlijk erg mooi en gezellig en met de auto goed te doen naar Eindhoven. Maar ook Best, Son en Breugel en Veldhoven bieden genoeg mogelijkheden.



Welkom in Brabant!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,



Wow wat een tips!

Ik heb een paar leuke huisjes gezien in de zogenaamde Generalenbuurt.

Maar heb ook een paar leuke appartementen in Valkenswaard gezien. Trekt me toch ook wel zo op het 1e gezicht.



Weet iemand of er in Valkenswaard mindere wijken zijn? Hoe is de cultuur cq. mentaliteit in Valkenswaard?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook in Eindhoven gewoond en met veel plezier.

Wij woonden in een woonwijk in de buurt van de Boschdijk en het centrum. Heel centraal, je bent overal zo.

Verder ben ik met alle andere wijken niet zo bekend.
Alle reacties Link kopieren
Hihi, mindere wijken in Valkenswaard. Achterstandswijken zoals in Eindhoven heb je ze niet echt hoor. Ik zou zeggen, als je toch in eindhoven werkt, cross er eens rond. Niets mis met Valkenswaard, zeker niet als je het hebt over achterstandsbuurten ofzo. Relatief veel winkels, dichtbij Eindhoven (ligt er wel aan waar je werk in EHV is, want de weg Valkenswaard - EHV is beetje drukker. Maar zeker, de voordelen van een dorp en de voordelen van het stadse.



Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Medatative_rose schreef op 05 mei 2011 @ 23:07:

Oh ja, strijp is goed te doen, woensel noord, stratum is erg gezellig. Witte dorp is goed te doen maar duur.

Veldhoven, meerhoven(eindhoven) zijn ze nog steeds aan het bouwen, misschien wel een mooi appartementje scoren?

Geldrop zou ik niet doen, daar ga je dood van de verveling.Ik woon sinds 5 jaar in Geldrop en het bevalt me beter dan Eindhoven waar ik ook heel wat jaartjes gezeten heb (tis ook maar net wat je zoekt en kunt/wil betalen). Den Bosch daarentegen blijft mijn favoriet
Alle reacties Link kopieren
Weet niet hoever je van de snelweg af wilt zitten maar als je vrij vlug op de snelweg wilt zitten zou ik dommelen en valkenswaard afraden. Gezellige dorpen, maar in de spits een crime om snel op de grote weg te komen. Veldhoven daarentegen ligt dan wel weer meteen tegen de snelweg aan.
Ik heb jaren in Valkenswaard gewoond en toen werkte ik in het centrum van Eindhoven.

De doorgaande weg van Valkenswaard naar Eindhoven is idd een hel in de spits.

Zelf nam ik altijd een sluiproute (in Waalre de Lissevenlaan op en zo richting het Natlab).

Van Valkenswaard naar de snelweg is ongeveer 5 minuutjes (de A2 bij Leende) maar in de spits staat het daar richting Eindhoven helemaal vast.



Valkenswaard zelf is erg leuk. Veel te doen: kroegen, restaurants, winkels, verenigingen, scholen ... je zit binnen een kwartier in Eindhoven en een kwartier zuidelijker dan zit je in Belgie, waar het ook goed toeven is.



Een bioscoop heb je er niet. Daarvoor moet je naar Eindhoven, Weert of Lommel (Belgie).

Aan Valkenswaard grenst de Malpie. Dat is een mooi natuurgebied.



De mentaliteit is gewoon goed. Onder de oudere generatie (65+) heerst wel een beetje het "ons kent ons" sfeertje. Maar er zit veel import in Valkenswaard dus naar mijn idee is dat heel erg aan het wegebben.

Je komt er absoluut wel tussen als buitenstaander!



Mindere wijken zijn er niet echt. Wel staat de wijk 't Gegraaf niet zo heel goed bekend onder de rasechte Valkenswaardenaren. Volgens mijn ouders is dat overigens wel aan het verbeteren maar dat is de enige " mindere" wijk.



Dommelen is idd gemeente Valkenswaard. Ook wel een leuk dorpje maar er is niet zo heel veel te doen. Je hebt wat verenigingen, een paar winkels, kroegen en scholen maar dan zou ik liever in Valkenswaard zelf wonen.



In Valkenswaard is ook veel te doen qua evenementen: motorcross, autocross, Bloemencorso, kwalleballen, paardenconcours, kermis, Zomeravondfeesten ...
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu in Eindhoven (oud-woensel) en vind het daar heerlijk wonen. Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar Veldhoven, maar met jouw budget (was mijn budget ook ongeveer) koop je daar vrijwel niets. Als je al iets vind is het klein, ligt het beroerd, enz.

In Veldhoven heb je nl ook absoluut slechtere wijken waar je in je eentje niet wonen wilt. (zonderwijk en cobbeek) veel hangjeugd enzo.

Valkenswaard is een schitterend dorp, groot, veel faciliteiten enz, alleen dan sta je waarschijnlijk elke dag in de file. Weet niet of je dat wel wilt?

De tip over slimmer kopen is een goede, dat heb ik ook gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders wonen in Heeze. Een prachtig dorp echt! Ze noemen het ook wel 'De parel van Brabant' ;)

Er is alleen niet heel veel in jouw prijsklasse te koop maar zag wel een leuk 2 kamer appartement in het centrum op Funda.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit Woensel, uit wijk de Oude Gracht, maar ik heb ook aan de Boschdijk gewoond, en dat is ook Woensel. De Achtse Barier ligt ook in Woensel. Er zijn verschillende soorte wijken, van volksbuurten tot hele chique wijken waar rijkere mensen wonen.



Ik ken Nuenen heel goed en het is een leuk leefbaar dorp.



De vraag is echter, WAAR ga je ergens in Eindhoven werken? Het is een grote stad me veel drukte in de ochtendspits. Ga je ergens in het noorden van Eindhoven wonen, kun je je beter daar ook vestigen, in Woensel bijvoorbeeld, of er buiten, zoals in Son en Breugel of Nuenen. Je bent vandaaruit ook zo in het centrum.



WAt zijn verder je woonwensen? Wil je graag dichtbij winkels? Dan moet je je meer in het centrum vestigen, maar ook rondom het Winkelcentrum Woensel is er veel qua mogelijkheid. In de wijken de Luitelaar en de Oude Gracht is er vaak veel groenvoorziening waar je kunt lopen, evenals het wonen rondom het Henry Dunant park.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Nuenen en Heeze zijn leuke, charmante dorpjes
Alle reacties Link kopieren
quote:babette_b28 schreef op 05 mei 2011 @ 22:09:

Voor mijn werk dien ik binnen een half jaar naar Eindhoven (of omgeving) te verhuizen.

Zelf ben ik opgegroeid in een "groot dorp".dan zal Eindhoven je prima bevallen. Een van de grootste steden van Nederland (vijfde of zesde stad meen ik) en toch heel dorps. Er is veel variatie in de wijken, het is toch vooral een kwestie van smaak. Als je van het oost-brabantse houdt is de hele regio heerlijk, zo niet, is de hele regio beroerd. Ik hoor vaak van mnsen van buiten de regio dat ze moeilijk kunnen aarden, maar zeker zoveel van mensen die nooit meer weg willen.
quote:ritmeester schreef op 09 mei 2011 @ 12:10:

[...]



dan zal Eindhoven je prima bevallen. Een van de grootste steden van Nederland (vijfde of zesde stad meen ik) en toch heel dorps. Er is veel variatie in de wijken, het is toch vooral een kwestie van smaak. Als je van het oost-brabantse houdt is de hele regio heerlijk, zo niet, is de hele regio beroerd. Ik hoor vaak van mnsen van buiten de regio dat ze moeilijk kunnen aarden, maar zeker zoveel van mensen die nooit meer weg willen.Wat is "het Oost-Brabantse" precies volgens jou?
quote:Equus schreef op 09 mei 2011 @ 12:00:

Ja, Nuenen en Heeze zijn leuke, charmante dorpjes



Klopt. Heeze vind ik leuk.

Nuenen, daar ben ik niet zo bekend mee.

Heeze ligt vlakbij Geldrop, de A67 en de A2 ook wel.

Is een mooi, rustig dorpje maar je hebt er eigenlijk alles. Supermarkten, kapper, bakker, Marskramer, Kruidvat, Rabobank, café's enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kate1980 schreef op 09 mei 2011 @ 18:31:

[...]



Wat is "het Oost-Brabantse" precies volgens jou?De regio Den Bosch/Tilburg/Eindhoven natuurlijk, duh.
quote:ritmeester schreef op 10 mei 2011 @ 10:16:

[...]



De regio Den Bosch/Tilburg/Eindhoven natuurlijk, duh.



Het kwam op mij over alsof je het over een bepaalde mentaliteit had ofzo.

Verkeerd begrepen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Helmond maar ik heb geen trainingspak, geen bank in de tuin en ik drink geen bier.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de buurt (Stratum, binnen de ring) staan veel betaalbare woningen te koop. Het is een prima buurt, heel rustig, groen, maar toch vlakbij de stad en je zit ook zo op de snelweg. Het enige probleem is parkeren. Ik zou zeker kijken naar Rochusbuurt, Witte Dorp en Irisbuurt. Het stuk achter de Leenderweg net buiten de ring is ook leuk en betaalbaar (Nieuwe Erven heet het volgens Google Maps).



Ik hoorde iemand zeggen dat Tongelre niet best is, maar het heeft zeker ook betere stukken, zoals 't Hofke en Geestenberg. Dat laatste is trouwens ook erg betaalbaar.
quote:Fotogravin schreef op 10 mei 2011 @ 12:15:

Bij mij in de buurt (Stratum, binnen de ring) staan veel betaalbare woningen te koop. Het is een prima buurt, heel rustig, groen, maar toch vlakbij de stad en je zit ook zo op de snelweg. Het enige probleem is parkeren. Ik zou zeker kijken naar Rochusbuurt, Witte Dorp en Irisbuurt. Het stuk achter de Leenderweg net buiten de ring is ook leuk en betaalbaar (Nieuwe Erven heet het volgens Google Maps).



Ik hoorde iemand zeggen dat Tongelre niet best is, maar het heeft zeker ook betere stukken, zoals 't Hofke en Geestenberg. Dat laatste is trouwens ook erg betaalbaar.



Hofke is idd wel goed.

Doornackers is slecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:sonic schreef op 08 mei 2011 @ 21:05:

Mijn schoonouders wonen in Heeze. Een prachtig dorp echt! Ze noemen het ook wel 'De parel van Brabant' ;)

Haha zo noemen ze mijn oude dorp ook en ik kom toch echt niet uit Heeze, maar uit een dorp in NO-Brabant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven